Goede morgen seizoentjes,
Ik ben opgestaan rond 10 voor 7 omdat ik niet meer kon slapen. ik heb een mini gezichtsroutine gedaan: ooglotion voor de korstjes en van dat water die als gezichtsreiniger kan dienen. Het was 24 °in die badkamer zei dat digitaal ding dat daar hangt die de tijd weergeeft, de datum en de temperatuur. Maar het badkamer raam staat op een kiep dus had ik het wel fris. Vandaar misschien dat Gimly altijd aan de badkamerdeur ligt. Lilly ligt nog aan het voeteind te maffen.
Ventje heeft Rika op manueel gezet. Het is hier nu warm genoeg. Ze staat er al een week en hij heeft al een gemiddelde van hoeveel kilo ( zakken van 15 kilo pellets) en zakken hij op een week gebruikt.
Kwestie van in de koudere maanden genoeg pellets te hebben.
Vandaag gaat ventje op gewone wekelijkse boodschap naar de carref. dan rijdt hij door naar de buurtgemeente om centen te gaan ophalen aan het cashpoint daar want het onze is nog niet klaar. Hij gaat zaterdag naar het ouderlijk huis en gaat dan altijd eerst bij mijn moeder langs. deze keer heeft ze centjes nodig ( en moet ventje naar haar wasmachine kijken want deze geeft een foutmelding weer). Als hij terug thuis komt en alles wat in de frigo moet erin zit, moet ik klaar staan want ik wil naar de boekhandel en ik heb nog iets nodig van de veritas. ( van die elestische banden om het wrijven van je benen tegen te gaan als je een rok of een kleedje draagt) en ik wil nog een paar kniekousjes of zo'n stay-up panty. Maar vroeger was die stay-up meer stay down, eenmaal die panty gewassen.

( ik praat over het begin van die stay-up panty) Bij de veritas zijn er solden en in de boekhandel is het met een bon vanuit de libelleleesclub. ik heb er maar 1 nodig.
Ventje heeft gisteren een restje oude medicijnen naar de apotheek gebracht en meteen een tube Daktarin meegebracht. Die is voor boven. Die hoeft niet in de frigo als de daktacord die met cortisone is. Hij had ook 2 flesjes Duvel mee omdat hij daar zin in had en of ik er eentje mee wilde drinken? ( daar gaat mijn alcoholdieet, dacht ik) Ik heb wel al een paar blikjes Carlsberg 0,0 gedronken ipv water. Die staan goed fris.
Vandaag eten we mergueze op de BBQ met krieltjes in de oven. we kunnen nog buiten eten wat ik een pluspunt vind. Gisteren hebben we kippenboutjes gegeten die eerst op de bbq werden gebakken en daarna afgebakken in de oven want kip is delicaat. moet helemaal doorbakken zijn. Lilly at tot mijn verbazing ook een stukje. Normaal is Gimly als de kippen bij als er kip op tafel staat maar ik denk dat hij boven moet hebben gelegen. Ventje heeft een kleurwas gedraaid. ik denk dat vandaag er nog een witte moet gedraaid worden.
Gimly heeft net een portietje eten gekregen. hij kwam langs me draaien en kopjes geven aan mijn been. keek me dan met grote groene ogen aan. Die nog heel helder zijn voor zijn leeftijd. ( 14 in kattejaren en hij is nu 72 in mensenjaren)
Gisteren ging ventje dus was gaan plooien en ik heb enkele dingen zelf gedaan omdat ik dan weet waar het ligt, Ik heb een paar kant en klare outfits in de kleerkast gestoken op een kapstok. dan heb ik geen keuze stress. Zaterdag zou er een kledingrek mee naar huis komen en die zal dienen om de kleren die op het altijd overvolle wasrek hangen te hangen als ze uit de wasmachine komen. Ook mijn dagelijkse kloffie zal er dan hangen, en kleren van mij die niet in de droger mogen. ( in plaats van op de strijkplank te liggen

)

Normaal "plooit" Lilly mee, maar gisteren had ze het te warm.
Gimly zit hier opnieuw naast me op de grond en hij klaagt. Honger kan hij onmogelijk hebben. Ik heb dus de achterdeur open gezet en hem
gezegd dat hij een fris neusje moet gaan halen. Waarschijnlijk zal Lilly dan ook af komen.
Ik moet eerlijk gezegd een paar dingen dringend strijken maar strijken is niet direct mijn favoriete bezigheid. ( het is een wijnrode zijden bloes die nog vanuit Gent komt en die ventje mij op een citytrip kadoo deed) en twee topjes voor onder mijn mauve bloes met redelijk diepe inkijk.
over wijnrood gesproken. Ik was dus die topjes aan het opplooien die ik verleden maand gekocht heb en waarvan ik een groene had die iedereen heel mooi vond en ik kijk naar dat topje die normaal wijnrood had moeten zijn. Iemand in China moet dringend zijn zicht laten nazien want ik vind de kleur Fushia!
En ik heb gisteren ook al mijn duurdere lingerie in een rode doos gestoken die ventje vanuit het ouderlijke huis gehaald had.
Fien, de oudste dochter van buurman V rijdt net weg en overbuurman Freddy ging met de twee hondjes gaan wandelen. direct geblaf.
Ik had gisteren op papier de veiligheidsenquette van de politie in de bus gehad. De begeleidende brief zei dat ik deze enquete nog niet had ingevuld en of ik die alsnog kon doen? met groeten van de korpschef. ( natuurlijk niet door hemzelf ondertekend maar via de brief) er zat een enveloppe bij en dus heb ik de enquete dan maar gedaan. in de enveloppe met een plakker erop waar er nog een haartje aanhing. zo, ze hebben nu mijn vingerafdrukken en mijn DNA.

( geen haar op mijn hoofd die aan die enveloppe ging likken: bah, vieze smaak)
Er zit iemand in de kattenbak en zo te horen is dat Lilly. Voor haar is kattenbak gebruik een serieuze aangelegenheid. Eerst moet het gegraven putje voldoen aan haar eisen. Na haar boodschap, moet dat met dezelfde preciesie opnieuw bedekt worden.
Ha, ik hoor ventje opstaan.
fijne dag seizoentjes!