"de korte pijn" houdt altijd in dat het ergste dan voorbij is en vanaf dan wordt het beter.Dicksy schreef: ↑14 sep 2022, 10:16Zoals mijn baas vroeger zei: "Gisteren, gisteren da's voorbij en komt nooit meer terug".door Wil. » minder dan een minuut geleden
Korte pijn? Denk je dat het na 'de korte pijn' weer allemaal terugkeert naar de toestand zoals die een jaar geleden was?
Maar dat gemelk over dat energieplafond als Poetin dit, als Poetin dat........blijft maar aanslepen. Draai de kraan desnoods zelf dicht en zie waar het schip strand. Dat is de korte pijn ipv van aanmodderen en maar oplossingen bedenken, en de wereld insturen, die er geen zijn, korte termijn oplossingen.
Als je 'niet weet waar het schip strandt' , dan handel je zonder nadenken.
Poetin heeft al een paar keer gehandeld zonder nadenken. Hij hoopte op 3 dagen in Kiev te staan. Hij ging de Oekraïners even 'de korte pijn' laten voelen, maar in de plaats moet hij nu al 8 maanden gewonden en gesneuvelden naar huis voeren. Dat komt ervan als je niet weet waar het schip kan stranden.
Hij sluit nu Nordstream 1 volledig af, maar ook nu creëert hij voor zichzelf 'de lange pijn': de inkomsten dalen dag na dag en dit om meerdere redenen.
Ten eerste omwille van geen verkoop aan Europa
Ten tweede omwille van de lagere prijzen voor energie. Olie is met bijna 30% gezakt en gas met meer dan 35%. Bovendien moet hij aan zijn afnemers uit Chindia grote kortingen geven of hij blijft met al zijn gas zitten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.