Goede vroege morgen ( alweer) seizoentjes,
Door de Wind en het effect van Volle Maan en mijn arthrose die weer opspeeld, heb ik weer niet echt kunnen doorslapen. het is voor de moment aan het gieten. Nog steeds veel wind. die regen dat kan me niet deren maar het is die straffe wind die de doorslag geeft.
dat en weer om de 5 min.moeten gaan plassen.
bovendien heb ik door de wind weer last van slijmen.
tot daar de gezondheidsklaagzang.
We hebben al de avond voor kerst achter de rug en de kadootjes. vandaag kerstdag kippenstoofpotje. We hebben nog fondue over. Kunnen die invriezen. 3 personen dat was toch te veel. maar aan de andere kant als je pas een zeetong ( klein) hebt verorberd dan heb je niet veel honger meer. ( een uur voordien)
we hebben ons effe zorgen gemaakt over Lilly. die was nieuwsgierig als ze is, achter de tv-kast gaan snuffelen. Ineens vinden we de juffrouw nergens. ze was ergens van geschrokken en had zich uit de poten gemaakt. ze was niet boven, gewoon verdwenen.uiteindelijk haar dan toch gevonden. ze lag op het bed, aan mijn voeteinde. we hebben haar Tonijn dan maar boven op bed gegeven. en langzaam is ze dan weer tot zichzelf gekomen.
Suus was heel erg ontroert toen ze haar 2 persoonlijke kadootjes kreeg. vooral die houten kaarsenhouders voor waxinelichtjes met opschrift, brachten de eerste traantjes boven. en toen het vriendschapskettingje. dat was een stortvloed van tranen plus de nodige knuffel.
ik had er met zorg over nagedacht. het eerste kadootje was een bijna kopie van Lilly. een gewoon stenen beeldje. Toen die voor de eerste keer aan het raam stond, ging Lilly ernaast zitten met een blik van "het orgineel is veel beter" dus kan ze nu ook Lilly bij zich hebben. natuurlijk hopen dat het niet gebroken wordt door de ontstuimige storm. ( tuxedo kater)
Voorlopig zit Lilly nog boven en is Gimly na wat korrels 'm ook gepleurd. hij weet dat hij toch nog geen zakje vlees krijgt. Lilly is wel een aaitje komen vragen maar snorren dat zit er nu weer niet langer in. Misschien heeft ze nog wat tijd nodig.
Suus wordt vandaag door mij onder handen genomen. ik ga haar haren wat fatsoeneren. en ik schrok ook toen ik die kale plek op d'r achterhoofd zag. die is redelijk groot. veroorzaakt zei de kapster door de stress die ze met Jo had. het groeit maar langzaam dicht. ik heb haar aangeraden haar haren in een vlecht te doen. vind haar daar beter mee staan dan haar knotje.
Meneer Pastoors klok begon te luiden voor de mis en ineens na 5 min.niets meer. heeft hij zich van dag gemist? de echte kerstmismis is vandaag. klokslag 9 u 15.
En Gimly is naar beneden gekomen om te drinken. de deur staat weer wagenwijd open. gelukkig is er nog geen verwarming. die wordt pas later opgezet. rond kwart voor zes. we moeten nog steeds een beetje zuinig zijn. ik heb het niet echt koud.
Gisteren was ventje ook vroeg op. Dan is hij met Suus naar de carref. gegaan voor de laatste boodschappen. toen ze terug kwamen moest ik mijn ogen dicht doen. ik heb een verzorgingsmand gekregen met producten van de Nive*. Vooral de bodylotion gaat van pas komen. ik heb heel droge benen.
Lilly is nu ook beneden en is korrels aan het eten. Gimly is weer verdwenen. hij doet maar. Gisteren gekeken naar 'a Streetcat named Bob" gebaseerd op een waargebeurd verhaal. het verhaal van een dakloze druggebruiker die ineens een rosse kater op bezoek krijgt die met geen stokken weg te krijgen is. hij wordt er al snel door herkent door de mensen. hij was eerst straatmuzikant en later verkocht hij de daklozen krant.
dan 's avonds naar 'the green book' gekeken. ook een waargebeurd verhaal. daar hebben we wat stukken van gemist. Viggo Morteson ( aragorn in Lotr) speelde de chauffeur van de zwarte pianist Dr Don Shirley. hij moest 30 kilo bijkomen voor die rol. die 2 zijn vrienden geworden. Tot aan hun dood. enkele dagen apart. we gingen eerst eurotrip bekijken maar Suus vond er niets aan. ze kijkt liever naar het bloot in Game of Thrones. er zitten te veel seksscenes in voor mijn smaak. dat en veel geweld.
dus ik zit hier weer. ik had beter een diazepammeke genomen.
ventje heeft nog een kleine collectie whiskyflessen gekregen. 4 flessen. ik heb een fles amaretto gekregen en Suus een fles Bailey's. ik had al die met gezouten karamel geproeft. ook lekker.
al bij al was het een geslaagde kerstdagavond. ik moet ook nog mijn twee kranten lezen.
ik die vroeger zo graag las. maar de lettertjes dansen voor mijn ogen als het te klein is geschreven.
Ik wens jullie nog een fijne kerstdag toe!