Verdedigingseenheden van de Belgische Luchtmacht

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

schram

26 feb 2006, 01:47

Afbeelding

Sinds 1999 werd er een vereniging opgericht met het doel al het personeel, dwz zowel aktief als dienstplichtigen die hun dienst volbrachten in:

- de 1 of 2 Belgian Auxiliary Air Police Service (BAAPS)
- de Police et Garde des Aèrodrome (PG Avi)
- de Vliegveld Toegangspolitie (VTP)
- de Vliegveld Verdedigingseenheden (VVE - UDA)
- de Instalatie Beveiligingseenheden (IBE - UPI)
- de Beveiliging en Verdedigingseenheden (VB - PD)
- de Actieve Verdediging (AV - DA)
- de IS (heden ten dage)
zijn steeds welkom.

We zijn een nationale vereniging en hebben als erevoorzitter: Generaal-majoor Vlieger Gérard Van Caelenberge, Vleugeladjudant van de koning, directeur van de European Air Group, commandant van de luchtcomponent www.euroairgroup.org
Klik op de naam van onze web site en je bent er onmiddellijk
Onze web site:
www.vve-uda.be
Interesse in militaria: er is een blog geopend op www.bloggen.be/mijn_collectie deze site handeld over uniformen, kentekens, eretekens, hoofddeksels allerhande.

contact kan genomen worden op eric.van.heuverswyn@telenet.be
We heten u nu reeds welkom.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door schram op 20 okt 2006, 09:35, 13 keer totaal gewijzigd.

Tilly
Moderator SeniorenNet

26 feb 2006, 13:00

schram schreef:

Ber.: 3
Geplaatst: Za 25 Feb 2006, 1:00 Onderwerp: Oud-en aktief personeel verdedigingseenheden v/d luchtmacht

--------------------------------------------------------------------------------

Als nationaal voorzitter van de Vliegveld Verdedigingseenheden van de Belgische luchtmacht zoek ik kennis te maken met alle oudgedienden, maar ook de aktieven van deze eerder genoemde eenheid.

Tilly
Moderator SeniorenNet

26 feb 2006, 13:09

Beste schram,

Ik heb het eerste bericht dat je in het oefenforum geplaatst hebt hier aan deze topic toegevoegd.

Wens je verder veel succes en hopelijk zijn er senioren die op jouw oproep kunnen reageren.

Tilly

kyara

15 mar 2006, 13:14

Hallo,ik heb myn legerdienst gdaan in de periode 1971-1972.Eerst 2 maand in Koksyde en daarna 10 maand in Kaster(Duitsland)Daar werden wy ingedeeld by de IBE(ofwel uda ,gelyk ze daar zegden)Het was voornamelyk samen met de Amerikanen,dat wy daar de raketten moesten bewaken.

schram

15 mar 2006, 17:27

Hallo Kyara
Welkom in de familie van de Verdedigingseenheden van de Luchtmacht. Wil je meer weten klik dan op onze web site www.uda.be en je wordt heel wat wijzer.
INVINCIBILES ET RECTI

carla

15 mar 2006, 18:21

schram,
ik heb je een privé-bericht gestuurd
carla

dansmaar

16 mar 2006, 09:25

awel kyara ik heb het zelfde gedaan maar dan in1967-68.........ook Kaster doch opleiding in Chievre......ook in die paal woningen op wacht gestaan zeker :P .................willy
waar..hoe....waarom........komen wij vandaan?...HP PAVILION A435.BE.2800+amd atlon xp home 512 Mo DDR 80 gig avg .cc cleaner.microsoft antispyware

schram

16 mar 2006, 16:21

Je ziet dat via zo'n eenvoudig rubriekje, je toch nog mensen leert kennen, wat denkelijk de bedoeling is. Indien je nu lid zou worden van onze familie dan heb je uiteraard nog meer kansen om personen te ontmoeten. We zijn een Nationale vereniging en dus verspreid over gans het land. Per provincie (afhankelijk van het aantal leden) hebben we een verantwoordelijke of regionale vertegenwoordiger. Die persoon kan je steeds in eenste instantie contacteren voor enige informatie. Onze web site www.uda.be
INVINCIBILES ET RECTI

Francois

16 mar 2006, 17:04

Ik denk dat ik in dezelfde groep bezig ben geweest,heb in 1962 vier maanden opleiding gekregen te Arlon,samen met landmacht en zeemacht miliciens,om daarna in Evere dienst te gaan doen als luchtmacht M.P. ,wij waren daar maar een kleine groep van 9 walen en 9 vlamingen ,maar deden alles samen,onze bevelen kregen wij de ene dag in 't frans en de volgende dag in 't vlaams , en ............de dicipline was wel wat overdreven .
Groetjes

schram

16 mar 2006, 17:12

Beste François;
En uw commandant was Mamet Philip. Als je zijn initialen neemt dan heb je direct de eenheid waar hij de commandant van was.
Ik ben daar toegekomen in 1964, want in 1962 ben ik pas binnen gegaan in de school voor onderofficieren te Zedelgem. In het boek die werd uigegeven staan redelij veel foto's uit deze periode. Kijk nnaar onze web site:www.uda.be en vandaar kan alle richtingen uit.
INVINCIBILES ET RECTI

Francois

16 mar 2006, 17:39

schram schreef:Beste François;
En uw commandant was Mamet Philip. Als je zijn initialen neemt dan heb je direct de eenheid waar hij de commandant van was.
Ik ben daar toegekomen in 1964, want in 1962 ben ik pas binnen gegaan in de school voor onderofficieren te Zedelgem. In het boek die werd uigegeven staan redelij veel foto's uit deze periode. Kijk nnaar onze web site:www.uda.be en vandaar kan alle richtingen uit.
Dat klopt,en......ik ben af gezwaaid juni 1963,twee jaar later juni 1965 stonden wij daar terug (kamp) bij Mamet om eerst een week te gaan oefenen te Leopoldsburg om daarna ergens op een vliegmeting het verkeer te gaan regelen.Geen gewone hé die Mamet,hij strafte mij eens omdat ik niet genoeg bekeuringen maakte op patrouille.

dansmaar

16 mar 2006, 17:50

ni 1967maar t'was 1966............heb nog de bar van de onder officieren gedaan ..................en de keuken als beenhouwer uwe naam zegt mij wel iets .......willy
waar..hoe....waarom........komen wij vandaan?...HP PAVILION A435.BE.2800+amd atlon xp home 512 Mo DDR 80 gig avg .cc cleaner.microsoft antispyware

schram

16 mar 2006, 22:16

Inderdaad. De meeting was in Brustem en op de parking van de fruitcentrale was er daar een sergeant verantwoordelijk voor de parking, dat was ikzelf.
Tijdens de cursus MP deden we traffic control, een dienstplichtige had als taak de voertuigen te tellen van de voorbijrijdende colonnes (allen waren fictieve colonnes). Op een bepaald ogenblik vroeg de commandant aan die jongen hoeveel voertuigen reeds waren voorbij gereden. Die kerel antwoorde dat hij nog geen voertuigen had gezien. Daarop kreeg hij onmiddellijk een uitbrander van jeweltste want het was reeds de derde colonne die was voorbijgereden!!!
INVINCIBILES ET RECTI

schram

16 mar 2006, 22:19

Nee jongen geen Willy. Dat zou kunne Willy Thomas geweest zijn die je bedoeld. Die is afgegaan van jhet leger en een taverne begonnen tegen Goetsenhoven (hij was van Tienen afkomstig). Ik persoonlijk zat in de mobiele sectie.
INVINCIBILES ET RECTI

carla

17 mar 2006, 15:53

Mijne man beweert dat die mijnheer Mamet, tegenappel gedaan heeft op zijn huwelijksnacht
Waarheid, legende of verzinsel ?
Carla