Seniorennet Café

welkom in een knus hoekje 6

Gestart door Bekske op 01 jan 2025, 08:15 1416 berichten 157.853 keer gelezen Reageer
Oma-C 20 sep 2026, 11:16 Thuis 23.066 berichten
Afbeelding

Goede natte zondagmorgen :wink:
ja hier ook al de hele morgen regen
maar ik moet niet buiten zijn....
Jammer voor de autoluwe dag
er zullen niet veel 2wielers buitenkomen vandaag :roll:

Mijn toeristen hebben een wandelweekend in Bütgenbach jammer, ......
dinsdag komen ze terug.... maar ze hebben een goede regenjas
en desnoods nog een plu mee, het weer is niet altijd voorspelbaar :(

Maak er allen een fijne zondag van dat ga ik ook doen
met koers en tennis op tv :wink:

Groetjes en sterkte aan wie het kan gebruiken... :?
Het leven draait niet om wat je overkomt,
het gaat over hoe je ermee omgaat."
:wink:
(Marleentje)
    Citeer
    Bekske Startte dit onderwerp 21 sep 2026, 08:49 13.172 berichten
    Afbeelding
    groetje
    gisteren na de middag onverwachts bezoek gekregen van iemand die ik goed kent .Gisteren een luie dag wel twee keer in de tuin de noten geraapt .Vind het spijtig dat de naaste buurman ze laat liggen .Maar ja in het hoge gras bij hem is het moeilijk te vinden .Wat natuurlijk vriendjes met lange staart lekker vinden .Ik krijg regelmatig bezoek van die vriendjes aan de achterdeur zelfs eentje is in emmertje met beetje water verdronken .Een geluk dat het mooie weer voorbij is want ik kan de achterdeur niet open laten .Ook de bestelling voor woensdag doorgegeven want de frigo en vriezer is zo goed als leeg .Vandaag in de late namiddag dat kinesist komt .En verder ja weer noten rapen en huishoudelijke taken doen .zo nu mijn ontbijt klaarmaken en dan zie ik wel .Want moet oppassen staan niet vast op de voeten ondanks ik alleen maar chocomelk gedronken heb groetje aan iedereen en geniet want de dagen vliegen voorbij
      Citeer
      Oma-C 21 sep 2026, 11:59 Thuis 23.066 berichten
      Afbeelding

Goede maandagmiddag iedereen, :wink:
      een mooie zonnige dag, fijn is dat..
      ik ga straks mijn wandelingetje doen,
      bewegen is belangrijk zolang het kan
      want de donkere dagen komen er aan :roll:

Een gezellige dag met wat er op
      de planning staat, geniet van al het goede...
      en blijf of word gezond :?
      Groetjes allen en tot...... :)
      (Marleentje)
        Citeer
        krakje 21 sep 2026, 15:47 Heist op den Berg 10.842 berichten
        maandag een mooie dag vandaag, de was hangt buiten te drogen,
        ja de zon schijnt vrolijk voor iedereen, dochter heeft weer haar werkjes komen doen,
        dus is alles weer zin baar, ook veel gepraat dus straks nog eventjes strijken,
        wie kan het is een lekker weertje voor een flinke wandeling, grtjs van krakje,
        Afbeelding
        ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
          Citeer
          Bekske Startte dit onderwerp 22 sep 2026, 08:53 13.172 berichten
          Afbeelding
          geniet van jullie dag want de maand september is al goed gezet groetje
          Deze voormiddag komt de huisarts en ja verder men huishoudelijke taken die dagelijks moeten gedaan worden .zoals eten maken voor de viervoeters en dan voor mij .Nu moet ik voor de viervoeters ander eten klaar maken dan ze vroeger kregen .Ze zijn er niet zo verzot op maar ja ik had het ook liever anders voor hen .Maar het is voor ene goed dat ik dit nu doe zodat ze beter word .nu ontbijten en dan verder doen groetje
            Citeer
            Oma-C 22 sep 2026, 11:45 Thuis 23.066 berichten
            Afbeelding

Goede morgen allen, :wink:
            de was hangt buiten hopelijk droogt het wat :roll:

Ja herfst, :roll: het jaar is weer bijna voorbij gevlogen.....
            volgende maand weer de tijd verzetten :roll:
            ben benieuwd wanneer dat "eindelijk eens gaat stoppen" 8O

Een fijne dinsdag allen, vanmiddag komt de man van de hoorwinkel
            om mijn hoorapparaatjes bij te regelen... :) dus geen wandeling vandaag.
            groetjes allen en tot.... :)
            (Marleentje)
              Citeer
              Bekske Startte dit onderwerp 23 sep 2026, 08:17 13.172 berichten
              Afbeelding
              groetje
              niet veel tijd want de boodschappen zijn onderweg om hier te leveren .Vandaag ook huishoudelijke werkjes doen zoals iedere dag geniet van iedere dag .Want de dagen vliegen voorbij
                Citeer
                krakje 23 sep 2026, 18:12 Heist op den Berg 10.842 berichten
                zalige dag, niet te koud juist goed om wandeling te maken,
                maar ik ben buurvrouw geweest haar verjaardag te vieren,
                verleden week kon ik niet wagens ziekte dus vandaag geweest,
                samen met haar en haar dochter en schoonzoon een klein glaasje porto gedronken,
                96 jaar ze is van een generatie die oud worden, ze is nog goed bij verstand
                maar haar benen willen niet meer mee, versleten en veel pijn nieuwe knieën geven ze niet meer,
                eten gemaakt, aardappelen, Princes bonen met veel ui en tomaten als saus erop
                ook kruiden en beetje azijn, rode kool voor wie geen bonen lust, en stukje vlees,
                deze avond nog een bord boter melk; grtjs van krakje,
                Afbeelding
                  Citeer
                  krakje 25 sep 2026, 16:02 Heist op den Berg 10.842 berichten
                  vandaag weer een mooie fijne zonnige dag,
                  denk morgen ook zo, dan kan ik de was ook buiten laten drogen,
                  dat is lekkerfris en is natuurlijk droog geworden,
                  als eten vroeg kleinzoon karnemelk pap, dus maar gemaakt was lekker bij hem,
                  en de week is weeral bijna voorbij; en ja de maand ook, zal rap nieuwjaar zijn,
                  wie kan geniet van dit mooi weetje om te gaan wandelen, grtjs van krakje,
                  Afbeelding
                    Citeer
                    Oma-C 25 sep 2026, 16:09 Thuis 23.066 berichten
                    Afbeelding

Goede namiddag allen, ook een kopje koffie ? :wink:
                    De dagelijkse huistaken zijn gedaan en de boodschappen ook
                    Het is heerlijk buiten met veel zon en geen wind. :)
                    Ik ben eerst naar Col**** geweest en na het middageten naar de Al**
                    Ik heb weer alles in huis wat nodig is en ik was blij met de hulp
                    van de kassameisjes die alles in de tas wilden helpen laden...
                    en zo op de rollator...want het is een geknoei met één hand
                    Ondertussen is mijn wandeling ook gedaan in 2 stukjes dus, :wink:
                    Het is weeral vrijdag en bijna weekend de dagen vliegen vooruit :roll:
                    straks is het al oktober....dan staan er weer 4 kliniekbezoeken klaar
                    op de kalender.... ik vrees dat ik niet van die lamme rechtse hand vanaf geraak :oops:
                    Woensdag geen goed gesprek gehad bij de vaatchirurg.... :twisted:
                    dus ja 8O .....maar leren mee leven zeker... :oops:

Een aangenaam weekend aan iedereen, en sterkte aan al wie het nodig heeft :roll:
                    (Marleentje)
                      Citeer
                      Bekske Startte dit onderwerp 26 sep 2026, 08:26 13.172 berichten
                      Afbeelding
                      geniet jullie van het mooie weer groetje
                      gisteren weer geweest voor dat kunstgebit nog vijf keer te gaan en dan hopen dat het in orde zit .Oma c ik zal ook last blijven ondervinden van men rechterhand waar ik niks mee kan doen .De laatste operatie heeft het erger gemaakt .Moet begin oktober op controle er voor maar men buikgevoel zei in begin al komt niet goed heb enorm spijt van die laatste operatie in de handpalm afijn ja het is nu zo .Nu zouden ze graag hebben dat ik implantaat laat doen voor de tanden .Maar nu vol ik mijn buikgevoel ze zeggen dit en dat over men tandvlees dus dat is niet oke en om de zwijgen over de prijs en de maanden dat het nog duurt .Heb zestig jaar een kunstgebit en weet ook wel de voordelen en nadelen ervan .Dus een kunstgebit voor zolang ik hier nog rondloopt dat zal wel men laatste zijn denk ik .Niemand beseft denk ik dat we nog heel diep on onze geldbeugel mogen tasten door de droogte voor groente ,fruit ,aardappelen enz .Ik hoop dat ik geen zware aanval van migrane rijg zoals eergisteren groetje
                        Citeer
                        krakje 26 sep 2026, 15:24 Heist op den Berg 10.842 berichten
                        je bent op weg om nieuwe tanden te hebben, hoop dat ze zullen meevallen
                        het is dus ook weer een aanpassing zijn, maar als je geholpen bent is al veel waard,
                        zaterdag en ja de was hangt buiten op de draad te drogen,
                        niet op een droogrek maar wel zoals vroeger op gespannen draad,
                        de zon is van de partij maar minder warm als ze dachten maar het gaat,
                        zolang je kunt geniet van het leven, mijn wens is maar zal wel nooit werkelijk worden
                        is voor iedereen genezing van al jullie kwalen en zorgen, grtjs van krakje,
                        Afbeelding
                          Citeer
                          Bekske Startte dit onderwerp 27 sep 2026, 09:16 13.172 berichten
                          Afbeelding
                          we zijn al ons mini toertje gaan doen want de buurman is enkele dagen weg .Gisteren met veel gesukkel al op terras de winterbloemen in de bakken gedaan .Alsook een laagje boomschors .Nu staat er een wasmachine te draaien want als je alleen bent heb je ook wel was .Dat is niet iedere week maar toch ook de hondendekens moeten gewassen worden en andere op hun manden leggen alsook op de zetel en bed .Dan ook proberen om in de tuin de mini bloembed te vernieuwen met winter bloemen .Alsook boomschors daarna leggen zodat het onkruid weinig kans heeft .Hopelijk lukt het me want met 1 hand iets doen is enorm lastig en zwaarder en vermoeider .Maar als de bloemen geplant zijn zal het weer mooi zijn het is een klein bloemen bed in de tuin wel want verder is er gras .Maar het is droog wel frisjes buiten maar die warmte zoals geven is niet nodig .De grond is kurkdroog alles zal duurder worden doordat er min der van alles zal zijn .Zo nu dit posten en dan nog men ontbijt klaarmaken .Zoals iedere dag havermout met versgeperst mandarijnen sap .Met banaan,kiwi ,druiven en dat allemaal goed mengen en smullen maar geniet maar van jullie zondag groetje
                            Citeer
                            Oma-C 27 sep 2026, 12:22 Thuis 23.066 berichten
                            Afbeelding

Goede zondagmiddag allen.... :wink
                            De zon kruipt geregeld weg en de lucht is soms zwaar bewolkt
                            toch zou het droog blijven volgens de buienradar
                            We zien het wel.... :roll:
                            Seffens een croque 'ske eten met een groenteschoteltje
                            en voor vanavond heb ik varkenshaasje met bloemkool
                            en gebakken aardappeltjes (dessert zal een joghurtje zijn
                            later op de avond zoals altijd) :)

Bekske, moeilijk hé met één hand je werk moeten doen, ik weet het
                            maar we zijn goede soldaten hé... we trekken ons plan :)

krakje een leuk plaatje en o zo waar :lol: :)

Groetjes allen... en sterkte aan wie het kan gebruiken....
                            (Marleentje)
                              Citeer
                              Bekske Startte dit onderwerp 28 sep 2026, 09:45 13.172 berichten
                              Afbeelding
                              de maand september loopt op haar laatste beentjes nog enkele dagen en het is foetsie .dus geniet met volle teugen van iedere dag hoe moeilijk zwaar het ook is je kun het toch niet veranderen wel lichter maken .Door niet er te zwaar over te denken of blijven denken .Tracht van iedere dag te genieten want de tijd vliegt voorbij .groetje
                              vandaag rustig aan doen want ik voel het wat ik in weekend gedaan heb .Vroeger was dat werk op een dag geklaard maar nu in stukken en brokken bij manier van spreken gedaan .Ben blij dat de bloemen tuintje terug meer opgefleurd is .Maar de grond is kurkdroog poeder als je grond op je hand legt .Waar het bloementuintje is daar groeit amper iets doordat de wortelen van de notenboom daar groeien .Maar ik ga het zo goed mogelijk in orde houden zodat deze bloemen mooi groeien zijn er die je overal kan zetten .Ook de bloembakken op terras zijn in orde heb er een goede laag boomschors opgedaan .Heb ze er voeding gegeven samen met het water dan pas de boomschors erop zodat het niet te snel opdroogt .Ben blij dat het gedaan is want ik heb ook gewassen moet nog wel wassen .Maar deze avond zet ik de machine op om morgen op de hangen .Ook de bestelling doorgegeven om woensdag te leveren .Ook al een minitoer gedaan en nu nog ontbijten dan weer huishoudelijke werkjes doen groetje
                                Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.