Seniorennet Café

In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Gestart door redpoppy op 05 apr 2024, 17:36 7189 berichten 654.764 keer gelezen Reageer
jadi 24 sep 2026, 09:42 de boterstad 8.664 berichten
Afbeelding
Goede morgen iedereen, de zon doet een poging om wakker te worden . Het is zalig buiten . Ik moet wel een pullover aantrekken dat wel ..
Intussen is het rustig in ons straatje want de kindjes zitten al in de klas.
Het hondje van mijn overburen Basil is zijn naam, zorgt weer voor het huisje . Zijn mandje staat klaar en er is eten en water voorzien .. Met zijn korte pootjes legt hij serieus veel kilometers af in de tuin .. Om dan een beetje te slapen hier of daar.
Hey dag Zonnebloemetje goed geslapen ? Waarschijnlijk zijn jullie nu aan het genieten voor het open venster in jullie gezellig en mooie keuken . Een dampende koffie en een zelfgebakken broodje er bij . . Oeps mijn fantasie slaat op hol Ik zie dat jij het deurtje hebt gesloten , ik zal nu maar open zetten. Want iedereen is welkom
Hoe dan ook geniet van het moment ..
Koffie hier is de natuur bij mij nog niet veel verandert. De hoge, kleine, dikke, en smalle bomen staan nog in hun groene jassen. Hier en daar een tak die bruin wordt . Maar echt nog niet noemens waardig . Ik weet niet of ik het gezegd heb, maar de mais is weg hier een beetje verder in het doodlopend straatje .. Dat wel . . nu ligt de aarde er slordig bij ..
Zo mijn epistel is teneinde , ik wens iedereen een fijne donderdag. Geniet van het mooie weer ..nu het nog kan .
toedeloe
menu: dorpsrestaurant
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
    Citeer
    zonnebloemetje 24 sep 2026, 10:23 Brugge die schone 6.269 berichten
    een goeie donderdagmorgen iedereen

tis zonnig vandaag en bijna geen zuchtje wind , maar gelukkig goed afgekoeld vannacht
    en die frisse nachten vind ik echt goed in de herfst
    ventje is al op boodschappen tocht maar eerst bij de huisarts langs
    en ik ben al aan wasjes bezig ondanks dat ik nog in mijn slaapkleed rondloop
    de lakens zijn al van ons bed getrokken en gewassen en ze zijn nu aan 't drogen in de droogkast
    en dus dadelijk er terug op als ze droog zijn , en klaar is Kees

jadi hoe kan je het raden , ik zit inderdaad voor het open keukenvenster en tis aangenaam nu met het venster open
    en ik wilde het k&t huisje open doen maar ik moest eerst nog naar de huisarts bellen voor een afspraak en daarna naar mijn wasmachine en droogkast en dan nog kijken of ventje alles mee had voor zijn boodschappen en nu ben ik hier eindelijk
    en laat het je smaken hé daar in het dorpsrestaurant en geniet er van

koffie , en heeft je Chineesje gesmaakt gisteren ?????? :P :P
    vandaag ideaal weertje voor een fietstochtje daar bij jou

allé ik ga verder doen want ik moet nog langs de badkamer passeren
    en tegen dan is ventje weer thuis en zal het tijd zijn voor een koffietje op ons overdekt terras

voor alle leutertjes nog een gezellige donderdag verder

Afbeelding
    Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
      Citeer
      zonnebloemetje 24 sep 2026, 11:59 Brugge die schone 6.269 berichten
      een goeie middag alweer

oeps tis stil hier op sennet
      ventje is naar de apotheek en ik ga dadelijk aan het middageten beginnen
      maar eerst nog efkes zitten want mijn benen zeggen dat het moet

onze menu voor deze middag
      eerst een zelf gemaakt soepje en daarna voor ventje gekookte aardappelen en voor mij puree
      met krispyburgers en boontjes er bij

voor iedereen strakjes SMAKELIJK

Afbeelding
        Citeer
        Koffie 24 sep 2026, 21:10 145 berichten
        Goedenavond allemaal,
        Vandaag een dagje de hort op geweest met de auto was mooi weer.
        zijn naar de basiliek in Oudenbosch geweest en er ook heerlijk gegeten
        en koffie gedronken was er al een keer geweest jaren geleden.
        de koepel niet bezocht deze keer 144 traptreden op om het te bereiken.
        Zonnebloemetje in de morgenstond met de wasmachine bezig en in :D slaapkleed
        hier zeggen ze pyjama of nachthemd lekker weer schoon bed.
        Jadi bij jou de mais al van het land en eten bij het dorpsrestaurant vast dichtbij.
        Er is voetbal op en man kijkt er naar zeg mij niet zoveel.

Afbeelding
          Citeer
          Adam2 24 sep 2026, 21:25 164 berichten
          Koffie schreef: ↑
          24 sep 2026, 21:10
          Er is voetbal op en man kijkt er naar zeg mij niet zoveel.
          Hier ook en ja; van de Duitsers kunnen we zelden winnen.
          Afbeelding
            Citeer
            jadi 25 sep 2026, 10:01 de boterstad 8.664 berichten

Afbeelding
            Goede morgen iedereen , de zon is heel gretig vandaag.
            Ik moet haastig typen , want ik vertrek straks naar mijn dochter ..We gaan deze middag ergens een dagschotel eten
            joepie ! ! !
            Minder goed nieuws , ik heb een proces verbaal 68,...€ Het is zuur betalen . Afgerond reed ik 51 waar het 50 mag ! ! ! Erg de laatste tijd , ze pluimen ons verder . Het land is failliet aan het gaan dus de burger is weer piet snot om de centen te halen.. Soit het is betaald , afgesloten zaak dus .
            Zonnebloemetje de wasjes en de plasjes zullen al verleden tijd zijn . De verse lakens terug op het bed en hopelijk goed geslapen. En ja het was lekker in het dorpsrestaurant .. tja geen ***** Malse kip in een lekker sausje met prinsesbonen en natuurpatatjes maar vooraf een lichte soep en voor dessert een yoghurt als drank kon je kiezen plat/bruis water, bruin/blond tafelbier van Brouwerij Leroy uit de streek dus van Ieper .. en dit voor de prijs van 9,50€ en voor een koffie betaal je dan 1€. De babbel krijgt je er gratis bij .
            Ik duim dat je vandaag toch wat positief nieuws krijgt bij de evaluatie .. ♥
            Ook een goede dag Adam
            Koffie zo te lezen heb je een mooie moment gehad , een baseliek bezocht, een koffie gedronken genoten van het ZEN moment meer moet dat niet zijn .. fijn voor je ..
            Aan iedereen een fijne vrijdag
            toedeloe
            menu: voetjes onder tafel samen met mijn dochter
              Citeer
              Koffie 25 sep 2026, 11:34 145 berichten
              Goedemorgen allemaal,

Jadi oeps dat is niet mis ja maar iets te hard rijden
              en heb je een bon zo dan betaal je er toch aardig wat voor.
              Maar gisteren dus best lekker gegeten en is echt niet duur hoor.
              en geniet samen met je dochter van het eten en de klets natuurlijk.
              Adam ja is toch nog een gelijk spel geworden maar zeker valt het
              niet mee om van Duitsland te winnen.
              Zonnebloemetje en ook goed geslapen en gaat een mooie dag worden.
              Hier staat de droger aan en vanmorgen al vroeg naar de Jumbo geweest.
              De boodschappen weer binnen voor het weekend.

Afbeelding
                Citeer
                zonnebloemetje 26 sep 2026, 08:27 Brugge die schone 6.269 berichten
                een goeie zaterdagmorgen iedereen

gisteren een drukke dag hier bij ons
                het was al een korte voormiddag , want we moesten al over de middag vertrekken voor een afspraak in het ziekenhuis en tegen dan al onze lunch binnen hebben
                we hadden een afspraak voor een bespreking over mijn aandoening van het centraal zenuwstelsel ( spierziekte ) met dokters en medewerkers van het AZ Sint-Jan en van het UZ Gent
                en voor volgende maand heb ik dan een afspraak gekregen om iets uit te proberen waardoor ik misschien een ietsiepietsie beter zou kunnen stappen , maar das nog afwachten
                en dan kregen we ook telefoon dat ons besteld tapijt binnen was en dus halverwege de namiddag toen we uit het ziekenhuis kwamen richting Oostende gereden en het tapijt afgehaald en daarna onderweg langs gegaan voor een koffie met lekkere pannenkoeken er bij
                en zo waren we maar om 18.30u terug thuis

koffie , ja het was gisteren een mooie dag en hopelijk heb je er ook kunnen van genieten
                en hier vandaag eens geen wasjes , ze zijn voor het ogenblik allemaal weg en vandaag blaas ik eens goed uit na die drukke dag van gisteren

jadi hopelijk een leuk etentje samen met je dochter gisteren ????
                oeps een boete , ja iedereen kan dat eens voor hebben zeker
                wij hebben tot nu toe nog nooit een boete gekregen want ventje houd zich altijd strikt aan de toegelaten snelheid , en hij is ook eind jaren 90 erkend als " Ridder in het verkeer " en kreeg daarvoor een mooie medaille in het " provinciehuis van Antwerpen " waar deze werden uitgereikt door de gouverneur van Antwerpen , en op die dag kwam hij ook op de regionale zender ( focus WTV) , want die waren daar ook om hem te interviewen
                en een leuke babbel gehad in het dorpsrestaurant ???

Bekske hopelijk gaat het een beetje met jou en je beestjes

allé ik ga verder doen want de tijd gaat snel

voor alle leutertjes nog een aangenaam weekend verder

Afbeelding
                  Citeer
                  jadi 26 sep 2026, 09:38 de boterstad 8.664 berichten

Afbeelding
                  Goede morgen iedereen, het is hier nog wat grijs maar droog
                  Koffie amai dat is een mooi interieur van de kerk .. Wij gaan hier ook in onze stad een Jumbo krijgen , wanneer is een andere vraag.
                  Hallo Bekske fijne dag met je viervoeters
                  Zonnebloemetje dat is goed nieuws dat jullie meekregen, en nu handjes samen leggen , hout vasthouden en nog zoveel meer en hopen dat het ietske pietske verbetert.. Zo te lezen was het bij jullie een heel drukke dag. Ik denk dat je allebei geen moeite hadden om de slaap te vinden
                  Zo mijn pagina is teneinde , een fijne dag aan iedereen
                  toedeloe
                  menu; biefstuk met gestoofde peren die moeten hoognodig klaargemaakt worden .. Goedkoop op de kop kunnen tikken op de markt maandag het was de rest van de bak
                    Citeer
                    Adam2 26 sep 2026, 20:33 164 berichten
                    Op verkeerde knop gedrukt TV doet het niet "monteur" in aantocht.
                    Stumpers die we zijn, balen.................... 😎😮😎
                    Afbeelding
                      Citeer
                      mama-inge 27 sep 2026, 10:31 3.421 berichten
                      Ik kom ook weer eens om het hoekje gluren
                      Druk, druk...
                      We gaan straks de hort op, de dierentuin in Emmen bestaat 10 jaar en ze hebben een actie, dat alle inwoners van de gemeente voor 10 euro een entreekaartje kunnen kopen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
                        Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.