NACHTUILTJES(12)2024
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Hey Greetie, ik vond het wel druk in Sluis heb het nog gezegd tegen Christa dat een vriendin van Sennet er ook was maar ik weet niet of ik u zou herkend hebben, ik heb u nog nooit gezien toch?
In Etos in de Kapellestraat wat "medicatie" gekocht, Supradyn vitamines waren er niet in reclame maar nadat we lekkere mosselen aten op het gereserveerde plaatsje van het Poisson d'or terras keken we ook nog eens in het Kruidvat er rechtover daar was het wel 1 kopen en 1 gratis erbij, dus voor 66€ heb ik 4 pullen, zijn goed tot 2028. Omdat ik momenteel alleen waterkoffie mag drinken bestelde ik een kamillethee in die zaak aan 't water, die moest nog leren om thee te worden! was zuiver smaakloos warm water, dat nog lauw werd!
Ik vind Sluis toch altijd gezellig druk, heb er geen enkele winkel te huur gezien, veel volle terrassen, hoe doen die slimme Hollanders dat toch? Ik heb ook met Duitsers uit Köln en Frankfurt geklapt die er heel content waren met de platte, verzorgde fietspaden. Ze vonden wel de eet- en drankprijzen duur.
Ik heb wel de warmte onderschat, terugkeren in de hete auto waar de airco niet snel verkoeling bracht was lastig. Thuis heb ik direct "droge" kleren aangedaan. Christa heeft dan nog op haar laptop met een kaartlezer en mijn paspoort de vragenlijst van AZ Delta ingevuld voor mijn galkijkoperatie. Ik was ook heel moe, zo'n hele dag tjolen zakt al in mijn oude benen hé, Sluis zal ik niet meer wagen in grote warmte!
In Etos in de Kapellestraat wat "medicatie" gekocht, Supradyn vitamines waren er niet in reclame maar nadat we lekkere mosselen aten op het gereserveerde plaatsje van het Poisson d'or terras keken we ook nog eens in het Kruidvat er rechtover daar was het wel 1 kopen en 1 gratis erbij, dus voor 66€ heb ik 4 pullen, zijn goed tot 2028. Omdat ik momenteel alleen waterkoffie mag drinken bestelde ik een kamillethee in die zaak aan 't water, die moest nog leren om thee te worden! was zuiver smaakloos warm water, dat nog lauw werd!
Ik vind Sluis toch altijd gezellig druk, heb er geen enkele winkel te huur gezien, veel volle terrassen, hoe doen die slimme Hollanders dat toch? Ik heb ook met Duitsers uit Köln en Frankfurt geklapt die er heel content waren met de platte, verzorgde fietspaden. Ze vonden wel de eet- en drankprijzen duur.
Ik heb wel de warmte onderschat, terugkeren in de hete auto waar de airco niet snel verkoeling bracht was lastig. Thuis heb ik direct "droge" kleren aangedaan. Christa heeft dan nog op haar laptop met een kaartlezer en mijn paspoort de vragenlijst van AZ Delta ingevuld voor mijn galkijkoperatie. Ik was ook heel moe, zo'n hele dag tjolen zakt al in mijn oude benen hé, Sluis zal ik niet meer wagen in grote warmte!
Ivette
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Hallo Yvette ik ken jou van je foto's
Wij komen toe rond 11,30u en vertrekken rond 17u
Onze eerste stop is het mooie terras voor de molen,daarna de straat tot aan het rond punt verder voorbij de fontein mooi terras rustig zicht op het water en fontein
Keren terug langs het water de drukke terrassen en stoppen terug aan ons eerste terras.
Klein paadje naast een winkel en we zijn aan de parking 5euro gans de dag !
Zo heb ik het gevoel van 't stad, daar ik niet meer naar Gent kan,en geen spijt als je hoort hoe druk er is.
Tevreden van ritje naar de bakker,zag aan het water: het zijn de kanaalfeesten
Zal veel volk naartoe komen
Greetie
Wij komen toe rond 11,30u en vertrekken rond 17u
Onze eerste stop is het mooie terras voor de molen,daarna de straat tot aan het rond punt verder voorbij de fontein mooi terras rustig zicht op het water en fontein
Keren terug langs het water de drukke terrassen en stoppen terug aan ons eerste terras.
Klein paadje naast een winkel en we zijn aan de parking 5euro gans de dag !
Zo heb ik het gevoel van 't stad, daar ik niet meer naar Gent kan,en geen spijt als je hoort hoe druk er is.
Tevreden van ritje naar de bakker,zag aan het water: het zijn de kanaalfeesten
Zal veel volk naartoe komen
Greetie
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Alle maatjes een fijn en zonnig pinksterweekend
goed smeren en veel drinken, is nodig.
Hier is het buiten 31°
Ik hou het koel binnen, en rij daar op de hometrainer
mijn toerke met de renners mee.... in mijn eigen tempo
ik hoef niet te winnen
Sterkte aan al wie het nodig heeft en goede moed...
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" 
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
het is vandaag Pinksteren; het word niet meer zo gevierd als vroeger,
nu is er bijna overal iets te doen waar je kunt gaan zien of beleven,
hier waren vroeger telkens uilenfeesten drie dagen, ook nu niet meer,
nog met Pinksteren kun je gaan eten, en ja dat hebben gedaan,
lekker middag eten warm of koud, en dessertje als toemaatje,
zo steunen wij de parochiezaal om sommige delen de herstellen of beter maken,
want er is maar een zaal hier in het dorp,;
wens jullie nog en fijn dag al is het warm , grtjs van krakje,

nu is er bijna overal iets te doen waar je kunt gaan zien of beleven,
hier waren vroeger telkens uilenfeesten drie dagen, ook nu niet meer,
nog met Pinksteren kun je gaan eten, en ja dat hebben gedaan,
lekker middag eten warm of koud, en dessertje als toemaatje,
zo steunen wij de parochiezaal om sommige delen de herstellen of beter maken,
want er is maar een zaal hier in het dorp,;
wens jullie nog en fijn dag al is het warm , grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Ik weet het, ik ben al tijdje niet present sorry sorry daarvoor
Heb nog niks bijgelezen , omdat ik weer eens geen tijd heb.
Aan iedereen een fijne avond en een koele nachtrust
toedeloe
menu was rest varkenssnede met nieuwe patatjes ..
Geen groenten maar wel een reuze mand donkere rode kersen , en die moeten op want ze zijn te duur in aankoop
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36

Ik had vooraf aan de diëtiste gevraagd of ik mosselen mocht eten, ja met brood en zonder mayonaise maar zoals je ziet heb ik er toch van genoten, altijd lekker in de Poisson d' or wel jammer dat hun terras aan die drukke straat is waar auto's en fietsen mogen doorrijden

hier "geniet" ik van mijn straffe thee/warm/lauw water, Christa van haar 00bier.
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Hoogdagen bijna voorbij.
Voor mij is de parking- weide open en redelijk gevuld, ben niet verder geweest dan thuis.
In de voormiddag op terras gezeten, nadien op Netflix “ Maid” een verhaal waarbij…..zo herkenbaar.
Vandaag blokje rond, zoveel volk niet aan mij gegeven, weet me te overtuigen dat het thuis ook goed is, met de gedachten niets moet.
Paarden sommige met veulen, om 6 u op mijn terras naar hen gekeken, een warm gevoel zonder zon.
Voor wie naar buiten ga geniet ervan, ik ga men dagelijks draai maken.
Iedere leeftijd heeft zijn charme.
Tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen hier was het om 8.30u al 30°C op de terras .. De airco doet overuren. . Als mollen zitten we (zoon en ik) hier in de koelte . .
Gisterenavond heb ik wasgoed buiten gehangen en deze morgen was ze al droog .. En nee niet vol gepoept van de vogels .. Broedtijd van de kauwen is voorbij .. eindelijk ..
Dat wordt door mij aangekaart bij de volgende vergadering .. Het komt TE
Ivette wat een mooie foto van jij met uw dochter , zo fijn dat je er van genoten hebt .. En die mosselen doen het water in mijn mond krijgen .
Bekske ik denk dat het bij u ook catacomben toestanden zijn , alles om de warmte buiten te houden.
Hallo Greetie , en hoe wordt uw dag vandaag ?
Corry voor u is er veel te zien aan de kust zo te lezen ... Ik heb gisteren ook Netflix gekeken naar
Downton Abbey: The Grand Finale
Aan iedereen een fijne Pinstermaandag
toedeloe
menu: zigeunerschnitsel met een nieuw patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Hello
Maandag die geen echte maandag is of toch zo niet aanvoelt.
Gisterennamiddag hebben we toch de fiets terug uitgehaald want met dit weer is fietsen toch aangenamer dan wandelen, je vant meer wind
's avonds dan tot 10u30 genoten op het terras met een gezelschapsspelletje.
Onze kamer ligt gelukkig maar niet aan de zonnekant dus toch redelijk goed kunnen slapen zodat ik vanmorgen om 7u alweer klaar wakker op het terras zat te ontbijten.
Na het ontbijt na een telefoontje van het bevriende koppel waarmee we vandaag zouden wandelen de plannen gewijzigd en meteen gestart zodat we de grote warmte toch wat voor zijn.
Voor de rest vd dag : kalm houden onder de luifel met een boek en een grote pot gekoelde gemberthee
Ivette, je ziet er echt goed uit, zo jeugdig !
Menu : koude schotel natuurlijk met dit weer.
Maandag die geen echte maandag is of toch zo niet aanvoelt.
Gisterennamiddag hebben we toch de fiets terug uitgehaald want met dit weer is fietsen toch aangenamer dan wandelen, je vant meer wind
's avonds dan tot 10u30 genoten op het terras met een gezelschapsspelletje.
Onze kamer ligt gelukkig maar niet aan de zonnekant dus toch redelijk goed kunnen slapen zodat ik vanmorgen om 7u alweer klaar wakker op het terras zat te ontbijten.
Na het ontbijt na een telefoontje van het bevriende koppel waarmee we vandaag zouden wandelen de plannen gewijzigd en meteen gestart zodat we de grote warmte toch wat voor zijn.
Voor de rest vd dag : kalm houden onder de luifel met een boek en een grote pot gekoelde gemberthee
Ivette, je ziet er echt goed uit, zo jeugdig !
Menu : koude schotel natuurlijk met dit weer.
Oud maar niet Out
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Hey allemaal
Ontbijt buiten op terras
Daarna terug naar het kerkhof,de bloemen water gegeven van 4 graven.
Daarna naar een vroeger buurvrouw
Dus was het middag ,eten stond klaar !
Na het eten de steunkous uit, kleedje aan, benen met ijsgel ingewreven
TV aan voor het nieuws en ben in slaap gevallen
Aan het kijken naar de tennis Roland Garros
En ga mij een theetje maken ook met gember
Mag nu niet veel rondlopen zonder steunkous
Zit hier fris en af en toe zie ik mijn oudjes buurtjes
Zo dat is mijne dag tot nu toe
Yvette mooie foto, die foto met je dochter waar is dit in Sluis?
Greetie
Ontbijt buiten op terras
Daarna terug naar het kerkhof,de bloemen water gegeven van 4 graven.
Daarna naar een vroeger buurvrouw
Dus was het middag ,eten stond klaar !
Na het eten de steunkous uit, kleedje aan, benen met ijsgel ingewreven
TV aan voor het nieuws en ben in slaap gevallen
Aan het kijken naar de tennis Roland Garros
En ga mij een theetje maken ook met gember
Mag nu niet veel rondlopen zonder steunkous
Zit hier fris en af en toe zie ik mijn oudjes buurtjes
Zo dat is mijne dag tot nu toe
Yvette mooie foto, die foto met je dochter waar is dit in Sluis?
Greetie
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Of het een goede gaat worden, jawel !
Inderdaad Ivette ziet er goed uit, ook positief is ingesteld.
Fietsen hoe graag zou ik het nog doen, werd me afgeraden 10 tallen jaren geleden.
Buurtje onderaan is onderhevig aan pollen, met het weiland vooraan kan ze nu niet naar buiten gaan.
Nies ook maar alleen in de morgen, bij mij staat nu alles open, bij haar alles toe, geen slimme keuze hier aan te meren, er zijn medicaties voor maar als vroegere apotheker wil ze geen chemie als behandeling…
Dit zijnde ga ik verder naar de dagelijkse dingen, temperatuur aan zee 22° maar het gaat omhoog !
Nog een fijne dinsdag en tot in den draai!
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.