Alles Elektrisch......
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het heeft dus niks te maken met de kwaliteit van het product op zich maar ze zijn te goedkoop voor de modale EU-burger (tov de veel duurdere electrische voertuigen geassembleerd in de EU) en dat mag niet van de EU.De verkoop van Chinese elektrische auto's was afgelopen maand fors lager dan de maand ervoor. De verkopen halveerden bijna, met een min van 45 procent. Dat blijkt uit berichtgeving van Bloomberg op basis van gegevens van DataForce.
De reden? Vanaf juli heft de EU importtaksen omwille van de oneerlijke concurrentie waarvan de Chinezen beticht worden.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik houd het maar bij vraag & aanbod dat de prijs bepaalt. Er zijn hier gepensioneerden bij zonder diplom zelfs die een nwe kopen van ca 5O.000 € en met veel snufjes.
Spreek die aan en laat de arme werkmens met rust.
Spreek die aan en laat de arme werkmens met rust.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Men bant de Chinezen omdat het Chinezen zijn. De Europese merken worden evenzeer gesubsideerd , en de Chinese merken zijn per klasse niet goedkoper dan de Europese of Amerikaanse.Dicksy schreef: ↑16 aug 2024, 19:29Het heeft dus niks te maken met de kwaliteit van het product op zich maar ze zijn te goedkoop voor de modale EU-burger (tov de veel duurdere electrische voertuigen geassembleerd in de EU) en dat mag niet van de EU.De verkoop van Chinese elektrische auto's was afgelopen maand fors lager dan de maand ervoor. De verkopen halveerden bijna, met een min van 45 procent. Dat blijkt uit berichtgeving van Bloomberg op basis van gegevens van DataForce.
De reden? Vanaf juli heft de EU importtaksen omwille van de oneerlijke concurrentie waarvan de Chinezen beticht worden.
De Chinese BYD Seal instap kost vanaf € 42.740 , de gelijkaardige ( gelijkwaardige ) Tesla Model 3 instap kost € 43.490.
De BYD Dolphin vanaf € 29.240 , de Dacia Spring Electric 45 kost € 18.950. De gelijkaardig Europese in de lage klasse is dus nog zelfs goedkoper !
En wat BYD op zich betreft , hun batterijen zijn veiliger en gaan langer mee. Het zijn immers LFP types zonder nikkel , mangaan en cobalt .
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
En gij hebt dat ontwikkeld jong.....??
De zoveelste uitvinding....ontwikkeling zekers.....
Ik neem aan dat ik dat met een kilo zout mag nemen Fred ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Kom , kom , lees mijn voorgaande berichten met de allereerste screenshot ervan.Charlie Maru schreef: ↑18 aug 2024, 15:01....
En gij hebt dat ontwikkeld jong.....??![]()
De zoveelste uitvinding....ontwikkeling zekers.....![]()
![]()
Ik neem aan dat ik dat met een kilo zout mag nemen Fred ?![]()
De bedoeling ervan is puur om voortijdig te weten te komen wanneer de tractiebatterij het aan het begeven is ( en in brand zou kunnen vliegen ). Naar de garage hollen om de batterij uit te meten kost mj telkens +- 50 Euro , en nu hoeft dat niet meer. Waarom "onderschat" ge mij ? Ik schrijf al software sinds 1976 ...
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 aug 2024, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
"Een vogel die ontsnapt uit zijn kooi, kun je ooit misschien nog wel terug vangen.
Een woord dat ontsnapt uit je mond, zul je nooit kunnen laten terugkeren."
-- citaat van een wijs man.
De woorden uit jouw mond blijven rondzweven, Fred, en wanneer je erom vraagt - zoals vandaag - wijs ik je die aan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Een goede lader meet de temperatuur aan de bornen of ge ze niet teveel laad en corrigeert. Dat zal wel in een e-auto ook gebeuren.
Hoe dat met laadpalen of snelladen zit weet ik niet. En laden gebeurt bb steeds buiten, evtl toch knalgas bij 't laden
Hoe dat met laadpalen of snelladen zit weet ik niet. En laden gebeurt bb steeds buiten, evtl toch knalgas bij 't laden
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Persoonlijk laad ik steeds aan 10 Ampere bij 230 Volt via een klassiek stopcontact , dat is ongeveer wat een 150 liter warmwamteboiler aan stroom vraagt, Diegenen met een laadpaal , en als ze over een drie-fazen leiding beschikken kunnen laden aan 3 keer 16 Ampere. Dat is nog steeds geen snelladen. Snelladen gebeurt met een speciale stekker , en dan stuurt men meteen ook gelijkstroom door de kabels die uitzonderlijk zelfs 800 Ampere kan worden. Dat zijn al kabels van bijna een duim dik. Dit "echte" snelladen kan dus nooit thuis gebeuren ( of je zou al over een zeer zware thuisbatterij moeten beschikken van waaruit kan geladen worden ). Snelladen is bijzonder ongezond voor de batterij , zelfs laden met 3 x 16 Ampere verkort al de levensduur ervan.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 19 aug 2024, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Geldt dat ook voor de ontsnapte woorden van extreem-rechtse nationalisten die jij zo aanbidt ?.Wil. schreef: ↑18 aug 2024, 23:17"Een vogel die ontsnapt uit zijn kooi, kun je ooit misschien nog wel terug vangen.
Een woord dat ontsnapt uit je mond, zul je nooit kunnen laten terugkeren."
-- citaat van een wijs man.
De woorden uit jouw mond blijven rondzweven, Fred, en wanneer je erom vraagt - zoals vandaag - wijs ik je die aan.
-
De ponsdame had tijd nodig , en dus moest onze geschreven code om 2 uur binnengebracht worden , vanaf dat uur begon de koffieklets tot 's avonds