In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

25 dec 2019, 11:21

Lieve mensen,
Voor iedereen een Zalige Kerstdag vandaag.
Liefst zonder zorgen en pijn........

Hier is beslist om enkele dagen naar de kust te gaan, ze gingen dakwerken uitvoeren, nog dit jaar, en we gaan eens poolshoogte nemen...... Of we nu thuis binnen zitten of ginder, veel maakt het niet uit.

Aan allen dus het beste voor deze periode gewenst, ook voor nonkel Bert 😊.

Tot ..... de volgende .
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

25 dec 2019, 16:15

Hallo allemaal, al een beetje bekomen van gisteravond :oops:
Wij hebben het rustig gehouden met gourmette
Alles is niet opgegaan, daar hadden de kinderen
vandaag nog genoeg aan, genoeg is genoeg hé
Als je met en overladen gevoel met lopen dat is niet fijn
verstandig geweest en op tijd gestopt vandaag dus
geen last en een goeie nacht gehad :wink:
Het is rustig hier , ook in de buurt, ik heb nog
een toerke op de H-trainer gereden, 't was te donker om
buiten te gaan...een rare week, morgen alweer maandag
vanavond dus de vuilzakken buitenzetten :roll: en het papier

Ik wens jullie allen nog en gezellige avond en een goeie nachtrust
Groetjes allen en tot morgen... :)

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

25 dec 2019, 17:31

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, inderdaad een hele rare week. Maar morgen is het donderdag en geen maandag, niet dat je voor niets vuilzak en papier buiten zet. En stoppen met eten als je genoeg hebt is inderdaad de verstandigste manier. Hebben wij gisteren ook gedaan en voor nu is er een kleine kaasschotel. Fijn dat het bij de kinderen zo leuk was.

Hoop dat bij Anjelier alles oké is.

Matice zit veilig binnen , want onnozelaars zijn hier vuurwerk aan het maken. Gelukkig is hij druk aan het spelen en hoor je het niet zo binnen.

Ben nu op mijn nieuwe computer aan het typen, ik heb zowaar toetsen met letters en cijfers erop :D .
En alle toetsen werken, ook al een heel verschil met mijn oud versleten beestje.

Ga niet alle namen noemen maar wens ieder van jullie nog een gezellige Kerstdag.
Liefs en een warme knuffel.

wilde eend 2

25 dec 2019, 22:03

Afbeelding
Kom nog even een goede nacht wensen aan alle seizoentjes ;-)
En dan op tijd naar BEDlehem ... ;-) :-D Worden jullie ook zo moe van al die feesten ??
Slaap wel allemaal ! aan alle seizoentjes !

anjelierken

25 dec 2019, 22:10

Hallo iedereen,

AAN IEDEREEN een zalige kerst.

Vanmorgenvroeg al wakker gebeld door zoon, ze zijn allebei ziek, erge buikgriep.Ja, manlief heeft het gisteren ook gehad.Dus vlug aankleden en naar ginder.We gingen tegen de middag op restaurant en hebben dan maar ukkepuk meegenomen, is toch 1 zorg minder voor de zieke ouders.Ukkepuk heeft ook genoten van het kerstdiner, we hebben ons eten een beetje verdeeld.Ukkepuk heeft zich voorbeeldig gedragen, was heel braaf.
Morgen komen ze allebei naar hier, kunnen de ouders nog een beetje rusten.

Zo telefoon krijgen s'morgens vroeg heb ik niet graag, is meestal geen goed nieuws.Maar allé, binnen enkele dagen is het ook gepasseerd, denk ik dan maar.

Gisteren naar vader geweest, zag er echt goed uit, had een glaasje cava op zijn tafel staan.Die middag hadden ze kerstdiner gehad in de zaal, maar vader moest op zijn kamer blijven.Uit voorzorg voor zijn zwakke gezondheid.Ik had een kerstroos mee om de kamer op te fleuren en zus had een mini-kerstboompje geplaatst aan zijn bed.Zo is er ook kerstsfeer op de kamer.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

25 dec 2019, 22:57

Vandaag naar mijn zus geweest.
Zelfde menu als gisteravond.
Het was heel fijn gisteravond ik denk er met een warm gevoel aan terug.
Zo blij was jongste kleindochter met haar Mega Mindy kostuum!
Dat was wat je noemt sprakeloos zijn van blijdschap.
Ze deed het pak open en ze zag wat erin zat en ze werd helemaal stil en je zag haar denken:
"Dit is niet waar? Jawel, het is wel waar..."
Ze had er al zolang naar gevraagd en ze kreeg het maar niet.
Nu kreeg ze het van haar peter voor haar kerst!
Ze heeft het van de hele avond niet meer uitgedaan.
Ze was wel bereid het masker te delen met oudste kleindochter, die al lachend zegde dat ze ook best een Toby pak had gewild...omdat dat blauw is en niet roze...

Oudste had heel lekker, maar natuurlijk veel teveel eten gereed gemaakt.
Ik moet een paar dagen niet koken.

De kindjes hadden samen met hun mama een mooi liedje ingestudeerd en gezongen terwijl mama blokfluit speelde. Kleinzoontje speelde ook een liedje op de fluit. Zo ernstig.Ze hadden samen met mama een mooie kaars gemaakt in bijenwas. Oudste kleindochter had een mooie tekening gemaakt en middelste kleinzoon had een vliegtuigticket naar het jaar 2020 ineen geknutseld.
Ik ben heel blij met mijn nieuwe fietstassen, want na acht jaar zijn de mijne nu toch echt wel niet meer om aan te zien.Kortom het was een geslaagde avond.

Er was gisteren en vandaag zoveel warmte rond mij.
Het was best fijn.

clive

26 dec 2019, 07:33

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, jouw Kerst was wel heel goed geslaagd , zo geslaagd dat je er met een warm hart aan terug denkt, fijn zo. En niets zo mooi als stralende kinderogen bij het uitpakken van een geschenkje wat ze echt willen. Heb ik ook gezien bij de kleinkinderen van hiernaast met de geschenkjes van de Sint. 4 januari is het hier receptie en dan krijgen ze hun kerstcadeau. Weer blije gezichtjes.

Anjelier, wat doet het mij plezier te lezen dat het zo goed gaat met jouw vader. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht met de vorige onheilspellende berichten toen hij in het ziekenhuis lag. Blij dat zijn gezondheidstoestand zo goed is nu. En de kinderen geveld door buikgriep, dat is minder. Hoop dat ze vlug terug beter zijn, vooral schoondochter nu ze zwanger is, want ik denk dat ze nu niet veel medicatie mag nemen.

Wilde eend, zo te lezen heb jij leuke feestdagen achter de rug wat ik alleen maar kan toejuichen. Ik hoop dat jij heel goed geslapen hebt en de batterijtjes opgeladen zijn. Rust vandaag nog maar een beetje

Ook wij hebben er gisteren een gezellige en vooral rustige dag van gemaakt. Zijn gaan wandelen met Matice en hebben daarna aperitiefhapjes gegeten en voor het avondmaal hadden we een kleine kaasschotel.
Matice had gisteren zelf zijn geschenkje voor nieuwjaar onder de boom uitgehaald en kreeg het nog open ook. Kunnen we nog eentje gaan halen bij de dierenwinkel :D . Heeft er wel veel mee gespeeld

Muddy Maddy, jij hebt heel wat geschenkjes vergaard van ventje en Gimly. Fijn zo. Matice krijgt blijkbaar zijn spaarpot niet open :D . Binnenkort moet ik hem wel eens openmaken want hij is bijna vol. De centjes tellen en dan geven aan het goed doel. Dat is soms meer dan je denkt, er steken centjes van 5 van 10 en van 20 in.

Oma-C, voel je je wat beter of slaat die vieze "M" in alle hevigheid toe ? Hoop echt van niet.

MJ, heel veel plezier aan het zeetje, geniet ervan.

Moet nog een beetje wennen aan mijn nieuwe computer, vooral aan het toetsenbord, moet nimmer zo fel duwen erop.
Vandaag de benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en de was + de strijk doen. Een gewone dag dus. Papier staat al buiten en de eerste wasmachine is al uitgedraaid. Ga dadelijk de tweede instoppen.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne dag. Liefs en dikke knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Muddy Maddy

26 dec 2019, 08:24

Goede morgen seizoentjes,

Iedereen dus goed gefeest?
Hier was het eend op vel gebakken, maar was veel te droog. had gelukkig nog bbq saus uit de action in de frigo staan. dan was eend wel smakelijker.
dan ons sorbetje opgegeten en 's avonds de rest vissoep met een paar kwarteleitjes voor mij en wat sneetjes gerookte bacon voor ventje. dan hebben we seizoen twee van Enterprise beginnen te bekijken. wat we vandaag op ons bord zullen scheppen is een raadsel. op het menulijstje staat restjes maar er zijn geen. Kan zijn dat we vandaag naar brugge rijden naar die traiteur die hammetje met pepersaus voorsteld. Of we gaan naar de buurgemeente waar onze slager nu werkt. doen ook delicatessen. En vrijdag dan de grote boodschappen in de carref. een bak leffe bij de dranken centrale. Toen ik naar beneden liep was Gimly aan het miauwen. Honger dus. is nu naar boven om een dutje te doen. eend lustte hij niet. wel eend in zijn zakjes. ik ben aan het denken of we geen lamsbout zouden klaarmaken ipv dat hammetje. maar een kilo bout zal te veel zijn voor ons. En ik heb zo'n geen grote ovenschaal. dat oventje is een pak kleiner dan mijn mastodont combi.
ventje zei dat 'm miskocht had, maar op de moment zelf was er te weinig reserve om een beter toestel aan te schaffen. hij wilde niet onder nul gaan. nu is hij het zich aan het beklagen. Voor Kip is die oven juist goed geschikt, maar voor sommige dingen minder. zo waren de stokbroodjes voor bij de camenbert ietsjes te bruin gebakken. en camenbert met chorizo was wel lekker maar niet voor herhaling vatbaar. moet trouwens ook op het boodschappenlijstje. Moeder ging op 11 uur bellen maar het was 10 na 9 toen de telefoon al rinkelde. ik zat juist neer zonder een kopje koffie. heb dan geen koffie gedronken. pas toen moeder uitverteld was, heb ik kunnen ontbijten.
De afwas staat er nog. zal die doen als er genoeg licht is. heb een messengerbericht gehad van nichtje. bedankte ons voor het zelfgemaakte kaartje en vroeg ons adres. ik heb het vage vermoeden dat ze in 2020 zal trouwen. ze woont al 3 jaar samen met M. ze zaten ook samen op kot in Gent.
Van neef niets gehoord. die zal met zijn rijke vriendin op reis zijn. postbode zijn is blijkbaar plezant want deze zomer was hij 4 weken met haar op reis. Hij weet niet dat wij weten dat 'm postbode is ipv leerkracht in het lager. Gimly is toch teruggekeerd naar beneden. Ik meen gehoord te hebben vlak nadat het licht uit was, dat hij in de bib. heeft liggen slapen. Buren V. vierden gisteren kerst en ja met bulderende lach, geschraap van stoelen. Wij weten onmiddelijk als er een feestje is of er iemand gewoon op bezoek komt. zelfs al is de dag ervoor gedweild, alles wordt opnieuw gedaan. na hun ontbijt hoor ik vaak de kruimeldief. ook al eten ze in hun keuken/veranda.
Gimly heeft gisteren zijn antihaarbalsnoepjes gehad voor zijn kerst. geen speelgoed van Sylvia. hij heeft 6 zakjes met catnip en een supergroot zakje, 4 muizen met ratel waarvan 1 in zijn zetel ligt maar waar al de rest is, 2 zakjes zijn verdwenen, het supergroot zakje en 1 blauw. alle muizen behalve die in de zetel en zijn twee paarse grote muizen. Och, ja zijn vorige vis is ook vermist.
we gaan eens met een trekker onder alle kasten moeten gaan.
In engeland is het nu boxingday. niets met de sport te maken, maar met de dozen van kerst die buiten gezet werden vroeger. dat werd dan opgehaald. wij sparen dozen voor het papier. Ons Mies zat altijd op de dozen van chaqali Dedecker die de drank en de sigaretten waar iedereen van het departement Belgen recht op had leverde. Onze dove Buurjongen kwam altijd de catalogus van de wijn halen om naar de mooie prentjes te kijken. als hij een prentje mooi vond kocht hij de wijn. ook al was het flutjeswijn. zijn moeder begreep dat niet. hij had 10% korting op zijn werk: M&S, maar hij ging ze gaan halen naar de Tesco niet ver van ons huis. als zijn moeder hem nergens vond , belde ze naar ons en kwam dan meestal zelf ook af. zij was de afnemer van de flessen Gin. de buren andere kant campari. eeikes. yuk wat een vieze brol. heb dat gedronken op de begrafenis van mijn grootmoeder. Ik lust dat echt niet. veel te bitter. ook martini lust ik niet. noch de witte noch de rode.
heb dan veel liever een witte porto.
Er is weer een gastronomisch restaurant dat heel gekend was, failliet gegaan. stond op de fb pagina van het oostends nieuws.
zo, ik ga nu ontbijt nemen. het is nog te donker om aan iets te beginnen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Helena van Troje

26 dec 2019, 10:18

Tegen mijn gewoonte in zit ik hier nog in mijn pyjama.
Kuitkrampen waren de boosdoener vannacht.
Dan val je pas tegen de ochtend in slaap en wordt veel te laat wakker.

Ik wou eerst en vooral de fietsenmaker bellen.
En joepie joepie ik mag d fiets halverwege in het bijhuis laten herstellen.
Dat is normaal gezien de afdeling super sportieve fietsen.
De baas ging ze daar verwittigen.
Ze zullen me daar zien komen met mijn mastodont.

Nu ga ik toch eerst eten denk ik en dan douchen.

Mooi overzichtje dat je maakte Clive, dat is fijn.

Ik zit hier op mijn bureau waar ik niet weet welk weer het is, dus gelijk hoe maak er het beste van.

Oma-C

26 dec 2019, 10:27

Afbeelding

Goede morgen , de dag gaat weer snel
het is donker maar droog, we zien wel wat er komt :roll:

M-M, clive, Helena, wilde eend en al de andere seizoentjes
die zich goed hebben geamuseerd, op naar de volgende feestdag :wink:
Iedereen tevreden met wat er was, een fijne da-avond achter de rug :lol:

anjelier, sterkte met de zieke ouders van de ukjes
hopelijk krijg je het zelf ook niet want dat zou helemaal
niet aangenaam zijn, voor niemand, ook de kleintjes niet
maar als het in huis zit, is het soms onvermijdbaar
Veel sterkte...

Hier weer een rustige dag...de gewone dagelijkse taken en dan weer kalmte
want de kristalletjes in het middenoor blijven vervelend doen :oops:

Geniet verder van de feestweek, liefst zonder overdaad
en blijf gezond als het kan... :wink:

wingerd

26 dec 2019, 13:57

[url=https://www.animaatjes.nl/glitter-plaatjes/kerst]Afbeelding[/url

Nog een zalige kerstweek aan jullie allemaal !

Bobijntje

26 dec 2019, 16:10

Hallo

Wij zijn even "ondergedoken" tijdens de kerstdagen,
zonder I-phone, zonder pc...zalig die rust!

Iedereen van wie ik een kaartje mocht ontvangen...
hartelijk bedankt, ze hangen aan het kerstlint.

Maak er allemaal nog een fijne feestweek van!
Geniet nu... niet morgen

Oma-C

26 dec 2019, 18:36

Afbeelding

Een goede avond alle seizoentjes :wink:
Hier regen in plaats van de sneeuw op het plaatje,
en een killige wind...vandaag de dagelijkse huistaken gedaan
en verder wat gepoetst... zondag komt er bezoek
dus hebben we het graag netjes hé, zoon van overleden zus
uit de Walen komt, met z'n gezinnetje, het wordt parleren want zij kennen
bijna geen Vlaams, dus zal het niet simpel zijn, ik heb hem
niet meer gezien sedert het overlijden van mijn zus
en mijn Frans is ook niet meer wat het geweest is....
als je het niet onderhoudt... dan verleer je het :oops: :oops:
maar we trekken onze plan wel :lol:

bobijntje ondergedoken gezeten met de kerst... :lol:
dat had ik ook willen doen, maar dan ineens een winterslaap :roll:

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond en een goeie nacht
tot later
:wink:

clive

27 dec 2019, 08:28

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bobijntje, groot gelijk onder te duiken.

Wingerd, van harte bedankt voor het mooie kaartje. Het hangt te blinken op mijn kaartenlint.

Oma-C, eens dat je bezig bent in het Frans gaat dat geleidelijk aan weer wat beter. Gewoon durven en als je fouten maakt negeren. Jullie zullen elkaar veel te vertellen hebben, geniet ervan.

HVT, hopelijk de nacht doorgekomen zonder krampen. Doet echt wel pijn hé ?

MJ, geniet nog van het zeetje zolang jullie daar zijn en wees voorzichtig op de terugweg.

Anjelier, zijn de kinderen wat beter ? En hoe ging het met de Ukjes ? Nog veel moeten eten van hen :D .

Muddy Maddy, nog aan het uitslapen ? Gelijk heb je. Ook jullie hebben leuk Kerst gevierd. En alles opgegeten, dus geen restjes in de koelkast. Matice was niet echt ziek hoor, hij had een beetje gespuwd toen, maar toen was het al over. Bovendien had hij geen koorts, als dat wel zo was geweest, waren we met hem toch naar de dierenarts van wacht geweest, maar gelukkig was dat niet nodig. Alles goed met Gimly ?

Wilde eend, terug voldoende uitgerust van de vorige dagen ? Dan kun je er weer tegenaan.

Had gisteren na het dweilklaar maken van de 2 benedenverdiepingen niet meer gestreken. Dus was ik vandaag wat vroeger opgestaan en heb hem nu gedaan. Toch een uurtje bezig geweest. En dan vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en dringend naar de glasbol gaan, is vorige week ook niet gebeurd.
Het zijn dan ook rare dagen. Vanavond ook de boodschappen gaan doen, dan zijn we daar al vanaf.
Gisteren Matice nog 2 speeltjes bijgekocht daar hij zijn nieuwjaarsgeschenkje zelf genomen had en vakkundig uitgepakt. Deze 2 heb ik wel in geschenkzakjes gestopt, maar op een veiliger plaats gezet. Hij is dan ook wel een heel dankbare hond als je hem een speeltje geeft en hij speelt graag met veel op hetzelfde moment. Er zijn dagen dat hij zijn speelgoedbox gewoon omver gooit zodat de vloer van de living bezaaid is met speelgoed. ' s Avonds als hij slapen is, gaan we rond met de box en ruimen alles op. Ook wat onder de zetels ligt. En toch kom ik met het stofzuigen of dweilen vaak nog een verloren speeltje tegen.

Zo, ik wens iedereen nog een fijne vrijdag. Liefs en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C

27 dec 2019, 09:27

Goede morgen alle seizoentjes,
raar dat het alweer vrijdag is, zo'n gekke week en volgende
week weer zo een :roll: je weet niet meer welke dag we zijn :?
Vandaag weer wat poetswerk en de gewone huistaken
boodschappen doen is voor morgen, dan kan ik vanalles
meebrengen voor het bezoek...
ik heb wat langer geslapen aangezien het zolang donker blijft
en dat doet deugd :wink:

clive de vroege vogel elke dag :lol: en al zo druk bezig...
en Matice wist dus heel goed zijn pakje eruit te halen :lol: :lol:
slim beestje....
Dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen, dank u
Ik wens jullie allen een fijne dag en straks het weekeind
Maak er het beste van, nog even en al de drukte is weer voorbij

Ik hoop dat de zieken beter zijn, ik wens iedereen veel sterkte :)

Afbeelding