Welkom in ons klein gezellig taterhoekje 2022 (2)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

13 aug 2025, 06:46

Afbeelding

Bekske

14 aug 2025, 08:15

Afbeelding
ondanks het warme weer hier iedere dag warm eten gisteren voor mij alleen mosselen met friet klaargemaakt .Vandaag aardappelen met bloemkool in witte saus en biefstuk .Savonds laat zelfgemaakte soep nadat ik mijn avondmedicijnen heb genomen .Iedere morgen havermout met zelf gemaakt versgeperst appelsien en madarijnen sap erop .Dan nog een banaan ,perzik en nectarine erbij alles samen geplet en goed door mekaar geroerd .Ik eet nooit koude schotel of drink nooit iets uit de frigo .Kan er niet tegen .Maak iedere dag thee voor een hele dag nu laat ik deze thee lauw worden om te drinken .Dan nog iedere dag vers vlees klaar maken voor de viervoeters iedere dag iets anders .Straks gaan ze smullen van kippenlever afgekookt met bouillonblokje erbij .Dat is mooi hoe ze daaraan zitten te smullen .Heb een speciale oven om hun vlees iedere dag te bereiden .En drie maal per dag een snoepje .Dagelijks een kleine wandeling smorgens en savonds met hulp een grote toer rond nu is dat om 21.30 uur als het frisser is .Ze hebben hun korte toer al gedaan en verder kunnen ze in de dag in de tuin .Hier binnen is het in de dag 24 graden zonder airco of iets en de achterdeuren staan nuop een kier de hele dag de koepels daar heb ik zelf verduisterende gordijnen voor gemaakt dat ik met een lange steel kan dichtschuiven .De gevleugelde krijgen hier iedere dag vers water voor drinken en baden .De viervoeters hun water word ook iedere ververst .Nu zijn de gevleugelde aan hun ochtendconcert bezig .groetje

krakje

14 aug 2025, 20:24

voel me al een dag of drie niet echt gezond,
tegen de avond komt een hoestje opzetten
en beetje temperatuur stijgen ongeveer 37.5, dus niet alarmerends,
zou een sterke druppel drinken maar mag niet zal een pil zijn,
daarna slapen en de hele nacht en morgen geen hoest,
blijf wel uit de zon niet goed voor mij, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

15 aug 2025, 08:50

Afbeelding

Bekske

16 aug 2025, 09:08

Afbeelding

even binnen wippen voordat ik de soep ga mixen en dan kunnen de balletjes erin gelegd worden die zijn ook klaar gekookt en daarna is het de beurt aan afkoeling .Het is zes liter soep voor een week en dat gaat hier vlot binnen .Een viervoeter help mee om de soep snel op te eten.Vandaag staat op menu voor de viervoeters een hamburger gebakken in de speciale oven zonder vetstof ..Voor mij is het erwtjes en worteltjes zelf gemaakt met lekkere puree en een stukje gebraad .Na de middag een stukje rijsttaart met een lekkere aardbeienthee .Als ontbijt mijn havermout met vers fruit dat is al binnen dat is mijn beste maaltijd van de dag .En vanavond een croissant zelf gebakken met lekkere soep de rest van soep invriezen .Zo heb ik voor een week soep .Want hier in de buurt is geen bakker meer vroeger drie en nu niks meer afijn ja hier is nog amper iets van winkel .Vroeger was hier van alles beenhouwerij,drie bakkers ,3 winkels ,4 cafes ,en dat is allemaal weg nog alleen een winkeltje waar veel drank word verkocht .Je ziet de mannen van smorgens en in de loop van de dag hun voorraad halen .Zelfs savonds voordat het sluit zie ik ze voorbij komen .Heb mijn korte wandeling al gedaan nu rusten want de kapster komt vandaag voor mij .Verder ga ik niks zeggen over de onverdragelijke pijn waardoor de nachten ook meer waaknachten zijn .Voel me vermoeid maar als het niet lukt om te slapen ja dan ben je vermoeid.Afijn ja zijn mijn zorgen wel .Groetjes

krakje

16 aug 2025, 15:40

fijne zaterdag bijna namiddag,
voorlopig hier stil in de straat,
gisteren een hele dag begankenis van tractors,
die hier doorkwamen, was tractor wijding door de pastoor,
daarna was er oefening van die tractors,
de was gedaan en de strijk is ook al weg,
verder zal het invullen zijn of boek lezen, tv is er niet veel op,
geniet van wat je kunt grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

17 aug 2025, 07:09

Afbeelding

hier ruik het al goed de chocoladebroodjes zijn juist uit de oven om af te koelen .Ga eens iets anders eten van ontbijt nu .Nog lekkere warme chocolade melk maken met echte chocolade puur.Dat zal wel eens smaken mag het in feite niet eten maar afen toe even buiten de lijntjes gaan .Van wat er wel mag geeten worden .Had daar nu vannacht zo een zin in dus dat word smullen .Hier word iedere dag soep,aardappelen ,groenten en een stukje vlees geeten om het even welk weer .Een koude schotel word hier niet geeten .Ondanks ik sla enz moet eten maar krijg het gewoon niet binnen .Sla is hier voor de gevleugelde die zijn er verzot op .Menu vandaag het ontbijt weet je al middageten 2a3aardappelen met een 150 of iets meer groenten dat is vandaag dus asperges met asperges saus.en een kleine biefstuk .Savonds laat eet ik soep met de avondpillen .Voor avondeten ga ik 2 roomcroissants bakken .En daar een sneetje belegen kaas bij met lekkere tas thee .Zo dat is mijn eten en voor de viervoeters heb ik kippenfilet dat gekookt word met een bouillonblokje erbij zodat het meer smaak geeft .En dan zullen ook weer mooi naast mekaar smullen deze middag ..Nu me aankleden en buiten met hen .Want dat weten ze zo goed als ik aangekleed ben staan ze te trappelen van ongeduld .En het ochtendconcert is hier gestart ondanks er eentje hier al heel oud is laat hij zich nog goed horen .Hij is 33 jaar oud en nog goed je ziet niet dat hij zo oud is .Afijn ik geniet van mijn dieren en geef hen wat ze nodig hebben ze vragen niet om hier te zijn maar heb hen in huis genomen om hen een betere thuis de geven .Een viervoeter is een echte steun voor mij die zorg enorm voor mij ook .Als ik zoals nu met veel pijn zit is ze dicht bij mij en komt dan regelmatig even strelen Om te zwijgen hoe het water in haar ogen staat .kortom dat is een hele gevoelige hond en wijs me op haar manier als ik met de medicijnen in te nemen iets later ben enz .Die heeft al enkele keren mee recht geholpen nadat ik gevallen ben enz .Ze blijft op afstand zitten als de kinesist in huis is om te zien hoe ik me voel enz .Nu zorgen dat weaangekleed zijn om buiten gaan zal frisjes zijn maar beter dit weer dan die warmte groetje

Bekske

17 aug 2025, 07:10

Afbeelding

hier ruik het al goed de chocoladebroodjes zijn juist uit de oven om af te koelen .Ga eens iets anders eten van ontbijt nu .Nog lekkere warme chocolade melk maken met echte chocolade puur.Dat zal wel eens smaken mag het in feite niet eten maar afen toe even buiten de lijntjes gaan .Van wat er wel mag geeten worden .Had daar nu vannacht zo een zin in dus dat word smullen .Hier word iedere dag soep,aardappelen ,groenten en een stukje vlees geeten om het even welk weer .Een koude schotel word hier niet geeten .Ondanks ik sla enz moet eten maar krijg het gewoon niet binnen .Sla is hier voor de gevleugelde die zijn er verzot op .Menu vandaag het ontbijt weet je al middageten 2a3aardappelen met een 150 of iets meer groenten dat is vandaag dus asperges met asperges saus.en een kleine biefstuk .Savonds laat eet ik soep met de avondpillen .Voor avondeten ga ik 2 roomcroissants bakken .En daar een sneetje belegen kaas bij met lekkere tas thee .Zo dat is mijn eten en voor de viervoeters heb ik kippenfilet dat gekookt word met een bouillonblokje erbij zodat het meer smaak geeft .En dan zullen ook weer mooi naast mekaar smullen deze middag ..Nu me aankleden en buiten met hen .Want dat weten ze zo goed als ik aangekleed ben staan ze te trappelen van ongeduld .En het ochtendconcert is hier gestart ondanks er eentje hier al heel oud is laat hij zich nog goed horen .Hij is 33 jaar oud en nog goed je ziet niet dat hij zo oud is .Afijn ik geniet van mijn dieren en geef hen wat ze nodig hebben ze vragen niet om hier te zijn maar heb hen in huis genomen om hen een betere thuis de geven .Een viervoeter is een echte steun voor mij die zorg enorm voor mij ook .Als ik zoals nu met veel pijn zit is ze dicht bij mij en komt dan regelmatig even strelen Om te zwijgen hoe het water in haar ogen staat .kortom dat is een hele gevoelige hond en wijs me op haar manier als ik met de medicijnen in te nemen iets later ben enz .Die heeft al enkele keren mee recht geholpen nadat ik gevallen ben enz .Ze blijft op afstand zitten als de kinesist in huis is om te zien hoe ik me voel enz .Nu zorgen dat weaangekleed zijn om buiten gaan zal frisjes zijn maar beter dit weer dan die warmte groetje

Bekske

18 aug 2025, 08:50

Afbeelding

menu vandaag zelfgemaakte videe vulling met zelfgemaakte puree .Smorgens mijn havermout en savonds laat men soep.Voor de twee hier straks een kotelet zonder been wel doe het been er zelf af voordat het gebakken word in de speciale oven .Vandaag kinesist en nu nog naar apotheker want het was te laat donderdag om er naartoe te gaan.Ook hun kleine toer rond is gedaan verder zie ik wel wat ik kan doen want de ademnood word erger met de dag buren maken zich ook ongerust erover .Begrijpen niet waarom de huisarts zo gerust erover is afijn ja zal een van de dagen wat ik zal doen en hoe het verder ga nu naar de apotheker .groetje

Bekske

19 aug 2025, 09:27

Afbeelding

menu vandaag deze middag simpel gewone puree en appelmoes met een zwarte pens .De puree en appelmoes is zelfgemaakt en de zwarte pens van iemand die ze zelf maak hier in de buurt .En de twee hier krijgen filetsneetjes .We hebben als ons kleinblokske rond er op zitten eveneens het ontbijt is aan verteren .Ook al naar de apotheker geweest wat er gisteren niet was .Nu is het rusten want de pijp is al uit bij manier van spreken .Nu afwachten wat die zwaardere pleisters gaan doen voor de pijn .Voor mij is het buiten al te warm zeker in de zon .Dat weer van gisteren voormiddag was voor mij al goed Hoe warmer hoe meer last met de adem enz .Maar ja dat zijn mijn zorgen Moet de gevleugelde nog vers water geven want ze laten het merken .Het is een gewone parkiet de oudste de andere is een zebravink .En ja de buren staan er regelmatig op te kijken zij weten ook dat hij oud is maar je ziet het er niet aan .Ze zijn weer hun ochtend concert aan geven .Ook moet ik morgen hun kooi proper maken want zij zitten ook graag proper .HEB VAN DE GEVLEUGELDE OOK PLEZIER EN VRIENDSCHAP ENZ .Morgen als de boodschappen geleverd zijn krijgen ze weer een stukje sla waar ze verzot op zijn .De sla koop ik speciaal voor hen want ik eet het niet krijg het niet binnen .Nu rusten en dan weer zien watik kan doen van huishoudelijke werkjes want ik meer enmeer tijd nodig om alles in orde te krijgen .groetje

krakje

19 aug 2025, 20:21

vandaag weer de 4 vriendinnen bijeen komst,
nu was het bij mij, dus koffie, thee of water en snapjes,
de laatste nieuwtjes van dorp of omliggende,
volgende week is de beurt aan de rusthuisbewoner vriendin,
en zo gaan de dagen voorbij, je hebt alle dage iets te doen,
was is gedaan vandaag de strijk is blijven liggen dus dat is voor morgen,
we worden oud maar het leven is nog goed, geniet ervan krakje,

Afbeelding

Bekske

20 aug 2025, 08:53

Afbeelding

krakje

20 aug 2025, 19:57

niet veel gedaan vandaag, de strijk is blijven liggen,
even na de buurvrouw geweest een pintje water gedronken,
ze heeft spijt dat ik geen koffie of thee mag drinken en bij water houd,
maar dit is even gezellig als anders, we hebben niet gezwegen,
daarna voor eten gezorgd, kleinzoon vroeg frikadellen met krieken,
dus dat maar klaar gemaakt, morgen iets anders of hij moet de overschot opeten,
morgen weer een dag hoop dat hij is zoals vandaag, grtjs krakje,

Afbeelding

Bekske

21 aug 2025, 09:25

Afbeelding
Vandaag mosselen in roomsaus met minikroketten ps had teveel mosselen dus daarom terug mosselen .En dat is ook lekker toch voor mij .De twee viervoeters krijgen een kippenburger in de speciale oven bereid .Kinesist komt juist na de middag daarna eet ik pas .Gisteren zijn de boodschappen geleverd en het is niet duur om het te laten leveren .Maar ik kijk altijd naar de folder dat smaandags begint en bestel dan ,dan heb regelmatig een mooie som uitgespaard .In beginwist ik niet goed hoe het moest met 1 kopen en 1 gratis nu wel ja je moet het mar weten anders heb je het niet .Dat was de eerste keer bij mij maar nu weet ik het .Dus is het stukken goedkoper dan een hulp voor boodschappen ik kom nu niet of toch heel weinig nog in een winkel .Maar voordat ik de hulp stopgezet heb ik geprobeerd om mee te gaan .Maar geraakte moeilijk in een hogere auto en had daarna meer pijn om die vele inspanning te doen om in en uit de auto te stappen .Heb nu ook wel pijn maar die pijn is weg .Heb het zelfs moeilijk om een stoep af te gaan .Af en toe rijd ik met de bus naar stad maar dat opstappen en afstappen is lastig vooral als ze niet tegen de stoep staan .Maar ja zijn mijn zorgen wel .Zo onze korte toer is gedaan ontbijt is ook achter de kiezen nu even rusten en dan stof vegen dat duurt nu langer omdat er ene arm niet wil meewerken .En dan moet je voorzichtig dat er niks tegen de grond ga .En de rest zal ik wel zien wanneer .zondag passeert hier weer een koers en de 2 september de dames .Zo dit posten en even rusten geniet van je dag krakje

krakje

21 aug 2025, 20:25

gewone dag als anders, wel de strijk is gedaan en ook de was,
gerust daarmee tot zaterdag, dan begint het weer opnieuw,
een mens heeft altijd werk, maar we zijn langzamer in alles,
of gaan de dagen rapper en daarom duurt het langer als een dag,
geniet van alles zoals je kunt, grtjs van krakje,

Afbeelding