NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

31 mei 2026, 08:41

Afbeelding

Goedemorgen
Moest het maar kunnen hé Bekske. Sterkte meiske
Het is winderig aan zee, tot op heden geen onweer, een beetje regen, het zou mogen, alhoewel :roll:
De voorzieningen voor zondagmorgen staan voor de deur bij buurtjes onderaan, deze vroege vogel heeft ze daar gezet.
Heb rond 11,30 u nog telefoon gekregen van maatje uit Heist, maak me een beetje ongerust zo laat nog, straks terugbellen hoorde het niet.
Straks …..beentjes strekken en naar Wenduine wandelen. :wink:
Tot in den draai :lol:
Ikke
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

31 mei 2026, 09:14

Goeie morgen

't is flink afgekoeld zonder onweer of veel regen, goed zo :wink: ; aangenamere temperaturen.

Van vroege vogels gesproken, mijn W stond al aan de bakkerij vanmorgen voor die opende en ik achter de strijkplank :roll:
'k was er eerder nog niet toegekomen deze week door de warmte en het te drukke programma.
Ondertussen is de klus al geklaard en ligt er een hele dag voor ons.
Oud maar niet Out

jadi

31 mei 2026, 10:30

Afbeelding

Goede zondagmorgen iedereen ,
Tja het zonnetje laat zich weeral van zijn mooiste kant zien .. Heerlijk is dat wel , maar toch TE is TE . . Wij zijn zo'n temperaturen niet gewoon . Maar toch gaan we blijkbaar er moeten aan wennen, dat de seizoenen serieus aan het veranderen zijn .. We zullen moeten geloven dat veel ijskappen afsmelten .. En dat waar het nu koud is warmer wordt , omgekeerd ..
Zware kost voor een warme dag die aankomt .. Soit trek het je niet aan, ik ga het niet meer meemaken ..
Wat mijn zondag brengt dat weet ik eigenlijk niet zo goed .. Ik laat alles op mijn afkomen
Krakje hi hi bij mij is dat ook zo , ik hoor ook noppes als mijn hoorapparaten in hun slaapdoosje zitten .. Zalig gewoon , in het begin moest ik serieus wennen , ik sliep onrustig . De oorzaak was ,mijn man zaliger maakte me wakker . Nu heb ik een wekker die trilt en lichtflitsen brengt . Het geluid zet ik af , of gans het gebouw wipt uit zijn bed . Het is genoeg dat ik er uit wip. Ik zag dat het vanmorgen nat lag.. verder ook niks gehoord. En ja ik heel tevreden over die wekker , jammer dat hulpmiddel zoveel geld kosten zelfs in de zorgwinkels
Och Bekske toch je doet me verschieten , ik wens je een spoedig herstel toe .. Het komt goed en uw viervoeters hebben je nodig ..
Oma-C ik doe mijn best wat overzichtjes betreft . Normaal ga ik altijd terug tot mijn laatste berichtje . Maar ik ben gisteren niet gekomen , tja dat kan al eens gebeuren .. Je hebt zo van die dagen , die vliegen voorbij , en dan heb je dagen dat de tijd te traag gaat ..
Rietjes wauw , je mag "preuts" zijn op je zelf .. En ik gun je zo van harte , geniet maar gulzig verder van je fietstochten de zomer moet nog komen . En laat ons aub maar fotootjes zien , zo fietsen velen van ons dan wat mee in hun herinneringen .. ♥
Corry naar Wenduine geweest , euch ik dacht dat je daar woonde . Wat mooie bloemen hoop dat je er lang genot mag van hebben
Greetie zwaai zwaai
Aan iedereen een super fijne zondag
toedeloe
zei moemoe
menu: friet van de frituur (en vragen of zoon zijn pet er niet vergeten is vorige keer)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

31 mei 2026, 16:19

Een fijne zondagavond allemaal :wink:
en sterkte voor al wie het op een of andere manier
nodig heeft :roll:

Afbeelding
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

krakje

31 mei 2026, 21:03

jadi is soms eens zalig alles eens stil is, kan er van genieten,
maar als iedereen thuis is gaat het niet, maar s' nachts kan ik goed slapen niks gehoor,
neen zo een wekker heb ik niet een gewone radiowekker heb ik staan, maar afspelen doe ik niet,
word gewoon wakker op het uur rond half8 uur;

zondag voor eten gezorgd en verder maar kruiswoordraadsels invullen tussen door,
voorlopig de was gedaan, deze nacht weer geregend goed voor alles wat in de tuin staat,
tot nu vandaag niks regen gezien, zon even geweest maar meer bewolkt,
nergens geweest dus weet ik niet veel te vertellen, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Ritavdm

31 mei 2026, 22:13

Koers kijken, wandelen, genieten van de natuur; achteraf een lekkere portie mossels... meer moet dat niet zijn op een rustige laatste meidag.

We hebben genoten, alleen jammer dat onze favoriet een mindere dag had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu naar bed want morgen begint er een nieuwe maand, een nieuwe werkweek :lol: , een nieuwe dag
Oud maar niet Out

greetie

01 jun 2026, 08:19

Afbeelding
Rietjes pluk de dag ,geniet en wij genieten mee :D :D
Hoe zalig terug kunnen ademen :D
Gisteren bij fietsmaatje gefietst die thuis is,zo blij nabij na 3 maanden.
Kwam nog een buurtje kijken :D , gezellig en we hebben een klein beetje gewandeld .
Na 5u een ander vriendin nog met bloemen geweest een overschot ,toch nog een mooie kleurige pot erbij op terras :D
Vandaag is het de was en plas!
Groetjes allemaal
Greetie

Tommelom

01 jun 2026, 10:48

@Ritavdm
U bent op wandel geweest in mijn geboortestreek en mijn dorp.
Heel fijn om eens mooie foto's te zien van de streek waar ik zo verknocht aan ben.
Dank u wel om dit te laten zien.
Afbeelding

Ritavdm

01 jun 2026, 11:06

Goeie maandagmorgen

Een doodgewone maandag met niets dan doodgewone dingen :wink: :wink:

Tommelom, welkom hier; als je af en toe eens langskomt zul je zien dat ik graag wandel ook in jou streek en dit dan wil delen met de andere uiltjes.
Oud maar niet Out

jadi

01 jun 2026, 12:25

Afbeelding

Goede morgen deze morgen ,eigenlijk is het al bijna middag oeps ! :oops:
Tja ik ben niet gehaast vandaag , alles blijft zo een beetje in mijn handen hangen . Op het terras zegt de thermometer dat het 30 graden is in de vlakke zon .. Maar de lamellen en de screens houden hier de warmte buiten
Eigenlijk weet ik niet veel te vertellen ..
Oma-C lukt het je een beetje met die hitte .. Mag en kan je al terug de Mont Ventoux oprijden met uw huisfiets ? . . Of mag dit nog niet ?
Krakje inderdaad eens stilte in huis , even zen zijn kan zo'n deugd doen . Al mag het voor mij ook geen dagen duren. Ik ben blij dat de donderdagavond na zijn werk, zoonlief nog komt eten . En dat hij op zaterdagmiddag hier komt eten en dan blijft tot zondagavond ..
Rietjes jij straalt in uw getypte letters zoveel levenslust en genieten uit .. Je doet me meegenieten, en weer zo'n mooie foto's . Heb jij fotografie gestudeerd want jij kan foto's op het juiste moment hier op ons scherm brengen ..
Greetie fietsmaatje terug thuis, zij gelukkig en jij blij meer moet dat niet zijn . Fijn dat je zo'n fijne vriendinnen hebt .
Hé Hé Tommelom alias (Pet)Roske lang geleden , zo blij je even te lezen .. Men zegt wel geen nieuws is goed nieuws , maar toch .. fijn . Heb je uw "zwaai klakske" niet meer ?
Oeps het is een epistel met tussenpozen . Ik ga het toch laten doorgaan .. Want ik wil toch nog van alles proberen te doen ..
Aan iedereen een fijne maandag hou het fris
toedeloe
menu : zelfgemaakte hamburgers met bloemkool in witte saus

Tommelom

01 jun 2026, 16:11

AfbeeldingHoi allemaal ,
Ik kom nog dagelijks lezen èn kijken naar de foto's van Ritavdm.
Ik post dan wel niet meer , maar ik volg nog alles , heb ook veel werk met mijn blogje èn mijn beste vriendje Floche , inmiddels ook al 7 jaar oud en reeds 5 jaar bij mij.
En , oh ja hoor , ik heb mijn klakske nog > is mijn handelsmerk. :-)
Fijne namiddag en misschien tot nog eens.

Afbeelding

Ivette

01 jun 2026, 16:25

Morgen vroeg op: Christa komt me al om 6u45 halen, ik moet al om 7u15 in AZ Delta Torhout zijn, zal hopelijk bij de eersten aan de beurt zijn voor mijn kijkoperatie om mijn gal te verwijderen.
Woensdag mag Christa me al naar huis halen, joepie!
Ivette

krakje

01 jun 2026, 20:49

maandag dochter kwam haar werkjes weer doen om de 14 dagen,
ja tussendoor is het babbelen over alles, daarna geen goesting om vers eten te maken,
zoon stelde voor kipfilet met appelmoes, oké, maar had nog wat overschot van gisteren
dus dat erbij wel het smaakte bij iedereen goed, ook is mijn gezin met een persoon
vergroot tot maandag morgen, kleindochter is hier nu ook, dus zijn wij met 5 personen
dag en nacht, 2 honden en 4 poesen, dus heb ik deze week veel werk,
zo zal het bij iedereen wel eens iets zijn dat werk mee brengt,
grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

02 jun 2026, 08:51

Afbeelding
fijne dinsdag iedereen zal enkele dagen afwezig morgen vroeg om 6.30 uur moet ik al in ziekenhuis zijn voor de stent .groetje

jadi

02 jun 2026, 09:31

Afbeelding
Goede morgen iedereen, hier is er geen zon maar het is niet koud. De grond ligt nat dus deze nacht geregend . Intussen heb ik al mijn balustrade ontdaan van de duivenkakjes .En verder naar de plaatselijke winkel al geweest bestelling voor zondag morgen is doorgegeven.
Straks naar 't Stad krant en dag allemaal halen , de krantenboer in de winkel is in verlof .. Voor wij klanten vervelend, maar die mens heeft ook recht op verlof
Deze namiddag jaarlijkse controle nefroloog ..
Tommelom o wat een "Koddie" je zou Floche zo willen knuffelen .. Een gouden mandje daar bij u . Ha ha uw klakske staat in de geschiedenisboeken van seniorennet geschreven.
Ivette met een bang hartje vertrokken , maar het komt goed ik duim
Krakje dat is echt wel een serieuze tafeltje vol als iedereen er is .. Dat moet al zwaar wegen voor je, ik hoop dat je voldoende hulp krijgt van allen .. Het moet zijn dat het in"hotel mama" er goed is ..
Bekske ik duim voor je .
Aan iedereen een fijne dinsdag, lekker afgekoeld
toedeloe
menu: 'kweetnognie