Charlie Maru schreef: ↑31 aug 2024, 15:39Kom...kom....
Begint ge nu ook al aan uw eigen biografie Fred..![]()
![]()
![]()
![]()
( Helaas moet ge nu ook in Duitsland niet meer op zoek gaan naar Einstein's of Wernher Von Braun's , die vindt ge er ook niet meer )
Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.
Charlie Maru schreef: ↑31 aug 2024, 15:39Kom...kom....
Begint ge nu ook al aan uw eigen biografie Fred..![]()
![]()
![]()
![]()
Dat moogt ge wel zeggen; zal ik eens een paar voorbeelden geven?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.In het instructieboekske van de oeroude Renault 4 CV uit de jaren '50 stond ook in welke volgorde ge de join de coulasse moest aantrekken , nu staan in de instructieboekskes alleen maar (glim)lachende babes.voorn schreef: ↑31 aug 2024, 16:22De technische scholen op elk niveau :hebben altijd achter de modernste technieken gelopen.
En dat is al van in onze studietijd.Ook op werkhuis opleiding.
Verleden maand nog een jonge chaufage technieker er op gewezen dat wanneer je een lekkende warmtewisselaar aantrekt dit overhoeks moet gebeuren. Op sommige joint de culasses staat dit zelfs in gegraveerd plus de kracht.
In Leuven denkelijk niet meer, in Brussel weet ik er nog wel in veel gemeentes liggen, o.a. Schaarbeek, Molenbeek, Elsene, Etterbeek en rond de Place St-Jean in het centrum.E.T. schreef: ↑31 aug 2024, 17:13De tijden en technieken veranderen, tegenwoordig is het moderne stroomnet 3 fazig + een nul. Hier in de Kempen was het 3 x 220 (drijfkracht) echter de mijnen zijn al 30 jaar dicht ...
In het Brusselse zouden er nog van die netten liggen, misschien ook nog in Oud Leuven?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.De verkoop van alle auto's wereldwijd slabakt. Als de VW's nu iets beter waren en ( ook ) niet in brand vlogen , dan .... De prijs voor een EV verschilt nog amper van een fossiel in dezelfde klasse, aan de prijs zal het nu niet meer liggen.
Maar vlak over de grens is het over dezelfde periode gemeten plotsklaps helemaal anders:Dicksy schreef: ↑06 sep 2024, 17:03(...) Dat de regeling zou stoppen, was al eerder besloten, maar de bonus zou worden afgebouwd en pas eind 2024 helemaal stoppen.
Maandag en dinsdag maakten steeds meer autofabrikanten bekend dat ze zelf de bonus gaan uitdelen aan kopers van een e-auto. Een deel van de bonus betaalden de fabrikanten al, nu willen ze ook het deel van de overheid bijleggen. De bonus kan maximaal 6.750 euro bedragen
https://duitslandinstituut.nl/artikel/5 ... ische-auto'.[/i]
kan het instorten van de EV-markt in Duitsland dus niet enkel toegeschreven worden aan het stopzetten van deze overheidssubsidie.![]()

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Akkoord, maar als de autofabrikanten in Duitsland zelf al aangeven dat ze een bonus gaan toekennen en zelfs het deel van de overheid willen bijleggen moeten er toch andere redenen zijn waarom de consument plots niet meer zo happig is op een EV. In se verandert er dus weinig tot niets voor de consument inzake de subsidie bij aankoop.door Wil. » 13 minuten geledenMaar vlak over de grens is het over dezelfde periode gemeten plotsklaps helemaal anders:Dicksy schreef: ↑Vandaag, 17:03
(...) Dat de regeling zou stoppen, was al eerder besloten, maar de bonus zou worden afgebouwd en pas eind 2024 helemaal stoppen.
Maandag en dinsdag maakten steeds meer autofabrikanten bekend dat ze zelf de bonus gaan uitdelen aan kopers van een e-auto. Een deel van de bonus betaalden de fabrikanten al, nu willen ze ook het deel van de overheid bijleggen. De bonus kan maximaal 6.750 euro bedragen
https://duitslandinstituut.nl/artikel/5 ... ische-auto'.[/i]
kan het instorten van de EV-markt in Duitsland dus niet enkel toegeschreven worden aan het stopzetten van deze overheidssubsidie.
"zonder subsidie zijn Duitsers maar moeizaam in een elektrische auto te krijgen. In Nederland, waar er nog wel aanschafsubsidie is voor particuliere kopers en veel zakelijke rijders van hun werkgever elektrisch moeten rijden, werden er in augustus 3 procent méér EV’s verkocht dan in dezelfde maand vorig jaar."
Laatst gewijzigd door Dicksy op 06 sep 2024, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Had nog wat bij vermeld in mijn vorige posting maar u was mij een beetje voor, dus herhaal ik het hier even:door E.T. » 1 minuut geleden
En waar halen die producenten het geld vandaan om die premies te betalen, zou het niet eenvoudiger zijn om de wagens gewoon aan kostprijs + 3% winst te verkopen ...
Ik zou bijvoorbeeld hier aan denken:
- De autofabrikant geeft een bonus tot een max van 6.750 euro bij aankoop van een EV maar er wordt geen overnameprijs meer betaald voor het voertuig van deze die een EV koopt. In tegenstelling tot die subsidie die betaald wordt door vadertje staat en los staat van de overnameprijs van het in te ruilen voertuig dat men krijgt van de autofabrikant.
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.