In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

marietteke

07 okt 2024, 19:51

Afbeelding
ik kom vlug nog iedereen een goede nachtrust wensen ,

nu krijg ik elke keer van die vervelende reklame onderaan mijn scherm , grrr

Remie oei ziekjes ,
hopelijk morgen een betere dag

slaapwel allemaal
geluk vind je onverwacht

zonnebloemetje

07 okt 2024, 20:16

een goeie avond allemaal

deze morgen een beetje vroeg opgestaan , want we zijn redelijk vroeg vertrokken naar 't stad om wat te shoppen en een koffietje te drinken , en het was droog deze morgen in Brugge en het zonnetje kwam ook al vroeg piepen , dus ideaal weertje om eens naar stad te gaan
en het was al middag toen we thuis waren

Remie héél veel sterkte hoor nu dat je je weer niet goed voelt , maar doe rustig aan en naar je lichaam luisteren , en hopelijk moet je weer niet opgenomen worden , wat een rotziekte is dat toch hé

marietteke , Michiel , jadi , inge , An , en alle andere leutertjes die ik hier vandaag niet gezien heb

nog een gezellige avond verder

en nu ga ik naar familie kijken sè
want ventje heeft zich al geplaceerd in de zetel

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

07 okt 2024, 20:25

Remie , sterkte .

Voor allen een aangename avond gewenst .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
Michieldvd

08 okt 2024, 09:16

Guten morgen
voorlopig een stralend zonnetje. Hopelijk blijft het de ganse dag schijnen.
Zo van die mooie herfstagen kan ik wel genieten. Gisteren is het mij zo bevallen dat ik er aan denk om vandaag weer naar buiten te trekken.
Gans de dag binnen zitten daar heeft een mens geen deugd van.
Natuurlijk eerst wat huishoudelijke taken verrichten en tegen de middag mijn potje koken.
Een dutje doe ik niet na de middag want ik denk dat ik dan savonds niet meer in slaap zal raken.
Ik zal er eens aan beginnen want de stofzuiger staat al te wachten op mij. En de vilada staat ook al te springen :lol: :lol:
Heeft iemand ervaring met een robot stofzuiger??

Afbeelding

An-W

08 okt 2024, 09:32

Goedemorgen allen ,

Nee hier geen robotstofzuiger .

Fijne dinsdag , ik ben oppassen op kleinkids . Toedeloe .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

08 okt 2024, 10:26

Goedemorgen en een fijne dag

Remie:
Afbeelding

Hier zijn de boodschappen binnen en alles staat weer netjes in de kast en koeling
Zo even een verf klusje doen, maar nu eerst een kop thee.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Michieldvd

08 okt 2024, 10:51

mama-inge schreef:
08 okt 2024, 10:26

Zo even een verf klusje doen
Verdorie mama-inge, goed dat u er mij aan doet denken. Ik moet nog een kleine retouche doen aan een deur.
Hopelijk lukt dit zonder gans de deur te moeten schilderen. Anders moet ik nog een pot verf kopen.

zonnebloemetje

08 okt 2024, 11:41

nog efkes iedereen in de rapte een goeie zonnige morgen komen wensen

want we eten vroeg omdat we vroeg vertrekken met Myla en Elly naar de kapster om hun ondervacht eens goed te laten uitkammen en daarvoor rijden we naar Oedelem

dus voor iedereen strakjes smakelijk en tot later

Afbeelding

mama-inge

08 okt 2024, 13:26

Ik was toch nog 2 uur zoet met mijn verf klusje, maar het is klaar
Mag nu drogen, heb alle ramen tegen elkaar open staan, want het stinkt behoorlijk

Straks jongste zoon even ophalen van school.
Hij was afgelopen weekend en gisteren niet fit, hangerig, verhoging en overgeven, dus vanmorgen maar even met de auto weg gebracht in plaats van fietsen, want hij was er nog niet helemaal overheen.
Michieldvd

08 okt 2024, 18:48

De dag loopt weeral ten einde. Een mooie herfstdag was het.
De boterhammetjes hebben gesmaakt met een paar sneetjes Serrano ham.
Dus seffens weer het gewone ritueel van elke dag.
Ik wens jullie allen nog een fijne avond.

Afbeelding

mama-inge

08 okt 2024, 19:24

Eten achter de kiezen, de afwas gedaan
Honden uit gelaten en nu met de beentjes omhoog
Gaat niet laat worden, want de wekker staat weer vroeg morgen ochtend
Ik wens iedereen een fijne avond

An-W

08 okt 2024, 19:45

Vandaag was een drukke oppasdag , dus nu lekker voor de tv .

Fijne avond allemaal .

Afbeelding

mama-inge

09 okt 2024, 03:22

Goedemorgen en een fijne dag
Afbeelding

Ik ga werken
Daarna nog wat slapen
Eind van de ochtend een afspraak
En vanavond naar de hondenschool

zonnebloemetje

09 okt 2024, 09:25

een goeie woensdagmorgen allemaal

dadelijk een afspraak bij de kinesist , dus moet ik me nu klaar maken om op tijd te zijn

maar ik kom nog terug hoor

tot later

Remie we denken aan jou hoor , hopelijk vlug weer beter

Afbeelding

jadi

09 okt 2024, 09:49

Afbeelding
Goede morgen deze morgen ,
Het is frisjes , mijn windmolentje doet weer overuren . Het ritme is zo van stop, lichtjes draaien, om dan met volle kracht er voor gaan .
Net zoals mijn kleindochter , die is ook heel positief ingesteld. Gelukkig maar want ze moet nog een lange weg afleggen. Met heel veel geduld komt ze er wel . Het is een wonder dat ze zo goed hersteld , wetende dat ze maar 20% overlevingskansen had .. Lichamelijk evolueert meer dan positief, en is het bijna weer als voor het ongeluk. Maar geestelijk is het moeilijk om te verwerken, en wordt ze af en toe eens met de neus op de feiten geduwd. We staan als een echt team achter haar .Op K7 doet ze het ook goed, en is er een van de beste . We prijzen ons gelukkig. En dat we met ons allen andere inzichten in het leven hebben, moet ik je jullie waarschijnlijk niet vertellen . .
Nu het slotje er op , ik wou jullie gewoon even laten weten hoe het met haar gaat . Ik ben nog niet vergeten dat ik hier ook veel steun kreeg in de eerste moeilijke dagen .
Gisteren geen tijd gehad om even binnen te wippen . Reden: ik heb zitten tetteren met mijn kleindochter ts de kine-ergo-neuro - en ander "logen" . . Dipjes dag kan gebeuren .
Jawadde ik geraak er niet meer aan uit , om te antwoorden ..
Ik zal mijn best doen , en sorry als ik iemand niet vernoem dat is dan omdat ik dit even over het hoofd gezien heb.
Remie , . . . we denken aan je hoor . We vergeten je niet, en hier brandt mijn kaarsje voor alle zieke mensen , ik ben gisteren even ons kapelletje binnen geweest
Hallo Marietteke , ja die reclame ambetant hé .. Ik krijg die ook
Zonnebloemetje ook een familie fan , Aaron (Raven) stopt er mee jammer ik zag die graag spelen ..
Michiel , soms doe ik wel een schoonheidsslaapje op de middag als mijn lichaam dat aangeeft doe ik het .. Dat is daarom niet lang een half uurtje kan al genoeg zijn ..
An bevalt het u de oppas voor de kleintjes ?
Inge en is het verfklusje geslaagd dus ..
Michiel ik at gisteren avond rauwe boerenham op mijn boterham.
en ROB zo noemt mijn robotstofzuiger. Ik heb hem zo ongeveer 4j . Die loopt rond in mijn living (parket) . Het duurt langer en doet het grondig van links naar rechts enz .. Hij is wel heel allergisch tegen hangende draden . O wee als hij daar in verstrengeld geraakt .. En wat die hoekjes betreft , die draaiende borsteltjes zijn zo lang dat ze wel de hoekjes mee nemen . . Mijn dochter is aan haar derde toe . Maar : met haar twee katten is dat wel nodig .. En haar stofzuiger laat ze 's nachts rondlopen, elke nacht . . En 's morgens is gans haar beneden haarvrij . . Wou je even meegeven .
Ik heb wel nog ook een draadloze stofzuiger voor de kamers . Want ROB kan onder de kleerkast in de logeerkamer niet ,maar er staat een poot middenin en daar blijft hij hangen . Onder mijn bed kan hij ook niet om dat er draden van elektriciteit liggen .(elektrische hoofd- en voetsteun) Een andere stofzuiger geraakt er ook niet onder , allee bij mij dan
Aan iedereen een fijne woensdag de week is weeral doormidden.
*Deze namiddag ga ik koffie "leuten" met ? ?? Jullie mogen één maal raden :wink:
toedeloe
menu: Gentse waterzooi à la Jadi .. zoon komt langs
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.