Goede morgen seizoentjes,
Geen klank en lichtspel gehad en ben nog blij ook. ik hou niet van de bliksem. was gisteren zwoel weer zei ventje vooral tegen de avond als hij die nieuwe mensen in de frituur ging keuren. ze zijn wat ouder. maar ventje denkt dat het wel goed zal gaan. heb een vuurvreter gegeten ( 3 euro!) en een fricandel. ( 2.70) daarnaast had ventje ook kipfingers meegebracht omdat dat eens ter sprake kwam maar die zullen nu dienen als aperitiefhapje.
Neen, Clive, ventje moet vandaag niet naar de drankencentrale. jij hebt dat goed onthouden. ventje moet wel naar de apotheek. je kaartje hebben we nog steeds niet gehad. of het moet vandaag in de bus zitten. ( er loopt hier een postbode los) mijn derde pakje is onderweg. de reserve Tens pleisters. rest nu nog volgende week een zak van 16 l kattezand. En moet je de beste weten? ventje ging gisteren de rayon binnen van het katteneten en wat zag hij? jawel, het zand is terug in het assortiment! dus moet hij dat niet klonterend, ruikend zand uit de bak doen en helemaal verversen. hij zegt het in partjes te doen maar ik ga hem zeggen dat je altijd een volledige bak moet verversen. niet zand bijvullen omdat onze Gim naar China wil graven.
Neef en zijn madam gaan dus de 23 st komen. Suzanne kan dan de zee zien. ze schreef dat ze ernaar uitkeek. in het begin dat ik haar leerde kennen en zij mij heeft ze waarschijnlijk naar de verhalen van de rest van de familie gehoord. (drinkt veel, heeft interimjobs gehad en bla di blabla.) op de receptie van zijn zus was fre steevast bij mij te vinden. hij zei zelfs tegen zijn dochter: kijk suzanne dat is nu mijn Tante! en een vrouw zei: ze lacht naar je! en een tijdje later zijn we bij hen geweest en heeft ze me nog beter leren kennen. ( drinkt niet overmatig en is lief, praat over veel dingen dat we toch gemeen hebben. ( zoals het spelen van The Sims 4 en vele films en series) ze heeft ook gezien dat ik niet trunt over mijn poly-arthrose maar mijn best doe. ze heeft ook mijn kniën horen knappen. en dat doet gene deugd. mijn loop doet aan een dronken persoon denken, maar daarvoor heb ik mijn stok. en ik had het immers gezegd: de volgende keer is het bij ons. ze gaat nog alles bespreken met frè en dan doorzenden.
Hebben gisteren weer met de laserpointer gespeeld en ik heb een filmpje van Gimly en zijn fratsen. jammer dat ik niet opgeruimd had.

hoe de anderen dat doen voor een filmpje op te nemen, weet ik niet. die kuisen zeker eerst heel hun huisje of flatje? Sorry, maar ik leef niet in een toonzaal. dat weiger ik. mijn huisje is gebouwd met liefde en chaos.
de kermis is weg. we zijn dus op tijd onze punten gaan inwisselen. ventje is triest dat hij zijn parasols al zo weinig heeft kunnen gebruiken.
maar er moet nog een contregewicht gekocht worden voor parasol 2 die kan knikken. als er veel wind is, durft die omwaaien.
Gisteren landde hier een ekster. wie had het gezien? juist! Gimly. hij ging met zijn poten op de verwarming gaan staan om te kijken. precies of met die laserpointer zijn jachtinstinct opgewakkerd is. mijn twee plantje vooraan zien af van de felle zon in de morgen als er zon is. nu is er een waarschuwing voor onweder en het is 18° en bewolkt. wij eten vandaag vispannetje. met scampi en st-Jacobsnootjes. eerst licht aanbakken, saus erover, kaas erover en hup in de oven voor 20 minuten.
manten en kalle passeerden hier gisteren weer handje in handje. ze kwamen van het verschil: een sossenlokaal. voor de verandering was manten niet beneveld. zij draagt alleen maar jurkjes van een bepaalde boetiek. die wel redelijk prijzig is en ze hebben geen grote maten.
ons Gimly is zich aan het kwaad maken op de vele vogeltjes die op het dak zitten. overbuurvrouw wordt gepest. eerst een boeket bloemen aan de deur, daarna een klokhuis in de brievenbus en bananenschil voor de deur en gisteren een verdacht uitziend plasje: denk cola. ik vraag me af wie ze nu weer kwaad heeft gemaakt.
Fijne en hopelijk frisse dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
wie de afwas van de spaghetti gaat doen is een raadsel. ik zal er wel aan beginnen als ventje naar de apotheek gaat.