@Aelbrecht:
Beste Aelbrecht, excuses zijn zeker niet nodig...soms heb ikzelf ook de nood om het forum even te laten voor wat het is wegens telkens opnieuw dezelfde vanzelfsprekendheden te moeten blijven herhalen...mensen luisteren en lezen niet meer of ze (willen?)begrijpen het niet meer..
Ik deel je afkeer voor de voortdurende aanslagen van de manipulerende, bedrieglijke pers op onze geestelijke gezondheid en weiger gewoon nog elke zender te bekijken waar de corona waanzin het enige onderwerp nog is.
Net zoals de radio: ik geef de voorkeur aan cd's die rust geven maar een zeldzame keer dat ik nog de radio beluisterde kwam een lapzwans met het belachelijke fabeltje over de wc-pot waaruit het uitgescheidde coronavirus zou kunnen ontsnappen.....ik vraag mij dan altijd af wie toch zulke nonsens openlijk durft komen uitkramen - en wie daar dan nog geloof aan kan hechten?
Ik kan je ten zeerste het boek 'De Cholesterol leugen' van Prof. Hartenbach, ervaren hartchirurg aanbevelen. Reeds geschreven in....2006...
Dan kun je niet anders dan ook weer tot de conclusie komen dat cholesterolverlaging een kip met miljarden gouden eieren geworden is voor de farmaceutische industrie, artsen en de margarinefabrikanten terwijl de misleiding van te láge cholesterol door cholesterolverlagende middelen zelfs levensbedreigend blijkt te zijn.
Cholesterol wordt door onze lever aangemaakt. Als je nu cholesterolverlagende middelen slikt, dan gaat je lever dat tekórt pogen te compenseren door net meer cholesterol aan te maken dus je lever maakt overuren met het risico op schade...ieder normaal mens kan die logica volgen en tóch wordt het dan niet geloofd? Dat vind ik ronduit hallucinant en doet mij twijfelen aan de geestelijke vermogens bij de hedendaagse mens.
Blijkbaar is eigen gezondheid geen prioriteit en interesseren de meeste mensen zich niet aan informatie over hun gezondheid? Brood en spelen nog steeds?
Of de onverschilligheid over hun rechten die op de helling staan?
Mondmaskers dragen? Het is toch om onze gezondheid te beschermen en we zijn zo angstig? Bah, ja, waarom niet, de overheid zal het wel beter weten, zeker?
Verplichte vaccinatie? Bah ja, 't zal wel nodig zijn en het zal mijn tijd wel duren, zeker?
Wat scheelt er toch met de mensen, waar is het zo mis kunnen lopen?
Maar er komt weer een prachtige, zonnige week aan en het is zonde om dat binnen in ons 'kot' achter de pc door te brengen, we hebben zon en frisse lucht nodig, vooral om het geestelijk welzijn en gezond verstand te kunnen bewaren ook als simpelen van geest en kortzichtigen verstijfd van angst zichzelf veroordelen tot zelfgekozen vrijheidsberoving in de vrijwillige gevangenis van hun kot.
Ik ga ook graag wandelen en verzorg liever mijn reeds weelderige bloemenweide en observeer graag met vreugde het bezoek van de vele bijen en vlinders.
Het is ook fijn dat mijn bijdragen toch door iemand gewaardeerd worden, hartelijk dank.
Ik wens je een heel mooie week met vele wandelingen, fijne fietstochtjes en al de (nóg vrije) geneugten van het leven.
En hou het gezond, lichamelijk en vooral geestelijk.