Seniorennet Café

In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Gestart door redpoppy op 05 apr 2024, 17:36 7194 berichten 655.952 keer gelezen Reageer
zonnebloemetje 17 sep 2026, 18:23 Brugge die schone 6.270 berichten
een goeie avond al bijna weer iedereen

oef ik heb vandaag nog wat tijd nodig gehad om bij te komen van die drukke dag van gisteren
want op een normale dag zit ik al bijna aan mijn limiet en gisteren was efkes wat te druk voor mij
vandaag een broodje gebakken en wat wasjes gedaan zoals de lakens van ons bed en voor de middag lagen ze er alweer op gewassen en gedroogd
en deze middag veel werk gehad aan ons middageten , maar nu doe ik niet veel meer want ik ben bijna kreupel door mijn slijmbeursontsteking die me parten speelt
dus heb ik morgen een afspraak bij de dokter en dat word weer een inspuiting met cortisone omdat er geen andere oplossing voor is

jadi is jou toilet nu nog niet gemaakt ????????, ze pakken wel hun tijd vind ik
en iedere keer dat er iemand komt kijken zal ook wel op de rekening staan

Bekske gelukkig toch nog redelijk rap mogen gaan voor jou kunstgebit
en goed nieuws is altijd welkom hé

Inge dat zal wel de laatste warme dag geweest zijn denk ik
want we zijn al halverwege september

Anne-marie wat een mooie dahlia's bij jou , echt prachtig die bloemen

koffie , wauw wat een leuk winkeltje daar bij jullie
en vandaag hier ook al regenbuien gekregen

rapuzel hier is het ook niet anders hoor als we ergens gaan met de rolstoel in de auto
want ik kan alsmaar slechter stappen door mijn spierziekte
maar we zijn er nog hé , en wat een mooie foto met die vlinder

An ben je al op reis vertrokken of ben ik mis ??????????,
toch een leuke vakantie en geniet van je reis

Adam en marietteke , hallooooo
hopelijk niemand vergeten ????

allé nu mijn droogkast leegmaken sè

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
    Citeer
    Koffie 17 sep 2026, 18:46 146 berichten
    Goedeavond allemaal,

Annie -marie wat een prachtige kleur van de dahlia's.
    en wij genieten ook van jou mooie foto's uit je tuin.
    Jadi zo dat duurt ook lang voor het gemaakt is hoor.
    en de muizen dansen niet in je kasten 😅 hoe kom je op het idee
    ja komt bekend voor soms gaat er best veel op in korte tijd.
    Bekske toch fijn voor je dat ze morgen aan je gebit gaan werken
    marietteke hoe gaat het met de verhuizing !
    Zonnebloemetje nog bijkomen van de drukke dag gisteren.
    Ja is toch ook heel belanrijk om naar je lichaam te luisteren
    Je kan ook te veel hooi op je vork nemen hoor hou je taai
    Inge de warmte is nu wel voorbij en als je werkt kom je soms tijd te kort.
    Adam ook de groetje aan Jelle.
    Zo ga tv kijken en wens jullie een relax avondje.

Afbeelding
      Citeer
      jadi 18 sep 2026, 11:10 de boterstad 8.667 berichten
      Afbeelding
      Goede morgen iedereen , het zonnetje is hier aanwezig . Maar toch moet men best een pullovertje aantrekken , het is wat frisjes
      Ik ben al om mosselen geweest, zoonlief moet een verplichtte verlofdag nemen . Dus we gaan "mosselen"
      Ik heb nog wat aardbeitjes over en denk van pudding te maken met aardbeitjes er op voor dessert..
      Het zijn de laatste stuiptrekkingen wat aardbeien betreft, hier in de automaat dan toch
      Zonnebloemetje en toch vond ik dat jij wel druk bezig was .. en jij noemt dat bekomen .. Waar haal jij in godsnaam nog altijd die energie .. je bent echt onvoorstelbaar nog actief .Hopelijk helpt de cortizone spuit snel wat uw slijmbeursontsteking betreft. Dat moet ook geen lachertje zijn of het moet van onmacht en pijn zijn dan .. alhoewel dat er eerder dan tranen zouden zijn . .
      Toilet gemaakt, alles piccobello in orde , alles is correct verlopen en mijn factuur na melding is aangepast van 21% naar 6% Het gebouw is 11j dus . .Hij wordt mijn vaste loodgieter nu .
      Al bij al is de prutser nog duurder geweest . Die rekenende 60€ voor de nieuwe klok nr 2 maar 36€ .. Soit het is opgelost dankzij mijn onderbuur die het adres doorspeelde
      koffie ,nr 1 de prutser kwam 3x en maakte het telkens erger. Ik heb uiteindelijk een andere gecontacteerd met dank aan mijn buurman . En die was correct en correct in de prijs ..
      Prutser zou geen positieve review krijgen, maar daar ga ik niet aan meedoen . Hij heeft studerende kdr en woont hier niet ver vandaan ..Leven en laten leven, maar hier komt hij niet meer binnen
      Adam bij deze wensen ik jullie beidjes een DIKKE PROFICIAT MET JULLIE GEBOORTEDAG ! ! ! Maak er een leuke dag van met mooie herinneringen .
      Afbeelding
      Zwaai zwaai Anne_marie
      Zo mijn episteltje is teneinde
      Zo verder aan iedereen een fijne vrijdag (ik denk al gans de dag dat het zaterdag is )
      toedeloe
      menu mosselen met friet en dessert pudding met aardbeitjes
      't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
      Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
        Citeer
        zonnebloemetje 18 sep 2026, 17:34 Brugge die schone 6.270 berichten
        een goeie vrijdagnamiddag leutertjes allemaal

vandaag een drukke voormiddag met eerst een bezoek aan mijn huisarts voor een infiltratie in mijn linkerdij waar ik al meer dan 25 jaar een slijmbeursontsteking heb en ik heb er ook ene aan de rechterkant maar de linkerkant is voorlopig het slechtst , dus hopelijk helpt die cortisone rap
        en nadat ik het middageten had klaar gemaakt en de keuken weer proper opgeruimd was het alweer hoogtijd voor mijn zetel met de beentjes omhoog
        en morgen is het hier marktdag , dus weer een drukke voormiddag

Adam en Jelle voor jullie alletwee een dikke proficiat met jullie verjaardag
        jullie zien er alletwee nog heel goed uit voor jullie leeftijd

Afbeelding

koffie wauw wat een mooie foto van die roofvogel
        en ik weet dat ik soms meer wil doen dan goed is voor mij , maar ja als het moet gedaan worden dan doe ik dat als het een beetje gaat en de kaboutertjes komen hier toch nooit langs , dus ....

jadi je hebt eigenlijk wel gelijk dat ik teveel wil doen , maar ja je kent me hé
        en mijn huisarts zegt dan nog dat ik zoveel mogelijk moet bewegen , maar hij heeft er geen flauw benul van wat ik allemaal al doe en hoe lastig dat is , jammer dat hij niet voor één dag eens al mijn mankementen kan hebben en voelen want dan zou hij er wel anders over denken
        oef gelukkig is jou wc hersteld , eindelijk

allé ik ga verder doen want ik heb nu nog niet gedaan voor vandaag
        en de avond komt alweer dichterbij

voor alle andere leutertjes ook een goeie namiddag

tot later als ik wat meer tijd heb
          Citeer
          jadi 19 sep 2026, 11:04 de boterstad 8.667 berichten
          Afbeelding
          Helaba daar , ja jij aan de andere kant van het scherm .. Een heel goede zaterdag morgen.
          En wat zou ik doen wasgoed buiten hangen of niet . De ene kant eerder zuiden gericht is helder en af en toe komt het zonnetje piepen . De andere kant zitten dreigende donkere wolken . . Kop of munt
          In ons doodlopend straatje ligt er een berg hout van de overburen ,voor deze winter op te stoken.
          De dochter van de mama en de 2 bonuskinderen, samen met de buurkindjes zijn aan het stappelen . . Het klein ukje met zijn mini kruiwagentje is dapper aan het meehelpen . Ik sta versteld wat een inzicht die kleine al heeft .. De anderen van 8j het meisje en de jongen van 10j gebruiken al een grote kruiwagen ..
          Hallo koffie , zwaai zwaai maak er maar een mooi dagje van
          Zonnebloemetje en ben je naar de markt vandaag ? . . Het weer is nog goed . Laat uw huisarts eens een dagje meedraaien als stagaire tegen dat het middag is ligt hij met zijn pekkels in de lucht . . :lol:
          Bekske ook voor u een fijn weekend
          Zo mijn epistel is teneinde . . Hmm .. als ik naar buiten kijk zal het geen weer worden om mijn wasgoed buiten te hangen. De grijze lucht komt dreigend dichterbij
          Aan iedereen een fijne zaterdag..
          toedeloe
          Zoon komt niet naar huis die is gaan wandelen in Cadzand .. dus .. Bibi moet iets uitvinden om te eten
          menu: rest van de bloemkool met een braadworst en natuurpatatje
            Citeer
            Koffie 19 sep 2026, 13:19 146 berichten
            Goedemiddag luitjes,
            Ja ook hier aan de andere kant 😅op het scherm maar dan in Nederland
            Jadi leuk om de kinderen zo bezig te zien met hout hoor.
            En toilet weer gemaakt en kans op buien ja kan alle kanten op .
            Zonnebloemetje er is bij jou dus ook markt en vast dichtbij.
            en weet niet of je een stukje kan wandelen met rollater
            is wel goed voor je
            hele lichaam.
            Bekske ook een fijne zaterdag.
            Vanmorgen naar de markt geweest en een visje mee genomen.
            Lekker voor op brood en er staat hier een stevige wind dus geen fietsweer.
            Wel een bakkie koffie gedronken met iets lekkers erbij.

Afbeelding
              Citeer
              zonnebloemetje 19 sep 2026, 18:37 Brugge die schone 6.270 berichten
              een goeie zaterdagnamiddag iedereen

ja vandaag een drukke voormiddag
              maar na de middag gerust en daarjuist van een koffietje genoten met pralines van Leonidas er bij
              en nu nog een klein werkje doen met de hulp van ventje

Bekske voor jou ook een fijn weekend hoor en doe rustig aan

jadi we zijn niet naar de markt geweest want ik had bijna niet geslapen vannacht door die cortisone inspuiting van gisteren , want das dus ook één van de bijwerkingen en ook heel veel krampen daar door en bij de vorige inspuiting had ik juist hetzelfde , ik lag wakker van 1u tot 5u en vanaf 7u kon ik ook niet meer slapen en dus was ik nog heel moe , dus al bij al had ik maar 4u geslapen en das veel te weinig voor mij en ik ben nochtans een hele goeie slaper , wat medicatie allemaal kan doen hé met iemand
              allé je zoon gaan wandelen naar Cadzand , wat leuk voor hem

koffie de wekelijkse markt is hier inderdaad dichtbij in 't stad , maar met een rollator kan ik niet gaan omdat ik heel goed naar de grond moet kijken waar ik stap , ik ga met een kruk waar ik goed kan op door steunen , want ik sta heel flauw op mijn benen en als ik één van mijn voeten zet waar er iets oneffen is val ik om , en met een rollator moet ik kijken waar ik rij en kan ik niet constant kijken waar ik stap en ik heb ook nog een serieus evenwichtsprobleem en blijkbaar komt dat veel voor bij een spierziekte , maar ik kan maar hele korte eindjes stappen en als we naar 't stad gaan dan zit ik in mijn rolstoel want dat gaat niet anders
              mjammie jou taartje ziet er lekker uit hoor

allé ik ga verder doen

voor alle leutertjes nog een gezellige dag verder

Afbeelding
                Citeer
                mama-inge 19 sep 2026, 19:26 3.422 berichten
                Fijne avond
                Gisteren een drukke dag
                Man en ik zijn de hort op geweest voor een nieuwe kledingkast voor jongste puber
                Had in Duitsland 1 uitgezocht die hij mooi vond
                Man dacht binnendoor naar huis te rijden, maar reed verkeerd waardoor we behoorlijk lang onderweg waren.

Vanmorgen gewerkt, daarna niet echt goed geslapen
                Eerst met witje gewandeld en daarna bij de puppies geweest
                Hebben we kruimel mee genomen voor een wandeling en daarna weer daar afgeleverd

Adam en Jelle nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
                  Citeer
                  jadi 20 sep 2026, 10:05 de boterstad 8.667 berichten
                  Afbeelding
                  Hallo, ik heb een voorraadje parapluutjes mee, want hier is het aan het regenen .Grauwe lucht, niet mooi voor een zondag, en al zeker niet aangenaam om te gaan wandelen . In het volgende dorp is er rommelmarkt .. Daar zal er weinig volk naar toe gaan .
                  Maar we zitten lekker binnen, bij een tas dampende koffie .. In mijn geval al een colaatje Z. Want ik ben al heel vroeg uit de veren .. De goesting op de boterkoeken die aan huis gebracht worden ,deed me opstaan . .en of het gesmaakt heeft .
                  Wat de dag brengt , ik denk dat zoonlief de serie Berlin zal bekijken, de dvd's staan hier nog op de boekenplank in de man cave van mijn man zaliger . De zoon wil daar nu naar kijken , omdat hij vôôr de zomer de stad bezocht heeft .. Dus deze namiddag "cinema" met een koffietje met een koekje café noir er bij ..
                  Koffie dat taartje bij de koffie daar zou ik ook geen neen tegen zeggen . En vis eet ik graag maar niet alle soorten . En al zeker niet die met veel graten in .
                  Vandaag zal het hier ook geen fietsweertje zijn want voor het ogenblik regent het met tussenpozen .. Misschien deze namiddag dan wel, want dan geven ze geen regen uit .. Maar euch ik rijd niet meer met de fiets. Al woon ik niet IN een drukke straat, maar MOET ik een drukke straat nemen om naar 't Stad te gaan of om op het platteland te rijden . Een rustig fietspad werd ons beloofd 7j geleden , en dat is er nog altijd niet
                  Zonnebloemetje genoten van een praline of twee drie bij de koffie .. 1 is geen hé, en op 1 been kan men niet staan . Hopelijk is het vandaag al iets beter door die cortisone spuit . Ik ben ook blij voor de zoon, eindelijk neemt hij zijn leven weer in handen . Hij kan niet elk weekend bij zijn oude mama zitten hé .. Het mag daar niet van, maar hij moet ook verder met het zijne.
                  Hallo mama-inge kruimel en witje missen ze elkaar ? . . Ze zullen beiden deugd gehad hebben van de wandeling en het baasje ook . Oeps verkeerd gereden en nu dat de benzine zo duur staat, kan gebeuren natuurlijk .
                  Adam en Jelle profiteer maar nogmaals van die mooie geboortedag . Jullie verjaren niet op dezelfde dag ..
                  Zo eind van het zondag epistel, maar het gezellig ik ga dit ook doen
                  Zwaai zwaai iedereen
                  menu: buitenshuis gaan eten . (en nee geen frituur)
                    Citeer
                    zonnebloemetje 20 sep 2026, 10:32 Brugge die schone 6.270 berichten
                    een goeie zondagmorgen iedereen

efkes rap rap rap want kort na de middag hebben we bezoek
                    en we eten ook vroeg , kwestie van alles op tijd gedaan te krijgen hé

jadi ik voel al het verschil met die cortisone spuit en das bij mij altijd zo
                    maar tis ook daarom dat ik altijd die soort cortisone krijg , want ik kreeg eens een andere en dat was niet zo goed en er is daar ook verschil in qua werking en bijwerkingen
                    en geniet maar van je zondag samen met je zoon hé

allé ik ga rap verder doen terwijl het een beetje gaat

voor alle leutertjes nog een aangename zondag
                    en hier is de regen al voorbij getrokken richting binnenland
                    en tis ook autovrije zondag in de steden vandaag en dus ook in Brugge van 10u tot 18u

tot later

Afbeelding
                      Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.