Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
pol55


Geregistreerd op: 20-5-2006
Woonplaats: Mijnstreek BE Limburg

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 01 Feb 2018, 11:06  Onderwerp: Nieuwe E auto kopen voor particulieren (gewoon volk)
Vanaf 01-01-2018 kan je als particulier de "erkende" hybride auto's kopen. Dus een E-auto waar je zowel op bezine als op batterijen kan rijden. (De hybride auto's zoals Porsche met een soort van noodaccu zijn dus uitgesloten) . Je krijgt ook een premie nu van 3000¤ (wordt verder afgebouwd tot in  2020)
Prijslijst 2018 basismodel/instapmodel, BTW inbegrepen..
  1. Audi A3 Sportback e-tron 40600¤ 
  2. Audi Q7 e-tron quattro 85500¤
  3. BMW 530e 75000¤
  4. BMW 740e 99300¤
  5. Hyundai Ioniq 27000¤
  6. Kia Niro PHEV 37200¤
  7. Kia Optima PHEV 46300¤
  8. Kia Optima SW PHEV 47500¤
  9. Mitsubishi Outlander 57000¤
  10. Toyota Prius PHEV 42000¤
  11. Volkswagen Golf GTE 40000¤
  12. Volkswagen Passat GTE 47000¤
  13. Volkswagen Passat GTE variant 49000¤
  14. Volvo S90 T8 Twin Engine 75300¤
  15. Volvo V60 D5 Twin Engine 54500¤
  16. Volvo V60 D6 Twin Engine 60500¤
  17. Volvo V90 T8 Twin Engine 73200¤
  18. Volvo XC60 T8 Twin Engine 85000¤
  19. Volvo XC90 T8 Twin Engine 81500¤
Acer Aspire ES17, windows 10,64 bit, Intel Celeron Prosessor N3050. Windows 10 Fall Creators Update
maior domus


Geregistreerd op: 25-7-2014


Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 01 Feb 2018, 23:23 
Bedankt voor de informatie.
Ik zal wel met een klein autootje op naft blijven rijden.
Ze mogen hun premies houden!
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
pastoor


Geregistreerd op: 19-3-2005
Woonplaats: Hoeselt, White House

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 02 Feb 2018, 0:19 
https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/voertuigen/premie-voor-nieuwe-elektrische-wagen-wagen-op-waterstof 

Er is een maximumbudget van 5 miljoen euro per jaar. Als het maximumbudget dreigt op te geraken, kan de minister van Energie ( Tommelein ) de premiehoogte vervroegd doen dalen.

Vanaf 2021 is er een E-auto-Tommelein-taks om het budget terug in evenwicht te brengen. 
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Paca


Geregistreerd op: 28-9-2006
Woonplaats: Suzhou

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 02 Feb 2018, 1:26 
maior domus schreef:
Bedankt voor de informatie.
Ik zal wel met een klein autootje op naft blijven rijden.
Ze mogen hun premies houden!


Ze mogen inderdaad hun premies in hun sluitspier steken. Elke elektrische auto is zoveel maal goedkoper te produceren als eenzelfde met een verbrandingsmotor. De B.I.'s hier kunnen dit beamen. Nota bene ... hoe het met de kwaliteit, duur en vooral prijs van accus gesteld is blijft wat een raadsel en heel waarschijnlijk wordt dit wat "in het verborgene" gehouden door de fabrikanten. We kennen toch het systeem zeker! 
Lies-ke


Geregistreerd op: 11-12-2012
Woonplaats: Bronsgroen

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Za 14 Apr 2018, 23:02 
Het grote probleem dat op ons gaat afkomen, maar nu nog niet aan de orde is, en waarover niemand van de betrokkenen zijn mond dus nu al open doet is de vraag wat men gaat aanvangen met de afgeleefde batterijen. Recycleren zou het meest logische antwoord zijn maar door de samenstelling en opbouw er van lijkt dit niet zo vanzelfsprekend om het zacht uit te drukken. 
wardje


Geregistreerd op: 4-12-2005
Woonplaats: oostrozebeke

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 17 Apr 2018, 5:50 
Lies-ke;

Daar heb je wel gelijk in , bij loodaccu's kan het lood hergebruikt worden voor nieuwe accu's.
Dat geldt ook voor de nikkel-metaalhydride-accu’s (NIMH) die vooral in hybride auto’s zitten. De materialen die je eruit kan halen vooral nikkel, kobalt en ijzer zijn gewilde grondstoffen voor de fabricage van roestvrij staal.
Bij de moderne lithium-ion-accu’s is het verhaal minder simpel.
Een li-ion-accu heeft als groot voordeel een hoge energiedichtheid (veel capaciteit per kilogram accu), maar als nadeel dat het een gecompliceerd systeem is. Er gaan veel verschillende materialen in een li-ion-accu, waaronder elektronische componenten die de ladingstoestand en de temperatuur van de accu bewaken. Bovendien kan een li-ion-accu bij ondeskundige behandeling in brand vliegen. Dat maakt dat de kosten van ontmanteling flink hoger zijn dan de restmaterialen opbrengen.
In een verwerkingsbedrijf de lading van de li-ion-accu eerst geneutraliseerd door bijvoorbeeld verhitting, daarna volgt vermaling. Uit de vermalen accu’s kunnen de meest kostbare metalen teruggewonnen worden: vooral aluminium, koper en kobalt.
De inzameling en verwerking van een li-ion-accu is al met al een kostbare zaak.
Bij accupakketten die in sommige gevallen de 400 kg benaderen gaat het dus om een flink bedrag. De importeurs betalen dat, en ze verdisconteren dat in de prijs van de auto.
Het is zoals je zegt een probleem als we éénmaal elektrisch gaan rijden voor de recyclage van tonnen batterijen en wie zal deze prijs betalen denk je?

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in EET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.