In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

An-W

09 okt 2024, 10:15

Goedemorgen , ik was ineens uitgelogged en moest opnieuw inloggen , grrrr.
Ook ik heb van die vervelende reclame elke keer Marietteke , nog een keer grrrr :lol:

Jadi , wat lees ik nu ? Kleindochter lichamelijk bijna weer 100 % , wat geweldig !!
Veel plezier vanmiddag met de fijne mensen uit Brugge :wink:
ps. het oppas op 2x2 kleintjes valt best zwaar , dan merk je dat je oud wordt (bent ) haha.
Maar het is maar tijdelijk , met 4 jaar gaan ze naar school :mrgreen: De tijd vliegt.

Remie , hou je taai , sterkte .

Inge al weer vroeg met de kranten op pad .

Michiel , was je van plan een robot stofzuiger aan te schaffen ?
Ik moet lachen om Jadi haar verhaal van Rob haha .

Vandaag werd storm voorspeld , maar nu niet meer , dus misschien stukje fietsen.
Fijne dag en toedeloeeeee allemaal

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

09 okt 2024, 10:39

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

09 okt 2024, 10:48

Afbeelding

Oké.. hij is er weer….. ‘n beetje…
Nog wel wat gammel op de benen en wat wazig uit de ogen kijkend. :wink:

Het is ook niet niks wat ik de afgelopen ±10 maanden al van het lichaam heb in moeten leveren die het voor mijn ziekte met gemak wel aankon.

Vandaag heb ik alweer een gaatje bij moeten maken in mijn broekriem zodat ik niet de hele dag aan mijn broek hoeft te hijsen omdat hij ander op mijn knieën zou kunnen gaan hangen. Heb ook al aan bretels gedacht. :)

Ondanks de behandelingen zal dit proces wat vertraagd verder gaan is de verwachting in mijn geval.

Oké, we moeten er allemaal voeg of laat ’n keer aan geloven, alleen de manier waarop kan enorm verschillen.

Gelukkig heb ik geweldige mensen om me heen, waaronder ook artsen en verpleging, waar ik veel steun van ontvang.

Ook heb ik met mijn naaste en de artsen goede afspraken gemaakt, tot hier en niet verder als ik aangeef het niet meer aan te kunnen. Ook zal er vanaf de kant van behandelaars goede duidelijkheid zijn naar mij toe.

Eigenlijk post ik dit even om aan te geven dat mijn afwezigheid hier, en dit wel steeds vaker zou kunnen gaan gebeuren, even te verklaren en om gissingen daaromtrent (eventueel ook van kwade tongen) voor te kunnen zijn..!

Bedankt lieve beste Luitjes voor jullie medeleven en steun.

Afbeelding
(Uit archief)

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

09 okt 2024, 12:01

Afbeelding
Ann, het zal geen 100% zijn maar laat het ons op 80 à 90% houden .. Haar oogjes zijn geschonden . Ze is tenslotte een NAH ( niet aangeboren hersenletsel)
O Hallo Remie blij je weer te lezen ..
Eigenlijk kwam ik smakelijk eten wensen ..
Voilà mijn waterzooi is klaar
https://www.youtube.com/watch?v=9ZjSipPhwp8
En voor de Nederlanders , ik begrijp ook niet zo het Gentse dialect
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

marietteke

09 okt 2024, 15:34

Afbeelding
hallo
gisteren flink geweest en naar de joga gegaan ,
kan toch echt zo genieten van "de ontspanning "

mijn buurvrouwtje haar katje is "dood" ,
ik zorgde er altijd voor , als ze op vakantie was ,
maar het beestje was "op " , 18 jaar was hij ,
en de laatste dagen at hij niks meer ,
vaarwel lieve Lupo , ik zal je missen

jadi , bloemeke ,
geniet van jullie samen zijn ,

Remie , ik heb veel recpect voor jou ,
je bent een moedig man , vind ik

Michiel , lijkt me wel leuk zo'n robot stogzuiger ,
ik heb er gene

mama inge onze vroege vogel

an w en iedereen nog 'n fijne dag
geluk vind je onverwacht

Remie

09 okt 2024, 15:40

jadi schreef:
09 okt 2024, 09:49
Nu het slotje er op , ik wou jullie gewoon even laten weten hoe het met haar gaat . Ik ben nog niet vergeten dat ik hier ook veel steun kreeg in de eerste moeilijke dagen .
Bedankt Jadi, fijn om te lezen dat het goed gaat met haar.
Hier Afbeelding wij, Gina en ik, gewoon verder voor het allerbeste herstel wat maar mogelijk is voor haar en familie.

An-W

09 okt 2024, 15:46

Remie schreef:
09 okt 2024, 10:48
Ondanks de behandelingen zal dit proces wat vertraagd verder gaan is de verwachting in mijn geval.
Oké, we moeten er allemaal voeg of laat ’n keer aan geloven, alleen de manier waarop kan enorm verschillen.
Remie , wat vreselijk toch als je weet dat dit je voorland is . Respect voor je moed en sterkte gewenst voor jou en je familie :cry:
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

09 okt 2024, 18:51

Zopas de griepprik gehaald .

Wens jullie een aangename avond

Afbeelding

Remie

10 okt 2024, 06:39

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

10 okt 2024, 06:47

Afbeelding

Wij gaan vroeg weer de wekelijkseAfbeeldingin huis zien te halen.

Straks om 11 uur krijg ik de griepprik.!

Spreuk: De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen.

Afbeelding
(Uit archief)

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Michieldvd

10 okt 2024, 09:35

Gisteren een algemeen defect van telenet in onze blok. Iedereen zonder internet . Ze zijn in de namiddag langs gekomen om het op te lossen. Veel gepruts, internet uit, aan, uit, aan en ga zo maar verder. Later op de avond heb ik niet eens meer geprobeerd.
Ik weet er niet genoeg van om te vertellen wat de storing juist was maar nu werkt toch alles. Gelukkig maar.
Ochtendstond heeft goud in de mond zegt men. Wel, hier is het geen goud maar regen.
Niet met bakken maar alles ligt er toch kletsnat bij.
Ik geloof niet meer in weermannen en weervrouwen. Ze hebben zoveel verschillende weerradars dat ze niet meer weten welke de juiste zal zijn. Dus kiezen ze eentje op goed geluk denk ik.
Fijne dag verder. Veel sterkte aan de zieken onder ons.

jadi

10 okt 2024, 10:09

Afbeelding
Goede morgen iedereen, hebben jullie ook zo goed geslapen
Voor het ogenblik is het hier droog maar er ziet er wel grijzig uit. Een zacht windje is er ook . . Maar sporen van het zonnetje is nergens te zien ..
Het is wel mooi al die schakeringen van groen en bruin. Zelf donker rood/bruin zie ik . De klimop rond het de schouw bij mijn buren .
Moch er komt hier nu een kat voorbij mijn venster. Hoe is die hier opgeraakt . . Wel plezant , dat is wel de eerste keer dat dit gebeurd . . . Vraag me af of het beestje hier nog zal afgeraken ..
Het is stil in het doodlopend straatje, de kindjes zitten in de klas..Maar het is niet stil in het gebouw. Machinen draaien hier al 3 dagen op volle toeren . Niet te doen , ik mag er mijn niet op focussen of het werkt op de zenuwen .. ZENnnnnn. . .
Afbeelding
De buren hadden waterschade , alles is nu uitgedroogd en men is het aan het wegwerken . .
Maar euch , . . ik zal toch maar op boodschappen gaan .
Op mijn lijstje staan alle ingrediënten om voor de eerste dit seizoen hutsepot te maken . Njam njam
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: weet ik nog niet
P.S. kat weg, een schuchtere zon is er
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

10 okt 2024, 10:33

Michieldvd schreef:
10 okt 2024, 09:35
Gisteren een algemeen defect van telenet in onze blok. Iedereen zonder internet .
Da's dan toch een echte serieuze storing geweest Michiel, zeker niet leuk..!

zonnebloemetje

10 okt 2024, 10:56

een late goeie morgen iedereen

hier vannacht geregend in Brugge , maar sinds deze morgen vroeg was het al droog en nu nog en het zonnetje is er zelfs al een tijdje
wij hebben lang geslapen en we geraakten precies niet wakker
ik heb hier veel moeten bij lezen , want de laatste dagen had ik niet veel tijd voor mijn pc
gisteren weer een leuke gezellige namiddag gehad met de tofste madam van de Westhoek , jadi dus
en de tijd is weer voorbij gevlogen
vandaag blijven we eens thuis en de lakens van ons bed zitten al in de droogkast en zijn al gewassen en zodra ze droog zijn vliegen ze weer terug op ons bed

jadi ik zie dat je ook goed geslapen hebt , goed zo want te weinig slaap is niet goed
en allé daar een kat bij jou zo hoog op je terras , amai hoe komt die daar , maar das nu eens onverwachts bezoek dat je hebt sè , toch lief hé van dat beestje :wink: :lol:

Michiel , Celine heeft een robot stofzuiger en die kan dweilen ook en ze bediend dat ding met haar smartphone en ze is daar heel content van , want ze heeft daar 2 bordercollies rond lopen en 2 poesjes en ze doet haar robotstofzuiger regelmatig rondgaan zodat het toch proper blijft hé , en iedere 2 weken komt haar poetshulp dan ook eens grondig kuisen

Remie leuk dat je er weer bent hoor , doe rustig aan en we hopen dat je nog veel en lang kan komen schrijven

inge zijn de schilderwerken al gedaan ????
en is jou jongste al weer beter ????

marietteke , oooo wat erg van de poes van jou buurvrouw
maar 18 jaar is ook al een mooie leeftijd voor een kat en ze was daar zeker goed verzorgd

An wij halen onze griepprik nooit vroeger dan eind oktober , want dat werkt maar zo'n 5 maanden en als de griep toevallig eens heel laat zijn ronde doet dan werk het vaccin niet meer je krijg de griep toch nog , want mijn ventje heeft dat enkele jaren geleden voor gehad toen we ons vaccin begin oktober hadden laten geven

allé ik ga verder doen
voor iedereen nog een aangename donderdag verder

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

10 okt 2024, 12:10

Goedemiddag
Hier is het op en af wat nat.
Schilderen is klaar
En kind is weer beter, dinsdag al weer naar school.
Vanmorgen een paar boodschappen gedaan
En de nodige klusjes in huis

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft