Seniorennet Café

In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Gestart door redpoppy op 05 apr 2024, 17:36 7194 berichten 655.666 keer gelezen Reageer
zonnebloemetje 30 sep 2026, 19:23 Brugge die schone 6.270 berichten
een goeie avond al bijna weer

halverwege de namiddag thuis gekomen en de boodschappen op hun plaats gezet en de wasmachine aan gezet en dan heb ik mij in de zetel laten vallen , want 't was nodig
en nu ben ik nog een koekenbroodje aan 't bakken

koffie , inderdaad ons tapijt is deze morgen vertrokken naar Oost-Vlaanderen
iemand is het komen afhalen gratis ondanks dat het nog als nieuw was
maar als we er iemand een plezier kunnen meedoen , waarom niet hé
en op den draai geweest , wat een mooi boekenkastje

jadi er toch nog niet helemaal door zo te zien
ja Celine woont naast een frituur en de frietjes zijn daar heel lekker , dus das meegenomen hé als we toch daar zijn
en SDW zijn vrouwtje was Annabel
wij hadden eens afgesproken in de zoo van Antwerpen met hen al veel jaren geleden , heel lieve mensen en we hadden een leuke dag daar met ons vieren

Inge gelukkig is jullie Kruimeltje weer thuis , leuk voor haar

allé ik ga douchen en daarna nog van ons avondeten genieten
en vroeg in onze zetel , want ik heb morgen een drukke voormiddag met veel werk aan het middageten , maar ventje zal wel een handje toesteken

voor iedereen nog een gezellige woensdagavond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
    Citeer
    Bekske 01 okt 2026, 09:01 13.164 berichten
    Afbeelding
    hier miezerig weer voor moment geniet van iedere dag hoe lastig moeilijk het soms ook is dus geniet want de dagen ,maanden vliegen voorbij we zijn gestart aan maand 10 vandaag groetje
      Citeer
      zonnebloemetje 01 okt 2026, 12:09 Brugge die schone 6.270 berichten
      een goeie donderdagmiddag alweer iedereen

de lakentjes zijn al gewassen en gedroogd en liggen ondertussen alweer op ons bed
      want ik hou van vers gewassen lakentjes
      ik heb ondertussen al een broodje gebakken en de kuisploeg is bezig om de algemene delen zoals de lift en de gangen en trappen en de inkom te kuisen zodat alles weer proper is
      mijn pot verse soep is ook al aan 't koken en ventje heeft al wat nodige boodschappen gedaan
      alles staat hier open en een fris windje doet deugd
      vannacht heeft het geregend maar nu schijnt de zon en tis 20° buiten en binnen is het 22° met alle vensters open

Bekske probeer ook maar van het najaarsweertje te genieten

jadi ben je alweer beter ??????

koffie tis ideaal weer vandaag om een fietstochtje te doen

rapuzel , An , Adam , Anne-marie , Inge en marietteke
      nog een gezellige donderdag verder

en nu verder doen aan het middageten

onze menu , eerst een lekker tomatengroenten soepje met spekjes
      en daarna bloemkool in kaassaus met puree en blinde vinken

voor iedereen SMAKELIJK

Afbeelding
        Citeer
        jadi 01 okt 2026, 13:41 de boterstad 8.667 berichten

Afbeelding
        Goede donderdagmorgen, straks komt poetske en ga ik voor de 1ste x deze week de deur uit.
        Boodschappen doen, het is hoognodig want de diepvries is zo goed als leeg, en de kasten daar dansen de muizen.
        Hier is het nog grijs en grauw, maar droog , windstil en niet koud.
        koffie gisteren genoten van een fijne uitstap , groot gelijk .De boog kan niet altijd gespannen blijven. Ik vind die leesboekenhuisjes zo mooi bij jullie . Bij ons zijn het gewoon rechtdoor rechtaf ,wit flets .. Als ik er eens aan denk zal eens een foto sturen .. ooit . . :wink:
        Zonnebloemmetje inderdaad Annabel verdorie zo'n mooie naam hoe kon ik dit vergeten . Ik heb ze nog gezien en er bij gezeten bij de trouw van Veertje en Falcon. Ook bij Riekske en Gerhard, die waren er toen daar ook . En nog vele anderen .. Waar is de tijd . . en inderdaad heel lieve mensen.
        Hallo Bekske hier is het snikheet, niet te geloven opeens rond 10u niet te doen.
        Het is een verhaal in etappen. Intussen is mijn poetske aangekomen, en terug vertrokken. Ik ben intussen al op boodschappen geweest. Nog wat leeg in mijn hoofd . Maar komt goed . . Gewoon dubbel voorzichtig bij het rijden met de auto.. Zoals daar straks te dicht bij die auto achter mij. Maar niks gebeurd oef ! ! Ik heb geen vluchtmisdrijf gepleegd :lol: :lol:
        Zonnebloemetje joehoe , hier ook alles open intussen. Poetske bracht alles in goede banen en alles is weer hier ook spic en span. Wij hebben geen goede poetsdienst in de algemene delen . De syndici is aan het uitkijken naar iemand anders. Op goed geluk dan maar .
        Intussen zit er al een groot deel winkelwaar terug in de kast , frigo en diepvries.. Net een "ent" bloedworst geproefd vind die niet zo lekker van die beenhouwerij.. Die van Renmans is beter met dat beetje ajuin in .. Er staat nog van alles van drank ( plat en spuitwater, cola blikken, appelsap) in de garage dat ga ik straks vragen of mijn zoon die wilt halen .. Dat karton cola mee, vragen om eventueel te delen.. enz.. Een mens was eens een week uit de running . Niet te geloven wat er allemaal bij komt kijken.
        Bekske hier echt heel warm niet te doen , de vensters staan hier ook open. Ik ben deze morgen vertrokken met een pullover aan, en onderweg mocht ik die in de auto laten liggen, veel te warm
        Ik heb geen honger nu, ik heb al geproefd of het gehakt lekker is, ik heb al dat stul bloedworst binnen, en enkele druiven die los van de tros vielen .. Straks ga ik eten met mijn zoon deze avond
        Wens alvast iedereen een fijne namiddag en avond toe
        toedeloe
        menu: vanavond dan , rest van gehaktbroodje , met rauw witloof en een patatje dat niet moet geschild worden .. (menu is verandert na de boodschappen , anders was het prei in de room er bij en natuurpatatjes)
        't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
        Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
          Citeer
          zonnebloemetje 01 okt 2026, 18:39 Brugge die schone 6.270 berichten

Afbeelding
          een goeie namiddag iedereen

hier nog zonnig en precies een zomerweertje
          dadelijk alles klaar zetten voor de ophaaldienst morgenochtend zodat ventje het kan buiten zetten

jadi alles weer gepoetst bij jou , hier gebeurt dat volgende week dat mijn poetshulp komt

wat een soepje hier op sennet met die veranderingen
          tis bedoeld voor senioren , maar ik vind het echt niet overzichtelijk
          anders kon je op één blad alle topics zien staan en nu moet je niks anders doen dan zoeken en scrollen en klikken om iets te zien
          en ik vind het echt niet goed , maar ja wie ben ik hé om daar iets over te zeggen
          tis een hele verandering en echt verwarrend en onduidelijk

voor iedereen nog een gezellige avond verder
          en morgen zijn we alweer vrijdag
            Citeer
            Koffie 01 okt 2026, 18:45 146 berichten
            Goedeavond ,
            Weet niet wat er met de site aan de hand is maar het gaat niet zoals je gewend ben?
            Jadi de boodschappen gedaan en bloedworst brrrr niet lekker was vandaag bestveen aangename dag eet smakkelijk met je zoon.
            Zonnebloemetje heerlijk zelf gemaakte soep met spekjes!en bloemkool met sausje.
            Bekske probeer ook maar te genieten van de kleine dingen om je heen.
            Afbeelding
            Het geselecteerde object is het bronzen kunstwerk "Hemels geschenk" van de Amsterdamse kunstenaar Hans Hovy, geplaatst op de trappen in de Steile Tuin van Park Sonsbeek in Arnhem.
            Wel eigen foto

Vanmiddag een uurtje wezen fietsen samen en nu even uitbuiken van het warm eten.
            Zonnebloemetje is inderdaad niet echt fijn.
            Maar allemaal een fijne avond.
              Citeer
              Adam2 01 okt 2026, 20:24 164 berichten
              De site is aangepast, helaas niet in het voordeel.
              Hebben jullie dat nou ook wel eens, een pech dag???
              Auto startmotor kapot, horloge stuk, rits van m'n jas zit vast in de stof.
              Ik had beter in bed kunnen blijven.
              :D :( :D
              Afbeelding
                Citeer
                rapuzel 01 okt 2026, 22:54 Het zalige Limburg 23 berichten
                Dag seniorennetters,
                eventjes aan het bekomen van alle wijzigingen op het forum. Deze namiddag vond ik het een trieste bedoening, vond niets terug, kon ook geen tekst plaatsen maar nu ziet het er al wat beter uit. Vandaag was het precies terug zomer. Ik zat hier te transpireren terwijl ik niets deed. Een vreemd gevoel.
                Het is al laat en het zal er nu ook niet van komen om iets deftig neer te pennen, maar dat zal wel een andere keer passen.
                Ik heb nu geen babbelwater gedronken. Nu bakje dicht en naar ons bedje. Tot nog eens.
                "Streef er niet naar om een succes te zijn, maar eerder om van waarde te zijn."
                - Albert Einstein
                  Citeer
                  Koffie 02 okt 2026, 10:36 146 berichten
                  Goedemorgen allemaal,

Adam oei dat is een duur grapje de startmotor stuk en ja soms komt dan alles te gelijk.
                  Rapuzel leuk je te lezen en is best wennen nu bij de site .
                  Wens jullie alle een fijn weekend hou het even kort krijg zo bezoek.
                  Afbeelding
                    Citeer
                    Anne_marie 03 okt 2026, 00:10 272 berichten
                    Het is zoeken geblazen.
                    Het duurde wel even voor ik dit bericht kon plaatsen..... :roll:
                    Allen een fijn weekend en hopelijk tot de volgende keer.
                    Hier is de herfst begonnen.

Afbeelding
                    Afbeelding
                      Citeer
                      jadi 03 okt 2026, 10:16 de boterstad 8.667 berichten

Afbeelding
                      Goede morgen iedereen ,
                      Ik ga het kort houden , nog niks kunnen bijlezen .. Het is eventjes wat druk hier ..
                      Fijne zaterdag
                      toedeloe
                      menu: ik weet het nog niet
                      't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
                      Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
                        Citeer
                        mama-inge 03 okt 2026, 12:24 3.422 berichten
                        Goedemiddag
                        Vanmorgen gewerkt, moest vanmorgen samen met man alles doen, in plaats van elke een dorp.
                        Omdat mijn auto bij de garage staat.
                        Accu lampje brand soms als ik de auto start, maar ik kan gewoon rijden met de auto, heel vaag.
                        Laatst al mee naar de garage geweest en toen hadden ze het over speling in een stekkertje, maar daarna nog steeds dat lampje af en toe.

Verder nog steeds heel druk, want we gaan verhuizen
                        Uiteindelijk toch dit besluit genomen, na al het gedoe met de nieuwe buurman hier.
                        We hebben totaal geen privacy meer, want hij heeft meerdere camera's richting onze woning en tuin gezet en ook nog steeds rotzooi aan het verbranden achter in zijn tuin, waarvan wij heel veel stank overlast ondervinden

Vanmiddag de hort op, schoonouders waren deze week 64 jaar getrouwd en we gaan met hun en zwager, schoonzus en hun kinderen uit eten

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Laatst gewijzigd door mama-inge op 03 okt 2026, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Citeer
                          mama-inge 03 okt 2026, 12:28 3.422 berichten
                          Wat betreft de verandering hier op het seniorennet, ik lees/ schrijf altijd op mijn telefoon en heb het forum onder mijn favorieten staan, waardoor het nu makkelijker is om hier alles te vinden
                          Zal waarschijnlijk op de computer of laptop er iets anders uitzien waardoor het lastiger is
                            Citeer
                            Koffie 03 okt 2026, 16:54 146 berichten
                            Goedemiddag,
                            Jadi druk met van alles kan gebeuren.
                            Inge gefeliciteerd met je schoonouders best lang getrouwd.
                            Ann-marie mooie foto van de paddenstoel.
                            Zonnebloemetje nog niet gezien hier is ook wel even wennen.
                            Lekker een poosje gefietst is heerlijk weer.
                            Afbeelding
                              Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.