Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
Jetteke


Geregistreerd op: 8-12-2005
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 13:26  Onderwerp: Printprobleem
Beste helpers, hier ben ik weer met een probleem. Ik kannamelijk geen word document afprinten met zwarte inkt. Een gedeelte van de tekst die in rood staat, word goed in rood afgeprint, dus enkel de zwarte tekst ontbreekt. Raar, als ik het
document wijzig naar een kleur, en bv met blauw afdruk,  gaat het wel. Ook
een printscreen die ik opsla als jpeg bestand en in zwart afprint gaat wel.  Heb al de
printerkoppen (automatisch) gereinigd, het inktniveau gecontroleerd en zwart is
praktisch nog vol, heb die pas een paar weken geleden vervangen trouwens.Ik denk dus niet dat het aan de inkt ligt, eerder ergens aan de instellingen. Enig
idee waaraan het zou kunnen liggen ?  Ik heb bij afdrukken al de grijswaarden in- en uitgeschakeld, maar dat verandert niets. Ik werk met windows 8.1 en printer HP 6500A. Bedankt voor eventuele hulp.
Floppy


Geregistreerd op: 2-2-2005
Woonplaats: Zele

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 13:56 
Aan Jetteke,
Zwarte inktkop  vervangen schreef u. Misschien deze terug uitnemen, contacten nazien en terug monteren.
Groetjes.
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.
janneke dust2


Geregistreerd op: 15-1-2006
Woonplaats: Antwerpen LO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 14:21 
vermoedelijk is de printer stuk. Meestal is er een flexible flatkabel naar de kop een daarin zal de geleider voor zwart stuk zijn. Aan de huidige prijzen voor een printer is een nieuwe printer meestal een betere oplossing dan herstellen. MD8852 (2009) ,Win10pro-64b,i5-2.67GHz,8GB RAM,500GB SSD,1TB HD + eSATA 2TB
Tablet ICONIA W700 win10 64bit 4GB 128GB
Firefox, Microsoft Outlook 2016
pcekspeer


Geregistreerd op: 6-8-2010
Woonplaats: 3530 houthalen limburg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 14:35 
Waarom ga je niet kijken wat HP je kan bieden igv problemen?

Laat de HP-doctor eens scannen.
https://support.hp.com/be-nl/document/c03287492


 

 


Kan je later nog gebruiken?
https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-officejet-6500a-e-all-in-one-printer-series-e710/4083974/model/4083870/troubleshooting

Wink
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
58.0 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Jetteke


Geregistreerd op: 8-12-2005
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 15:23 
Dank voor de vlugge respons. Helaas ben ik nog niet verder.
Pcekspeer : zwarte inkt uitgenomen, kop gereinigd en teruggeplaatst, geen resultaat.
Heb dan dat programmatje van HP geinstalleerd en zijn werk laten doen. Kreeg de melding dat er een fout  gevonden werd en hersteld werd en ik een testblad kon afdrukken. Op testblad alle kleuren mooi weergegeven, evenals alle grijstinten. Dus met goede moed terug een Word document afgeprint : noppes. Nog steeds geen zwarte tekst te zien, enkel de gekleurde.
Dan een geschreven tekst gescand, opgeslagen als Jpeg. Afgeprint zonder problemen in zwart-wit.
Zelfde tekst gescand en opgeslagen als PDF : bij afprinten terug NIET zichtbaar.
Janneke, als de geleider stuk is, zou hij dan jpeg bestanden afprinten ? Raar toch allemaal.
Hopelijk komt er nog een oplossing  Wink
Dank en groeten,
Jetteke
janneke dust2


Geregistreerd op: 15-1-2006
Woonplaats: Antwerpen LO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 15:32 
In uw eerste melding stond niet dat andere programma's wel zwart afdrukken, ik veronderstelde dus dat er nooit zwart werd gedrukt.
Heeft uw printer 1 of 2 zwart inktpotten?
MD8852 (2009) ,Win10pro-64b,i5-2.67GHz,8GB RAM,500GB SSD,1TB HD + eSATA 2TB
Tablet ICONIA W700 win10 64bit 4GB 128GB
Firefox, Microsoft Outlook 2016
janneke dust2


Geregistreerd op: 15-1-2006
Woonplaats: Antwerpen LO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 15:45 
Is dit bij alle word documenten of met 1 bepaald document. MD8852 (2009) ,Win10pro-64b,i5-2.67GHz,8GB RAM,500GB SSD,1TB HD + eSATA 2TB
Tablet ICONIA W700 win10 64bit 4GB 128GB
Firefox, Microsoft Outlook 2016
pcekspeer


Geregistreerd op: 6-8-2010
Woonplaats: 3530 houthalen limburg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 03 Jan 2018, 15:50 
Je kan ook HP contacteren:
https://support.hp.com/be-nl/contact-hp/product/HP-Officejet-6500A-e-All-in-One-Printer-series---E710/4083974/model/4083870
Wink
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
58.0 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Jetteke


Geregistreerd op: 8-12-2005
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 05 Jan 2018, 16:09 
Janneke Dust2 had het bij het rechte eind : het ligt aan de printkop. Een vervanging kost al vlug 75 euro, dat is teveel dus wordt het een nieuwe printer. 
Bedankt pcekspeer en Janneke voor alle hulp en het meedenken . Fijn dat ik hier altijd terechtkan met mijn vragen.
Vriendelijke groet,
Jetteke

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in CET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.