Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Wat doe ik hier best mee?

 
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Geld en werk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lies-ke


Geregistreerd op: 11-12-2012
Woonplaats: Bronsgroen

BerichtGeplaatst: Wo 30 Aug 2017, 14:05    Onderwerp: Wat doe ik hier best mee? Reageer met quote

Een viertal weken geleden bestelde ik een batterij voor mijn smartphone. Bij de handelaar waar ik het toestel gekocht had was die niet meer verkrijgbaar, dus bestelde ik ze via een Belgische (leek het tenminste) site. Betaling werd met mijn kaart uitgevoerd en enkele minuten erna kreeg ik van uit Nederland een bevestiging van de bestelling en van de betaling met de melding dat men de batterij nog dezelfde dag zou versturen. Enkele dagen later kreeg ik dan een mail dat de batterij niet in voorraad was en dat het minstens 4 ŕ 5 weken zou duren alvorens ik ze in de bus zou hebben. Op mijn vraag om in dit geval de bestelling te annuleren en mijn geld terug te krijgen kreeg ik als antwoord dat dit geen probleem was. De bestelling zou onmiddellijk geannuleerd worden en opdracht zou gegeven worden tot terugstorting van mijn geld. Enkele dagen later kreeg ik via een mail de melding dat de financiële dienst gezorgd had voor de terugbetaling. Echter, de eurokes zijn er nog steeds niet en een vraag van mij naar meer info of dergelijke geeft steevast een antwoord dat de betaling onderweg is. En nu mijn vraagje: waar kan ik hier het beste mee naar toe? Dien ik naar de politie te gaan om een klacht in te dienen of is er een of andere dienst die zicht met de internethandel bezig houdt? Wie weet meer a.u.b.? Dank u wel, Lieske.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hovel


Geregistreerd op: 31-5-2005
Woonplaats: Zele

BerichtGeplaatst: Wo 30 Aug 2017, 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe controleer je of het geld al dan niet is teruggestort?
Wat voor kaart heb je gebruikt?

Als je een kredietkaart gebruikt hebt (Visa, Mastercard,etc...) dan is mogelijk het terug te krijgen bedrag als + terug op uw kaart gezet. Je ziet dat dan bij de volgende afrekening van de kredietkaart. Als uw bank de mogelijkheid geeft on de details van de uitgaven met uw kredietkaart te raadplegen vóór de afrekening dan kan je dat daar ook zien.




_________________
ASUS F554L, Intel Core i7, 3,1Ghz, 8GB, 500GB; Windows 10 (x64), Compaq Presario CQ70, dual-core, 2Ghz, 3GB, 1TB; Windows 10 (x32), Comodo Internet Security, FreeCommander, CCleaner, Linux Mageia-6; LibreOffice, Firefox, Thunderbird, Gimp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pastoor


Geregistreerd op: 19-3-2005
Woonplaats: Hoeselt, White House

BerichtGeplaatst: Wo 30 Aug 2017, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Lies-ke,

Die mensen voelen zich helemaal niet verplicht om dat te doen.
Ze weten maar al te goed dat jij er niets aan kan doen.
Het is internationaal.

Ik heb het even bekeken op het internet.
Zelfs intern Nederland hebben ze problemen.
De overheid heeft nieuwe wetten daarvoor gemaakt.
Ondanks die wetten blijven 31 % van die gevallen in Nederland niet opgelost.

* * * * *

Vergeet het.




_________________
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Charlie Maru


Geregistreerd op: 24-12-2011

BerichtGeplaatst: Wo 30 Aug 2017, 18:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ooit iets teruggestuurd naar Conrad omdat het niet naar behoren wekte.

Het heeft 2 maand geduurd vooraleer het geld terug op mijn rekening stond.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

BerichtGeplaatst: Zo 03 Sep 2017, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

met conrad en bol com handel ik regelmatig
en ook met terugstorting
géén enkel probleem ooit gehad



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Geld en werk Tijden zijn in CET (Europa)
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.