In het VK gaan de verzekeringspremies sterk omhoog voor elektrische auto's en ook voor (alle) Chinese auto's.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Heel simpel: de aankoopprijs en de beperkte actieradius, om het maar bij deze twee punten te houden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Ja , dat bestaat. Tijdens het afremmen op motor neemt de electrische motor dat afremmen op zich ( en soms ook zitten er generatoren in de wielen zelf ) en stuurt hierdoor stroom NAAR de batterij waardoor die opgeladen wordt. Het gaat hier wel om niet echt zoveel energie dat hierdoor gerecupereerd kan worden , en dan moet je dus ook niet denken dat je lang electrisch kunt rijden vooraleer de benzinemotor het moet overnemen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 okt 2024, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Energie recupereren doen alle hybrides , en dus ook de plug-in gevallen die men wel aan een paal kan opladen. Dat die een kleinere verbrandingsmotor hebben klopt doorgaans niet .... Een kleine motor betekent ook een lager vermogen , en dat wil de gebruiker niet. Die wil kunnen accelereren , ook als de batterij leeg isfrits1955 schreef: ↑17 okt 2024, 14:23Er rijden toch een pak hybride wagens rond die opladen tijdens het rijden o.a. door de energie die vrijkomt bij het remmen . Dat soort wagens heeft doorgaans een kleinere verbrandingsmotor. Dit soort wagens kan niet opgeladen worden aan laadpaal of stopcontact.
Dus een systeem zoals het eigenlijk zou moeten zijn. Geen laadpalen meer nodig en de daaraan verbonden kosten, geen afname van het net...enz.(Fred)Ja , dat bestaat. Tijdens het afremmen op motor neemt de electrische motor dat afremmen op zich ( en soms ook zitten er generatoren in de wielen zelf ) en stuurt hierdoor stroom NAAR de batterij waardoor die opgeladen wordt. Het gaat hier wel om niet echt zoveel energie dat hierdoor gerecupereerd kan worden , en dan moet je dus ook niet denken dat je lang electrisch kunt rijden vooraleer de benzinemotor het moet overnemen.(Frits)Er rijden toch een pak hybride wagens rond die opladen tijdens het rijden o.a. door de energie die vrijkomt bij het remmen .(Charlie Maru)zonder extra opties bedroeg € 46.950
Laatst gewijzigd door Dicksy op 17 okt 2024, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de wagen op die twee systemen tezelfdertijd kan rijden tenminste, De zoon van mijn nicht rijdt met een plug-in hybride , maar omdat hij alleen maar kleine ritten maakt draait zijn verbrandingsmotor nooit. Als die ooit een lange rit wil afleggen en noodzakelijk op verbrandingsmotor moet rijden is de kans groot dat die niet eens meer start. Oorzaak ? De moderne wagens werken niet meer met mechanische kleppenstoters , maar met oliedruk. Die druk valt mettertijd weg ( of de olie vloeit weg ) en dan mag de startmotor nogal wat toertjes draaien om die druk terug op te bouwen. Als de startaccu ook al niet meer van de gezondste is , dan is het ... Feierabend .....en met een lege 12 Volt accu en met een lege tractiebatterij.
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.