NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

02 jun 2026, 09:32

Goeiemorgen

Zachtjes tikt de regen op mijn vensterraam....
en ja dat voelt eens goed aan :wink:

Straks boodschappen en deze namiddag ... wandelen met de plu, 't zal eens iets anders zijn.

Nee Jadi ik heb geen fotografie gestudeerd, mijn ventje is wel in zijn jonge jaren :wink: nog lid geweest van een fotoclub en als we samen onderweg zijn krijg ik veel goede tis van hem of neemt hij wel eens mijn camera over.
De voornaamste tip is : fotograferie is ZIEN en LICHT.
Oud maar niet Out

Oma-C

02 jun 2026, 10:50

Afbeelding

Goede morgen allemaal :wink:
Ja vannacht al wat regen gehad
en nu is het weer aan 't regenen
het was voorspeld en goed voor de tuintjes :mrgreen:

Bekske sterkte gewenst voor de stent
ik heb er al 3 gehad, beterschap met
de andere pijnen en de gebroken pols :roll:
't mag eens gaan stoppen hé :?

Rietje, niet gezellig wandelen in de regen
maar de temperatuur is goed
dank alvast voor de foto's :)

jadi, regen over heel België denk ik 't is goed
maar 't mag niet te lang duren :roll:

Tommelom, welkom hier....
lief uw hondje ik zou hem zo knuffelen :)

Ivette, veel sterkte gewenst voor de ingreep
en spoedig herstel gewenst :)

krakje een drukke week met de familie, geniet ervan :)

Iedereen een aangename week ondanks de regen,
het was nodig en zolang het niet tot overstromingen leidt :roll:
Na regen komt weer zonneschijn :lol: hoop ik (en niet te heet)
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

krakje

02 jun 2026, 20:18

wat een weertje is het geweest, regen en veel regen met onweer erbij,
toch hadden we werkjes te doen binnen in huis, wat opkuisen en stofzuigen,
daarna voor eten gezorgd, kleinzoon vroeg bloemkool met die saus die jij voor jou maakt,
dus dat heb ik gedaan, wel ze hebben allen goed gegeten het was lekker beter als witte saus,
ja met 5 man aan tafel is wel gezellig maar brengt wel veel werk mee,
geniet van de momenten dat je kunt, en rust voor je moe bent, vergeet dat niet dat rusten,
grtjs van krakje,
Afbeelding
bedankt Oma-C en jadi voor alles fijn dat jullie dit doen,
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Ritavdm

02 jun 2026, 20:42

Fijne avond

Paraplu niet nodig gehad op onze wandeling deze namiddag.
Westouter was onze bestemming meer bepaald de Rode berg met de heropbouw van de voor velen gekende zaak "KOSMOS"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Krakje, dagelijks koken voor 5 mensen, 't is niet te onderschatten. Chapeau !

Zou Ivette daar nu ergens in een ziekenhuisbedje liggen.
Niet leuk. Hopelijk verloopt alles goed en mag ze morgen terug naar haar knusse huisje.
Oud maar niet Out

corry

03 jun 2026, 08:49

Afbeelding

Goedemorgen

Niesbui is voorbij, ik begin eraan als iedereen terug kan ademen en de graspollen minder. :wink: :roll:
Goesting om te kuisen….raar maar echt ik had het beet, trots op wat nog kan.
Koken een heel ander gegeven, rechterhand heeft een probleem, pinkje staat krom en andere vingers beginnen te trekken, neem dagelijks Traumeel tabletten in, volgend dochter waarbij de knopen al gevormd zijn, ervaren dat het minder snel gaat. Vingers kruisen :lol:
Groenten snijden :roll: Krakje eten maken, een iets welke wordt onderschat, je bent een oma welke ze mogen koesteren.
Rietjes, jullie foto’s zijn pareltjes, bedankt om ze te plaatsen.
Rommelen, kom erbij we zijn niet met veel maar trouw aan dit plekje.
Lieve uilensnuitjes tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

03 jun 2026, 10:53

Afbeelding
Ben al vroeg op en de groendienst van 't stad is hier bezig!
Krakje je heeft de handen vol ,maar je krijgt veel terug van je jong volk en dieren :)
Oma-C volg je ook de tennis?
Yvette beterschap !
Tommelon je lief hondje en nostalgie je zwaai klakje :D
Jadi bedankt voor je schrijfsel,ik zou dat ook willen,bij mij is het een soort steno :D :D
Rietjes genietend van de mooie foto's
Corry ik kijk uit voor naar jou toe te komen!
Bekske veel beterschap 👍
En degene die ik niet genoemd heb vele groetjes
De dagen vliegen voorbij ,hier heeft het niet zoveel geregend,gisteren een bui nu schijnt de zon met veel wind.
Wel veel frisser!
Greetie

Oma-C

03 jun 2026, 11:18

Goede morgen (bijna middag) :wink:
flink wat frisser 17° en alles ligt nat....
het ziet er naar uit dat we nog regen krijgen zo donker :roll:
Ach we zien het wel, pakken wat komt, het is niet anders.

Greetie, ja ik volg ook het tennis, :lol:
het was al spannend nu de meeste grote namen
eruit zijn geklopt door jongeren :roll:

Allen een fijne woensdag vandaag, ik ga nog
efkes wat HH-taken doen ... tot later :)

jadi

03 jun 2026, 12:07

Afbeelding
Goede morgen iedereen, ik ben al vroeg op stap geweest naar Aldi en Renmans en natuurlijk de krant die ga ik deze namiddag uitpluizen tot op het bot (uitzondering sport)
Ook al mijn dochter aan de telefoon gehad , en zo blijven we bezig met van alles en nog wat. En de dagen vliegen zo voorbij ..
Eigenlijk zou ik aan het eten moeten beginnen maar eerst hier , anders komt er weer niet van ..
En is het binnen en buiten
Rietjes e wel je bent een goede leerling, echt waar je krijgt van mij grote onderscheiding. En voor de leraar een pluim voor de goede les Och de Kosmos tja wie kent er dat niet hé Rietjes.. Heb je nooit daar afgesproken met ? en ? en ? . . Komt Maaike Cafmeyer niet van die kanten of heb ik dat verkeerd voor .. dank voor de mooie foto's. Amai dat zal klimmen geweest zijn .. Ik zou al puffen en blazen, en zeggen "ik kan niet meer" "ik heb geen adem meer ". Fijn dat jullie dat nog allemaal kunnen chapeau
Oma-C ik heb zonet mijn screens naar beneden gedaan bij thuiskomst . En nu zie ik dat het bewolkt wordt .. Een mens weet niet wat hij moet doen omlaag , omhoog .. Het wordt een volledige dagtaak. Ene kant wel , andere kant niet .. woeha zo blijven we bezig
Krakje dat is inderdaad al een hele bende , en de bloemkool voor iedereen is al een pluspunt dat je maar 1 groente moet klaarmaken .. Tja van rust bij u zal er niet veel in huis komen . Dat is een volledig huishouden dat jij nog hebt . Dat zijn 5 bedden verversen, en van de rest ga we nog niet spreken . Ik vraag me af of de wasmachine rust kent ..
Afbeelding
Aub een bloemetje voor je , je verdient het .
Hallo Cory, goesting om te kuizen ! Tja het moet ook gebeuren , maar ik ben altijd blij als het klaar is .. Maar wat heb jij weer een mooi plaatje mee , dat is echt mijn dada. Oeps vingers trekken krom lees ik ,dat is pijnlijk , en handen heb je voor zo vele dingen nodig .
Greetie je zou me dan eens moet horen babbelen ,ik zwijg geen minuut . En als ik stil ben mag je zeggen die is ziek .. Ik praat dan ook tegen iedereen zelfs tegen een hond met een hoedje op grapjeuuu.. .
Maar steno schrijven kan ik ook als ik gehaast ben, maar het is moeilijk :lol:
Zo nu nog een eind aan breien, en dan moet ik paraat zijn in de keuken . Maar wacht nog even op een Messenger .. van zoon . Dat kan ik niet meer koken en er nog iets er bij .. Ik vergeet mijn eten dan .. Resultaat patatjes laten aanbranden, verkoold vlees , enz ..
Aan iedereen een fijne woensdag verder
toedeloe
van moemoe
smakelijk
menu: wordt hier ofwel crêpinetten of slavinken met groenten ik moet nog even zien in de diepvries ..denk worteltjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

03 jun 2026, 17:48

Goeie avond of toch bijna :wink:

Iemand een snotneus vandoen, gratis te verkrijgen, je krijgt er een doos kleenex bovenop als je ze wilt overnemen van mij.

Ondanks die snotneus ben ik toch weer op stap geweest; 63 fietskm op de teller en flink wat hoogtemeter; gelukkig zonder een drupje regen. Bij thuiskomst is het pas begonnen hier.
Geen foto's, de camera lag thuis :roll:

Jadi, of ik ooit afspraakjes gemaakt heb daar bij De Kosmos ? Wat denk je, ik woonde er op 1 km vanaf en de zwemkom daar was heel populair.

Ivette, alles goed verlopen ? Terug thuis ?

Greetie kijkt uit naar een bezoekje bij Corry; er zijn er nog denk ik :wink: :lol: :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

04 jun 2026, 08:44

Goeie frisse winderige morgen
wat een verschil met verleden week :wink:

Tijd om verse vol au vent te maken en om de belastingsbrief eens onder oog te nemen :roll:
en voor deze namiddag, we zien wel wat het weer doet en mijn neus :wink: :mrgreen:
Oud maar niet Out

corry

04 jun 2026, 08:57

Afbeelding

Goudvis in druppel gevangen in deze bewerking, hoe zou het met mijn vijvertje en visjes zijn? tuin is verwaarloost hoor ik meerdere malen, doet me niets meer.
Gisteren in veelvoud spaghettisaus gemaakt, gesneden groeten gekocht, tijd en kunnen genomen om tomaten te pellen. Vlootjes van 500gram boter ermee gevuld, het waren er 20 :roll:
Inderdaad Greetie, juni de laatste maand dat je naar hier kan komen voor de drukte begint.
Rietjes jullie dag staat vast, had het nooit kunnen denken dat het nog eens zou lukken.
Daar moet je Erikaatje voor noemen, vanuit Limburg naar u en zo naar Wenduine en terug, weet dat ze komt lezen… je bent schat Erikaatje dat je ons Stekeltje :lol: :lol: mee naar hier brengt .
Heb mijn plantjes achteruit gezet de helft van het terras is nat, genoeg regenwater al gekregen.
Nog een fijne regendag, komt weer goed hoorde het op de radio.
Tot in den draai
SPECIAAL VOOR JOU JADI
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

04 jun 2026, 09:35

Afbeelding
Hallo iedereen , . . al vroeg wakker maar daarom nog niet vroeg in actie . Mijn natuurlijke wekker wekte me al heel vroeg deze morgen . Het melodietje kent iedereen "roekoe roekoe ;♪ " pff
Tja ik slaap met de venster open , en dat heb je dan wel . .En dit zonder hoorapparaten , maar ik beken eerlijk het werkt dan ook heel sterk op mijn systeem. Ik ga het echt moeten weg zappen.
Mijn ochtendwerkje is nu de ramen en de balustrade afkuizen. Want de tortel- en houtduiven hebben het gevonden om op mijn plat dak hun uitkijkpost te nemen .
Straks ga ik naar mijn oud dorp naar mijn vertrouwde kapster , en intussen "dag" zeggen aan de bakkerij waar ik vroeger ging en natuurlijk hun lekker brood meebrengen. En bij de vertrouwde boer ga ik mijn nieuwe patatjes halen en alles wat ik er nodig heb, bij hem is er een winkeltje aan de boerderij verbonden .
En ja verder ga ik wel zien wat de dag nog brengt
Zo blijven we bezig ..
Rietjes het is vriendelijk maar euch ik geef forfait je mag je loopneus en Kleenex houden . Maar ik hoop dat je er vlug vanaf bent dat wel . Tja dacht ik wel dat je de Kosmos en alles er rond onveilig hebt gemaakt in uw jonge jaren . Mooie herinneringen die niemand u kan afnemen. Neem daarbij nog den super mooie streek daar wordt je echt wel zen van ..
Njam njam vol au vent letterlijk vertaalt "vol van wind" .. Het is het weertje er voor . Straks bij de boer ga ik kijken of er confituur aardbeien zijn , zo kan ik mijn voorraadje verder aanvullen voor dit jaar .
Corry ook aan het kokerellen geweest gisteren , het was ideaal weer er voor .. Als het zo warm is , staat een mens niet graag bij dat warm kookvuur . Dank voor weer die mooie foto's . Dat is de klokkentoren de Big Ben .. heel mooi . . Ik ben al altijd "zot" geweest van uw prentjes deze die je maakt, en deze die je hier zet .. Je heb dat Fingerspitzengefühl , die mijn dada is .
Niet log, niet blink en glitter enz . .
Aan iedereen een fijne . .. donderdag ( ik moest even denken) maak er het beste van . Geniet van de dag en van het leven . Het kan verkeren zei Bredero . .
toedeloe
menu: tomaat garnaal , de garnalen moeten op dus "koede pla" (koude schotel) zoon komt eten deze avond ..

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

greetie

04 jun 2026, 09:37

Afbeelding
Oma-C spannende wedstrijd tussen de dames,nooit de einduitslag verwacht!goed gespeeld sorry kan niet op de naam komen :D
Het was syndic vergadering en dan komt mijn jong eigenares eens binnen voor een babbeltje en luisteren als alles op wieltjes loopt :D
Er zijn 10 appartementen en 8 eigenaars
Jong en oud en tot nu toe gaat dit prima ,we helpen elkaar!

Ga de ramen vanbinnen kuisen :)
Greetie

Oma-C

04 jun 2026, 11:47

Afbeelding

Goede (natte) middag allemaal :roll:
de hele voormiddag regen en wind en
als ik de buienradar bekijk ziet het er
voor de rest van de dag niet beter uit....:roll:

artrose laat het ook voelen :oops:

Maak er toch maar een aangename dag van.... :wink:
Groetjes allen en sterkte aan iedereen die het nodig heeft
tot.... :)

krakje

04 jun 2026, 18:04

zon, regen en wind waren vandaag de ingrediënten van het weer,
kleindochter had vandaag geen school dus de hele dag thuis,
zus en schoonbroer geweest dus veel gepraat moet ook kunnen,
ja vandaag hier spaghetti met beetje pikante saus erbij,
daar zit je ook een hele tijd aan, gesneden groentjes koop ik spaart werk uit,
maar verder doe ik nog andere zaken in die je nog moet snijden,
ze vonden het lekker beter als bij hun mama,
wens iedereen die buiten gaat weer droog binnen komt,
en veel gezondheid dat is wat een mens nodig heeft, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.