Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

03 dec 2024, 10:03

Wil. schreef:
02 dec 2024, 10:38
De Russische topambtenaren draaien zo gek als een op hol geslagen windmolen in hun uitleg over de zwakte van de roebel:
.....
Niet panikeren .... :D

Untitled479.png
Untitled479.png (33.1 KiB) 664 keer bekeken

Enne ... het is niet de Roebel die sterker wordt , het is de Dollar die verzwakt , ook t.o.v. de Euro.

Fred1950

03 dec 2024, 10:08

Dicksy schreef:
02 dec 2024, 11:11
Aantal desertiegevallen in Oekraïne bereikt 60.000
.....
....
Ge zoudt dan verwachten dat de Russen dan snel oprukken , maar dat blijkt ook niet zo te zijn. Kurakhve is nog steeds niet volledig in hun handen. Soldaten zijn wereldwijd doetjes geworden ( ook de onze ) , "ga daar mee naar de oorlog" :lol:

Dicksy

03 dec 2024, 10:19

Een leugenachtige beschuldiging! De Groenen vallen Scholz aan

Coalitiepartner: ‘Kanselier komt met lege handen naar Kiev’ +++ FDP: ‘Het is een wonder dat Scholz nog naar Kiev durft te gaan’

Ach ja! Bondskanselier Olaf Scholz (66, SPD) maakte maandagochtend in Kiev bekend dat hij “verdere” wapens ter waarde van 650 miljoen euro aan Oekraïne zou aankondigen. Levering in december!

Maar waar haalde de bondskanselier zo snel ‘extra’ wapens en het geld ervoor?

Antwoord: Hij heeft geen van beide. De levering van 650 miljoen is oud! Scholz heeft simpelweg niets nieuws te melden, hij verkoopt oud als nieuw!
https://www.bild.de/politik/inland/ukra ... 76f748f5a6
En dat is het probleem dat Zelensky al veel eerder terecht aangegekaart heeft.
Men keurt budgetten goed voor steun maar deze worden mondjesmaat ter beschikking gesteld en verkocht als nieuwe en blijvende steun.
Hetzelfde wat de VS deed met hun goedgekeurd budget van 32 miljard, mondjesmaat hier en daar wat leveren betaald uit dit budget en verkopen als blijvende steun.
De verwijten die Zelensky naar het Westen gooide als zouden zij met een hand op de rug vechten is meer dan terecht.
(PS: Niet vergeten dat de Groenen een hevige voorstander zijn voor het leveren van de Taurus-raketten aan Oekraïne en dat Scholz in verkiezingsmodus zit voor februari 2025)

Dicksy

03 dec 2024, 10:27

door Fred1950 » 11 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Gisteren, 11:11
Aantal desertiegevallen in Oekraïne bereikt 60.000
.....
Ge zoudt dan verwachten dat de Russen dan snel oprukken , maar dat blijkt ook niet zo te zijn. Kurakhve is nog steeds niet volledig in hun handen. Soldaten zijn wereldwijd doetjes geworden ( ook de onze ) , "ga daar mee naar de oorlog" :lol:
Ik veronderstel dat het 60.000 zijn die in eerste instantie geregistreerd werden als deserteur. Men leest ook dat er zijn teruggekeerd naar het front, om welke reden dan ook, en het dus (veel) minder zullen zijn. Komt daar nog bij of diegene die verzaken aan de oproepingsplicht in Oekraïne hierbij inbegrepen zijn. :roll:
Vandaag ook een artikel gelezen in de Poolse pers dat Oekraïners zelfs gaan lopen uit de trainingskampen in Polen. Dan stel ik mij wel de vraag waarom zij zich eigenlijk in eerste instantie aanmelden voor deze training als ze niet willen naar het front gestuurd worden. :roll:

Wil.

03 dec 2024, 10:57

Nog zo'n genie uit de Doema:

Svetlana Zhurova zegt:

"Ik denk dat de gewone mensen hier niet om geven. Ze hebben nooit dollars gehad — ze hebben ze zelfs nooit gezien. Degenen die naar het buitenland reizen, maken zich zorgen, maar de gemiddelde persoon zal er niets van merken.

Het zou vreemd zijn als dit invloed zou hebben op de winkelprijzen. Waarom zijn prijzen gekoppeld aan de dollar als mensen alles in roebels kopen? Ik hoop dat zoiets niet gebeurt. Hoe kan melk duurder worden alleen omdat de dollar is gestegen?” — de afgevaardigde verwonderde zichzelf en verbijsterde haar medeburgers met haar kennis.
"

Een kieken of een gans, wat zou het domst zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

03 dec 2024, 11:03

EU gaat de economische druk verhogen op Moskou

De EU overweegt om een verbod in te stellen in de EU-lidstaten op het eten van een Russisch ei. :P

image.png
image.png (92.02 KiB) 637 keer bekeken
(Graaaaaapje voor diegene die het mochten geloven :lol: )

Wil.

03 dec 2024, 11:08

Het economisch genie, Poetin, legde enkel jaren geleden uit hoe het komt dat de staat méér inkomsten heeft als de roebel devalueert :roll:

Afbeelding

Dicksy

03 dec 2024, 11:15

image.png
image.png (38.29 KiB) 632 keer bekeken
(SkyNews: 03/12/2024 - 10.35 uur)

Ze komen, de Russen komen. Misschien wat traag maar ze komen.

Dicksy

03 dec 2024, 12:03

Analyse: Achter de schermen realiseert de NAVO zich dat er een vredesakkoord op komst is
Volgens onze Europa-correspondent Adam Parsons beginnen hoge NAVO-functionarissen langzaam te geloven dat er een vredesakkoord tussen Oekraïne en Rusland in het verschiet ligt .
Reagerend op het antwoord van Mark Rutte, secretaris-generaal van de alliantie, op zijn vraag over vrede (zie bericht van 10.01 uur), zei Parsons dat hij denkt dat het proces "veel genuanceerder" is dan de ambtenaren laten blijken.
"Achter de schermen dringt het besef langzaam door dat er een deal moet komen, hoe onaangenaam die ook mag zijn", aldus Parsons.
Dat maakt elke deal erg complex, voegde Parsons toe.
"Dit is niet zomaar een kwestie van grote strepen primaire kleuren - dit gaat over de grijze gebieden, de onderhandelingsgebieden.
"Het belangrijkste is dat achter de schermen het besef groeit dat de deal gesloten moet worden. Voor sommigen in Oekraïne zou dat een zeer pijnlijke deal kunnen zijn."
(Bron: SkyNews 03/12/2024 - 11.42 uur)
Voor sommigen in Oekraïne maar ook voor sommigen in het Westen.

Dus wordt de kans met de dag groter dat de Russen gaan blijven en dit

image.png
image.png (147.69 KiB) 616 keer bekeken

definitief naar de prullenmand kan verwezen worden. :roll:

Wil.

03 dec 2024, 13:41

Het front een jaar geleden en het front vandaag. Aan u om uit te vissen welk van de twee de recentste situatie is :lol:

Afbeelding

Dicksy

03 dec 2024, 13:49

image.png
image.png (259.23 KiB) 592 keer bekeken

Het zwarte gedeelte (bezet door Rusland) is vóór 2022 het rode gedeelte is van gisteren 02/12/2024.

https://storymaps.arcgis.com/stories/36 ... 1cf64bd375

Scroll naar beneden en klik op het + teken en men kan de opmars (gele vlakken) zien van de Russen aan de hele frontlinie met de laatste update op 02/12/2024

voorn

03 dec 2024, 14:03

Volgens economen is de oorlog half 2025 gedaan.
En staat Rusland aan de afgrond
Door gebrek aan arbeiders en inflatie

Wil.

03 dec 2024, 17:42

Sedert begin 2014 (militaire inval Krim) heeft de roebel 70% van zijn waarde ingeboet tegenover de dollar.

Afbeelding

Maar Svetlana Z. maakt de bedenking: "Hoe kan melk duurder worden alleen omdat de dollar is gestegen?"
Ik zou het ook niet weten, Svetlana, zeker niet aangezien iedereen in RU betaalt met roebels. :roll:

voorn

03 dec 2024, 18:04

De Roebel is gezakt en de prijzen stijgen dat noemt men inflatie.
En dat is niet vol te houden.Het zelfde liedje hier;
Dus bezuinigen en meer inkomsten verkrijgen
Rusland kent geen indexaanpassing
En de olicharchen gaan belasten durft Poetin niet

Dicksy

04 dec 2024, 16:31

Moeilijke beslissingen over mobilisatie voor Oekraïne, zegt Blinken
Kiev moet moeilijke beslissingen nemen over zijn mobilisatie, aldus de hoogste diplomaat van de VS.
Antony Blinken zei tijdens een bijeenkomst van NAVO-ministers van Buitenlandse Zaken dat mankracht voor Oekraïne net zo'n groot probleem is als het tekort aan materieel.
"Oekraïne moet moeilijke beslissingen nemen over verdere mobilisatie, maar dit zijn noodzakelijke beslissingen", aldus Blinken.
"Dit is van cruciaal belang, want zelfs met het geld en de munitie moeten er mensen aan de frontlinie staan ​​om de Russische agressie het hoofd te bieden", aldus Blinken.
(Bron: SkyNews - 04/12/2024 - 15.17 uur)
Verlaging van de mobilisatieleeftijd in Oekraïne is al enige tijd een hot item. Momenteel is deze vastgesteld op 21 jaar maar de VS dringen er bij Zelensky op aan deze te verlagen tot 18 jaar. Zelensky houdt (voorlopig) de boot nog af maar hoe lang nog gezien de druk die de VS uitoefent.

Dicksy 23 okt 2024, 10:19
In Oekraïne spreken ze zelfs al om de dienstplicht te verlagen naar 21 en een idioot suggereerde zelfs tot 14 jaar. Hij verwees naar de kindsoldaten in Afrika.
En dit ondanks dat Oekraïne overal zware verliezen toebrengt aan de Russen. :roll:
VS kan doorzetten, maar Oekraïners zijn terughoudend bij verlaging van de dienstplichtleeftijd naar 18 jaar
Stemmen uit Washington blijven om meer vragen.

https://responsiblestatecraft.org/ukraine-draft-age/