In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: tijdens wandelingen zien we vaak wijndruiven staan. Vorige week nog, hier in een naburige gemeente, 2 wijndomeinen ( zag het aan de naam). We wisten het zelf niet. En dan gaat het telkens over uitgestrekte velden.
Op een gegeven moment was de wandelweg tussen de wijnranken, was tof.
Hier een rustige zondag. Koken hoefde niet, enkel opwarmen.
In de namiddag verder gelezen in mijn boek. Het laatste boek van de zeven zussen, het verhaal over de vader.
Dat boek heb ik al van vorig jaar , maar had het nog niet gelezen.
Tot morgen, allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
De hele wandeling uitgewandeld, maar op het laatste was het op wilskracht.
Toch blij dat ik dat laatste stukje nog meegegaan ben.
Was best interessant.
Gelukkig zocht de gids telkens een stukje schaduw op om haar uitleg te doen.
Slaap wel iedereen.
Toch blij dat ik dat laatste stukje nog meegegaan ben.
Was best interessant.
Gelukkig zocht de gids telkens een stukje schaduw op om haar uitleg te doen.
Slaap wel iedereen.
-

Hallo iedereen,
Deze morgend rozijnenbrood gebakken om het deze middag te eten. Het was nog een beetje warm vanbinnen, dat is het lekkerst. Was al een tijdje geleden dat ik nog brood gebakken heb.
Ook in de tuin bezig geweest, nu in de namiddag blijven we binnen.
Straks nog even naar bloemenwinkel want morgen zijn we uitgenodigd bij vriendin.
Tot morgen, allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Mijn lange jurk begint vorm te krijgen. Volgende week nog een pasbeurt en dan gaat ze in verlof. Pas de eerste week van September mag ik er dan om. Er zit niks van versiering op om de bruid niet te overschaduwen. Dan kan buurvrouw wel niet mee in September omdat ze al aan het werk is.
Vandaag de dokter.
Vanmorgen vroeg hadden we hier een kleine onweersbui. Een paar donderslagen en regen. Gisteren hebben we buiten gegeten. Hopelijk klaart het uit zodat we vanmiddag weer buiten kunnen zitten nadat ik van de dokter kom. We hebben een gemarineerde kippenborst gegeten. Perfect van smaak en mals. Vanmiddag de rest paling. Ventje kan dan eten wat hij wil.
Je rozijnenbrood zou er bij ventje wel ingaan, Anjelier.
Er staat hier een bontjasje op pootjes met grote groene ogen te kijken naar mij. Zal kijken hoe lang hij het volhoudt. Er zit wel een meeuw op het dak aan de overkant die hij in 't oog heeft. Bij ons, Buurman V en Erik, kunnen ze niet zitten vanwege die pinnen. De kaas ging er gisteren met veel smaak in bij Lilly. Ook haar soepje van over de middag was op.
Voila, Gimly is aan het eten. Het zal wel niet helemaal op zijn. Straks komt hij dan weer zeuren. Mag hij wachten tot ventje op is. De kattenbak was gisteren niet naar de zin van meneer. Doet ie het ervoor. Soms ook wel eens nadat wij weggeweest zijn. Of als hij vind dat hij hier de baas is. Lilly durft hem wel eens uit z'n kot te lokken. Maar als ze het gezien heeft dat hij het ervoor gedaan heeft dan geeft ze hem een mep. En ze is z'n WC madam als het ware. Hij bedekt het niet dus doet zij dat.
De donkere wolken lijken op te lossen.
Fijne dag seizoentjes
Mijn lange jurk begint vorm te krijgen. Volgende week nog een pasbeurt en dan gaat ze in verlof. Pas de eerste week van September mag ik er dan om. Er zit niks van versiering op om de bruid niet te overschaduwen. Dan kan buurvrouw wel niet mee in September omdat ze al aan het werk is.
Vandaag de dokter.
Vanmorgen vroeg hadden we hier een kleine onweersbui. Een paar donderslagen en regen. Gisteren hebben we buiten gegeten. Hopelijk klaart het uit zodat we vanmiddag weer buiten kunnen zitten nadat ik van de dokter kom. We hebben een gemarineerde kippenborst gegeten. Perfect van smaak en mals. Vanmiddag de rest paling. Ventje kan dan eten wat hij wil.
Je rozijnenbrood zou er bij ventje wel ingaan, Anjelier.
Er staat hier een bontjasje op pootjes met grote groene ogen te kijken naar mij. Zal kijken hoe lang hij het volhoudt. Er zit wel een meeuw op het dak aan de overkant die hij in 't oog heeft. Bij ons, Buurman V en Erik, kunnen ze niet zitten vanwege die pinnen. De kaas ging er gisteren met veel smaak in bij Lilly. Ook haar soepje van over de middag was op.
Voila, Gimly is aan het eten. Het zal wel niet helemaal op zijn. Straks komt hij dan weer zeuren. Mag hij wachten tot ventje op is. De kattenbak was gisteren niet naar de zin van meneer. Doet ie het ervoor. Soms ook wel eens nadat wij weggeweest zijn. Of als hij vind dat hij hier de baas is. Lilly durft hem wel eens uit z'n kot te lokken. Maar als ze het gezien heeft dat hij het ervoor gedaan heeft dan geeft ze hem een mep. En ze is z'n WC madam als het ware. Hij bedekt het niet dus doet zij dat.
De donkere wolken lijken op te lossen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Hallo iedereen,
Straks naar vriendin voor etentje. Maar eerst naar zoon voor de diertjes eten te geven, van daaruit is het niet zo ver meer.
Manlief is met Spaanse woef al op wandel geweest, dus die heeft ook zijn uitje gehad. Als het zo heet is zoals nu , wandelt hij in de morgend als het nog koel is.
Heb buurvrouw al appelen gegeven om appelmoes van te maken.
Er staan bakjes appelen in de auto voor de vriendinnen .
Deze week zal ik eens appelmoes maken voor ons , maar niet te veel, heb nog van vorig jaar. Toen had ik ook zoveel appelen.
MM: zelfgebakken rozijnenbrood is zo lekker. En eigenlijk heb ik daar weinig werk aan. Ik doe alle benodigdheden in de machine en die doet het werk. Afbakken doe ik in de oven. We eten het als het nog lauw is. Als het afgekoeld is , steek ik het in een diepvrieszak , zodat het mals blijft.
Tot morgen, allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MM, maat 37 is thans een heel courante maat hoor. Ik heb zelf ook een 37. Veel plezier gewenst.
Anjelier, gelukkig alles goed met Spaanse Woef.
HVT, komt weer een moeilijke periode voor jou aan.
Oma-C, hoop dat ondertussen je gezondheid wat beter is.
Wilde Eend, alles oké daar ?
Stokroos, hopelijk bij jullie ook alles goed.
MJ, hoop dat bij jullie ook alles naar wens gaat.
Bekske, altijd nog mooie plaatjes. Hoe is het met jouw hondje dat geopereerd is geweest ?
Hoop dat ik niemand vergeten ben, was alleszins niet mijn bedoeling.
De burgerlijke dienst zaterdag was " mooi " maar intriest. Bij het binnenkomen van de aula, gaf ik mijn vriendin een knuffel, ze wou me haast niet loslaten. Ook de oudste zoon, zijn verdriet was vreselijk, die weende niet, die huilde echt. Er bleef geen oog droog. Ik heb lang stand gehouden, maar de tranen kwamen er toch, en probleem is dat er eens de tranen er zijn, ik moeite heb met op te houden. Na de begrafenis, toen we al enkele uurtjes thuis waren, deed ik dan nog een opstoot van ménière. Manlief zei dat die uitgelokt was door stress. Nu kunnen we er enkel zijn voor haar en haar 2 zonen. Hoop dat ze rouwbegeleiding krijgen.
Gisteren hadden manlief en ik een kleine BBQ op ons terras boven. Er vloog een wesp rond Matice en manlief sloeg die weg met zo'n " elektrische " vliegenmepper, maar hij zwaaide deze zo rond, dat Matice er een schrik van pakte en nimmer het terras op wou. Mannlief vertelde het me en mijn vraag was of hij er een gewone schrik had van gepakt of een schrik die de therapeut eruit moest krijgen. Manlief zei dat we vandaag wel zouden zien. Maar deze ochtend kwam hij gewoon het terras op, de vliegenmepper hebben we voor hem verstopt. Komt dus goed.
Vorige vrijdag een nieuwe ladyshave gaan halen. De mijne was stuk, het was dan ook al een oud ding.
Manlief heeft niet graag dat ik scheermesjes gebruik, ik heb me ooit al eens flink gesneden omdat ik dat blijkbaar te vlug doe.
Zo, ik ga wel deze voormiddag met Matice wandelen. Vandaag boven poetsen met de ramen dicht en de airco's op. En voldoende pauzen nemen.
Zo, ik wens iedereen een fijne dag. Blijf maar binnen als je niet buiten moet zijn, vooral tijdens de middaguren en vergeet niet extra te drinken.
Liefs en een knuffel voor elkeen die er behoefte aan heeft.
-
Dat zijn we dus aan het doen binnen blijven.
Oef rust! Iedereen terug buiten...
Klinkers zijn herlegd. Heel mooi gedaan. Zijn geld waard.
Airco is besteld. Komt in mijn slaapkamer. Dacht niet dat het zou kunnen. Wel dus. De prijs valt best mee. Ik had de helft meer begroot. Het was de zaakvoerder himself die me geholpen heeft!
De vervang hulp viel heel erg mee. Een heel lief meisje, heel zorgzaam en bezorgd, vooral omdat het zo warm was om boodschappen te doen.
Anjelier dan koop je een mix om dat rozijnenbrood te maken of gewone bloem en zo voort?
Misschien mag ik dat dan wel eten als ik het zelf maak.
Ik mag de machine van de oudste hebben.
Maar gelijk ik toch oh zoooo graag in de keuken sta...
Dames hou het hoofd en de ledematen koel!
Ik ga verder lezen in mijn detective.
Ik ben de feel good romannetjes zo een beetje beu.
Oef rust! Iedereen terug buiten...
Klinkers zijn herlegd. Heel mooi gedaan. Zijn geld waard.
Airco is besteld. Komt in mijn slaapkamer. Dacht niet dat het zou kunnen. Wel dus. De prijs valt best mee. Ik had de helft meer begroot. Het was de zaakvoerder himself die me geholpen heeft!
De vervang hulp viel heel erg mee. Een heel lief meisje, heel zorgzaam en bezorgd, vooral omdat het zo warm was om boodschappen te doen.
Anjelier dan koop je een mix om dat rozijnenbrood te maken of gewone bloem en zo voort?
Misschien mag ik dat dan wel eten als ik het zelf maak.
Ik mag de machine van de oudste hebben.
Maar gelijk ik toch oh zoooo graag in de keuken sta...
Dames hou het hoofd en de ledematen koel!
Ik ga verder lezen in mijn detective.
Ik ben de feel good romannetjes zo een beetje beu.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

clive het hondje luna is al van 18 juni naar de hondenhemel vertrokken .De dierenarts die hier al jaren kwam heeft haar voeten eraan geveegd bij manier van spreken .Had een andere dierenarts laten komen die heeft drie dagen na mekaar hier geweest maar helaas het was te laat had ik maar iets eerder iets ondernomen maar ja spijt komt komt altijd de laat nu vloeien de tranen weer .een fijne dag voor de seizoentjes groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Lilly was gisteren een tevreden poes omdat wij voor een lange tijd buiten hebben gezeten. Dat vind ze superleuk. De torenventilator staat beneden omdat het hier warm is. Ik klaag niet hoor, ik heb minder pijn.
Ventje was gisteren vergeten dat ze een nachtophaling deden ivm de 15 de. Kan gebeuren.
Ze hebben vanmorgen al de blauwe zakken komen halen.
Gimly weet een beetje van de warmte. Hij voelt zich niet lekker. Lilly was gisteren aan haar soep bezig en je hoorde haar slurpen. We moeten binnenkort toch zand bestellen en dan bestellen we ook de korrels, haar soepjes en de liquid sticks waar ze allebei dol op zijn. Ik doe dat in een eierdopje en dan is het likken maar.
Qua weer ziet het hier er erg bewolkt uit. Het is echter al 18°. Vandaag gaat ventje dan de wekelijkse boodschappen gaan doen. Morgen gaan we op verkenning in de vernieuwde blauwe sluis. De menukaart leest chique. De prijzen ook.
Een heel nieuw interieur en een nieuwe kok/vriend kunnen heel wat doen. We moeten ook nog met Stefaan en Martine uit eten en dit is dus een test. Vinden we het er te chique dan nemen we hen eerder mee naar Julia. Daar is het meer casual. Behalve die ene ober die daar rondloopt alsof het ferm tegen zijn gedacht is.
De baas heeft meteen een brede smile als ik daar binnen stap.
Ik denk dat ik alles verteld heb. Nu kan ik de bonussen binnenhalen.
Fijne dag seizoentjes.
Lilly was gisteren een tevreden poes omdat wij voor een lange tijd buiten hebben gezeten. Dat vind ze superleuk. De torenventilator staat beneden omdat het hier warm is. Ik klaag niet hoor, ik heb minder pijn.
Ventje was gisteren vergeten dat ze een nachtophaling deden ivm de 15 de. Kan gebeuren.
Ze hebben vanmorgen al de blauwe zakken komen halen.
Gimly weet een beetje van de warmte. Hij voelt zich niet lekker. Lilly was gisteren aan haar soep bezig en je hoorde haar slurpen. We moeten binnenkort toch zand bestellen en dan bestellen we ook de korrels, haar soepjes en de liquid sticks waar ze allebei dol op zijn. Ik doe dat in een eierdopje en dan is het likken maar.
Qua weer ziet het hier er erg bewolkt uit. Het is echter al 18°. Vandaag gaat ventje dan de wekelijkse boodschappen gaan doen. Morgen gaan we op verkenning in de vernieuwde blauwe sluis. De menukaart leest chique. De prijzen ook.
Ik denk dat ik alles verteld heb. Nu kan ik de bonussen binnenhalen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Hallo iedereen,
De appelmoes staat te pruttelen, is bijna klaar.
Ik heb gemaakt van een volledig bakje afgevallen appelen. Vriendinnen gingen ook appelmoes maken.
Ik doe daar ook steeds wat citroensap in , heb je een mooie witachtige kleur.
HVT: ik gebruik nooit een broodmix , alhoewel dat gemakkelijk is.
Voor rozijnenbrood is het bloem, suiker, gist, zout, rozijnen, water en ei.
Als je het recept wilt , laat maar weten.
Gisteren een leuke dag bij vriendin, we hebben eerst buiten gezeten voor aperitief en voor het eten zelf binnen , waar het koel was. Ook vlogen er wespen rond en vriendin 2 is allergisch aan wespensteken. Heeft ook steeds zo'n epi pen bij haar.
Daarstraks van dochter pralines gekregen van op reis . Zijn lekker , maar ambachtelijk , dus moeten vlug op
Tot morgen, allemaal.
-
En als ik dat nu zonder suiker zou maken? Anjelier?
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ondanks het warme weer hier iedere dag warm eten gisteren voor mij alleen mosselen met friet klaargemaakt .Vandaag aardappelen met bloemkool in witte saus en biefstuk .Savonds laat zelfgemaakte soep nadat ik mijn avondmedicijnen heb genomen .Iedere morgen havermout met zelf gemaakt versgeperst appelsien en madarijnen sap erop .Dan nog een banaan ,perzik en nectarine erbij alles samen geplet en goed door mekaar geroerd .Ik eet nooit koude schotel of drink nooit iets uit de frigo .Kan er niet tegen .Maak iedere dag thee voor een hele dag nu laat ik deze thee lauw worden om te drinken .Dan nog iedere dag vers vlees klaar maken voor de viervoeters iedere dag iets anders .Straks gaan ze smullen van kippenlever afgekookt met bouillonblokje erbij .Dat is mooi hoe ze daaraan zitten te smullen .Heb een speciale oven om hun vlees iedere dag te bereiden .En drie maal per dag een snoepje .Dagelijks een kleine wandeling smorgens en savonds met hulp een grote toer rond nu is dat om 21.30 uur als het frisser is .Ze hebben hun korte toer al gedaan en verder kunnen ze in de dag in de tuin .Hier binnen is het in de dag 24 graden zonder airco of iets en de achterdeuren staan nuop een kier de hele dag de koepels daar heb ik zelf verduisterende gordijnen voor gemaakt dat ik met een lange steel kan dichtschuiven .De gevleugelde krijgen hier iedere dag vers water voor drinken en baden .De viervoeters hun water word ook iedere ververst .Nu zijn de gevleugelde aan hun ochtendconcert bezig .groetje