this is Belgium !
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vooruit heeft compromissen moeten sluiten , zoniet kwamen ze niet in de regering of was er zelfs nog geen regering. De OpenVLD kent een linkse en een rechtse vleugel , Verhofstadt behoort tot de rechtse kant.Odulleke schreef: ↑25 dec 2025, 11:20....
Als je opzoekt is OpenVLD vlees noch vis. Ze eten van twee walletjes want ze kunnen rechts of links zijn, dus gewoon tweezakken. Ik denk dat Vooruit een linkse partij is, ze hebben het volgens Connerke zo goed voor met de "gewone" mens maar ze hebben toch ook alles mee goedgekeurd. Geloof jij nu echt dat links het geld bij de rijken zou gaan halen. Droom maar verder.
Geld bij de rijken halen ? Het probleem is ook dat de rijken onverzadigbaar zijn. Geef ze een vinger , en morgen klagen ze terug en vragen een volledige hand. Een beetje zoals Zelensky en zij kliekje ....
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Nu zeg je zelf Vooruit heeft compromissen moeten sluiten om in de regering te zitten, dus eigenlijk komt het erop neer dat ze hun verkiezingsbeloften niet gehouden hebben en is het eigenlijk kiezersbedrog. Gelukkig zijn er nog rijken want er zijn er veel die de economie draaiend houden.Fred1950 schreef: ↑25 dec 2025, 12:32Vooruit heeft compromissen moeten sluiten , zoniet kwamen ze niet in de regering of was er zelfs nog geen regering. De OpenVLD kent een linkse en een rechtse vleugel , Verhofstadt behoort tot de rechtse kant.Odulleke schreef: ↑25 dec 2025, 11:20....
Als je opzoekt is OpenVLD vlees noch vis. Ze eten van twee walletjes want ze kunnen rechts of links zijn, dus gewoon tweezakken. Ik denk dat Vooruit een linkse partij is, ze hebben het volgens Connerke zo goed voor met de "gewone" mens maar ze hebben toch ook alles mee goedgekeurd. Geloof jij nu echt dat links het geld bij de rijken zou gaan halen. Droom maar verder.
Geld bij de rijken halen ? Het probleem is ook dat de rijken onverzadigbaar zijn. Geef ze een vinger , en morgen klagen ze terug en vragen een volledige hand. Een beetje zoals Zelensky en zij kliekje ....
-
De rijken houden de economie draaiende door hun kennis om met geld om te gaan , no more no less. Als "linkse" intellectuelen meer initiatief zouden nemen om bedrijven ( vooral hoogtechnologische ) op te starten en zich op de internationale markt begeven zou de economie nog veel beter draaien. Nu gaat alle winst naar aandeelhouders , de rijken , die hun geld in het buitenland op eilanden parkeren. Dat geld is "export" van kapitaal en komt niet naar ons land terug.Odulleke schreef: ↑25 dec 2025, 12:41....
Nu zeg je zelf Vooruit heeft compromissen moeten sluiten om in de regering te zitten, dus eigenlijk komt het erop neer dat ze hun verkiezingsbeloften niet gehouden hebben en is het eigenlijk kiezersbedrog. Gelukkig zijn er nog rijken want er zijn er veel die de economie draaiend houden.
-
Bedrijven opstarten heeft niets met links of rechts temaken. ALs er dan al iemand een hypermodern milieuvriendelijk bedrijf wil opstarten dan krijgt hij geen elektriciteit en is hij verplicht om zelf elektriciteit te maken met vervuilende dieselaggregaten. Bedankt politiekers, of ze nu links of rechts zijn, maar ik denk dat Groen er voor veel tussenzit tijdens hun vorige regeringsdeelname.Fred1950 schreef: ↑25 dec 2025, 13:04De rijken houden de economie draaiende door hun kennis om met geld om te gaan , no more no less. Als "linkse" intellectuelen meer initiatief zouden nemen om bedrijven ( vooral hoogtechnologische ) op te starten en zich op de internationale markt begeven zou de economie nog veel beter draaien. Nu gaat alle winst naar aandeelhouders , de rijken , die hun geld in het buitenland op eilanden parkeren. Dat geld is "export" van kapitaal en komt niet naar ons land terug.Odulleke schreef: ↑25 dec 2025, 12:41....
Nu zeg je zelf Vooruit heeft compromissen moeten sluiten om in de regering te zitten, dus eigenlijk komt het erop neer dat ze hun verkiezingsbeloften niet gehouden hebben en is het eigenlijk kiezersbedrog. Gelukkig zijn er nog rijken want er zijn er veel die de economie draaiend houden.
-
Dat geldt blijkbaar niet voor de petrol-en chemie bedrijven in het Antwerpse. Die "krijgen" electriciteit aan monster kortingen ...
-
Misschien gelukkig maar want als ze de volle pot zouden moeten betalen hoeveel producten worden er dan niet duurder? Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen hé.
-
En hoeveel geld van de Amerikaanse eigenaars gaat er het land uit ? Dat is allemaal geld waarmee ze hun eigen productie van electriciteit zouden kunnen opbouwen ( windmolens , zonnepanelen , batterijbuffers , ... )Odulleke schreef: ↑25 dec 2025, 14:45Misschien gelukkig maar want als ze de volle pot zouden moeten betalen hoeveel producten worden er dan niet duurder? Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen hé.
-
Zoals ik gezegd heb zijn het geen liefdadigheidsinstellingen. Is toch logisch dat Amerikaanse bedrijven hun winst naar Amerika doorsluizen of heb je dan liever dat ze uit België verdwijnen en weeral voor een hogere werkloosheid zorgen?Fred1950 schreef: ↑25 dec 2025, 17:57En hoeveel geld van de Amerikaanse eigenaars gaat er het land uit ? Dat is allemaal geld waarmee ze hun eigen productie van electriciteit zouden kunnen opbouwen ( windmolens , zonnepanelen , batterijbuffers , ... )
-
Zoals ik ook al schreef zou ik liever hebben dat er meer "BELGISCHE" ondernemers komen i.pv. buitenlandse investeerders. Belgen zitten zelf nog altijd in hun luie zetel en smeken om buitenlandse investeerders. Dit is gegroeid door wat wij aan investeerders in de jaren '50 en '60 aanboden , denk aan Renault , Opel , Siemens , Philips , en nog vele andere. Die tijd is uit , passé , en dus moeten WIJ initiatieven nemen. Het is ook een feit dat we NIETS hebben geleerd , wilden leren , van die buitenlandse investeerders. De Chinezen deden dat wel , eerst met het namaken , daarna met eigen producten te fabriceren met de kennis die ze van die buitenlanders "gejat" hebben. Zie waar zij nu staan , en waar wij zijn blijven hangen.Odulleke schreef: ↑25 dec 2025, 18:13Zoals ik gezegd heb zijn het geen liefdadigheidsinstellingen. Is toch logisch dat Amerikaanse bedrijven hun winst naar Amerika doorsluizen of heb je dan liever dat ze uit België verdwijnen en weeral voor een hogere werkloosheid zorgen?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Nee Fred, de rijken gebruiken hun kennis van de achterpoortjes.......lees Jos D'Haese (PVDA)Fred1950 schreef: ↑25 dec 2025, 13:04
De rijken houden de economie draaiende door hun kennis om met geld om te gaan , no more no less. Als "linkse" intellectuelen meer initiatief zouden nemen om bedrijven ( vooral hoogtechnologische ) op te starten en zich op de internationale markt begeven zou de economie nog veel beter draaien. Nu gaat alle winst naar aandeelhouders , de rijken , die hun geld in het buitenland op eilanden parkeren. Dat geld is "export" van kapitaal en komt niet naar ons land terug.
https://www.vlaamsparlement.be/nl/parle ... ag/1934555
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik moet besluiten dat die 'linkse intellectuelen' ofwel geen inzicht hebben in het mechanisme dat je hier uiteenzet, ofwel 'intellectueel' genoeg zijn om te doorzien dat dit een domme redenering is waar niemand beter van wordt (en zij al zeker niet).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.