NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

11 apr 2026, 08:54

Afbeelding

jadi

11 apr 2026, 09:33

Afbeelding
Welke dag vandaag ? . . Zaterdag voor gans de dag .. Ik moest even denken, want als je op pensioen bent zijn de dagen zowat dooreenlopend .. Ik heb al de regendouche gebruikt vandaag, mijn kommetje klassieke cornflakes is ook al verorbert. En terwijl mijn haartjes drogen kom ik even bij jullie langs met mijn tas koffie. Het dampend zwart goedje dat zo lekker kan smaken . En vooral dat eerste op de morgen .
Mottig weer, wind, geen zon en gelukkig geen vogels (lees geen vogelpoep). De zon doet nog geen poging maar ik zie ze achter een wolk verscholen
Wat mijn dag brengt weet ik niet. We zien wel . .
Het is opvallend stil hier in de contreien. Zelfs op de drukke baan van de ene stad naar de andere is het stil .. En eens geen politie- noch ambulancewagens te zien laat staan te horen .
Dag Bekske ook voor u een fijne zaterdag
Aan iedereen geniet van de dag
toedeloe
menu: minuut steak met prinsesbonen en een natuurpatatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

corry

11 apr 2026, 11:46

Solitaire Paradise
Voor allen welke vraag met woorden spelen een aanrader!
Bijna middag
Frietjes dag.
Ben niet inmijn sas, hoofd draait op volle toeren, zorg om ….. onze kindjes , dochter wist te zeggen ………..
Mona komt morgen🤩
Tot in den draai
Noch niet gaan halen, zal voor ……..komt er wel van 😅
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Oma-C

11 apr 2026, 12:30

Afbeelding

Goedemiddag alle uiltjes, :wink:
wasje is gedaan en hangt op
hopelijk blijven de vogels weg
aders kan het terug in de machine :roll:
Het zonnetje is er toch doorgekomen
en er is wat wind, het zal wel drogen.
Broodje staat ook te bakken het ruikt al heerlijk
Nu is het tijd voor een boke met een eitje :)
slaatje is al gereed..... smakelijk allemaal
Dan is het rusttijd :wink:
Een fijn weekend gewenst.
Groetjes, Oma-C
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Ritavdm

11 apr 2026, 13:00

Goeie middag

'k zal eens gaan loeren Corry, dankjewel.

Heel druk WE hier in de stad : Gevleugelde stad, je moet maar eens gaan loeren.
Gisterenavond al een paar mooie acts gezien en straks nog maar eens op verkenning.
Morgen is het ook nog van dat maar 'k vrees dat ik dan mijn ventje niet buiten krijg; 't zal koers kijken zijn .
Oud maar niet Out

krakje

11 apr 2026, 20:03

uitslag van bloed, nieren beetje achteruit gegaan,
te veel vitamines, geen gevolg van die tekenbeet,
suiker gehalte niet zo goed, maar dat wist ik al,
andere is afwachten wat die andere artsen te zeggen hebben,
hier regen heb voor mij prei sla gemaakt en groenten soep,
dus voor morgen heb ik wat eten,
weer kouder ook, de zon hebben we nodig,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

Gisteren, 10:41

Afbeelding

jadi

Gisteren, 11:08

Afbeelding
Zondagmorgen, de zon is hier al aanwezig, nog een wat kille wind, maar droog . De kerktoren luid 10u en wacht op de gelovigen voor de mis ..
Verder is het stil in het doodlopend straatje, zelf nog geen wandelaars te zien op wandelroute.
Het jolijt van de buurtkinderen is ook nog niet te horen . .
Gezapig zal ik de dag aan mij voorbij laten gaan .. En we zien wel wat er van komt . Mss een wandelingetje ergens , maar waar naar ergens vraag ik me dan af ..
Corry ik hoop dat je dag vandaag beter aanvoelt dan gisteren . Vandaag bezoek van kleine Mona lees ik , geniet er van
Oma-C zo te lezen ben je terug in de running in uw huishouden , goed zo . En op tijd en stond rust inbouwen , is zorgen voor jezelf ♥
Rietjes juist de Gevleugelde stad, ik had dit ergens gelezen . Er zal weer volk naar toe gaan . Geniet er van
Krakje iets goed , iets minder goed, ik duim dat alles op peil komt
Lap ! ! ! . . . Jehova getuigen aan de deur, ik wip hier bijna van mijn stoel . . .
En nee ik doe niet open .
Aan iedereen een fijne zondag, maak er iets leuks van . Maar vooral geniet van de dag
toedeloe
menu waarschijnlijk frituur en een wandelingetje achteraf . .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

Gisteren, 17:57

hallo

Buiten mijn gewoonte om heb ik de hele middag voor het scherm gezeten
Tja, 't was de mooiste koers van het jaar met eindelijk weer eens een zege voor Wout ... en wat voor een.

Is het jullie ook al opgevallen dat het al heel lang geleden is dat we Ivette hier nog lazen ?
Hopelijk niets aan de hand.
Ivette meld je eens :lol: we missen je.
Oud maar niet Out

Oma-C

Gisteren, 21:51

Goede avond allemaal :wink:
Een luie tv-dag gehad vandaag met de koers,
Parijs-Roubaix de mooiste koers van het jaar vind ik dit
Ondanks al het stof dat ze moeten slikken :roll:
En ja eindelijk een welverdiende overwinning
voor Wout van Aert na een heel spannende koers met
veel afwisseling en geen 'te erge' valpartijen :oops:
Bij de dames jammer voor Vos na al wat ze al meemaakte.
Maar zo is het leven.... het gaat dikwijls goed
en soms gaat het tegen en zijn er sterkere dat is koers.
Allen nog een slaapwelleke en morgen gezond weer op :)

jadi ik heb aan de deur een spreukje hangen: (Je mag het gebruiken) :)

Afbeelding
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Bekske

Vandaag, 07:37

Afbeelding
goede morgen nachtuiltjes

corry

Vandaag, 07:52

Afbeelding

Goedemorgen
Vandaag kleinzoon papa van onze kindjes blaast 42 kaarsjes uit.
Waar is de tijd dat hij nog een KLEINE kleinzoon was.
Samen met broer en Tessa.
Afbeelding
De band welke wij altijd hadden is nog sterk aanwezig.
Donderdag komt kleintje naar hier, we gaan bloemetjes halen en een gesprek waarvan ik hoop haar een ondersteuning te kunnen geven.

Voor de rest dagelijkse kost, vandaag soep met brood hier vooraan in aanbieding, weinig succes maar ik ga en mijn twee maatjes onderaan gaan mee.
Tot in den draai

Corry
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

Vandaag, 10:12

Goeie maandag, start van een nieuwe week

Waar vliegt die tijd eigenlijk naartoe ?
Gaat veel te vlug, alleen als je op iets wacht niet :roll:

De vroege vogel is weeral klaar met poetsen, tja een appartementje is ook geen groot huis hé; en ams je het regelmatig onderhoudt is het ook nooit echt vuil.
Alleen de ruiten die zijn precies altijd vuil, ofwel strepen, ofwel regen, ofwel stof. Ze krijgen hun regelmatige beurt en niet meer tussenin zoals ik vroeger deed. Je kunt er nog altijd door zien :lol:
Oud maar niet Out

Ivette

Vandaag, 10:56

Goed Rita dat u me een schop gegeven hebt, ik heb me teveel laten gaan de laatste tijd. Reden: een van mijn beste vriendinnen is op 9 maart begraven. Ze was wel 93 maar nog zo'n ouderwetse harde werker, als ik haar bezocht had na een tourke "verplicht wandelen" ging ik nog eens binnen bij Maria . Ze had zelf geen kinderen en keek graag op mijn smartphone naar de foto's van mijn achterkleinkinderen. Zij kocht 6 Rodenbach die we deelden om in bvb varkenswangetjes te doen. Ik bracht voor haar een bol look mee van de markt en liet er een batterij in haar polshorloge zetten. In mijn Primo liet ik haar elke week de Woordzoeker invullen, dan bracht ze het "boekske" terug of omgekeerd telkens met een uitgevoerde babbel wij konden met alles bij mekaar terecht!
Tot ik plots de Primo niet meer moest bezorgen, ze had er geen goesting meer in! Ze is dan gevallen en is vrijwillig naar ons rusthuis gegaan hier op de hoek. Ik ben haar daar dikwijls gaan bezoeken, ze zei al van in 't begin dat ze nooit meer naar haar huis zou terugkeren, verkocht haar auto, ze ledigden de diepvries en al
wat meubilair. Toen ze snel achteruitging wilde ik haar niet zien afzien, haar liever nog blij herinneren. Ze werd NIET Dement, heeft zelf euthanasie aangevraagd en gekregen want op 't laatste had ze wel veel pijn!
We waren zo vertrouwd dat haar enige zuster mij uitnodigde op de begrafenismaaltijd bij de familie!
Hier Maria en ik in 2015 op dagreis, onze mannen stierven in dezelfde week in 2013:

Afbeelding

Ik mis haar nog elke dag in veel kleine dingen! Ben dan gaan nadenken dat ik ook al een hoge leeftijd heb enz.
dus beetje in de put gezeten maar ik krabbel er wel uit ik zal mijn best doen!
Ivette

Ivette

Vandaag, 11:12

Intussen ga ik nog elke dinsdag met Christa naar de markt (vorige dinsdag 7 april werd ze 66 jaar!)
Vorige zondag was ik eerst bij Nik en Els eten 's middags en dan reden we samen naar Anzegem om de 2e verjaardag van Kobe te vieren.
De week ervoor ware Jolien en Jonathan hier met Anna en Louisa:

Afbeelding

Meestal heb ik wel laaaaange weekends ook maar gisteren was ik heel content met de winst van onze Wout!,had gedacht dat Pojacar(weet niet hoe je die naam schrijft) weer alleen zou aanzetten en niet meer kon ingehaald worden! Ik hoor zo graag de Brabançonne op het podium!
Ik zal proberen er weer bij te horen, ik wens alle uiltjes goeiendag en vraag degenen die alleen komen lezen (zoals ik vorige maand) toch wat te komen schrijven, we hebben elkaar zo nodig!
hartelijke groeten
Ivette