this is Belgium !
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik heb dat.Fazal schreef: ↑05 jan 2025, 19:07Tja, ik dus wel, en ik meen het!
Meeeer nog, dit verweermiddeltje zouden we allemaal moeten hebben. Zij hebben het ook!
Geen politie meer nodig.![]()
https://www.youtube.com/shorts/YF14jn30 ... ture=share
-
Ik vraag me af wat de federale aan het bedisselen is met hun "pensioenhervormingen" . Gaan ze de pensioenen van de ambtenaren ook plafonneren zoals in de privé ? Het zou een goede zaak zijn !
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Fred Cliché is weer in vorm.
Tussen haken: een postbode is een ambtenaar.
De zelfstandige elektricien in mijn omgeving rijdt met een Porsche. Die man gaat afzien wanneer hij over een paar jaar met pensioen gaat

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik heb het wel over diegenen die aan de koffiezet blijven plakken. Is het pensioen van de postbode en de straatveger hoog ? Ik denk het niet , en dus komt die waarschijnlijk nog niet eens aan het gemiddelde pensioen van een werknemer in de privé.
( diene Porsche , dat zal wel een tweedehands geval zijn , ze liggen te rapen op de autokerkhoven )
( diene Porsche , dat zal wel een tweedehands geval zijn , ze liggen te rapen op de autokerkhoven )
-
Maar je schreef hogerop dat het schandalig is dat het pensioen van een ambtenaar 3.284 euro is, en een postbode is een ambtenaar. Je wist ons ook te vertellen dat het een goede zaak zou zijn om de pensioenen van de ambtenaren te plafonneren. Dus ...

Welja , en ben er vrij van zeker dat het pensioen van een postbode nu al zelfs niet eens aan het privé pensioen plafond zal komen. Voor de postbode zal het geen verschil maken .... Men moet de toppen van de bomen eraf knippen , die de kruin uitdunnen.
-
Waar is de tijd dat julleke van jetje kwam geven met zijn tirades tegen de ambtenaren.
De koffiemachine kwam toen ook al aan bod.
De koffiemachine kwam toen ook al aan bod.

Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Weeral die jaloerse reacties op de ambtenaren pensioenen. Waarom zijn die mensen geen ambtenaar geworden, omdat de lonen veel lager lagen. Toen ik eind jaren 70 ambtenaar werd legde ik mijn loonbrief naast die van een kameraad, zijn reactie was voor zo'n armoedeloon kom ik niet uit mijn bed. Ook de veralgemening van koffieslurpende ambtenaren klopt niet. Ik heb 42 jaar in een werkplaats gewerkt van de overheid en daar werd even hard gewerkt als in de pv. Bij opendeurdagen vaak gehoord, ik wist niet dat er hier zoveel stielkennis was en dat er zoveel gepresteerd werd. Dus niet elke ambtenaar is een luie koffieslurpende luierik die heb je in de privé ook.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Maar aan de hoogste staatspensioenen durfde de haene niet raken
Op mogelijk hoge pensioenen in de privé wel daar is een plafond van en om de 2300€ netto
Anders had ik toch nog meer dan nu; toen ik begon te werken was van dat plafond geen sprake
Op mogelijk hoge pensioenen in de privé wel daar is een plafond van en om de 2300€ netto
Anders had ik toch nog meer dan nu; toen ik begon te werken was van dat plafond geen sprake
Laatst gewijzigd door voorn op 08 jan 2025, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Het jaar is nog maar één week oud.....en de eerste Belgenmop blijkt al een feit....
HLN:
Chaos bij federale overheid: amper zicht op wat er met 66 miljard euro aan subsidies is gebeurd
De federale overheid deelde in 2023 een slordige 66 miljard euro aan subsidies uit, maar weet amper wat daarmee is gebeurd. Dat is de pijnlijke conclusie van een rapport dat is voorgesteld in de Kamer. De onderzoekers zijn zelf verwonderd van de chaos waarop ze stootten. “Van sommige overheidsdiensten kregen we zelfs geen antwoord op bepaalde vragen.” Er blijkt ook nauwelijks sprake van controle op de besteding van al dat belastinggeld.
https://www.hln.be/binnenland/chaos-bij ... ~abc51d3c/
HLN:
Chaos bij federale overheid: amper zicht op wat er met 66 miljard euro aan subsidies is gebeurd
De federale overheid deelde in 2023 een slordige 66 miljard euro aan subsidies uit, maar weet amper wat daarmee is gebeurd. Dat is de pijnlijke conclusie van een rapport dat is voorgesteld in de Kamer. De onderzoekers zijn zelf verwonderd van de chaos waarop ze stootten. “Van sommige overheidsdiensten kregen we zelfs geen antwoord op bepaalde vragen.” Er blijkt ook nauwelijks sprake van controle op de besteding van al dat belastinggeld.
https://www.hln.be/binnenland/chaos-bij ... ~abc51d3c/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier