NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

14 mei 2026, 11:33

Afbeelding

Bbbrrr 't is net herfstweer... :oops:
regen, hagel, donder en bliksem
we hebben het hier allemaal gekregen in de voormiddag
de hagelbollen liggen op het gras en overal tegen de muren...
Ik heb mijn fleece vestje terug uit de kast gehaald
en dat is aangenaam warm :roll:

Geen weer om buiten te komen, jammer voor
de communicantjes die deze periode hun feest
in het water zien vallen.... :oops:

Ik maak er binnen een fijne dag van, amusement genoeg :)
Groetjes allen en hou jullie gezond....
en sterkte aan al wie het kan gebruiken :?
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

jadi

14 mei 2026, 17:20

Afbeelding
Afbeelding
* het zijn kattentongetjes smakelijk
Zo even gezellig met mijn tas koffie en een koekje er bij . Wat een weertje hé , zonet waren ze voor de zoveelste keer vandaag de hemel aan het dweilen met heel veel water en hagelbollen.
De mensen die een verlengd weekend hebben geboekt zullen niet veel plezier beleven met zo'n nat weer ..
Eigenlijk weet ik niet veel te vertellen . Er is weer een uitgestippelde wandelroute aan de gang..Deze voormiddag was er veel volk onderweg , deze namiddag is het flauwtjes .. De communiekantjes waren weer mooi uitgedost . Ze kwamen allemaal uit het beste dozeke. En de mama's en papa's waren ook in orde . Broer en zusje met haartjes in de plooi, nieuwe schoentjes aan .. Het was in orde , zeg dat ik het gezegd heb.
En verder is er hier in de onmiddellijke omgeving niets gebeurd. .
Ik weet niet of ik het verteld heb maar deze week (12 mei ) had ik van 22u tot 23.10u een anoniem ( vaste ) telefoon . Ik nam natuurlijk niet op . En begon het om de zoveel tijd telkens rinkelen .. Man was dat akelig , en op dat uur .Wie belt er nu nog vroeg ik me af ..
Ik heb dan maar de telefoon losgekoppeld want ik wou nog kunnen slapen . Volgens mijn schoonzoon zou dit een computer gestuurd bericht kunnen zijn phishing of iets in dienen aard ..
Krakje het is nogal dikwijls eens zo, je maakt 2 menu's en dan zijn ze verrast dat de andere menu ook lekker is, of nog lekkerder. Inderdaad een hoogdag, maar hier ook stil hoor . Zoon kijkt naar een film dvd, en ik zit hier me wat bezig te houden tot de vaatwas klaar is om te ledigen.
Ik lees dat je een gezellig onderonsje had met de buurvrouwen . . Fijn zo zijn de batterijtjes weer wat opgeladen
Hoe is het met de hondjes en de katjes zijn ze elkaar al gewoon ?
Greetie ja als men ouder wordt , geneest alles niet zo rap meer natuurlijk. Er is hoop, uw fietsmaatje mag binnenkort naar huis . Oost west thuis best
Tja Corry mannen zijn jagers . . Je hebt dus touche . . Zucht ik zou het ook vervelend vinden .. Hopelijk weet hij van ophouden.
Oma-C het voelt goed aan binnen vind ik . Hier waren de communiekantjes in droog weer de kerk in en uit kunnen gaan . . Maar sommige mama's waren echt wel heel zomers .. brr .. ik kreeg koud in hun plaats ..
* Ik kon dit allemaal zien van 2hoog door het grote venster..
Bekske ik hoop dat het vandaag beter is met je . .
Mijn koffietje is uit, nu ga ik mijn vaatwasser ledigen .
Voor straks een fijne avond iedereen
toedeloe
menu was: aardappelstoofpot met spekjes, wortels, prinsesbonen, sjalotjes , patatjes natuurlijk het was lekker . .
vanavond eten we pannenkoeken
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

greetie

15 mei 2026, 06:17

Afbeelding
Vroeg wakker,om 9u naar kiné
Prutswerk gedaan moet ook eens gebeuren :) later het einde van de Giro gezien spijtig dat de twee vielen aan de eindmeet spannend ,spijtig voor Jasper Stuyven!
Anders niks te vertellen
Greetie

jadi

15 mei 2026, 16:36

Afbeelding
Hallo Greetie , ik was ook zo vroeg wakker en niet uitgeslapen.
Ik heb koud gehad met mijn zomerdekbed op, dus voor deze avond een dekentje er bij
Koude voeten = abonnement op het 2c
Voor straks aan iedereen een fijne avond
toedeloe
menu: tongrolletjes met puree aangekocht deze morgen bij de traiteur , intussen ook brood gehaald net naast de deur

krakje

15 mei 2026, 20:13

een droge dag vandaag, dus geen regen maar wel koud,
vind dat het meer een herfst weertje is al van de lente,
hoop dat het gaat verwarmen buiten nu de ijsheiligen verdwenen zijn,
hoe het bij jullie is, ik heb warmte nodig, voor alles wat met mijn lichaam te maken heeft,
dus gezellig bij de warmte binnen kan ook eens zalig zijn,
grtjs van krakje,

jadi een poes blijft bij mij in de kamer, dat is een echte binnenpoes,
een ander die komt voor haar eigen op,
komen de hondjes te kort bij vliegt ze met haar nagels er heen,
dus daar blijven voor veiligheid van weg, een ander die gaat zelfs kopjes geven,
en de vierde komt niet meer binnen, maar was al een half wilde kat,
eten komt ze wel doen buiten bij de andere wilde poezen,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

Gisteren, 09:12

Afbeelding

jadi

Gisteren, 10:00

Afbeelding
Goede morgen iedereen , ik ben netjes gewassen, rimpelvrij (niet geloven) gestreken . Mijn haartjes in de plooi . We kunnen er weer tegen aan vandaag
De zon is er nog VOORLOPIG want er wordt nog regen beloofd. .
Krakje als ik dit allemaal lees dan is dit een beetje een wapenstilstand dus . . Het doet me met heimwee denken aan waar ik vroeger woonde. We hadden enkele kippen, een ezel , een hond, ganzen en heel veel zwerfkatten, en 2 dwergpapegaaien .. Ik vond dat zalig onder de zomereik kwamen ze met allen eten . Stadmensen smeten de katten jongskes uit de auto en het miauwen kon ik niet aanhoren . Het meeste dat ik ooit aan de oude wok en braadpan zag eten waren 15 exemplaren .. En we hadden geen muizen en ratten in onze onmiddellijke omgeving .. Ooit zagen we een hermelijn , dat dier was schichtig .. En een vos zagen we regelmatig want we woonden niet ver van een beschermd natuurgebied .. Daar waar de zeearenden nu zitten . Oeps ik ben de nostalgische toer aan het opgaan sorry ..
Bekske is dat nog altijd van die inspuiting die je kreeg dat je zo mottig bent ?
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu: crêpineten met wortels& erwtjes

corry

Gisteren, 10:21

Afbeelding

Goedemorgen

Denken aan toen en tevreden zijn, het lukt me :wink:
Straks uiteten gaan met Joris mijn jongste beste vriend.
Morgen bezoek, Mona mama en papa, om 8 u zijn er.
Na de middag papa van onze kindjes met zijn vrouwtje.
Ze zullen mekaar niet ontmoeten, kleinzoon en gezinnetje zijn naar huis, Monaatje heeft haar bedje nodig.
Ik omarm het en weet dat elke dag telt waarbij alles nog kan zonder hulp.
Bekske, een welgemeende knuffel ik denk dat je het kan gebruiken :?

Groetjes
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Oma-C

Gisteren, 16:10

Goede zaterdagnamiddag allemaal, :wink:
Geen nieuws hier, alles gaat stilletjes...
De zon is weg en er zit weer regen aan te komen... :roll:
Niks aan te doen, tegen de kou doe ik
een warme trui aan of een fleece-jasje :oops:
Maar er is hoop op beter weer vanaf volgende donderdag :?:
Laat ons hopen.....groetjes allen en sterkte aan al wie het kan gebruiken

Afbeelding
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

krakje

Gisteren, 20:11

hier is het een kleine dierentuin, we hebben 7 kippen, 4 poezen en 2 honden zitten,
achter in het wild leven ook katten een stuk of 5 die krijgen allen eten,
zelfs de eekhoorns en egels krijgen allen eten, plus de vogels die rondvliegen staat er eten,
soms komt er ook een hart in de tuin en aj dan ligt er ook eten voor,
zaterdag wat komen de dagen zo rap op elkaar het is de ene dag na de andere,
het was dag van de zieken in het dorp, met mis en zalving door de pastoor,
daarna gezellig samen gaan smullen, sandwich zoveel als je op kon eten,
daarna een koffie koek naar keuze uit 2 soorten, koffie en thee er ook bij;
alles gratis voor wie in de kerk was, een home vriendin gaan halen zodat ze er ook bij was,
vond het buiten koud, regen niet veel gezien, mag warmer worden,
een mens zou tegenwoordig met dit weer zijn winterkleren aan doen,
hou je warm en geniet van de zon achter het glas, grtjs van krakje,
Afbeelding

greetie

Vandaag, 08:25

Afbeelding
Krakje mooie beschrijving van je dieren en natuur.
Onverwachts een dag gehad vol verrassingen :D maar niet goed geslapen :) ,
Het gezegde "kermis is een geseling waard" was van toepassing :D
Vandaag bij een vriendin gaan eten :D
Groetjes
Greetie

Bekske

Vandaag, 09:13

Afbeelding
ja dat is van die inspuitingen dat ik me zo ellendig voel en waar ze voor dienen helpt niet de pijnen blijven .Neem zo een zware medicijnen en toch is het dagelijks gevecht tegen de pijnen .Zit met verschillende pijnen wel .sommige denken dat er maar 1 soort pijn bestaat .Was het maar waar.afijn ja het is zo doorbijten heb geen andere keuze .IEdere dag is een gevecht om me op de been te houden .Maar de twee hier houden me mee om op men benen te blijven staan.Ben benieuwd voor 3 juni of het zal lukken met de stent aan het hart .Eerst moeten ze iets zwaar doen voordat ze de stent steken afwachten en hopen dat het in orde komt .Nog een paar keren voor de hoortoestellen gaan en dan is dat in orde .Dan moet ik daarna nog een paar dingen regelen .Zo ik wens iedereen het beste toe met zo weinig mogelijk pijn groetje

Ritavdm

Vandaag, 11:29

Hello fijne zondag

Jullie hadden het al door zeker dat ik enkele dagen van huis was ?

Ja met jongste dochter haar ventje en Mau.... een fijn fietsWE gehad.
Fijn wat betreft het gezelschap, het hotel, het moois onderweg ......
Minder fijn wat betreft het weer.
Dag 1 viel nog mee, koud maar droog : Veere, Vrouwenpolder, Neeltje Jans.(goed voor 54 km)
Dag 2 droog gestart, nat terug aan het hotel gekomen met onderweg flink wat schuilstops :roll: :roll: : Zoutelande, Domburg, Westkapelle (terug 54 km op de teller)
Dag 3 wandeling in Middelburg met de paraplu en een extra vest, in de namiddag was nog een fietsritje voorzien maar we vonden dat we al genoeg ger/zegend waren en hebben ons boeltje ingepakt en zijn huiswaarts gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu wassen en drogen
en
nieuwe plannen maken :wink:
Oud maar niet Out

jadi

Vandaag, 11:38

Afbeelding
Goede morgen deze zondagmorgen,
Grijs , wat wind, een herfstweertje
Mijn bewoners op het plat dak hebben zoals elke dag hun nest gekuist. Mijn terras is proper; zucht . . de vensters het terras we weten wat doen . Links woont er tortelduiven , wat verder kauwen en die maken de goot als vuilbak , notenschelpen, en van alles wat ze onderweg vinden.
Gelukkig deze keer geen vuile maandverband gezien .. dat was archief van verleden jaar. En er wonen er nog aan de voorkant, maar wat kan een mens er aan doen . En toppunt is ze betalen geen huur .
Tiens de zon komt even piepen tussen de grijze wolken ..
Dag Corry het zal een aangename drukke dag zijn voor je met al je bezoek . Geniet er van
Oma-C inderdaad wat het weer betreft mag het nu wel wat beter worden . Ik zit ook met een fleece aan hoor . Vooral als je stil zit kan het koud zijn .. en zoals je zegt we kunnen niet kiezen we moeten nemen zoals het komt.
O Krakje wat is het heerlijk dit allemaal te lezen . Inderdaad een kleine dierentuin . En de beestjes zijn met hun gat in de goede boter gevallen bij u .. Van zoiets krijg ik warm aan mijn hartje.
Greetie wat fijn dat je genoten hebt gisteren .. Niet goed geslapen, zou het helpen als ik zeg dat ik ook niet zo goed heb geslapen ? Maar ik had gisteren geen verrassing dag hier was het pianissimo .. Ben content voor je
Bekske toch je bent echt wel in het sukkelstraatje beland . Ik hoop dat het elke dag wat beter wordt voor je .. Gelukkig heb je een doel uw hondjes o.a. voor hen moet er zijn hé
Rietjes ik had het inderdaad al door , dat je op "den draai" was zoals Corry altijd zegt . Je kan er maar van genoten hebben .. En weer zo'n mooie foto's .. hmmm , . . het draait rond de middag en eerlijk dat broodje haring doet het water in mijn mond komen .. Jammer van het weer maar zeg nu zelf jullie drogen mooi op hé .. amai 54 km dat is niet niks
Aan iedereen een fijne zondag verder
toedeloe
menu: wordt de frituur

krakje

Vandaag, 20:24

al is het zondag toch heb ik de was gedaan, kan tegenwoordig niet meer zien staan,
bijna iedere dag hetzelfde, de werkende moeten iedere dag alles proper aandoen,
de ene werkt op een bureau en de andere in een rusthuis,
en dus 2 die op pensioen zijn die dragen alles een dagje langer,
het heeft toch weer eens goed door geregend, maar het blijft voorlopig fris,
denk dat iedereen verlangd naar de zon en warmte zo dat je eens buiten kunt vertoeven,
ik geniet binnen bij de warmte, grtjs van krakje,
Afbeelding