Tja Vesselin, daar had ik geen twijfels over. Wat denk je, kan je op iemand die zo wispelturig is betrouwen ?Vesselin schreef:(Daar gaat mijn plechtige voornemen!... hahahahahahahaha!)talisman schreef:Jij bent gewoon niet in staat om feiten van fictie te scheiden.
Een dom verhaal hé, ik zou niet van slag zijn moest ik dit tegen komen, ik ga gewoon een andere mooie steen gaan zoeken, ben nogal optimistisch ingesteld zie jeVesselin schreef: En dat is, omdat ze de "fictie" heeft leren zien als "waarheid".
Als ze de "feiten" onder ogen zou kúnnen zien (want het is al zo erg dat ze dan niet meer kán), zou ze haar, o zó diep gekoesterde, overtuiging - dat, wat in de bijbel staat letterlijk waar is en een onweerlegbaar historisch verslag - moeten opgeven...
En dan raakt de arme vrouw in een identiteitscrisis, waar ze misschien nooit meer uitraakt.
Haar overlevingsinstinct zal er wel voor zorgen dat dát niet gebeurt!
J. Krishnamurti heeft ooit eens een verhaal verteld, over hoe afhankelijkheid van een religieuze overtuiging eigenlijk zou kunnen ontstaan:
"Stel: je gaat wandelen in de bergen en je vindt op je pad een hele mooie steen! Je raapt hem op en neemt hem mee naar huis.
Daar plaats je hem op een goed zichtbare plaats (op de schouw bvb ~ Vess.), zet er een bloemetje voor, dat je alle dagen water geeft, en als je een oosterling bent, brand je er alle dagen een wierookstokje voor.
Welnu... na een week of zes, kom ik bij je op bezoek, en als je even niet oplet, pak ik de steen weg!
Je zult dan merken, dat je helemaal van slag bent en het verdwijnen van de steen als een groot verlies ervaart!"
In veel landen werd de bijbel verboden, of gebeurt nog. Een ware gelovige is niet afhankelijk van bezit van een boek - of van een steen