Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 12 Apr 2018, 12:40  Onderwerp: Keepass2. handleiding
Hallo,
ik heb gezocht naar een gebruikshandleiding voor Keepass2. en heb een goede gevonden in "ComputerCaféRotselaar"
Daar heb ik uitleg gevonden om de taal om te zetten naar Nederlands...hoe je een database aanmaakt...hier loopt het al fout...

Is het de bedoeling dat ik een voor een de adressen van de verschillende websites ingeef bij URL? en hoe werkt dat dan in de toekomst? moet je dan altijd langs deze pagina gaan of kan Keepass ook in Firefox worden ingewerkt?
Is er een "eenvoudige" uitleg voor Keepass te vinden?
Op dit moment heb ik een lijst van meer dan 50 website's  met ongeveer allemaal verschillende wwoorden...zou dus wel graag een wachtwoordmanager gebruiken...anders zal het een papiertje moeten blijven Sad

Zojuist nog oudere info van clickx gevonden en dat doet me vermoeden dat je inderdaad steeds eerst langs keepass moet gaan om ergens met je nieuwe ww binnen te raken...

TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 12 Apr 2018, 13:13 

Hier kan toch geen enkele kat haar jongen terugvinden? Sad Sad Sad
hviaene

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 12 Apr 2018, 19:49 
Ik gebruik geen "papiertje" maar een kaft waar ik o.a. de verdeling van mijn schijven bijhou, maar ook de paswoorden van mijn desktop (normale gebruiker en root), van mijn laptop, die van mijn vrouw en een hele hoop paswoorden van verschillende sites, nu al drie bladzijden vol.
Ik heb jaren geleden eens gekeken naar een password manager, en voor mezelf uitgemaakt dat dit eigenlijk voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Ik wil eigenlijk  gewoon niet dat om het even welk paswoord ook maar ergens op een computer staat.
Maar daar kan elk zijn mening over hebben.
TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 12 Apr 2018, 20:17 
Beste hviaene,
Ik ben bijna tot dezelfde conclusie aan het komen maar geef nog niet volledig op! Very Happy
Het verbaasd me wel dat er zoveel reacties zijn op deze vraag... Shocked

TeddyR

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 13 Apr 2018, 20:25 
Toch even melden dat na testen van een aantal wachtwoordbeheerders er geen is die me boeit.
Mijn browser Firefox heeft een ingebouwde beheerder en je kan zonder veel poespas een hoofdwachtwoord instellen...
waarom nog verder zoeken Smile

Ga naar: