Nee maar, waar zit de logica van zulke extra kosten ...???
Die mannen doen toch maar gewoon hun werk ...!?
Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.
Onze e-cards zijn vernieuwd! Stuur een kaartje voor een verjaardag, als bedankje of zomaar. Bekijk de e-cards
Het Rekenhof zal dat misschien ooit nog wel eens publiceren maar wie houdt daar rekening mee ? Misschien ook maar afschaffen dan ? Is toch ook een besparing ?Fazal schreef:Nee maar, waar zit de logica van zulke extra kosten ...???
Militairen zijn , wat hun betaling betreft,ook gewone werknemers zoals iedereen. Hun normale werkweek loopt van maandag tot vrijdag en dan doen ze 38 uur. Moeten ze meer uren doen , dan worden dat overuren die betaald moeten worden. Werken ze in het weekend of op feestdagen krijgen ze extra vergoeding. Dat is voor zover ik weet in elke bedrijfstak zo. Wat de militairen extra kunnen krijgen is een "gevarenpremie". Die hangt dan weer af van het risico dat ze lopen. Of er tijdens de beveiligingsoperaties die ze nu doen dergelijke premies worden uitbetaald weet ik niet.Fazal schreef:Nee maar, waar zit de logica van zulke extra kosten ...???
Waar is de tijd naartoe waarin militairen nog militairen waren, geen ambtenaren en ook zeker geen burgers. Een belangrijk deel van de militaire opleiding had trouwens tot doel "burgers tot militairen te kneden". Toen was een militair 7 op 7 en 24/24 "van dienst", het begrip overuren of 38- uren-week was nog niet uitgevonden. Militairen leefden in een eigen wereld met eigen leefregels.flupke2 schreef:Militairen zijn , wat hun betaling betreft,ook gewone werknemers zoals iedereen. Hun normale werkweek loopt van maandag tot vrijdag en dan doen ze 38 uur. Moeten ze meer uren doen , dan worden dat overuren die betaald moeten worden. Werken ze in het weekend of op feestdagen krijgen ze extra vergoeding. Dat is voor zover ik weet in elke bedrijfstak zo. Wat de militairen extra kunnen krijgen is een "gevarenpremie". Die hangt dan weer af van het risico dat ze lopen. Of er tijdens de beveiligingsoperaties die ze nu doen dergelijke premies worden uitbetaald weet ik niet.Fazal schreef:Nee maar, waar zit de logica van zulke extra kosten ...???
Maar ook de inzet van het materiaal dat anders hoofdzakelijk in de kazernes staat kost wel wat. Juiste bedragen kan ik hier niet opplakken.
En wat velen vergeten : het zijn niet enkel de militairen die we echt "te velde" zien die aan deze operaties deelnemen. Achter dat ganse schuilt ook nog een hele logistieke opdracht.
Laatst gewijzigd door socrates op 27 nov 2015, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
In 1961 kreeg ik 10 frank per dag maar ik ben vergeten wat toen een pintje kostte in de kantien!socrates schreef:Waar is de tijd naartoe waarin militairen nog militairen waren, geen ambtenaren en ook zeker geen burgers. Een groot deel van de militaire opleiding had trouwens tot doel "burgers tot militairen te kneden". Toen was een militair 7 op 7 en 24/24 "van dienst", het begrip overuren of 38 urenweek was ondenkbaar. Militairen leefden in een eigen wereld met eigen leefregels.flupke2 schreef:Militairen zijn , wat hun betaling betreft,ook gewone werknemers zoals iedereen. Hun normale werkweek loopt van maandag tot vrijdag en dan doen ze 38 uur. Moeten ze meer uren doen , dan worden dat overuren die betaald moeten worden. Werken ze in het weekend of op feestdagen krijgen ze extra vergoeding. Dat is voor zover ik weet in elke bedrijfstak zo. Wat de militairen extra kunnen krijgen is een "gevarenpremie". Die hangt dan weer af van het risico dat ze lopen. Of er tijdens de beveiligingsoperaties die ze nu doen dergelijke premies worden uitbetaald weet ik niet.Fazal schreef:Nee maar, waar zit de logica van zulke extra kosten ...???
Maar ook de inzet van het materiaal dat anders hoofdzakelijk in de kazernes staat kost wel wat. Juiste bedragen kan ik hier niet opplakken.
En wat velen vergeten : het zijn niet enkel de militairen die we echt "te velde" zien die aan deze operaties deelnemen. Achter dat ganse schuilt ook nog een hele logistieke opdracht.
Ook dienstplichtigen werden aan diezelfde regels onderworpen, zij kregen in de jaren 50 van vorige eeuw, een dagloon met de tegenwaarde van 4 à 5 pilsjes in de "cantine".
Hadden de zogenaamde hangjongeren van "Molenbeek", in die tijd geleefd, ze waren nooit hangjongeren geworden.
Ik kweet dat dit ouderwets klinkt; als het al geen ouwe mannen gezeur is. Toch geeft het aan hoe zeden veranderd zijn en stelt impliciet de vraag of alles nu dan zoveel beter is.
Hij heeft nu ten minste een telefoon om de griffier te verwittigen dat het wat later zal of dat hij die dag wegens ziekte niet aanwezig kan zijn.sibarita schreef:
Die zal zich zeker melden op 21 januari !
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.