Goede morgen seizoentjes,
wij gaan vandaag al een deel kerstboodschappen doen.
gisteren nog croques gedaan, dan was alles netjes op.
vandaag een camenbert in de oven met stokbrood. 's avonds boterhammetjes met beleg èn tomatensoep met balletjes.
Clive: toen de ventjes klein waren en er hier nog voor middernacht vuurwerk op het kerkplein werd aangestoken, namen we ze mee naar boven. Meestal dronken we dan nog een glas cava op het nieuwe jaar. maar om 4 uur 's morgens vond Vinny er niets beter op dan met die grijze plastiek zakken te spelen die ze over ventjes hemden deden toen de strijkhoek hier nog was. Of achter de houten luxaflex te gaan om naar buiten te kijken. je werd dan wakker van het gekletter van de luxaflex tegen de muur of het vallen van alles wat op ventjes nachtkastje lag want die slaapt aan het raam. Gimly? die zat onder bed of op zolder. Nu kijkt Gimly niet meer op van knallen want hier zijn ze verboden. als je vuurwerk wil zien, ga je maar naar stad. alhoewel dat ook niet meer veilig is, want ze durven inbreken. Zeker nu rond deze tijd als ze zien dat je een kerstboom staan hebt.
't zou allemaal niet mogen gebeuren maar ja....
volgende week heb je dus hondenschoolvakantie
Wij aten dus gisteren kip aan spit. moeder belde omdat ik het had gevraagd en ze vroeg waar ik die kip nu ging halen, nu de vaste beenhouwer dicht is tot nader order. ik zei hier. ze wist dus niet dat ik zelf een spit heb. de kip vond Gimly heel lekker. Kip was zijn eerste maaltje toen hij hier samen met Vinny kwam. Moeder vroeg of ze via een tablet kon bellen en mij zien. ( skypen dus) ik zei ja, maar dat ze dan de wifi moet activeren. want aangezien papa alleen sport bekeek, was het alleen maar een abonnement op het sportkanaal via T. Wifi had die niet nodig en de landlijn is via de oude vertrouwde ( aheum) firma B, nu P. ze raakte haar kluts kwijt en heb gezegd dat ik dat allemaal nog wel eens kom uitleggen. als ik bv terug kom van een bezoek aan mijn schoonmoeder.

want ventje wil volgende week gaan. en ik geloof niet dat ze al op reis kàn, want anders was ze elk jaar op voyage. daarom schreef ik op de duur geen kerstkaartjes niet meer. ze heeft er nu 1 in 2D gekregen want ze zal waarschijnlijk het verjaardagskaartje van nichtje zien staan hebben verleden jaar. ( en verwonderd zijn dat ik dat kan) Buurvrouw van moeder was weer vol lof.
Toen ik opstond, draaide ventje zich eens om en vroeg al murmelend hoelaatishet? kwart voor 8 en ook de buren veranda zijn op. zijn nu ook eens niet op reis. ze moeten immers rekening houden met buurvrouw's moeder die de grote K. heeft.
het wordt stilletjes aan licht. straks de gordijnen open. ventje heeft gisteren een permanent blokje moet hangen voor onze lichtslinger. als je niet weet waar die hangt ( is zwart) zie je die niet. de zuignapjes lossen regelmatig.
ik hoor ventje niezen, dus die is zijn digitale gazet aan het lezen en zijne Fb aan het doen.
Die moet straks douchen en ik moet zeker mijn haar wassen.
zo, ventje is opgestaan.
Fijne dag seizoentjes en meelezers.