NACHTUILTJES(8) 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

07 apr 2022, 09:49

Ivette wat een plezier de beschrijving van de dames en heren op de Croisette :lol: :lol:
Die prijzen :D en zoals Nik het beschrijft ze zijn er niet gelukkiger om die dit kan kopen integendeel!
Kijk al uit naar morgen :lol:

Tot 8'30 u in bed gelegen, nog nooit gebeurd, nog niks gedaan deze voormiddag juist genoten op tablet :lol:
Greetie

Ivette

07 apr 2022, 11:18

Sommigen zullen mijn wensen voor Christa die vandaag verjaart al gezien hebben op FB maar ik plaats ze hier natuurlijk ook graag:
Christa, PROFICIAT MET UW VERJAARDAG
Je was een heel kleintje maar je bent een grote madam geworden!
Deel maar nog veel gezonde jaren met uw familie en uw vele vrienden!
heel genegen maar dat weet je wel, ma.

Afbeelding
Ivette

Ivette

07 apr 2022, 11:25

Sommigen zullen mijn wensen voor Christa die vandaag verjaart al gezien hebben op FB maar ik plaats ze hier natuurlijk ook graag:
Christa, PROFICIAT MET UW VERJAARDAG
Je was een heel kleintje maar je bent een grote madam geworden!
Deel maar nog veel gezonde jaren met uw familie en uw vele vrienden!
heel genegen maar dat weet je wel, ma.

Afbeelding

Mens ze is 62, wat vliegt de tijd toch hé!
Ivette

Ritavdm

07 apr 2022, 12:49

Goeie middag

Ivette, a HB voor je dochter
en
een dikke Proficiat voor je zoon zijn schrijfkunsten.

De roze rotsen, ik zie ze zo voor me.
Die prijzen in Cannes, je stelt je dan de vraag zijn dat nu francs of Euro's ?
Lingeriesetjes aan zo'n prijs die zijn dan waarschijnlijk bestemd voor diegenen die het kunnen aftrekken als beroepskledij :wink: :roll:

Ik zit met een logeetje dus ff wegblijven van het scherm, om hem niet in verleiding te brengen .

Menu : kippeblokjes in zoetzure saus.
Oud maar niet Out

Oma-C

07 apr 2022, 15:50

Goede namiddag allen, :wink:
Vieze wind buiten, gggrrrr
momenteel is het droog, zolang het duurt
Dank voor de mooie vakantieverhalen
't geeft mooie herinneringen :)

Ivette proficiat voor de jarige :wink:

Groetjes allen en tot morgen ....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

greetie

08 apr 2022, 08:13

Afbeelding

Windstil en droog :D
Wat de dag brengt weet ik nog niet!
En geen nieuws!
Morgen komen de kinderen naar huis :D
Greetie

corry

08 apr 2022, 08:50

Goedemorgen

Twee hartsvriendinnen na lange afwezigheid door Corona weer samen, ons loge Romy bleef er overnachten.
We hebben samen gezelschapsspellen gespeeld, genoot ervan en mijn ventje keek ernaar.
Afbeelding

Rond 10 gaan ze zwemmen, ik ga mee maar niet in het water, wel taterwateren met Sara de mama van Paulien.
Het heeft me deugd gedaan de jeugd nog eens in huis te hebben.

Fijne dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

08 apr 2022, 08:50

proficiat voor je dochter Ivette

goeie morgen iedereen
vandaag weeral boodschappen doen
niet dat ik veel nodig heb, melk en water
maar vooral eten voor mijn beestjes

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C

08 apr 2022, 09:30

Afbeelding

Fijne vrijdagmorgen allen, :wink:
momenteel droog maar grijs
we zien wel wat er komt :roll:
hier ok een paar boodschappen doen
heb ook niet veel nodig maar ik moet
toch een beetje eten hé :)
Groetjes allen en tot later... :wink:

Ritavdm

08 apr 2022, 14:30

Goeiemiddag

Fris maar droog
niet wachten op regen dus en vanmorgen meteen maar op pad gegaan; fietsen met opa en oma vind hij best leuk vooral dan als hij af en toe eens van fiets mag wisselen :roll: .
Geen probleem want hij is met zijn 14 jaar net even groot als opa. Dat belooft als hij nog zo'n 5 jaar kan groeien.

Menu : zeebaars met spinazie en natuuraardappelen

Nu wat gezelschapspelletjes tot de mama straks komt , en terwijl hij aan 't kaarten is met opa kan ik hier eens komen loeren.

Corry, tieners in huis houden ons jong hé :wink:
Oud maar niet Out

corry

08 apr 2022, 14:44

Een warme chocomelk na het zwemmen.

Afbeelding

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

08 apr 2022, 15:12

Corry, een foto om te koesteren zo schoon!

Reis je mee met Nik en Els:
Het was een nerveuze wind die ons deze morgen het binnenland in stuurde.

Een getaande vijftiger nipte voorzichtig van zijn expresso, die anders in één teug leeg zou zijn geweest. Hij zat aan een kleine bistrotafel met de ochtendkrant, ‘Le Figaro’, en hield wat verder zijn winkeltje in de gaten. De wind joeg er een kleedje van de kapstok en hij haastte zich om het terug op te hangen. Het was omstreeks 10u, en veel kopers waren er nog niet in Roquebrune-sur-Argens, een schilderachtig dorpje dat zijn naam had ontleend aan het immense rotsmassief dat in de verte naar de hemel reikte.

Draguignan, een stad even verderop, had een statige boulevard om zijn bezoekers een eerste goede indruk te geven. Het was er netjes, zoals eigenlijk overal in de Provence. Voor de rest stelde het niet zoveel voor. De gekende standbeelden van de roemrijke generaals, een oude kille kerk met krakende portaaldeuren en een grote fontein die niet werkte.
In een winkel zag ik een kale man, veertiger, met ronde bril en kort baardje, waarvan de trekken me bekend voorkwamen. Hij liet zich helpen door een vriendelijke verkoper voor de aankoop van een baseballpet. Ook zijn vrouw en kind waren er. De verkoper had kennelijk niet in de gaten wie hij voor zich had.

Het was de Europese president.

Ik was met verstomming geslagen, en omdat ik wist dat niemand me zou geloven probeerde ik een foto te maken. Dat lukte maar half, want Charles Michel stond met zijn rug naar me, op zoek naar een passpiegel, en wilde maar niet draaien. Toen hij eindelijk draaide was ik een beetje te laat maar ik kon niet nog eens proberen want er dook een incognito heerschap op die mijn doen en laten danig in de gaten had. Een beetje verder stond er nog zo’n kerel. Ik hield het dan maar voor bekeken.
Het moet een leuke vakantie zijn voor Mijnheer de President, samen met de kids een baseballpet kopen terwijl er zich in de graanschuur van Europa een mensonterend drama aan het afspelen is.
We vonden een restaurantje op een binnenplaats waar de nog steeds strakke wind ons wat met rust liet. De zon scheen tot in ons bord, want er kwamen originele gerechten op ons af die de Franse culinaire traditie op eenvoudige maar heerlijke wijze vertolkten. De kok mocht ambitie hebben, de elegante opdienster evenzeer.

Toen ging het nog naar Seillans, een okergeel dorpje dat trapsgewijs tegen een heuvel lag aangeleund. De steegjes kronkelden zich traag omhoog en werden steeds enger. Lage portieken overspanden de doorgangen en er was geen vijf meter vlak. Je liep op ronde keien die in een soort cement waren gedrukt.
We proefden onze dagelijkse koffie op een pleintje waar stemmige jazzmuziek samenwerkte met het geklater van een waterstraaltje uit de dorpsfontein. Het gaf de plaats een melancholische sfeer. De zon strooide een zweverig licht op de kleurrijke stam van een statige plataan.

Toen kwam plots de twee personaliteit tevoorschijn. Het was een man op leeftijd, die het niet onder de markt had met het hobbelige plaveisel en traag onze richting uitkwam. De Marie-Janne die erbij liep leek niet op de echte, dus drong het tot ons door dat dit de echte Willy Naessens niét was. Maar op een dag als deze waar je de Europese president zomaar tijdens het shoppen tegen het lijf loopt, had dit toch zomaar even de échte Willy kunnen zijn. Hij had moeite gedaan, met een identieke bril en hoed, en een sjaaltje om het af te werken.

We slingerden ons verder door een schitterend Provencaals landschap en eens we weer aan de kust kwamen en de weg was afgezoomd met grote parasoldennen die er uitzagen als gigantische broccoli’ s, beseften we dat we morgen deze zalige streek terug voor het noorden zouden inwisselen.

In bijlage : Willy Naessens of toch bijna, Charles Michel die het écht is maar er helaas niet helemaal op staat, en de melancholie die niet helemaal in een foto te vatten is.
Tot nog Nik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ivette

Oma-C

08 apr 2022, 17:10

Nog bedankt voor het fijne reisverslag,
en foto's het doet me dromen van betere tijden... heerlijk toch... :)

Allen een fijne avond en tot morgen... :wink:

Afbeelding

jadi

08 apr 2022, 18:18

Goede avond iedereen :D
Verdorie ik moet al voor avondeten zorgen.
De dag is zo weer voorbij gevlogen
Ivette dank voor het verhaal. .
Wat een opmerkingsgeest heeft uw zoon.
Ik dacht als voorbeeld, hoe hij de kasseien beschreef.
Wie let daar nu in godsnaam op (Nik natuurlijk :) )
<grote parasoldennen die er uitzagen als gigantische broccoli’ s,>
je moet er maar opkomen (Nik natuurlijk :) )
enz. .
Ik lees zijn schrijfsels echt gulzig, laat maar komen.. Ik hoop dat hij
nog niet thuis is . .Hij en zijn vrouwke mogen van mij nog heel lang op vakantie zijn. .

Goede avond allen, manlief krijgt honger
toedeloe
o ja de menu was rest van de kalflapjes voor mij en hamburger voor ventje .Deze keer met heel fijne verse boontjes
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

greetie

08 apr 2022, 18:52

Ivette leuk voor hen bekenden tegen te komen, en den Willy bijna :lol: :lol:
Wat gaan we dit missen!

CORRY , mooie natuurlijke foto :D je ziet er goed uit en gelukkig met achterkleindochter Rhune :lol:

Fijne avond allemaal!
Greetie