Seniorennet Café

Ons vrolijk babbelhoekje anno 2024

Gestart door redpoppy op 19 jan 2024, 09:58 10006 berichten 696.644 keer gelezen Reageer
jadi 25 jun 2026, 16:15 de boterstad 8.663 berichten

Afbeelding
Ik ben gebakken-gebraden en gestoomd. Morgen gegrild... pfff ....puf puf ...
Deze morgen op boodschappen geweest . .Man niet te doen van de hitte . ik was blij dat ik thuis was .. Alles wat koud moest blijven vlug weg gestopt in de frigo .. En daarna eerst een beetje in de relax .. En wetende dat ik in 1976 hoogzwanger was .. Toen kon ik het er beter tegen dan nu ..
Aan iedereen een fijne namiddag verder en voor nacht een deugddoende slaap , ik duim voor jullie en ook voor mezelf
toedeloe
menu : koude schotel met rosbief
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
    Citeer
    hoshinkido 25 jun 2026, 17:12 HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg 15.641 berichten
    Afbeelding

FIJNE AVOND ALLEMAAL ,PFFFFF WARM WARM WARM : :?
    medion AKOYA i5 -10400 windows11
    512GB optane H10 8GB DDR4
    WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
      Citeer
      Bekske 26 jun 2026, 09:08 13.152 berichten
      Afbeelding
      wat ben ik blij met mijn zelfgemaakte gordijnen .Het is een verduisterde stof en gewone stof .Heb er ook gemaakt voor de koepels die je kunt open schuiven met een stok .Hier binnen schrok de huis arts maar ook de kinesist dat het hier niet te warm was .Gisteren was hier binnen 26 graden zonder ventilator of airco .Wel waren de gordijnen dicht alsook de dubbel rolluik .Gisteren avond rond 23 uur de venster op klip en achter de deur open tot deze morgen 5 uur .Dan heb ik alles terug afgesloten .Het was weer verlucht en dat voelde goed aan vanmorgen .Hoe deden ze het 50 jaar geleden doen waren de huizen nog niet zo als de meeste huizen .Ik heb nog een oud huis met dikke buitenmuren .Nog een paar dagen geduld om de zwijgen over de luxe van badkamers nu tegenover vroeger hadden de meeste nog geen badkamer en toch moesten ze het ook overleven die warmte .afijn ja het is nu broedend warm een bakoven buiten .Dus binnen blijven .tracht er het beste van de maken groetje
        Citeer
        jadi 26 jun 2026, 10:29 de boterstad 8.663 berichten

Afbeelding
        Ik heb een fikse regenbui aangevraagd zonder hagel en schade .. Laat maar komen dat het wat frisser wordt .. Ik heb veel goesting om in de regen te gaan staan en ♪♫ I'm singing in the rain♪♫ te zingen ..
        Hou het koel,
        want het is zwoel
        Aan iedereen een fijne vrijdag
        toedeloe
        menu : koude schotel

Citeer
          Oma-C 26 jun 2026, 10:31 Thuis 23.039 berichten
          Afbeelding

:lol: 8O :lol: :wink: probeer het koel te houden
          want het is niet meer gezond nu.... :oops:

jadi laat die bui maar komen...zeer welkom :roll:
          Het leven draait niet om wat je overkomt,
          het gaat over hoe je ermee omgaat."
          :wink:
          (Marleentje)
            Citeer
            RIEKSKE 26 jun 2026, 12:09 GELDROP 18.871 berichten
            Afbeeldingwens allen fijne middag
            en veel drinken niet vergeten doeiiiiiiiiiiiii
            Afbeelding
            ik ben de clown met een lach
            en hele dikke traan
              Citeer
              hoshinkido 26 jun 2026, 18:00 HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg 15.641 berichten
              Afbeelding
              echt niet te doen hier in huis pffffff :x
              3O° BINNEN VERDORIE ; WE ZIJN VERKOELING GAAN OPZOEKEN DEZE MIDDAG
              ALS HET MORGEN NOG ZO WARM BLIJF IK THUIS :(
              nog een mooie avond voor iedereen :wink:
              medion AKOYA i5 -10400 windows11
              512GB optane H10 8GB DDR4
              WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
                Citeer
                RIEKSKE 27 jun 2026, 08:44 GELDROP 18.871 berichten
                AfbeeldingGoede morgen
                nou goed id anders
                wens jullie fijne dag wat een nacht zelfs met airco
                ja die kan je niet hele nacht aan zetten niet ieder kan er tegen ja ikke wel
                Afbeelding
                en hele dikke traan
                  Citeer
                  Bekske 27 jun 2026, 09:37 13.152 berichten
                  Afbeelding
                  hier geen regen maar ik zo graag willendat het hele nacht eens zo doorregenen .Geen onweer zoals voorspellen maar gewoon regen .Zodat de meeste warmte geblust is .ik kan hier geen ventilator of airco zetten door men vogels alsook voor de honden moet je er mee oppassen .Dus iedere avond voor de vogels een vers badje waarin ze even gaan .En voor de honden staat er een kinderbadje op de grond waar ze ook inkunnen als ze zin hebben daarna het meeste water van hen me een handdoek afvegen ze wel vochtig laten .Ook bij het vogelhok een natte doek leggen niet op het hok er naast zodat ze vochtig heid krijgen in hun kooi.Als de doek opdroogt geeft het vochtigheid af .En de honden hun snuit even opfrissen evenals hun pootjes .Ze vinden het leuk om in het badje te gaan liggen even .Afijn ja nog even en volgende week meer dan 12 graden minder hopelijk .Mijn regenwater dat ik opvang is op dus mag het snachts goed door regenen .Geniet nog maar deze braadoven groetje
                    Citeer
                    jadi 27 jun 2026, 09:50 de boterstad 8.663 berichten

Afbeelding
                    Goede morgen , het windje waait doorheen mijn "doeninghe" het voelt zalig aan . Maar donkere wolken sieren het firmament, maar daar tussen de hardnekkige zon die probeert door te breken.
                    Wat het slapen betreft dat is me redelijk gelukt tot 6u deze morgen . Gelukkig bracht mijn ventilator daar soelaas .. Een beetje op voorhand laten draaien en zo een frisse kamer om te gaan slapen. Aan iedereen een fijne zaterdag ..
                    toedeloe
                    menu; ik weet het nog niet , we stoppen wel ergens onderweg
                      Citeer
                      RIEKSKE 27 jun 2026, 15:32 GELDROP 18.871 berichten
                      Ik ben gebakken-gebraden en gestoomd. Morgen gegrild... pfff ....puf puf :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                      en hele dikke traan
                        Citeer
                        RIEKSKE 27 jun 2026, 15:34 GELDROP 18.871 berichten
                        Afbeeldingfije middag allemaal
                        ik ga aardappelpannekoekjes bakken
                        heeft frank gister meegebracht uit dld
                        veel drinken hou het koel
                        ik kom niet buiten nu
                        Afbeelding
                        en hele dikke traan
                          Citeer
                          Oma-C 27 jun 2026, 17:04 Thuis 23.039 berichten
                          Afbeelding

Goede namiddag allen, :wink:
                          Hier 38° buiten en binnen29.....echt niet te doen. :oops:
                          en na deze week zouden er nog meer van dit soort
                          op ons afkomen zei Sabine vanmiddag... :roll:
                          de opwarming van de aarde laat zich wel voelen :o
                          Ik heb hier 3 buitenmuren en een plat dak en ik heb
                          nog nooit in al die 12 jaar dat ik hier woon een
                          ventilator of airco nodig gehad gelukkig heb ik rolluiken overal.... :?

Ik hoop dat niemand van jullie al ziek is geworden
                          van deze warmte want in de ziekenhuizen hebben ze
                          de handen vol....veel water drinken en proberen koel blijven...
                          Ik ga 2à3 keer per dag even onder de lauwe douche
                          Niet koud want dan heb je nadien weer veel te rap warm :roll:
                          en met de voeten in een waterbadje zit ik te lezen of te puzzelen
                          en tv te kijken....mijn flessen water met vers citroensap
                          staan in de koelkast, en tegen de avond zijn die leeg....
                          'nachts drink ik gewoon water...

Veel sterkte en moed want het is nog niet gedaan.... :roll:
                          Het leven draait niet om wat je overkomt,
                          het gaat over hoe je ermee omgaat."
                          :wink:
                          (Marleentje)
                            Citeer
                            Bekske 28 jun 2026, 09:19 13.152 berichten
                            Afbeelding
                            iets na 24 uur vannacht heel veel lichtflitsen met enkele harde knallen .En even een plensbui was iets afgekoeld maar in de vroege morgen zes uur weer alles dicht want dat gele bolleke hoog in de lucht kwam al piepen .Het begon toen al terug warm te worden .Veel water is er niet gevallen dat zie ik omdat ik regenwater opvang .regenwater word hier gebruik voor vloer en wc .Met een grote kruik regenwater de wc doorspoelen .zo ik wens jullie een fijne laatste zondag van juni groetje
                              Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.