NACHTUILTJES(12)2024
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
jadi onverwachts programma
Bed ververst
,online gecondoleerd,oudste kleindochter een half uurtje geweest tussen haar afspraken steeds leuk
Een dure zuivere olijfolie gekocht als geschenk voor vrijdagavond
verhaal komt later
Droogrekje binnengenomen en laatste km van de koers gekeken winnares Lotte Kopecky
Stutje gegeten en mango
En nu nog een telefoontje doen
Fijne avond allemaal
Greetie
Bed ververst
Een dure zuivere olijfolie gekocht als geschenk voor vrijdagavond
Droogrekje binnengenomen en laatste km van de koers gekeken winnares Lotte Kopecky
Stutje gegeten en mango
En nu nog een telefoontje doen
Fijne avond allemaal
Greetie
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
ja hier ook zon, wolken en wat wind, geen regen,
woensdag is de dag voor de buurvrouw
koffietje en droog koekje meer moet dat niet zijn,
gezellig praten ja over wat er gebeurd in de wereld en van vroeger,
nergens geweest de laatste dagen tussen door een boek of puzzels doen of lezen,
menu was nu eens mijn eigen goesting,
aardappelen met boontje klaargemaakt met veel uien, spekjes, tomaten en kruiden,
dessert een stuk fruit, wel ze lusten hier geen boontjes en toch vonden ze het lekker,
veel beterschap die het nodig hebben, grtjs van krakje,

woensdag is de dag voor de buurvrouw
koffietje en droog koekje meer moet dat niet zijn,
gezellig praten ja over wat er gebeurd in de wereld en van vroeger,
nergens geweest de laatste dagen tussen door een boek of puzzels doen of lezen,
menu was nu eens mijn eigen goesting,
aardappelen met boontje klaargemaakt met veel uien, spekjes, tomaten en kruiden,
dessert een stuk fruit, wel ze lusten hier geen boontjes en toch vonden ze het lekker,
veel beterschap die het nodig hebben, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Bruno kijkt me zo vertederend aan, kan het niet laten een zoentje op zijn neusje te geven
Goedemorgen
Ondertussen zijn ze het appartement naast mij aan het leegmaken, het is hier komen en gaan heel anders dan elders, leeftijdsgenoten welke noodzakelijk moeten vertrekken. Hoop nog jaren hier te verblijven
De dag brengt dagelijkse dingen, welke me nog altijd welgezind maken.
Tot in den draai, richting het zeetje straks
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
Corry, houden zo die dagelijkse dingen, het houdt je jong
van hart en ideeën.
Iets niet lusten (boontjes bij Krakjes kroost)
dat was vroeger bij ons thuis en bij velen denk ik geen mode hoor.
ETEN WAT OP TAFEL KOMT !
'k ga eens beginnen aan mijn hh want deze namiddag is weeral vol geboekt
Corry, houden zo die dagelijkse dingen, het houdt je jong
Iets niet lusten (boontjes bij Krakjes kroost)
dat was vroeger bij ons thuis en bij velen denk ik geen mode hoor.
ETEN WAT OP TAFEL KOMT !
'k ga eens beginnen aan mijn hh want deze namiddag is weeral vol geboekt
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Die donkerrode vlekken voor mijn ogen stopten zondagnacht, maandagmorgen verklaarde de oogarts mijn ogen weer in orde. Maar ook omdat ik binnenkort toch weer moet verdoofd worden voor die kijkoperatie om mijn gal weg te halen zal ik het toch bij mijn consultatie op 19 mei bij de chirurg toch nog eens vragen.
Zondag kwamen we met heel mijn bende samen bij Christa maar we konden niet in hun mooie tuin zitten, juist die ene zondag tussen al die warme dagen was het koud en regende het zodat we de hele tijd in hun carport moesten zitten!
Vanmorgen zijn Christa, Luc, Nik en Els zoals elk jaar samen vertrokken naar de Franse Ardennen!
Ik begin al op mijn plooi te komen ben wel nog heel traag en het is zo moeilijk koken: er is zo'n lange lijst wat ik niet mag eten! ik moet ook nog iets eten vlak voor het slapengaan opdat mijn gal leeg zou zijn( niet vergeten!!!)
Zo, beetje kuisen nu, tot later!
Zondag kwamen we met heel mijn bende samen bij Christa maar we konden niet in hun mooie tuin zitten, juist die ene zondag tussen al die warme dagen was het koud en regende het zodat we de hele tijd in hun carport moesten zitten!
Vanmorgen zijn Christa, Luc, Nik en Els zoals elk jaar samen vertrokken naar de Franse Ardennen!
Ik begin al op mijn plooi te komen ben wel nog heel traag en het is zo moeilijk koken: er is zo'n lange lijst wat ik niet mag eten! ik moet ook nog iets eten vlak voor het slapengaan opdat mijn gal leeg zou zijn( niet vergeten!!!)
Zo, beetje kuisen nu, tot later!
Ivette
-

Alles oké met mijn hartje
In de late namiddag met de fiets naar neef pizza eten
Ik mag een vriendin meenemen
Yvette blij je ogen terug in orde, op dieet moed houden voor de operatie.
Groetjes allemaal
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

*De zeearends in de Blankaart
Goede morgen iedereen, onder de stralende zon is er " gymnastiek" (turnen - lichamelijke opvoeding) voor de lagere school. Het doodlopend straatje is voor de helft afgesloten en er moet gelopen worden onder competitie .. Onder groot jolijt van de jeugd, die levensvreugde dat is zalf voor ons oud hartje toch
Zo dat gezegd zijn , sta ik in de startblokken om enkele boodschappen te doen . Het is er gisteren niet van gekomen
En deze namiddag ga ik op zwier met een maatje van Seniorennet uit een ander hoekje
Rietjes groot gelijk dat je er van profiteert, je kunt daar niet genoeg van krijgen . Hé hé in onze contreien geweest , ik kan al denken waar ..
Greetie en zo is het dan toch een goede gevulde dag geweest gisteren ..
Krakje woensdag buurvrouw dag , en lekker babbelen over koetjes en kalfjes en zo worden de batterijtjes opgeladen .. Toen ik nog thuis was zei mijn pa en ma "eten wat de pot schaft" ik heb die spreuk ook in mijn keuken gehad in mijn vroeger huis .
Corry wat een mooi terras, wat een zicht met Bruno als waakhond dat is het .. Geniet van je mooi appartement en ook van je terras ..
Ivette o dat is spijtig dat het in feestje in de carport moest doorgaan . Maar niet te min zal het een hartelijk aan toe gegaan zijn . Hoe fijn dat broer en zus samen op reis gaan . Ik was alleen thuis , en had nog graag een broer en zus gehad. Maar dan zei mijn man zaliger altijd wat je niet hebt kun je niet missen . In hun huisgezin kwamen ze niet allen zo close overeen.. En ik hoor dat bij verschillende . Je mag uw handjes "tope" leggen
Bekske jij deed het deurtje open deze morgen
En nu wens ik iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: zal iets uit het vuistje zijn want ik moet al vroeg vertrekken deze middag
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-

Goedemorgen
Ik ben toch een krak, soms een krakende
Iivette, komt allemaal beter, goed op onze leeftijd is wel willen maar soms toch een beetje van we doen wat we kunnen.
Tot de volgen en neem een draai zoals het bij jullie past.
Corry
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allemaal,
Deze week al 3keer naar de kinesist geweest
en 1x naar de hoorwinkel, heb andere hoorapparaatjes nodig
ik val steeds in panne, maar ja ze zijn bijna 7jaar oud
alles verslijt hé, wij ook
Dank voor jullie babbeltjes, hier valt niks te vertellen,
maar geen nieuws is dus ook geen slecht nieuws
Een fijn weekend iedereen, sterkte
en moed aan al wie het nodig heeft
Deze week al 3keer naar de kinesist geweest
en 1x naar de hoorwinkel, heb andere hoorapparaatjes nodig
ik val steeds in panne, maar ja ze zijn bijna 7jaar oud
alles verslijt hé, wij ook
Dank voor jullie babbeltjes, hier valt niks te vertellen,
maar geen nieuws is dus ook geen slecht nieuws
Een fijn weekend iedereen, sterkte
en moed aan al wie het nodig heeft
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" 
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
de strijk deze voormiddag gedaan,
daarna met zoon en kleinzoon een koffietje gedronken en gepraat,
verder wat gerust, niet veel meer gedaan,
andere zoon en zijn zoon ( dus mijn kleinzoon )
gingen pannenkoeken zelf bakken,
ze waren lekker heb wel aan de deeg geholpen,
maar bakken hebben zij gedaan, ja tussen door een boek lezen of puzzels invullen,
geniet morgen van de warmte als ze komt zoals ze zeggen,
grtjs van krakje,

daarna met zoon en kleinzoon een koffietje gedronken en gepraat,
verder wat gerust, niet veel meer gedaan,
andere zoon en zijn zoon ( dus mijn kleinzoon )
gingen pannenkoeken zelf bakken,
ze waren lekker heb wel aan de deeg geholpen,
maar bakken hebben zij gedaan, ja tussen door een boek lezen of puzzels invullen,
geniet morgen van de warmte als ze komt zoals ze zeggen,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-

Gisteren zo een gezellige namiddag gehad samen met twee broers met de kinderen en enkele kleinkinderen,het was lang geleden dat we samen waren
Mooi fietstochtje naar neef die lekkere pizza maakte en natuurlijk een drankje erbij
In terugkeren op het dorp was de dorpscafe terug open en de buren zaten er dus nog een stop
Het is hier zonnig en de dakwerkers zijn bezig,wat de dag brengt weet ik nog niet.
Groetjes
Greetie
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, wat een heerlijk weertje vandaag . Het maakt de dag al dubbel geslaagd. Maar wat hij vandaag zal brengen dat weet ik nog niet.
Veel weet ik niet te vertellen , in het gebouw en buiten is het echt heel stil .. Nog thans is het al zo vroeg in de morgen niet meer.
Gisteren namiddag een heel fijne namiddag gehad met Zonnebloemetje en Picske* uit een ander hoekje ..
Corry in uw tekst lees ik dat je fier bent op jezelf, en terecht hoor . Het is altijd plezant iemand te kunnen helpen, dan zelf geholpen moeten worden
Oma-C ook aan vernieuwing toe van hoor apparaten , ik heb ook nieuwe al een paar maanden geleden . Intussen zijn ze goed afgesteld en ben ik ze weer gewoon . Een mens kan dat echt niet missen hé ..
Krakje beentjes onder tafel en heerlijk gesmuld van de pannenkoeken .. een gouden momentje dat je kan koesteren
O hoe fijn Greetie , je hebt blijkbaar sterk genoten van het samen zijn . En inderdaad met zo'n weer de mens wil buiten , dan nog een terrasje gedaan waarom niet hé .. Meepakken als je kunt
Zo en nu ga ik mijn wasgoed buiten hangen
Wens iedereen een fijne zaterdag toe
toedeloe
menu: varkensfilet in rozemarijnmarinade met euch ik weet het nog zo goed niet . Ik denk gestoofde prei
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-

Goedemorgen
Er staat niet veel op mijn doe lijst, alhoewel de voorgebakken frietjes aan het
afkoelen zijn, gekleurde was toertjes draaiend en ik nog de badkamer moet passeren.
Straks kapper, altijd zalig om nadien buiten komen als als een fris hoentje.
Greetie gisteren een dagje voor u waarvan je nog lang zal nagenieten.
Ik ga me opfrissen, genieten van de zon en een korte draai maken richting container vooraan, met huissleutel te bedienen, keuzes tussen verschillende sorteringen, ook glas heeft daar een oplossing.
Tot in den draai geniet van het zonnetje ze was al vroeg op, heb het zelf gezien.