In de Vier Seizoenen reeks 33 Winter 2023-2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

24 dec 2023, 12:17

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is hier rustig en stil, heb het idee dat het vandaag zaterdag is, raar.

Vanavond met de ganse familie uit eten, er is ook voor de kindjes een speelruimte voorzien. Dat vind je niet veel en zeker niet op kerstavond.

Vrijdagavond naar de kerstmagie geweest in een kasteel in de buurt. Vond de winterbar ( was een spiegeltent) wel heel mooi. Had dat nog nooit gezien, manlief ook, dat is nog iets uit de tijd van onze ouders. In het kasteel zelf was alles mooi versiert, er was ook een kerstverhaal ( wat meer voor de kinderen was), had er eigenlijk meer van verwacht. Vond het een beetje sober.
Nochtans is het een mooie locatie waar je veel meer kunt doen, bv. met een kerstmarkt erbij .

Dames, geniet van de kerstdagen.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

24 dec 2023, 12:48

Aan iedereen een gezellig kerstfeest gewenst...
Wij zijn hier met negen maar de kinderen komen kokkerellen dus we hebben de voetjes maar onder tafel te steken. De sfeer, daar hebben we alleszins ook voor gezorgd.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

24 dec 2023, 20:53

Afbeelding
ps ik ga genieten van mijn knus bed en een schoonheidsslaapje groetje

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 dec 2023, 23:44

Ze zijn naar huis.
Het was best gezellig.
Niemand is met honger naar huis gegaan.
En ik heb nog wel een beetje eten voor de volgende dagen.
Morgen rust.
Gezellig in mijn eentje.
Ik zal toch weer lekker eten.

Slaap wel allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 dec 2023, 05:11

Goede vroege morgen ( alweer) seizoentjes,


Door de Wind en het effect van Volle Maan en mijn arthrose die weer opspeeld, heb ik weer niet echt kunnen doorslapen. het is voor de moment aan het gieten. Nog steeds veel wind. die regen dat kan me niet deren maar het is die straffe wind die de doorslag geeft.
dat en weer om de 5 min.moeten gaan plassen. :roll:
bovendien heb ik door de wind weer last van slijmen.
tot daar de gezondheidsklaagzang.

We hebben al de avond voor kerst achter de rug en de kadootjes. vandaag kerstdag kippenstoofpotje. We hebben nog fondue over. Kunnen die invriezen. 3 personen dat was toch te veel. maar aan de andere kant als je pas een zeetong ( klein) hebt verorberd dan heb je niet veel honger meer. ( een uur voordien)
we hebben ons effe zorgen gemaakt over Lilly. die was nieuwsgierig als ze is, achter de tv-kast gaan snuffelen. Ineens vinden we de juffrouw nergens. ze was ergens van geschrokken en had zich uit de poten gemaakt. ze was niet boven, gewoon verdwenen.uiteindelijk haar dan toch gevonden. ze lag op het bed, aan mijn voeteinde. we hebben haar Tonijn dan maar boven op bed gegeven. en langzaam is ze dan weer tot zichzelf gekomen.

Suus was heel erg ontroert toen ze haar 2 persoonlijke kadootjes kreeg. vooral die houten kaarsenhouders voor waxinelichtjes met opschrift, brachten de eerste traantjes boven. en toen het vriendschapskettingje. dat was een stortvloed van tranen plus de nodige knuffel.
ik had er met zorg over nagedacht. het eerste kadootje was een bijna kopie van Lilly. een gewoon stenen beeldje. Toen die voor de eerste keer aan het raam stond, ging Lilly ernaast zitten met een blik van "het orgineel is veel beter" dus kan ze nu ook Lilly bij zich hebben. natuurlijk hopen dat het niet gebroken wordt door de ontstuimige storm. ( tuxedo kater)

Voorlopig zit Lilly nog boven en is Gimly na wat korrels 'm ook gepleurd. hij weet dat hij toch nog geen zakje vlees krijgt. Lilly is wel een aaitje komen vragen maar snorren dat zit er nu weer niet langer in. Misschien heeft ze nog wat tijd nodig.

Suus wordt vandaag door mij onder handen genomen. ik ga haar haren wat fatsoeneren. en ik schrok ook toen ik die kale plek op d'r achterhoofd zag. die is redelijk groot. veroorzaakt zei de kapster door de stress die ze met Jo had. het groeit maar langzaam dicht. ik heb haar aangeraden haar haren in een vlecht te doen. vind haar daar beter mee staan dan haar knotje.

Meneer Pastoors klok begon te luiden voor de mis en ineens na 5 min.niets meer. heeft hij zich van dag gemist? de echte kerstmismis is vandaag. klokslag 9 u 15.
En Gimly is naar beneden gekomen om te drinken. de deur staat weer wagenwijd open. gelukkig is er nog geen verwarming. die wordt pas later opgezet. rond kwart voor zes. we moeten nog steeds een beetje zuinig zijn. ik heb het niet echt koud.
Gisteren was ventje ook vroeg op. Dan is hij met Suus naar de carref. gegaan voor de laatste boodschappen. toen ze terug kwamen moest ik mijn ogen dicht doen. ik heb een verzorgingsmand gekregen met producten van de Nive*. Vooral de bodylotion gaat van pas komen. ik heb heel droge benen.

Lilly is nu ook beneden en is korrels aan het eten. Gimly is weer verdwenen. hij doet maar. Gisteren gekeken naar 'a Streetcat named Bob" gebaseerd op een waargebeurd verhaal. het verhaal van een dakloze druggebruiker die ineens een rosse kater op bezoek krijgt die met geen stokken weg te krijgen is. hij wordt er al snel door herkent door de mensen. hij was eerst straatmuzikant en later verkocht hij de daklozen krant.
dan 's avonds naar 'the green book' gekeken. ook een waargebeurd verhaal. daar hebben we wat stukken van gemist. Viggo Morteson ( aragorn in Lotr) speelde de chauffeur van de zwarte pianist Dr Don Shirley. hij moest 30 kilo bijkomen voor die rol. die 2 zijn vrienden geworden. Tot aan hun dood. enkele dagen apart. we gingen eerst eurotrip bekijken maar Suus vond er niets aan. ze kijkt liever naar het bloot in Game of Thrones. er zitten te veel seksscenes in voor mijn smaak. dat en veel geweld.

dus ik zit hier weer. ik had beter een diazepammeke genomen.
ventje heeft nog een kleine collectie whiskyflessen gekregen. 4 flessen. ik heb een fles amaretto gekregen en Suus een fles Bailey's. ik had al die met gezouten karamel geproeft. ook lekker.

al bij al was het een geslaagde kerstdagavond. ik moet ook nog mijn twee kranten lezen. :oops:
ik die vroeger zo graag las. maar de lettertjes dansen voor mijn ogen als het te klein is geschreven.

Ik wens jullie nog een fijne kerstdag toe!
Cats Rule!

krakje
Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
Locatie: Heist op den Berg

25 dec 2023, 10:40

aan iedereen wens ik een fijne Kerstdag,
al regent hier toch kan je er van genieten,
en hopen dat er meer vrede zou komen op de wereld,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 dec 2023, 10:45

Afbeelding

Goede morgen allen en een zalige kerstdag :)
Grijs weer en winderig buiten en er is
veel regen voorspeld, geen kerstweer
maar we zullen het ermee moeten doen :roll:

Geniet van de fijne familiefeesten, wij hadden
het gisteravond.... een gezellige gourmet
Vandaag wat langer geslapen en nu lekker luieren :lol:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 dec 2023, 12:09

Het is zalig buiten.
Ben al over en weer om brood gewaaid.
Alle mensen slapen nog, het was heel stil in het stad.
Verder ga ik ook luieren en op mijn lauweren rusten vandaag.
Ik heb al alle vergeten voorwerpen bijeengeraapt.
Die kunnen ze met Nieuwjaar meenemen.

Voor al die nog moeten vieren: maak er een fijn gezellig samenzijn van.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 dec 2023, 14:15

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Ik wens iedereen zonder uitzondering en hun dierbaren een fijne kerstdag.

Liefs en dikke kerstknuffels.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

26 dec 2023, 09:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Kunnen jullie geloven dat we vandaag pas de hoofdschotel van de 24° gaan opeten. De 24° zijn we geraakt tot de aperitiefhapjes, een voorgerechtje en zelf gemaakte paprikaroomsoep met balletjes. Gisteren hetzelfde scenario . Na de soep hadden we beiden genoeg. Dus heb ik gisterenavond de soep in de diepvries gestopt en eten we enkel de hoofdmenu. En waarschijnlijk een licht aperitiefhapje. Ik hou er niet van mij te overeten.

Matice was zo blij met zijn speeltjes. En wij waren blij met de onze. En er staan nog pakjes onder de kerstboom voor Nieuwjaar. Allemaal nuttige dingen. Zo had ik bijvoorbeeld een nieuwe elektrische tandenborstel gekocht en deze laten inpakken en ook deze onder de kerstboom gelegd.
Manlief had voor zijn Kerst zo'n fit bit horloge gekregen, dat wou hij al lang en ik heb een zwarte rugzak gekregen van mijn lievelingsontwerper MK. Dat waren de enige "luxe" geschenkjes. Ook een geluksdagboekje heb ik mogen uitpakken, echt iets voor mij en de paperbook van Flow die ik heel veel gebruik om te knutselen Manlief had vorige week nog van dat mooi bedrukt knutselpapier voor mij gekocht in de Act*on. Dat kost daar praktisch niets.

Moet nog 4 geschenkjes voor de 30° december inpakken voor de kleinkindjes van onze buren hier naast. Dat wordt de 30° nog even een drukke dag hier, 8 volwassenen en 4 kindjes tussen de 7 en de 2 jaar. De oudste moest een " speciale " doos van Pokémon hebben. En de tweede oudste een monstertruck. Het enige meisje moest een theeservies hebben , heb er een houten gekocht en de allerkleinste krijgt een houten kiepwagen met houten diertjes. Ik had dat allemaal al besteld in oktober/ november . Maar moet die dus nog allemaal inpakken. En daar ben ik geen held in.

Zo hoog tijd om te starten met mijn oefeningen.

Ik wens ieder een rustige 2° Kerstdag. En een dikke sterkteknuffel voor ieder die hem nodig heeft.
Liefs aan jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 dec 2023, 09:46

Afbeelding

Goede 2e Kerstdag allemaal, :wink:
het ziet er beter weer uit dan gisteren
zo'n hele dag regen .... niet leuk maar ja..... :roll:
De 1ste zijn we goed doorgekomen.....
velen hebben veel gegeten en gesnoept
dat hoort erbij op zo'n dagen.... en nu
tot het volgende festijn een beetje de riem aanhalen

Ik wens alle seizoentjes een fijne week en hou
het gezond en veilig, ik hoor veel van corona
hoesten en snotteren en zo... :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 dec 2023, 10:52

Goede morgen seizoentjes,


Aan Iedereen een fijne tweede kerstdag!

Wij hebben ons kippestoofpotje verorberd. was heel lang geleden en dat smaakte.
Vandaag kookt Suus.

Ons moeder is nog altijd ziek. vanmiddag komt de dokter. ze zal dan wel iets laten weten en vriendin 1 gaat indien nodig om haar medicatie.
De wilde ontdooide kreeft is haar niet bevallen denkt ze. ventje denkt dat ook. schaaldieren en weekdieren zijn zo gevaarlijk.

wij zouden gaag de salon en de living poesten. Buren zijn weg tot 5 januari. naar de ardennen. daar heeft buurman geen bereik op zijn gsm.
Gisteren hebben we naar 'night at the museum' gekeken. er was echt niets op tv.

verder niets te vertellen. nu eerst nog genieten van een kopje koffie en daarna de aperitief. ik heb vannacht heerlijk geslapen met Lilly aan mijn voeten. ze is nog steeds niet echt op d'r gemak. Gimly langs de andere kant trekt het zich niet aan dat er hier iemand is. dat verwonderde ons.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

26 dec 2023, 20:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

De zon gezien vandaag, dat was ook al even geleden :D .
Van het mooie weer gebruikt gemaakt om een flinke wandeling te doen.
We hebben een tochtje van 12 km in de benen. Manlief voelt het aan zijn voeten, zegt hij. Ik ook eigenlijk wel , meer aan mijn benen. En Spaanse woef, die zegt niks, ligt uitgeteld in de zetel.

Hoop dat iedereen fijne kerstdagen had . Gisteren waren we een ganse dag thuis en hebben op tv gekeken naar een concert van André Rieu. Het was het kerstconcert , was heel mooi. In de avond (op een andere tv zender) een concert van deze zomer.

Morgen krijgen we de ukjes op bezoek. Zoonlief brengt ze in de morgend en wij voeren die terug in de avond. Schoondochter moet een behandeling ondergaan aan de ogen .

MJ: je kaartje is aangekomen, dank je wel.

Dames, tot de volgende keer

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

27 dec 2023, 07:57

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Zo, Kerst is al voorbij, nog een paar drukke dagen te gaan. Gisteren waren we naar Lier gegaan, dat is echt een spookstad aan het worden. Er zijn meer panden leeg dan dat er winkels zijn. Echt bizar. Er is nog steeds die grote schoenenwinkel. Daar zag ik een ivoorwitte teddy sjaal van U*G liggen. Die vond manlief ook wel mooi vandaag en vooral warm. Dus heb ik hem gekregen van zogezegd Matice. Hij is extra warm .

Gisteren dan onze hoofdmenu verorberd van de 24° :oops: Was heel erg lekker.

IK ga mijn oefeningen doen, badje in en boven dan alles al opruimen en stofzuigen. En dan moet ik naar de kapster. Manlief brengt mij en komt me weer halen.

Zo , ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Sterkteknuffel voor hen die het nodig hebben en heel veel liefs voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 dec 2023, 08:01

Goede morgen seizoentjes,

Ventje kon niet meer slapen, Lilly ging er als een speer vandoor en dan ben ik ook maar opgestaan.
Gisteren naar buurvrouw moeder gebeld om te vragen of ze even wilde gaan kijken. ons moeder was vergeten dat ze nog ging bellen na het bezoek van de dokter. ze moet dus primperan nemen en het is dus wel degelijk een voedselvergiftiging. buurvrouw was duidelijk geschrokken. ze hebben sinds kort geen vaste telefoon meer dus kon moeder niemand bereiken. hun gsm nummer heeft ze niet. dat ging buurvrouw dadelijk geven.

het was gisteren een prachtige zonnige dag. vandaag weer bewolkt maar minder regen. werd tijd vind ik want die donkere dagen wegen zo zwaar op je gemoed. een dagje zon was dus welkom. op het menu stond kip. zelfgemaakte kippensoep stond onder andere op de menu.
voordien glaasjes amuse. het was lekker. het eerste hapje was sla met zalm en cocktailsaus. het tweede met krabsla. ik had een hele grote kop voor soep gekregen. dus werd mijn soepje daar in opgediend. daarna het hoofdgerecht. in stukjes getrokken kip met een fris slaatje en verse kroketten.
vandaag geen idee. we zullen wel zien.

op de planning staat gaan shoppen. naar de A. om te kijken of ze kattenbakken verkopen. misschien een bezoekje vooraf naar de AH. ook vandaag is het we zullen zien.
We hebben Suus kennis laten maken met Hay-day. het boerderijspelletje. is ze al 2 dagen mee bezig. ik heb zelf alleen mijn borden gedresseerd. de zin is er weer een beetje uit.
Gisteren is er hier eindelijk grondig gepoetst. met dank aan Suus die ventje motiveerde.
Vandaag is het grote boodschappendag omdat we morgen immers Suus naar huis brengen. op de planning staat ondere andere een lunch in de Beren en een bezoekje aan het winkeltje met allerlei kattengerief. Daar komt mijn soepkop vandaan en de theedoeken. bij ons beter gekend als afdroogdoeken. ze moeten nog gewassen worden.

Lilly is buiten. duidelijk in haar sas. Wie had dat gedacht dat ze zo graag buiten ging zitten? de eerste keer in de sneeuw een grote angstige miauw. Gimly is niet echt een fan van buiten-buiten. Ons Mies ook niet als ze hier was voor de eerste keer. de zilte zeelucht rook ze niet graag. ze was immers gewoon aan het platteland. wel ja: zo plat was het ook niet ginder. er waren daar grote stijle hellingen. zelfs de bussen geraakten met moeite erop.

Zo, zonder uitzondering aan iedereen een prettige dag.
Cats Rule!