Cursus website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 apr 2010, 22:33

Noriem schreef:Bij de informatie dat U mij doorstuurde zie ik dat er een adres staat .
Mag ik U beleefd vragen dat adres te verwijderen .
Beste Noriem,

Bedoel je in dit bericht ?
Indien ja, dan is dit bij deze verwijderd.
Anders hoor ik het wel :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

04 apr 2010, 23:04

Beste coderunner ,


Ik heb op blz 43 onderaan het bericht gewijzigd , mag ik U vragen dit na te kijken .

Met vriendelijke groeten .
Laatst gewijzigd door Noriem op 04 apr 2010, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 apr 2010, 23:31

Beste Noriem,

Sorry voor het vermelden van een adres in één van mijn antwoorden. Heb dit nu gewijzigd.
Noriem schreef:Na </h1> begint een nieuwe lijn met <a href="...>en dit betekent een hyperlink waar voor de eerste hyperlink geen <br/> dient vermeld te worden .Dan voor een nieuwe lijn staat er <br/>en achter <a href="Wet...>staat terug <br/>.Kan ik daarna onmiddelijk terug beginnen met <a href="XXX...>voor een nieuwe bladzijde en na iedere <a href="XXX...> zo verder bladzijde na bladzijde mits steeds na iedere bladzijde de vermelding <br/> te vermelden .
Inderdaad een hyperlink "genereert" geen nieuwe lijn dus moet de html code "begin nieuwe lijn" <br /> er staan.

Code: Selecteer alles

<a href="...">...</a>
<br />
<a href="...">...</a>
<br />
<a href="...">...</a>
<br />
enz ...
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

04 apr 2010, 23:40

Beste coderunner ,

Dank U vriendelijk voor de wijziging .

Vriendelijk bedankt voor Uw antwoord .

Vriendelijk bedankt voor de hulp .

Wel te rusten ,

En misschien tot later .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

10 apr 2010, 12:01

Beste coderunner

Ik heb weer eens een vraagje, op de index pagina staat de datum van bijwerking , ik heb ze nu al een paar keer geupload en toch veranderd de datum niet meer , weet jij hoe dit komt??


mvg

A.

audry
Lid geworden op: 29 aug 2007, 22:33

10 apr 2010, 12:08

Beste coderunner

Alvast bedankt, maar het probleem is opgelost.Ja mijn eerste website was gemakkelijker voor te uploaden , ik heb het nog soms niet door.

mvg

A.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

10 apr 2010, 15:40

Beste audry,

Dat kan gebeuren. Je slaagt er toch al in je eigen probleem in een vrij korte tijd zelf op te lossen, dat is toch al een opmerkelijke voortgang :wink:

Succes en een fijn weekend.
mvg
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Moon River
Lid geworden op: 17 okt 2008, 13:51
Locatie: Brugge

10 apr 2010, 18:40

Mijn vorig berichtje was waarschijnlijk misleidend betreffende de web van mijn zoon. Die kan mij inderdaad geen hulp verlenen daar hij in Engeland woont en ik bijgevolg op Seniorennet om hulp hebgevraagd.
Groetjes en dank op voorhand.

Moon River

Cleopa
Lid geworden op: 25 feb 2005, 22:26
Locatie: Sint-Truiden

10 apr 2010, 19:29

Moon River -- Ik denk dat je deze vraag hier wou plaatsen , hier zal je wel hulp op je antwoord krijgen

Succes verder met je site
Moon River schreef:Mijn zoon heeft mij jaloers gemaakt met zijn website en ik wil dat ook wel eens proberen en heb de " cursus website maken " uitgeprint.
Bij 3.0 - " Het begin " klik ik met de rechtermuis op Mijn dokumenten maar krijg niet het zelfde menu'tje en bijgevolg ook niet dat submenu'tje.
Ook niet als ik op " Lokaal station (C) " klik.
Heb ik iets over geslaan of hoe moet ik nu verder?

Graag uw hulp.
Moon River
Groetjes Cleopa

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 apr 2010, 13:34

Moon River schreef:Mijn zoon heeft mij jaloers gemaakt met zijn website en ik wil dat ook wel eens proberen en heb de " cursus website maken " uitgeprint.
Bij 3.0 - " Het begin " klik ik met de rechtermuis op Mijn dokumenten maar krijg niet het zelfde menu'tje en bijgevolg ook niet dat submenu'tje.
Ook niet als ik op " Lokaal station (C) " klik.
Heb ik iets over geslaan of hoe moet ik nu verder?
Beste Moon River,

Wanneer je IN een (sub)map op je harde schijf bent, moet je in die (sub)map op een lege plek (dus NIET op de benaming van een (sub)map of een bestand) gaan staan met je muiscursor en daar op de rechtermuisknop klikken, dan krijg je dat contextmenuutje wel.

Anders open je gewoon het programma "kladblok" via Start >> Programma >> bureau-accessoires >> kladblok

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Moon River
Lid geworden op: 17 okt 2008, 13:51
Locatie: Brugge

13 apr 2010, 17:02

Beste Coderunner,

Hartelijk dank voor je antwoord op mijn vraag en heb zo juist mijn
" index.htm " kunnen opslaan. Ik ga nu verder proberen al zal het wellicht niet snel gaan want ik ben 72 maar wel leergierig.
Ik laat je zeker weten hoever ik sta.

Groetjes,
Moon River

Moon River
Lid geworden op: 17 okt 2008, 13:51
Locatie: Brugge

13 apr 2010, 17:06

Beste Cleopa,

Bedankt dat je mijn vragen op de juiste plaats heb gebracht waardoor ik al snel nu van Coderunner de nodige uitleg heb gekregen met positief gevolg.
Groetjes,
Moon River

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

13 apr 2010, 17:17

Moon River schreef:Hartelijk dank voor je antwoord op mijn vraag en heb zo juist mijn " index.htm " kunnen opslaan. Ik ga nu verder proberen al zal het wellicht niet snel gaan want ik ben 72 maar wel leergierig.
Ik laat je zeker weten hoever ik sta.
Beste Moon River,

Bedankt voor je antwoord en dat is met alle plezier gedaan. Neem er maar gerust je tijd voor. Het is tenslotte geen race tegen de klok :wink:
Heb je nog vragen, dan hoor ik dit wel.

Veel plezier en succes

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Moon River
Lid geworden op: 17 okt 2008, 13:51
Locatie: Brugge

14 apr 2010, 22:43

Beste Coderunner,

Ik heb dus mijn tekstdocument opgeslaan als " indew.htm ". In mijn map " Mijn website " staat naast het tekstdocument mijn icoontje " index.htm ". Daar we met "htm" codes werken heb ik het bestand
" index.htm " geopend. Ik krijg een wit blad met alle mogelijke bewerkingen die je kan doen, rechtermuis klik, Bron weergeven en ik krijg een scherm met blauwe boven balk met Bestand, bewerken en opmaak maar waar links boven een nummer 1 in staat.
Ik probeer mijn cursor te plaatsen maar dat gaat niet en ook de 1 krijg ik niet weg. Of moest ik misschien mijn tekstdocument openen waarin ik wel mijn tekst codes kon plaatsen?
Waar zit ik fout? Graag wat hulp.

Groetjes,
Moon River

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 apr 2010, 23:03

Beste Moon River,

Weet dat wanneer je Internet Explorer 8 gebruikt de broncode niet meer automatisch opent in kladblok zoals aangegeven in de cursus. De manier waarop Internet Explorer 8 de broncode toont, kan je deze niet meer bewerken zoals dat wel ging in de vorige versies van IE.
Microsoft heeft gekozen voor het tonen van de broncode zoals Mozilla Firefox dat al jaren doet.

Hoe ga je dan tewerk?

1ste manier (Internet Explorer 8 en Firefox)

1.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
1.2- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
1.3- Er verschijnt een venster met de broncode in kleur
1.4- Selecteer de html code door toetsencombinatie ctrl + a (="alles selecteren")
1.5- Kopieer de html code door toetsendombinatie ctrl + c (="kopiëren")
1.6- Open het programma kladblok (Start >> Alle programma's >> Bureau-accessoires >> Kladblok)
1.7- Plak de html code in een lege pagina van kladblok door toetsencombinatie ctrl +v (="plakken")

Ga nu verder met de cursus



2de manier (Alleen voor Internet Explorer 8)

2.1- Open het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.2- Druk vervolgens op de F12 toets
2.3- Een nieuw venster wordt geopend >> Ontwikkelhulpprogramma's (zie schermafdruk)
Afbeelding
2.4- Ga in dat nieuwe venster in het menu bovenaan naar >> Bestand > Weergavebron voor Internet Explorer aanpassen
2.5- Selecteer kladblok in die lijst. (zie schermafdruk)
2.6- Sluit dit venster zodat je terug Internet Explorer 8 te zien krijgt
2.7- Sluit Internet Explorer 8 af
2.8- Open nu terug het index.html bestand in Internet Explorer 8 (dubbelklik op het icoontje index.html)
2.9- Vervolgens druk je op de rechtermuisknop en selecteer "Bron weergave"
2.10- De broncode wordt nu terug in het kladblok geopend.

Ga nu verder met de cursus

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.