In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2022, 11:52

Dank je clive, :) de jeuk komt van iets wat in
de paracetamoltabletten zit waar ik allergisch aan ben :roll:
en aan de linkeroor heb ik nu ook trigeminus neuralgie
als je wil weten wat dat is kan je het bij Google opzoeken
aan de rechteroor heb ik het al jaren , nu ook links
Wat meer van diezelfde medicatie nemen om de pijn te minderen.
Dokter kan niet voor links of rechts voorschrijven natuurlijk :D
Suiker was ook te hoog, dus nog beter oppassen met voeding
Voila, dat was mijn verslag van bij de dokter
smakelijk eten, ik moet mijn ontbijt nog nemen
want ik moest nuchter blijven voor bloedafname
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 jun 2022, 12:59

Dan zal je wel grote honger gehad hebben oma-C.
Dat is een heel lijstje met mankementjes.
Maar ja we hebben ze en we moeten er mee verder hé!
Courage.

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

23 jun 2022, 13:14

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, we kunnen weer verder.

Bekske: bedankt voor het mooie plaatje.

Warm buiten en overtrokken, maar we gaan geen regen krijgen volgens de buienradar.
Manlief is naar zoon, moest daar een beetje verven. Een klein klusje dat vlug gedaan is.
Ik heb de laatste aardbeitjes geoogst, het net is er al een tijdje af , en ik dacht de vogels zullen er wel mee weg zijn, maar nee, er hangen er nog aan. De vogels zullen genoeg eten vinden, denk ik.

Ik heb een insectenhotel hangen in de tuin ( al jaren) en nu sinds kort vallen die bamboestokjes eruit. Ik dacht dat het ouderdom was , maar nee, heb per toeval gezien dat een zwarte vogel ( denk kauw of roek) alle stokjes er uit pikt. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

23 jun 2022, 15:16

Dag seizoentjes allemaal,
Oma C : jou blijft ook niets gespaard , helaas ... Die neuralgie : dat zal wel pijnlijk zijn .
Ik kan jou alleen maar veel moed toewensen en hopen dat de pijnstillers een beetje helpen ..
Clive : gaat het beter met jou ??
Anjelierken : slimme vogels die die bamboestokjes uit het bijenhotel halen :-)
Bekske : dank voor de mooie plaatjes , elke dag !
Veel moed voor iedereen die het kan gebruiken .. Hopelijk straks een goede nachtrust want het blijft rond 20° vannacht ... ook met het rolluik dicht , boven .... Er is beterschap op komst ...... ;-)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2022, 15:50

Dank je allemaal. :wink: .... wat meer medicatie
en het komt wel weer goed, de moed erinhouden
zoals steeds, er is geen keuze, ik krijg het gratis
en ik moet het er mee doen... :roll:

Een fijne dag verder, er is onweer op komst
ik heb een melding gekregen voor code geel
moet niet meer buiten heb bij de apotheek
vanmiddag mijn medicatie opgehaald :)
Voorzichtig allemaal, er is al meer wind gekomen...
en het windje doet deugd....

nee Helena ik ken geen honger, ik eet 3x daags omdat ik
alle pillen moet innemen maar ik heb nooit honger :)

Voor later allemaal slaapwel, hoewel de warmte blijft hangen :roll:
en slaapwel vanavond, hier gaat laptop toe.... :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 jun 2022, 20:33

Afbeelding

Goede avond allemaal, het begint te overtrokken hier
hopelijk niet teveel gedonder en bliksem... :roll:
ik zou zo graag eens goed slapen vannacht :oops:
en ik ga straks op tijd naar mijn kofferke :wink:

Voor jullie allen straks ook een fijne nacht en niet
teveel vuurwerk... slaapwel en tot morgen
(als ik binnen kan) :?
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 jun 2022, 07:53

Afbeelding

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 jun 2022, 08:22

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, heb het opgezocht, is wel ernstig. Chapeau dat jij je er weer zo goed in berust. En jouw suiker niet in orde, hoe unfair, jij die steeds wel jouw dieet volgt. Ik wens jou alle beterschap en kaarsje brandt.

Wilde eend, met mij gaat het alweer een beetje beter, dank je voor de vraag. Hoop voor jou hetzelfde.

Anjelier, help, een vandaal in jouw tuin :) .

HVT, al een beetje gewoon dat de student niet meer bij jou is ? En hoe valt het elektrisch fietsen nu mee. Je moet echt het gevoel hebben dat jij met de fiets rijdt en niet omgekeerd. Hoop dat je verstandig bent en altijd een fluohesje en een goede helm draagt, is toch zo belangrijk in het drukke verkeer. Een fluohesje zodat ze je van verre zien en een helm moest je toch eens het fietspad van naderbij wil bekijken. Sorry voor de bemoeienis .

Bekske, kan niet wachten op jouw mooie plaatje van vandaag .

MJ, eindelijk wat regen en wat afkoeling. Liefs aan jouw manlief.

Muddy Maddy, ventje naar de drankencentrale of is dat reeds gebeurd. Als ik me niet vergis, is morgen Gimly jarig.

Gisteren de keuken en de living volledig afgeveegd, hier moet ik dus vandaag enkel nog dweilen. En het gelijkvloers heb ik gisteren al volledig gedaan, alles daar afgeveegd en daar dan ook meteen gedweild. Manlief zit daar nu te werken tot ik de living en de keuken heb gedweild en hier alles he teruggezet .
Moet ook nog een paar machines was doen , de strijk is voor morgenochtend.
Zo, ga douche nemen en dan meteen boven al alles doen en de was mee naar beneden brengen. Ben blij dat het regent, goed voor de tuin. De bloemetjes echter moet ik vanavond toch water gaan geven, want die hangen allemaal aan het tuinhuis en die kunnen nauwelijks profiteren van het regenwater.

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes en wens iedereen een mooie dag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 jun 2022, 09:41

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
Hier is vannacht goed wat regen uitgevallen
en het ziet er naar uit dat we nog wat gaan krijgen :roll:
maar ik blijf binnen, heb nog taakjes te doen

ja clive het is een erge pijn en het gaat op en af,
de ene dag al meer dan de andere, maar ik ken het
al van de rechterkant, ik zou een nieuw hoofd willen
het mag van hout zijn als het maar niet steeds zo'n pijn doet :(
Niks aan te doen... geduldig blijven en zo weinig mogelijk
aan denken...ik moet erdoor tot de medicatie z'n werk doet :twisted:
Ja je kan het beter eens opzoeken, als ik alles moet uitleggen
heb ik een hele krant nodig, dank u en sterkte ook voor jou... :)
Dank voor je overzichtje, ik ga niet alles herhalen :oops:

Ik wens allen een fijne dag en sterkte wie het nodig hebben
je ziet niet altijd aan de buitenkant hoe een mens zich voelt......
goede moed......groetjes allen en tot later :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 jun 2022, 09:52

Goede morgen seizoentjes,

Geen klank en lichtspel gehad en ben nog blij ook. ik hou niet van de bliksem. was gisteren zwoel weer zei ventje vooral tegen de avond als hij die nieuwe mensen in de frituur ging keuren. ze zijn wat ouder. maar ventje denkt dat het wel goed zal gaan. heb een vuurvreter gegeten ( 3 euro!) en een fricandel. ( 2.70) daarnaast had ventje ook kipfingers meegebracht omdat dat eens ter sprake kwam maar die zullen nu dienen als aperitiefhapje.

Neen, Clive, ventje moet vandaag niet naar de drankencentrale. jij hebt dat goed onthouden. ventje moet wel naar de apotheek. je kaartje hebben we nog steeds niet gehad. of het moet vandaag in de bus zitten. ( er loopt hier een postbode los) mijn derde pakje is onderweg. de reserve Tens pleisters. rest nu nog volgende week een zak van 16 l kattezand. En moet je de beste weten? ventje ging gisteren de rayon binnen van het katteneten en wat zag hij? jawel, het zand is terug in het assortiment! dus moet hij dat niet klonterend, ruikend zand uit de bak doen en helemaal verversen. hij zegt het in partjes te doen maar ik ga hem zeggen dat je altijd een volledige bak moet verversen. niet zand bijvullen omdat onze Gim naar China wil graven.

Neef en zijn madam gaan dus de 23 st komen. Suzanne kan dan de zee zien. ze schreef dat ze ernaar uitkeek. in het begin dat ik haar leerde kennen en zij mij heeft ze waarschijnlijk naar de verhalen van de rest van de familie gehoord. (drinkt veel, heeft interimjobs gehad en bla di blabla.) op de receptie van zijn zus was fre steevast bij mij te vinden. hij zei zelfs tegen zijn dochter: kijk suzanne dat is nu mijn Tante! en een vrouw zei: ze lacht naar je! en een tijdje later zijn we bij hen geweest en heeft ze me nog beter leren kennen. ( drinkt niet overmatig en is lief, praat over veel dingen dat we toch gemeen hebben. ( zoals het spelen van The Sims 4 en vele films en series) ze heeft ook gezien dat ik niet trunt over mijn poly-arthrose maar mijn best doe. ze heeft ook mijn kniën horen knappen. en dat doet gene deugd. mijn loop doet aan een dronken persoon denken, maar daarvoor heb ik mijn stok. en ik had het immers gezegd: de volgende keer is het bij ons. ze gaat nog alles bespreken met frè en dan doorzenden.

Hebben gisteren weer met de laserpointer gespeeld en ik heb een filmpje van Gimly en zijn fratsen. jammer dat ik niet opgeruimd had. :oops: hoe de anderen dat doen voor een filmpje op te nemen, weet ik niet. die kuisen zeker eerst heel hun huisje of flatje? Sorry, maar ik leef niet in een toonzaal. dat weiger ik. mijn huisje is gebouwd met liefde en chaos.

de kermis is weg. we zijn dus op tijd onze punten gaan inwisselen. ventje is triest dat hij zijn parasols al zo weinig heeft kunnen gebruiken.
maar er moet nog een contregewicht gekocht worden voor parasol 2 die kan knikken. als er veel wind is, durft die omwaaien.

Gisteren landde hier een ekster. wie had het gezien? juist! Gimly. hij ging met zijn poten op de verwarming gaan staan om te kijken. precies of met die laserpointer zijn jachtinstinct opgewakkerd is. mijn twee plantje vooraan zien af van de felle zon in de morgen als er zon is. nu is er een waarschuwing voor onweder en het is 18° en bewolkt. wij eten vandaag vispannetje. met scampi en st-Jacobsnootjes. eerst licht aanbakken, saus erover, kaas erover en hup in de oven voor 20 minuten.

manten en kalle passeerden hier gisteren weer handje in handje. ze kwamen van het verschil: een sossenlokaal. voor de verandering was manten niet beneveld. zij draagt alleen maar jurkjes van een bepaalde boetiek. die wel redelijk prijzig is en ze hebben geen grote maten.

ons Gimly is zich aan het kwaad maken op de vele vogeltjes die op het dak zitten. overbuurvrouw wordt gepest. eerst een boeket bloemen aan de deur, daarna een klokhuis in de brievenbus en bananenschil voor de deur en gisteren een verdacht uitziend plasje: denk cola. ik vraag me af wie ze nu weer kwaad heeft gemaakt.

Fijne en hopelijk frisse dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
wie de afwas van de spaghetti gaat doen is een raadsel. ik zal er wel aan beginnen als ventje naar de apotheek gaat.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 jun 2022, 11:07

Afbeelding

Dag M-M voor de hele krant :D :wink:

Hier valt de regen weer heel hard naar beneden,
ik heb vlug de ramen dicht gedaan
heb geen zin om binnen te zwemmen :roll: :oops:

Zoon heeft zopas verse sla uit de tuin gebracht..
Straks dus een schoteltje verse sla, tomaat en
gerookte forel.... smakelijk allemaal :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

anjelier
Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Locatie: landelijk vlaanderen

24 jun 2022, 13:02

url=https://www.animaatjes.nl/tekst-plaatjes/goede-middag]Afbeelding[/url]

Hallo iedereen,

De boterhammetjes zitten al achter de kiezen :D , heb alleen gegeten , manlief is bij zoon om nog een 2de keer te verven. Normaal zou het nu in orde moeten zijn.

Zoonlief belde daarnet om de data door te geven wanneer de ukjes komen tijdens de vakantie. Ze gaan wel naar een speelpleinwerking , maar 1 dag in de week komen ze naar hier, zo is de week eens gebroken. De vorige jaren hebben we dat ook zo gedaan.

In de voormiddag veel regen , en nu zonneschijn.

Ben boven aan het kuisen, nog een goed uurtje en dan hier beneden beginnen. Moet vanavond niet koken, de rest van gisteren opwarmen. Had een quiche gemaakt , daar kunnen we 2x van eten.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 jun 2022, 16:17

Hallo iedereen!

De voormiddag verloren met een digitaal probleem.
Ach ja alles moet nu via het e-loket.
Het komt erop neer dat ik ten slotte een afspraak heb moeten maken om naar het kantoor te gaan.
Kate kon niet helpen en KBC live beet er zich ook op stuk.
Was ten slotte een beetje lastig dat er op de pagina niet stond wat er volgens haar wel moest staan: een rode stip! Links boven. Awel daar stond niets...
Onze jongste was er gisteren ook niet uitgeraakt en die doet nu alles digitaal.

Dan maar eerst gegeten en te voet naar de apotheek ophalen wat er in de week niet voorradig was.
Niet mijn beste dag vandaag.
Te weten gekomen dat er nog een lichtere dosering bestaat van de vervelende medicatie.
Gaan we dan toch eens bespreken met de dokter volgende week.
Want een medicament om de vervelden nevenwerkingen van een medicament te bestrijden en zo verder en zo voorts...
Straks zit ik ook aan 24 pillen op een dag...

Er komt licht aan het einde van de tunnel.
De deur van de oven is al piccolo bello terug.
Nu nog de oven zelf verder proper krijgen...
Systeem citroen was niet voldoende.
Zal ten slotte toch nog pyrolyse moeten worden.
Anjelier jij deed dat toch hé?
Ik durf echt niet....

Prettige dag verder allemaal.
Hier wordt weer een schip geladen gelijk ze zeggen.
Het wordt donker in de verte...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 jun 2022, 20:35

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes,
vandaag nog een paar keer een ferme regenbui gehad :roll:
En nu schijnt de zon weer....
Slaapwel voor straks allemaal...hopelijk was het een goeie dag...
Veel sterkte wie het kan gebruiken :roll:
groetjes en tot morgen :wink:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

25 jun 2022, 08:13

Afbeelding