NACHTUILTJES(12)2024
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
Over het weer zwijgen we hé Corry
iets anders heb ik ook niet te melden
dus
tot later op de dag misschien nog eens.
'k ga me nu verdiepen in mijn boek "Hoe word ik een leuk oud mens ?" ; je weet maar nooit dat ik nog iets bijleer.
Eigenlijk heb ik al iets bijgeleerd; zeg nooit "Je ziet er nog goed uit" maar gewoon "Je ziet er goed uit", die nog verwijst naar ouderdom .
Menu : Rundstong in maderasaus (van de BonApp)
Over het weer zwijgen we hé Corry
iets anders heb ik ook niet te melden
dus
tot later op de dag misschien nog eens.
'k ga me nu verdiepen in mijn boek "Hoe word ik een leuk oud mens ?" ; je weet maar nooit dat ik nog iets bijleer.
Eigenlijk heb ik al iets bijgeleerd; zeg nooit "Je ziet er nog goed uit" maar gewoon "Je ziet er goed uit", die nog verwijst naar ouderdom .
Menu : Rundstong in maderasaus (van de BonApp)
Oud maar niet Out
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, er staat een frietkraam aan het schooltje . Wat zullen de kinderen uitgelaten zijn .. Ik zag ook een juf met carnaval kleren aan . .
Veel weet ik eigenlijk niet te vertellen .. Ik ben namelijk maandagavond gevallen. Heel lang geduurd voor ik recht kon komen .. Mijn poep doet pijn dus kan niet lang zitten, en ook mijn knieën doen pijn. Maar vandaag toch al beter , maar het blijft in mijn kleren hangen . ik wou de pedicure gisteren afzeggen maar ben dan toch geweest.
Ik hou me nog een beetje stil " je moet naar uw lichaam luisteren" zegt men toch altijd
Krakje de kasten aan het reorganiseren zo te lezen . Fijn dat je een mooie middag had in de Ziekenzorg. Het kan niet op en ook nog gaan eten in de Okra .Groot gelijk je moet er van genieten.
Bekske ook voor u een fijne dag, hou je sterk dat weet ik wel . Maar een diepe buiging voor je moed
Corry tot in de draai, maak er een fijne dag van
Rietjes geniet van je boek , euch en over het weer zal ik het niet hebben. Vandaag voel ik me oud , ik wist niet dat ik zo breekbaar geworden ben.. Ik ben precies van porselein.
Soit zal wel overgaan , ben al blij dat ik niks gebroken heb ..
*Wel een hele ontnuchtering , dat je alleen bent . Ik ga het wegzappen
We eten hetzelfde deze middag Rietjes
Zo ik ga jullie laten, een fijne dag aan iedereen
toedeloe
menu: koeitong met een patatje (gelukkig had ik die mee maandag van de traiteur op de markt)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Een vrije woensdagmiddag, net toen we nog school liepen
maar toen werd die meestal gevuld met huistaken of studeren.
Menslief wat is dat lang geleden.
Hoe kom ik daar nu bij.
Misschien omdat ik net het overlijdensbericht zag van de echtgenoot van een klasgenootje van toen.
Nu
gevuld met wandelkilometers.
Van Wervik naar Wervik-Sud, de grens over.

Oei Jadi, vallen kan nare gevolgen geven, we doen het beter niet mee.
Krakje had jij het laatst niet over boeken weg doen ?
Bestaat er bij jullie in de buurt niet ook zoiets als hier : ruil- of geefkastjes ?
Je mag er je boeken dat je niet meer nodig hebt in achterlaten voor eenieder die er wil.
Ik ga er vaak eens in rondneuzen, haal er wel eens iets uit en breng het uitgelezen weer terug.
maar toen werd die meestal gevuld met huistaken of studeren.
Menslief wat is dat lang geleden.
Hoe kom ik daar nu bij.
Misschien omdat ik net het overlijdensbericht zag van de echtgenoot van een klasgenootje van toen.
Nu
gevuld met wandelkilometers.
Van Wervik naar Wervik-Sud, de grens over.

Oei Jadi, vallen kan nare gevolgen geven, we doen het beter niet mee.
Krakje had jij het laatst niet over boeken weg doen ?
Bestaat er bij jullie in de buurt niet ook zoiets als hier : ruil- of geefkastjes ?
Je mag er je boeken dat je niet meer nodig hebt in achterlaten voor eenieder die er wil.
Ik ga er vaak eens in rondneuzen, haal er wel eens iets uit en breng het uitgelezen weer terug.
Oud maar niet Out
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
regen en nog eens regen de hele dag, dit word je moe,
en dan zeggen ze nog dat er te weinig regent,
naar buurvrouw geweest, koffietje drinken en droog koekje meer moet dat niet zijn,
ook voor eten gezorgd voor 5 personen kleindochter hier ook nu,
wens iedereen een gezellige avond en slaap zacht, krakje;

en dan zeggen ze nog dat er te weinig regent,
naar buurvrouw geweest, koffietje drinken en droog koekje meer moet dat niet zijn,
ook voor eten gezorgd voor 5 personen kleindochter hier ook nu,
wens iedereen een gezellige avond en slaap zacht, krakje;

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Boodschappen doen een normaal gebeuren, zie hulp aan huis deze regelmatig leveren. Hoor de lift voor verzorgingen, poetshulp alom aanwezig.
Wat een weelde alles nog zelf te kunnen doen.
De dag van vandaag brengt me naar buiten, waarheen…..duinbosjes als het niet regent.
Crocussen staan in bloei, schoolverlof komt eraan, Carnaval in Blankenberge….. mij niet gezien.
Dus zal ik de dagelijkse dingen maar omarmen en wetende, mag niet klagen.
Tot in den draai en wees voorzichtig vallen kan plots je leven totaal veranderen.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, en nee over het weer ga ik niet hebben . Ik weet alleen dat ik tussen de regendruppels zal mogen/moeten lopen . Wisselvallig zei men nu net in het nieuws
Geen noemenswaardige mails, dus ik sta al in de startblokken om op boodschappen te gaan ..
Rietjes je zegt wel , nu gaan de kindjes bijna niet meer naar school. De schooltijd is inderdaad dat niet meer zoals vroeger. En als je bedenkt dat ons onderwijs niet denderend is . . stel ik me toch vragen bij . Vele hobby's vult de tijd, en dan vraag ik af of er nog tijd is voor huiswerk .. Muziekschool, ballet, tennis, zwemmen, tekenschool en ga zo maar verder .. Enfin de ouders zullen het wel weten wat het beste is denk ik dan.
De nasleep van mijn vallen , valt mee, een schilderij van Rubens is het niet, maar een mooie landkaart in alle kleuren .. Maar zoiets komt goed .. Ik ben al heel blij dat ik niets gebroken had. Ik moest direct aan Ivette denken , dat ze zo verschoten was. E wel ik ook zat de bibberen op de grond ..
Genoeg daarover ..
Krakje je had gisteren een vol huis zo te lezen. Tja vervelen zal jij je nooit, er is altijd wemeling in huis . Fijn dat je bij buurvrouw een babbeltje kan slaan en de batterijtjes opladen
Bekske zo vroeg uit de veren, uw wandelingetje met de viervoeters zal er al op zitten. Hopelijk had je geen regen
Corry je schrijven voelt aan dat je gelukkig en content bent .. Geniet van het moois. Ik heb een poetsvrouw omdat ik te groot woon. Al doe ik nog heel veel zelf maar ik ben nog wel jaren jonger dan u . En ik hoop dat ik het ook nog kan als ik zo oud ben als jij . Geniet van de duinbosjes straks
Zo en nu even versturen naar jullie , en dan op boodschappen
Lieve groetjes voor vandaag aan iedereen
toedeloe
menu : zoon komt eten varkenshaasje met veel champignons en een natuurpatatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Goeie voormiddag
Corry, ik vrees dat de duinbosjes nat zullen zijn als het daar is als hier
.
Erover klagen en zagen helpt niets dus binnen blijven vandaag hier en alles op me laten afkomen.
Gisteren rapport van de dokter gekregen een dikke 9 op 10.
Goed hé, zoveel heb ik nooit gehad op school
Menu : stoofvlees (potteke dat nog in de diepvries zat) .
Corry, ik vrees dat de duinbosjes nat zullen zijn als het daar is als hier
Erover klagen en zagen helpt niets dus binnen blijven vandaag hier en alles op me laten afkomen.
Gisteren rapport van de dokter gekregen een dikke 9 op 10.
Goed hé, zoveel heb ik nooit gehad op school
Menu : stoofvlees (potteke dat nog in de diepvries zat) .
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Radio op Bene, maakte van mijn dag al een goed begin.
Aan zee gisteren mooi weer, duinbosjes met een korte wandeling bezocht….vroeger heel lang geleden deden wij de afstand naar De Haan via deze bosjes, blij ze kortbij te hebben.
Vandaag voorraad aanhalen, het zal kouder worden, een vooruitziende vrouw hè

Tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Kiwi,koffie en een speculaas koekje om wakker te worden,heel goed geslapen.
Sta nog niet in de startblokken
t is hier aan t regenen en niks moet (zei Wout Van Aert)
Van namiddag schiet ik in actie
jadi gelukkig blijft het bij een landkaart
In onze tijd gingen we de zaterdag voormiddag nog naar school!
Groetjes
Greetie