Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
chira

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 11 Feb 2018, 17:31  Onderwerp: malwarebytes 3.3.1
Gebruik al jaren en een scan duurde ongeveer 25 minuten en kon men kiezen welke scan men wou.
Nu niet meer en een scan duurt slechts enkele minuten, zonder dat ik een andere scansoort kan instellen, of liever dat ik het niet meer vind.
Is dit normaal bij die versie?
Acer Aspire E17, Windows 10 Home, 64 bits, Firefox 49.0.1, Ccleaner, Malwarebytes
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 11 Feb 2018, 18:12 
Hallo,

Maak eens een printscreen van jou Mbam.
https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=188237
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
jean55

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 11 Feb 2018, 19:36 
Dat is al een tijdje dat het maar een paar minuten duurt om te scannen.

Ik heb dit program verwijderd en ook bij de mensen waar ik het erop gezet heb. Een week of drie geleden bij iemand met W7 pro een hoop problemen veroorzaakt op een maandag en ik had het zaterdag juist geüpdate en hij had de proefversie gekregen. Bleek nadien dat er fouten in zaten en al voor de tweede maal sinds het over genomen is.

Ook Ccleaner zet ik nergens meer op.

Maar ieder is baas over zijn pc en doet ermee wat hij wil he.
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??
chira

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 8:23 
Abbs
ik heb hier 2 knipsels, bent u daar iets mee?

Acer Aspire E17, Windows 10 Home, 64 bits, Firefox 49.0.1, Ccleaner, Malwarebytes
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 11:03 
jean55 schreef:
 Bleek nadien dat er fouten in zaten en al voor de tweede maal sinds het over genomen is.

Wauw, Malwarebytes dat overgenomen is, dat is pas nieuws in computerwereld.
Waar haal je het, vertel eens?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
58.0.2 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 11:12 
Lees hier over scannen:
https://forums.malwarebytes.com/topic/172159-is-this-normal-for-malwarebytes-scanning-time-additional-question-included/

En nog:
https://www.malwarebytes.com/support/guides/mbam/Scan.html

Gebruik je de betalende versie (Premium) vervangt die ook de anti
virrussoftware, alles in 1 dus.

https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=200477&highlight=malwarebytes
58.0.2 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 12:42 
Hallo,

Klik op Sluiten en alles is weer goed.

Groeten abbs
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 14:03 

pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 14:10 
En als je MBAM een 2de keer laat scannen, verloopt het nog sneller.
Reden: "schijf cache" wordt gebruikt.

abbs

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 15:36 
Hallo,

Ook is Malwarebytes steeds bezig om de scan snelheid te verbeteren.
Groeten abbs
jean55

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 18:05 
Sorry pcekspeer een woordje teveel geschreven. Daar zal U in de toekomst geen last meer van hebben. Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??
Mastacembelus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 18:34 
Dat er  graag iemand uitpakt met "speciallekes" dat weten we al langer!
Is gewoon om te tonen dat hij denkt dat hij wat slimmer is dan de anderen!
Of 'iemand om de tuin leiden met foutieve info" ??? 

De door hem getoonde printscreens zijn van een "Premium" (=betalende) versie van Malwarebytes.
Volledig in tegenstelling van wat de TS in haar tweede posting duidelijk met een printscreen (Free versie) laat zien.
Waarom dan toch maar die printscreens  van een betalende Premium versie  ???

Met deze betalende versie kan men een "Hyperscan" (niet beschikbaar in de Free-versie) laten uitvoeren, wat resulteert in een véél vlugger einde van de scan.
Met deze "hyperscan" worden enkel de geheugen en opstartobjecten gescanned. (lees het rood de omkaderde tekst)!
En net van deze "hyperscan" heeft hij een printscreen gepost!!!
Hieronder een printscreen van mijn MBAM (lees vooral wat er staat onder "Hyperscan" (nogmaals niet beschikbaar in de Free Versie):

Hij vermeld gewoon niet dat het hier om de  mogelijkheden gaat van (de Hyperscan) die beschikbaar is in  een betalende versie Malwarebytes!!!!
Deze "Hyperscan" scant trouwens enkel het hoogstnodige!
Misleidend, ... jazeker, ... wat zijn vermelde scantijden aangaat??? (vermeld er niet bij dat het om een "Hyperscan" gaat.
Kan ook niet anders, dat weet ik uit ondervinding ...

Om mijn beweringen te staven, zie onderstaande printscreens van mijn Premium versie.
Een "eerste" Hyperscan - wauw! --> 21 seconden!!!: (kijk ook naar de gescande items)

Een onmiddellijk daaropvolgende "tweede" Hyperscan  - wauw!, wauw! --> 17 seconden (kijk naar de gescande items):

Is toch volledig normaal, gezien de beperkte items die er gescanned werden!!!

Hieronder een printscreen van een "Bedreigingsscan" in de betalende versie  (heb geen Free-versie), en ik mag wel duidelijk melden dat er géén verschil is tussen een "bedreigingsscan" met een betalende of free versie!!!
Betalende versie --> WAUW --> kijk nu eens naar de "duur" en de "hoeveelheden van de gescande items" - dat is wat anders hé ... maw. hoe legt ge dat uit ...?:

Dus, .... misleidende info - zonder verdere uitleg, aangaande zijn geplaatste printscreens van een Premium versie!!!

't Is alsof ie wil zeggen: kijk ... bij mij duurt een scan van Malwarebytes niet langer dan "enkele tientallen seconden" ... wat hélemaal niet waar is - gezien het verschil tussen een "Hyperscan"  en een gewone "Bedreigingsscan !!!!

@ chira,

Eindelijk bij jou geraakt;
Zie jij als je klikt op "scannen" niet de mogelijkheid om te kiezen voor een "Bedreigingsscan"?
Lees eens dit door: https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=195914

Hier een printscreen uit de handleiding van Canadees van de Free Versie:

Cool Cool
pcekspeer

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 20:05 
Twee manieren van scannen zijn mogelijk in de gratis versie.

Bedreigingsscan is de belangrijkste en meest bruikbare scan - het is degene die regelmatig moet worden uitgevoerd (dagelijks is de standaardinstelling nu in 2.0). 
De bedreigingsscan is het meest bruikbare, aanbevolen standaard scantype, omdat het scant op die gebieden waar live, actieve malware zich kan verbergen. 
Of je kan zelf een aangepaste versie opgeven wat je zelf wil laten scannen of niet.
Een volledige scysteemscan is niet aan te raden omdat het een taak is voor je antivirus. Geregeld dergelijke scans laten uitvoeren kan onnodige slijtage vd harde schijf veroorzaken.

De tijd om deze scans uit te voeren, is sterk verschillend en dat heeft verschillende oorzaken.

Grootte van disk 
uitvoering Disk 
schijf snelheid 
Disk caching 
CPU-snelheid 
Controller type en de snelheid 
Operating System versie 
Aantal bestanden (met inbegrip van tijdelijke bestanden!)
Aantal mappen 
Aantal gearchiveerde bestanden, zoals zip, rar, sfx, etc. (als dit is ingeschakeld)
Rootkit scan of niet (als dit is ingeschakeld)
PUM / PUP-scans 
Andere beveiligingsprogramma's die tegelijkertijd worden uitgevoerd en mogelijk alle toegang tot bestanden controleren door een ander proces.
Andere lopende schijf-I / O-processen 
Systeeminfectie 
MBAM-databasegrootte 

Waarom een opeenvolgende 2de scan sneller verloopt dan de eerste, heb ik hierboven reeds gemeld.

Uitgebreide online handleiding van MBAM.
https://www.malwarebytes.com/support/guides/mbam/

Algemene Vragen, oplossingen, enz.:
https://forums.malwarebytes.com/topic/146011-common-questions-issues-and-their-solutions/

Wink
Mastacembelus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 12 Feb 2018, 20:57 
@pcekspeer,

Dat je reageert maakt duidelijk dat je je aangesproken voelt.
Al dien tralala ...

De uitleg die je nu geeft (camouflage) neemt niet weg dat je in eerdere postings de indruk gaf dat een scan  van jouw Malwarebytes (zonder te vermelden dat het een "Premium versie" was - maar desondanks - duidelijk te merken was op je geplaatste printscreens) vlugger zou gaan en alzo de TS in vertwijfeling bracht aangaande zijn duur van de scan!

Je uitleg na mijn posting weerlegt totaal niet datgene wat ik je duidelijk wilde maken in mijn uitgebreide posting!!!

Mijn vraag aan jou: waarom vermelde je niet in je allereerste posting dat je printscreen genomen was van een Premium versie???
In de hoop dat "onwetende" lezers dat niet zouden opmerken???

Waarom dan toch nog een tweede posting van dezelfde Premium versie???
In de hoop dat ..........

Vandaar mijn vraag aan jou : hebben de hulp/vragende-hulp/zoekende niet het recht om duidelijke én eerlijke hulp te krijgen???

Wat is "chira" nou met jouw eerste bijdrage (printscreens) van Ma 12Feb 2018, 14:03 én tweede bijdrage Ma 12 Feb 2018, 14:10 ???
Niks komma nul!
Geeft dit een antwoord op de vraag???
Was dit de hulp die verwacht werd?
Waarom dan toch die berichtjes posten die niks bijbrengen?

Integendeel, een onervaren lid in twijfel brengen, niet iedereen leest elk scherm/printscreen (jouw Premium printscreen) diehem/haar wordt voorgeschoteld!
Vandaar de vele miskleunen die er onwetend gebeuren!

Aldus, jouw bovenstaande uitleg, kan mij helemaal niet overtuigen Smile
chira

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 13 Feb 2018, 16:19 
Abbs
Bedankt, 'sluiten', en ik vond het terug....(stom van me dus)
deze keer een bedreigingscan gehad van 6 minuten
Maar ik zal er dus van uitgaan dat dit nu wel normaler aan het worden is.

En voor mij is het idd veiliger om een simpel antwoord te krijgen om niet in vertwijfeling te geraken.

Bedankt
Opgelost

Ga naar: