In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

22 dec 2019, 21:04

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, morgen de Ukjes op bezoek; je weet weer wat gedaan :) . En de kippen droog kunnen gaan eten geven? Hier is het niet gestopt met regenen.

Oma-C, het was inderdaad koud en nat op de hondenplein. Volgende zondag is er geen hondenschool.

Mammyretro , veel beterschap. Hoop dat je heel vlug terug beter bent.

We waren beiden moe vandaag. Zelfs Matice was moe. En is nu al aan het zeuren om slapen te gaan.
Nu ja , het is bijna zijn slaaptijd, ga hem zijn zin geven. Hij gaat normaal tussen 21.00H en 21.30H slapen.
Op de hondenschool nog een waarschuwing gekregen van de trainers dat we moeten oppassen voor het vuurwerk. Hond of katje nooit alleen laten in de tuin als de onnozelaars beginnen met vuurwerk. Ook niet in een afgesloten tuin, maar elke dierenliefhebber weet dat wel. Dierenarts kan zelfs een kalmerend middeltje voorschrijven wat je op hun tandvlees moet uitwrijven, dat is een kalmerend middel dat een uur lang werkt.
Zeg het ook hier maar even voor wat het waard is, want ik wist niet dat dat bestond. En hond en kat mogen wel getroost worden als ze bang zijn van het vuurwerk.

Zo, wens ieder voor straks een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allen.

wilde eend 2

22 dec 2019, 23:06

Ik kom jullie kort een goede nacht wensen ...
Er staat veel in mijn agenda deze week :-)
Morgen kerst al vieren bij mijn zus ...
Slaap wel allemaal ...

Muddy Maddy

23 dec 2019, 08:34

Goede morgen seizoentjes,

wij gaan vandaag al een deel kerstboodschappen doen.
gisteren nog croques gedaan, dan was alles netjes op.
vandaag een camenbert in de oven met stokbrood. 's avonds boterhammetjes met beleg èn tomatensoep met balletjes.
Clive: toen de ventjes klein waren en er hier nog voor middernacht vuurwerk op het kerkplein werd aangestoken, namen we ze mee naar boven. Meestal dronken we dan nog een glas cava op het nieuwe jaar. maar om 4 uur 's morgens vond Vinny er niets beter op dan met die grijze plastiek zakken te spelen die ze over ventjes hemden deden toen de strijkhoek hier nog was. Of achter de houten luxaflex te gaan om naar buiten te kijken. je werd dan wakker van het gekletter van de luxaflex tegen de muur of het vallen van alles wat op ventjes nachtkastje lag want die slaapt aan het raam. Gimly? die zat onder bed of op zolder. Nu kijkt Gimly niet meer op van knallen want hier zijn ze verboden. als je vuurwerk wil zien, ga je maar naar stad. alhoewel dat ook niet meer veilig is, want ze durven inbreken. Zeker nu rond deze tijd als ze zien dat je een kerstboom staan hebt.
't zou allemaal niet mogen gebeuren maar ja....
volgende week heb je dus hondenschoolvakantie :D
Wij aten dus gisteren kip aan spit. moeder belde omdat ik het had gevraagd en ze vroeg waar ik die kip nu ging halen, nu de vaste beenhouwer dicht is tot nader order. ik zei hier. ze wist dus niet dat ik zelf een spit heb. de kip vond Gimly heel lekker. Kip was zijn eerste maaltje toen hij hier samen met Vinny kwam. Moeder vroeg of ze via een tablet kon bellen en mij zien. ( skypen dus) ik zei ja, maar dat ze dan de wifi moet activeren. want aangezien papa alleen sport bekeek, was het alleen maar een abonnement op het sportkanaal via T. Wifi had die niet nodig en de landlijn is via de oude vertrouwde ( aheum) firma B, nu P. ze raakte haar kluts kwijt en heb gezegd dat ik dat allemaal nog wel eens kom uitleggen. als ik bv terug kom van een bezoek aan mijn schoonmoeder. :roll: want ventje wil volgende week gaan. en ik geloof niet dat ze al op reis kàn, want anders was ze elk jaar op voyage. daarom schreef ik op de duur geen kerstkaartjes niet meer. ze heeft er nu 1 in 2D gekregen want ze zal waarschijnlijk het verjaardagskaartje van nichtje zien staan hebben verleden jaar. ( en verwonderd zijn dat ik dat kan) Buurvrouw van moeder was weer vol lof.
Toen ik opstond, draaide ventje zich eens om en vroeg al murmelend hoelaatishet? kwart voor 8 en ook de buren veranda zijn op. zijn nu ook eens niet op reis. ze moeten immers rekening houden met buurvrouw's moeder die de grote K. heeft.
het wordt stilletjes aan licht. straks de gordijnen open. ventje heeft gisteren een permanent blokje moet hangen voor onze lichtslinger. als je niet weet waar die hangt ( is zwart) zie je die niet. de zuignapjes lossen regelmatig.
ik hoor ventje niezen, dus die is zijn digitale gazet aan het lezen en zijne Fb aan het doen.
Die moet straks douchen en ik moet zeker mijn haar wassen.
zo, ventje is opgestaan.
Fijne dag seizoentjes en meelezers.
Cats Rule!

clive

23 dec 2019, 08:51

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mamyretro, hoop dat je beter bent vandaag.

Wilde eend, jij bent druk bezig, gun jezelf ook een rustpauze tussen alle activiteiten door.
Echt fijn dat jouw zus morgen komt.

Muddy Maddy nog aan het uitslapen ? Kan haar maar deugd doen.

Heb de 2 beneden verdiepingen al gestofzuigd en ga nu boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen.Ga daar flink doorwerken, kunnen we in de late namiddag de laatste boodschappen gaan doen en dan is er buiten de broodjes alles al in huis, moeten dan morgen enkel nog naar de bakker.
Vanavond de soep maken voor morgen, broccoliroomsoep met gerookte zalm.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie maandag. Liefs aan jullie allemaal

Oma-C

23 dec 2019, 09:23

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink: het ziet er
naar uit dat het een beter dag wordt vandaag
de zon is aan 't proberen en er zitten blauwe
plekjes aan de hemel tussen de grijze wolken

mammyretro, spoedig beter worden, veel sterkte... :)

wilde eend, veel te doen dees dagen, amuseer je maar :)

anjelier weer kinderoppas, je zal weer veel moeten eten
smakelijk en loop jezelf niet voorbij want die kleintjes
brengen veel werk mee.... fijne dag :wink:

M-M, nog boodschappen doen vandaag, het zal overal druk zijn
vandaag en morgen, alles noteren zodat je niks vergeet :lol:

clive al druk bezig geweest, zorg dat je niet te moe bent
om kerstavond te vieren :roll: :oops:

Helena, ook een fijne dag vandaag... :wink:

Hier een rustige dag, alleen de gewone huistaken
van de maandag, voor jullie allen een aangename dag
en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

23 dec 2019, 12:14

Overslapen vandaag...
En nog zoveel te doen.
Opstaan, douchen, boven in orde, eten, dat is al gedaan.
Vuilbakken leegmaken oké.
Brievenbus leeggemaakt oké.
Onmiddellijk de wensen via mail al beantwoord en genoteerd.
Wat moet nog gedaan?
Tafel uit het tuinhuis halen in mijn eentje.
Had dat gisteren aan de jongste moeten vragen als hij mijn fiets kwam terug brengen.
Keuken opruimen.
Vaatwasser leeg maken.
Living stofzuigen.
Strijken (niet veel).
Nog twee envelopjes maken met een cent in.
Kaartjes schrijven.
Tenslotte de eethoek ombouwen om iedereen een plaatsje te geven.
Zo we zullen eens on gang schieten.

Oma-C

23 dec 2019, 16:37

Afbeelding

Goede avond alle maatjes, iedereen druk bezig... :wink:
ik heb het kalm gehouden, teveel last van draainissen
maar met geduld zal dat ook wel weer overgaan :roll:
Ik denk dat het druk is in de winkels, ik zie auto's af en aanrijden
en vanalles aanbrengen.... toch makkelijk als ik bij de kinderen kan gaan
en zelf niks moet aanhalen, ik ga wel helpen mee klaarmaken morgen :wink:

Helena, een verhuis gedaan, ja voor veel eters heb je tafels tekort
al goed dat een tuintafel niet zo heel zwaar is...

Ik wens jullie allen een gezellige avond en straks een goeie nacht..
blijf gezond(of word gezond) de verkoudheden zijn weer gratis
Slaapwel vanavond en tot morgen... :wink:

clive

24 dec 2019, 08:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Iedereen heeft een drukke agenda. Hier valt het heel goed mee, enkel licht HH en dan moet er nog naar de bakker gegaan worden. Als we daarvan terug zijn, reeds de feesttafel dekken. Moet nu wel nog de soep maken, maar dat is vlug gedaan. Gisteren geen tijd meer voor gehad.

Oma-C, word maar vlug terug beter en wees voorzichtig.

De 2 benedenverdiepingen zijn al gedaan, ga nu onder de douche en trek een feestelijk kleedje aan, ook thuis mag je netjes zijn.

Zo, ik wens ALLE Seizoentjes en ALLE meelezertjes een hele fijne dag.

Muddy Maddy

24 dec 2019, 09:16

Wij hebben alles in huis. moeten vandaag niet buiten, behalve voor het leesvoer.
op de menu: vissoep en afgebakken keizerbroodjes met beleg naar keuze, Kreeft en escargots voor 's avonds. morgen eend gebakken op vel en pomme duchesse. bij beide een cava-ke voor te drinken.
en tweede kerstdag zie we wel.
Gimly had een haarbal gisteren, hij vroeg vanmorgen om eten. laat ons hopen dat het erin blijft.
Joyce kwam hem kattesticks brengen. ze had die van iemand gekregen, maar zij hebben geen kat.
als hij ze niet lust ( gevolgelte) zullen er wel andere katten, die van de collega's van ventje ze soldaat maken. ( die heeft al gezegd dat hij het nieuwe jaar niet ziet zitten ivm de boeken van de LoMa.) maar dat hij twee keer gaat woensdag aanvragen voor thuiswerk, en dan met regelmaat 3 dagen.
de kerststerren vooraan hangen weer beneden. van hun zuignapje gevallen. ventje dus weer op de ladder. ga straks op zoek hoe je zuignapjes voor langere tijd dan dit, want ze zijn zondag terug opgehangen, kunt ophangen. er moet een trukje zijn.
en welk kleedje ga ik aandoen? mijn gewoon zwart? dat zwart met de pailletjes? of mijn elvenkleed?
dat laatste moet nog ingerijgd worden. ( en ingekort) keuzestress.
we moeten nog de tafel dekken al zou het nu makkelijker zijn in de keuken te eten, daar ligt minder rommel en geen kat op tafel.
het is hier bewolkt, met veel wind. best dat ventje dus, alleen maar om leesvoer moet.
maar die heeft precies geen zin om op te staan. ventje wil wel vanavond de kadootje geven als we met de degustief in de zetel zitten.
ik heb een fles Gin van Gimly gekregen. ( wat is dat toch een spaarzame kat!) Pas bij het buitenkomen en die fles met een fles chocojenever in een tas te steken zag ventje dat het een 1 liter was. Botaniacals heb ik er niet bij gekocht. een paar framboosjes en een duppeltje limoensap moeten voldoen. moet alleen dan zoeken waar de rietjes liggen en die in twee snijden, want er was en gratis glas bij. papa zou gezegd hebben dat die wellicht in de prijs inbegrepen zat, want gratis bestond niet.
Gisterenmiddag met de gsm naar moeder gebeld, die was content te horen dat ik zei dat ik belde om te horen hoe ze zich voelde. ze mag nog niets eten waar vet in zit, dus daar gaat haar kerstdinner. 't zal geroosterd brood zijn en rozebottel thee of earl grey.
overburen komen hier toe met heel veel boodschappen.
Buren met tuin zijn weg gereden, waarschijnlijk naar een van de zonen.
buren veranda zijn voorlopig nog thuis en van de andere kant weet ik het niet.
Wij zijn thuis. en morgen ook. moet de eend nog uit de diepvries halen om rustig te ontdooien in de frigo. dat ga ik nu doen,
Fijne dag seizoentjes en voor straks een plezierige kerstdagavond.
Cats Rule!

Oma-C

24 dec 2019, 09:32

Afbeelding

Een goede morgen allen, hoewel, regen en veel wind :roll:
niet echt kerstweer... ik heb niks aan te halen,
maar ik ga na de middag wel helpen bij schoondochter
veel zal er niet te doen zijn , alleen verse groentjes klaarmaken
voor bij de fondue...(of grill) we houden het rustig van in
de vooravond... met tussenpozen het voorgerecht en nadien
wat later het dessert, voor mij zal het vers fruit zijn want ik mag geen gebak
ik moet altijd opletten met m'n diabetes, en ook niet poteren met
een klein beetje dit of een klein beetje dat, ik heb er nadien last van
en dat is het me niet waard, het belangrijkste is gezellig samenzijn
en voor mij mag dat zelfs zonder al dat eten en al de snoeperij :roll:

Ik wens jullie allen een gezellige kerstavond en fijne gesprekken
blijf gezond en hou het aangenaam... kom veilig thuis als je weggaat
en voor allen een mooie kerst morgen...
groetjes...en tot later...

Helena van Troje

24 dec 2019, 13:02

Hier is mijn fiets gevallen en kapot.
Gelukkig zat ik er niet op.
Positief blijven.
Paniek want ik vetrok juist naar d winkel voor het vlees dat nog moest marineren...
Na een een huilbui, ik weet het, flauw, maar het gaat niet echt dees week, toch maar en deze keer naar schoondochtertje gebeld. De enige waarvan ik wist dat ze thuis was.
Die heeft de problemen opgelost.Ik zag het echt niet zitten te voet.
Enfin, de tafel is gedekt, alles staat zover klaar als het klaar kan staan.
Middelste komt de boodschappen brengen.

Ik klan natuurlijk altijd proberen of er nog plaats is in de serviceflats in R. waar mijn gezinshulpen altijd naartoe moeten. Service verzekerd in elk geval. We weten aan wat prijs...
Bert

24 dec 2019, 14:21

Hallo, ik weet niet of dit de gewoonte is met de kerst dagen
om iedereen een zalige kerst te wensen.
Dus, zo maar.....

Afbeelding

clive

25 dec 2019, 08:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Nonkel Bert , ook voor jou en jouw geliefden een hele fijne Kerst gewenst.

HVT, traantjes gisteren om jouw fiets :( . Denk dat de vermoeidheid ook wel wat meespeelt. Gelukkig is alles goed gekomen en de fiets zal wel kunnen gemaakt worden.

Ben op het gewone uur opgestaan, rond 06.30H ongeveer, want hoorde plots dat Matice blafte en dat is niet normaal. Liet hem meteen uit zijn kamer en hij haalde de tuin net niet, spuwde al in de waskamer. Heb de deur dan opengedaan en dan heeft hij nog 1 keertje gespuwd in de tuin. Waskamer is dus al gepoetst met DETTOL in het water. Dan is hij binnen gekomen en heb ik zijn koorts gemeten, gelukkig heeft hij geen koorts en nu is hij gewoon rustig aan het spelen. Heeft gisteren thans niets van tafel gehad. Hem verder in het oog houden vandaag.
Gisterenavond op ons gemak kerstavond gevierd op een heel rustig tempo. Dessertje ging er niet meer in.
Tafel volledig opgeruimd en de keuken opgeruimd en afgeveegd en alles in de vaatwasser gezet.
Living opgeruimd ( vooral speelgoed van Matice) en rond 23.00H gaan slapen.

Hoop dat iedereen een fijne kerstavond heeft mogen genieten gisteren en vandaag een prettige kerstdag.

Liefs en een warme knuffel aan elk van jullie.

Muddy Maddy

25 dec 2019, 09:57

@Nonkel Bert: ook voor jullie de beste wensen.

Merry X-mas everyone!

ben al een tijdje op, moest eerst een mail terug sturen naar onze nederlandse vrienden. En dan belde moeder. ze is niet ziek meer. vanmiddag komt vriendin 2 die tevens haar nicht is langs papa's kant.
ook wij hebben een rustige kerstavond gehad. mijn kreeft was heel lekker. het wit wijntje erbij: een van mijn lievelingswijntjes: Pouilli fume. ( niet juist geschreven, denk ik) die wijn heb ik leren kennen door een film met brian donneley. weet niet meer hoe die heet, maar heb de wijn wel onthouden :lol:
Gimly heeft me een klok onder een stolp gegeven met draaiende kristallen. mijn vorige uit plastiek was ten onder gegaan aan een lekkende batterij. En ventje gaf me de volledige serie van... DS 9!
ik ben dus nu geswitcht van misdaad naar space.
Ventje had van mij en Gimly een fles whiskey gekregen en van ons moeder de serie tour of duty. die blijft bij zijn oorlog series.
Vanmiddag eend op vel gebakken en verder gegaard in de oven. ventje zal straks eens kijken waar mijn pomme duchesse zich verstopt heeft en als nagerecht een sorbet van mandarijntjes.
's avonds zal het wel een broodje worden met wat beleg. of niet. soms zeggen we van ja, we gaan om 6 uur eten en dan zitten we tv te kijken of met iets anders bezig en na 7 eten is te laat want dan slaap ik niet.
Clive: Matice ziek. Best goed in het oog houden en zeker drinken! ( Matice hè)
HVT; traantjes voor de fiets. je zit er een beetje door hè. zijn die serviceflats enorm duur?
Zo, bij deze wens ik jullie allemaal een prettige kerstdag!
Cats Rule!

Oma-C

25 dec 2019, 10:53

Afbeelding

Ik ben laat maar wens toch aan allen een
Zalige Kerst en maak er een fijne dag van...
Laat de zorgen vandaag achter je
die komen later wel terug :roll:

Helena, een moeilijke dag gaat ook wel weer voorbij
dat gebeurt meer met de feestdagen dat het even niet
gemakkelijk is..... veel sterkte...

M-M, clive, M-J, omasenga, bobijntje, wilde eend,
wingerd, anjelierken, mammyretro en nonkel bert...
Allen een gezellige Kerstdag