Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik ben ervan overtuigd dat Chinezen hier in het begin zelfs hun wagens durven te verkopen met slechts 1 Euro winst. De BYD is goedkoop omdat ze werelwijd massa's EV's kunnen slijten , en met een kleine winstmarge op iedere wagen verdienen ze toch nog een flinke stuiver aan de verkoop.
Als een merk de markt wil veroveren , dan zouden ze zelfs hun wagens met verlies verkopen , en dat is NU in eerste instantie de bedoeling van de Chinezen ( dus andere merken verdringen tot die verzuipen ).
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Italiaanse autofabrikant Fiat heeft de werknemers die aan de assemblagelijn van de elektrische 500 werken, opgedragen om een maand lang hun werk stil te leggen, omdat er te weinig vraag is naar de stadsauto's op batterijen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Leden van de Abarth-club gaven hier in het dorp maanden geleden al aan dat de verkoop van de Abarth (Fiat500) in elkaar zou stuiken als ze deze modellen enkel nog gingen produceren met electrische motor. Geen enkele liefhebber van deze modellen zou zijn voertuig willen inruilen voor een electrisch model noch vervangen door een electrisch model als deze op fossiele brandstof zou versleten zijn.door Wil. » 11 minuten geleden
De Italiaanse autofabrikant Fiat heeft de werknemers die aan de assemblagelijn van de elektrische 500 werken, opgedragen om een maand lang hun werk stil te leggen, omdat er te weinig vraag is naar de stadsauto's op batterijen.
Het was te verwachtten.
-
Abarth is wel het sportieve model van gasten die graag "vroem-vroem" horen.
Ik ken er ook ene die nooit met een electrische wil rijden omdat er geen geluid uit een uitlaat komt.
Die is in zijn puberjaren met luidruchtige brommertjes blijven hangen. 
-
-
Vanmiddag in het nieuws: de Europese verkoop van E.V.'s is in augustus met 44% gedaald tegenover augustus vorig jaar.
De grondreden: het wegvallen van de subsidies.
In belgië blijft de verkoop van EV-leasingwagens nog altijd stijgen. We weten waarom leasingwagens in dit land zo in trek zijn.
De grondreden: het wegvallen van de subsidies.
In belgië blijft de verkoop van EV-leasingwagens nog altijd stijgen. We weten waarom leasingwagens in dit land zo in trek zijn.

... maar wel fiscale voordelen. Dat is een ander woord voor 'minder moeten betalen' , net zoals subsidie.

-
Neen, niet content.
Bij leasing wagens is er nauwelijks sprake van subsidies (in de letterlijke zin) maar vooral van fiscale voordelen, die ze wel degelijk krijgen. Dát verklaart het grote succes ervan in dit land.
Bij leasing wagens is er nauwelijks sprake van subsidies (in de letterlijke zin) maar vooral van fiscale voordelen, die ze wel degelijk krijgen. Dát verklaart het grote succes ervan in dit land.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.