In de Vier Seizoenen reeks 39 Zomer 2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

19 aug 2025, 06:32

Goede morgen seizoentjes,

Ben al op van 5 u 30. Kon niet meer blijven liggen.
Lilly heeft gisteren de hele dag liggen slapen. Zelfs haar kaas heeft ze laten liggen. :?
Mijn kleed is gereed. Voor de aanpassingen een redelijke prijs betaald. De volgende keer mag ze dingen opnaaien voor ventje aan diens zomerjas.

Vandaag gaat ventje naar de kapster en rijd dan door om de laatste opkuis te gaan doen.
Ik heb gisteren die monsterkast in hun salon zien staan. Past echt niet.

Heb gisteren de mand die Gimly niet wil en enkele speeltjes aan mijn moeders buurvrouw gegeven. Ze heeft 2 nieuwe kittens dus een 'kraamkadootje'. Heb zo eerder het gedacht dat de dochter er mee gaat spelen. :wink:
Ze moeten volgende maand voor hun tweede prikje.
Poppy, de rooie kater is al ferm gegroeid.

Zo,
Sterkte aan degene die het kunnen gebruiken
Fijne dag verder.
Cats Rule!

clive

19 aug 2025, 08:53

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren had ik net gepost, toen ik op straat een harde doef hoorde. Ik ging buiten kijken en tot mijn grote angst was er een brommer aangereden op de drukke viervaksbaan. Snel, snel terug naar binnen , mijn GSM halen en vlug een vestje van manlief over mijn pyjamaatje met shortje aangedaan.
Het slachtoffer had geluk, er was een arts voorbij gekomen en die was hem al aan het controleren. Ik ging naast haar zitten, want de jongen dreigde steeds in slaap te vallen, dus nam in zijn hand waarvan ik zeker was dat die niet gewond was. De rest van de mensen stuurde ze weg, maar toen ook ik wou weggaan, zei ze me te blijven en door te doen waarmee ik bezig was. Het duurde een klein 10 minuten toen de ambulance arriveerde. Dan ben ik wel weggegaan. Er waren 2 mensen die getuige waren en ik hoorde beiden zeggen dat ze meteen door gingen rijden naar hun werk. Ik ben vlug hun telefoonnummer en naam gaan vragen en sloeg dat op in mijn GSM. Toen beide dames weg waren kwam er nog een politieman op motor aanrijden. Ik hield hem tegen en zei dat de getuigen al weg waren, maar dat ik hun naam en telefoonnummer had. Hij nam een foto van de gegevens op mijn GSM en bedankte me hartelijk. Ik kon dan op dat ogenblik niets meer betekenen en ben naar huis gestapt. Gelukkig bleken de verwondingen van de jongen nogal mee te vallen.
Eind goed, al goed.

Gisteren de vensters gewassen met af en toe een pauze tussendoor. Vandaag moet ik enkel de gewone dagelijkse poets doen en de was. Ga daarom mijn binnendeuren eens allemaal afwassen. Dat is al een hele tijd geleden :oops: .

Matice eet veel beter nu met zijn hypoallergene voeding. Daar ben ik blij om.

Zo lieve dames, een dikke sterkteknuffel voor hen die pijn of last hebben of ziek zijn. Heel veel beterschap gewenst. Liefs aan jullie allemaal en nog een prettige dag.

Bekske

19 aug 2025, 09:30

Afbeelding

menu vandaag deze middag simpel gewone puree en appelmoes met een zwarte pens .De puree en appelmoes is zelfgemaakt en de zwarte pens van iemand die ze zelf maak hier in de buurt .En de twee hier krijgen filetsneetjes .We hebben als ons kleinblokske rond er op zitten eveneens het ontbijt is aan verteren .Ook al naar de apotheker geweest wat er gisteren niet was .Nu is het rusten want de pijp is al uit bij manier van spreken .Nu afwachten wat die zwaardere pleisters gaan doen voor de pijn .Voor mij is het buiten al te warm zeker in de zon .Dat weer van gisteren voormiddag was voor mij al goed Hoe warmer hoe meer last met de adem enz .Maar ja dat zijn mijn zorgen Moet de gevleugelde nog vers water geven want ze laten het merken .Het is een gewone parkiet de oudste de andere is een zebravink .En ja de buren staan er regelmatig op te kijken zij weten ook dat hij oud is maar je ziet het er niet aan .Ze zijn weer hun ochtend concert aan geven .Ook moet ik morgen hun kooi proper maken want zij zitten ook graag proper .HEB VAN DE GEVLEUGELDE OOK PLEZIER EN VRIENDSCHAP ENZ .Morgen als de boodschappen geleverd zijn krijgen ze weer een stukje sla waar ze verzot op zijn .De sla koop ik speciaal voor hen want ik eet het niet krijg het niet binnen .Nu rusten en dan weer zien watik kan doen van huishoudelijke werkjes want ik meer enmeer tijd nodig om alles in orde te krijgen .groetje

Helena van Troje

19 aug 2025, 15:25

Nog altijd verplicht luierikken.
Ik had net een "lege" week en was van alles zinnes te doen...
Geniet van de zon!

anjelierken

19 aug 2025, 16:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heel veel beterschap voor de zieken .

Bekske: ik krijg het water in de mond als ik je menu zie, zowel voor jezelf als voor de diertjes. Die worden daar prima verzorgd .

MM: bedankt voor je berichtje, gelukkig is het probleem opgelost.

Clive: gelukkig is alles goed afgelopen voor die jongen. Was die chauffeur dan doorgereden ?

Het is hier "worteltjesdag". Elk jaar opnieuw is er zo'n dag waarop we wortelen in diepvries steken. Manlief had 5 emmers geoogst en we hebben die samen gespoeld, geschild en gesneden. We hadden ons buiten gezet, als je dat binnen doet, heb je nog opkuis in de keuken. Nu zijn ze geblancheerd en al in zakjes gedaan. Vanavond gaan ze de diepvries in. Weeral een groot werk gedaan.

Tot morgen, allemaal.

Muddy Maddy

20 aug 2025, 08:43

Een van de twee katten is ziek. Geen idee wie van de 2 ofwel zijn ze het beide. Lilly weigerde haar soep èn haar halve snede kaas. Gimly ligt in zijn zetel en weigert te eten. Dus geen soep en kaas voor de juffrouw en hij zal wel vasten op zijn eentje gelijk normaal.

Gisteren wilde ventje ineens onze salon verbouwen. Hij vond het tijd. Ik niet. Hij belde zijn vriend maar die was dus de 4 daagse van de ijzer aan het wandelen. Ook buurman V deed mee. Net op dat moment lag er een pakje voor hem hier en wetende dat hij dat niet graag heeft, mocht ventje het oplossen. Dus geen veranderingen in de salon. Hij moet wachten.

Zijn heen en weer geloop irriteerde Lilly en dus denk ik dat ze beide daardoor ziek zijn.

Vandaag wachten op een pakje. Morgen naar de luisterdokter. Vrijdag komt ventjes vriend ons halen samen met zijn vrouw. Ben eens benieuwd hoe ze eruit ziet. Hun dochter heb ik al gezien.

Maandag gaat ventje de laatste loodjes gaan doen samen met zijn zuster en dan is het afgelopen. Kan ze weer normaal doen nadat ze getekend hebben. :?

Verder geen nieuws.
Beterschap aan onze zieken.
Fijne dag.
Cats Rule!

Bekske

20 aug 2025, 08:56

Afbeelding
straks brengen ze de boodschappen menu voor mij mosselen met friet en de viervoeters kippenharten waar ze ook verzot op zijn .Dus word het weer smullen .goede dag seizoentjes geniet van jullie dag groetje

Helena van Troje

20 aug 2025, 19:44

Niet veel te vertellen.
Als je niet veel mag doen valt er niet veel te beleven.
Mijn rechtervoet is gedeeltelijk verlamd.
Nu moet ik nog meer opletten om niet te vallen.

Goede avond nog iedereen.

Muddy Maddy

21 aug 2025, 05:39

Helena, dat vind ik wel nieuws dat je voet gedeeltelijk verlamd is. Dan zal je nog meer moeten opletten om niet te vallen das waar. Hoe gaat het met het koppeke? Buiten dat je nieks mag doen, dan? Ik moet zelf geweldig opletten want Maandag toen ik alleen van de naaister kwam, merkte ik op dat mijn balans van slag was. De stoep in het tweede gedeelte nemen om op en af te stappen naar de rijbaan om over te steken? Een hoogteverschil van 5 à 6 cm en ongelijk met de tarmac? Mijn hart klopte in mijn keel toen ik thuiskwam. Nu ben ik van plan iemand te laten filmen hoe moeilijk het voor mij is om met al die kuilen om te gaan.(Met stok) Dat filmpje gaat op de website van den opex. Mits toestemming van de beheerder/buurman. De burgemeester heeft nog een vlammenende mail van mij te goed.

Ok,ok, rustig. Straks is Lilly weer aan de kots. Ja, zij is degene die ziek is. Haar moeder was ook al een stresskat. ( gepest) Gimly is dat van nature. De kaas dat ze niet had opgegeten had ik laten staan en dat heeft ze dan wel opgegeten! 8O . Ze heeft vannacht ook water overgegeven. Ventje moest de waterfontein verversen of anders had ik hier vanmorgen water op de vloer. Dat zal haar dan wel weer getriggerd hebben.

Gisteren een kast uitgemest en ontbijtrepen van 2020 gevonden. Er staat ook een koektrommel maar die heb ik nog niet bekeken. Zal wel een kerstkadoo zijn van de jaren dat ventje werkte want dan kreeg hij van iemand een koektrommel.

Nu vandaag gaan ze alle twee een portie anti haarbalpasta krijgen. Zeker Lilly. Sinds de dakwerken is ze voor het minst aan het stressen terwijl Gimly die waarschijnlijk aan gehoorverlies lijdt, tenzij hij het woordje 'eten' hoort, trek er zich bij lawaai niets van aan. Juffrouw mug kwam me in de vroege avond vertellen dat ze me lekker vond en toen ben ik mijn oren gaan inwrijven met citroen-deo roller. Ook heb ik wat Valeriaan in de kamer gedruppeld om Lilly te kalmeren. Maar toch hoorde ik haar. Van plan om zeker met haar naar de dierenarts te gaan.

Moet nog via de website van F. wat essentieële olie van citroen bestellen. Een fles pikante kroepoeksaus. De Aziatische winkel is maar 2 dagen in de week open. Dus dat zal zoeken bij de blauwe bol zijn want nu gaan we altijd als ze dicht zijn naar Brugge. Maar als ik me niet vergis hebben ze een webshop. Ook weer batterijen bijbestellen want de sensorlampjes zijn aan het verzwakken. En er branden nog 3 van mijn 7 Led kaarsen meer. Dan gaan we ook extra Vinnykaarsen bij moeten kopen want in de kast zitten er maar 2 meer.
Ook waxinelichtjes maar eerst opgebruiken wat we hebben natuurlijk.

Fijne dag seizoentjes. Sterkte aan de zieken en degene die het nodig hebben.
Cats Rule!

Bekske

21 aug 2025, 09:25

Afbeelding
Vandaag mosselen in roomsaus met minikroketten ps had teveel mosselen dus daarom terug mosselen .En dat is ook lekker toch voor mij .De twee viervoeters krijgen een kippenburger in de speciale oven bereid .Kinesist komt juist na de middag daarna eet ik pas .Gisteren zijn de boodschappen geleverd en het is niet duur om het te laten leveren .Maar ik kijk altijd naar de folder dat smaandags begint en bestel dan ,dan heb regelmatig een mooie som uitgespaard .In beginwist ik niet goed hoe het moest met 1 kopen en 1 gratis nu wel ja je moet het mar weten anders heb je het niet .Dat was de eerste keer bij mij maar nu weet ik het .Dus is het stukken goedkoper dan een hulp voor boodschappen ik kom nu niet of toch heel weinig nog in een winkel .Maar voordat ik de hulp stopgezet heb ik geprobeerd om mee te gaan .Maar geraakte moeilijk in een hogere auto en had daarna meer pijn om die vele inspanning te doen om in en uit de auto te stappen .Heb nu ook wel pijn maar die pijn is weg .Heb het zelfs moeilijk om een stoep af te gaan .Af en toe rijd ik met de bus naar stad maar dat opstappen en afstappen is lastig vooral als ze niet tegen de stoep staan .Maar ja zijn mijn zorgen wel .Zo onze korte toer is gedaan ontbijt is ook achter de kiezen nu even rusten en dan stof vegen dat duurt nu langer omdat er ene arm niet wil meewerken .En dan moet je voorzichtig dat er niks tegen de grond ga .En de rest zal ik wel zien wanneer .zondag passeert hier weer een koers en de 2 september de dames .Zo dit posten en even rusten geniet van jullie dag seizoentjes groetje

clive

22 aug 2025, 08:22

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Twee dagen niet hier geweest wegens weer een zware opstoot van ménière. Vandaag ben ik terug wat beter en niet meer constant duizelig. Gisteren was manlief in BXL, dus moest ik wel Matice zelf eten geven. Hij krijgt dan vlees , brokjes en macaroni en daar heb ik 20 minuten over gedaan om dit te maken, constant als ik zijn voeding bij elkaar aan het sprokkelen was, draaide ik volledig weg. Maar hij heeft dan tenslotte toch zijn avondeten gehad en dat was het belangrijkste.
Maar zoals gezegd, de opstoot is voorbij en voel ik me natuurlijk beter. Hoog tijd om het HH weer in orde te maken. Manlief werkt vandaag van thuis uit. Dus ik heb een waakhond als ik dreig teveel te doen :D .

@ Anjelier, de bestuurder was wel gestopt hoor. Maar de man sprak heel slecht Nederlands en ook Frans of Engels waren dit keer geen oplossing. Maar het is wel zo, dat als je getuige bent van een ongeval, je dat moet melden aan de politie. Soms doen ze er niets mee, maar vaak wel omdat ze dan een zeker zicht krijgen op het gebeurde. De politieman die ik had aangehouden, was dus blij met mijn gegevens. Vroeg dan ook nog even aan mij of ik het ongeluk gezien had. Maar dat had ik niet, had het wel gehoord.

Ik hoop dat alles oké is met Oma-C.

Zo, ik ga er eens aan beginnen.

Liefs en een dikke knuffel voor ieder die er eentje kunnen gebruiken.

Bekske

22 aug 2025, 08:42

Afbeelding
hier nu even kort want ik ga terug liggen voel me totaal niet in orde groetje

Muddy Maddy

22 aug 2025, 08:59

De buurt is nog aan het bekomen van wat er overbuurvrouw buurman overkomen is. Ik ben het pas 's ochtens te weten gekomen. Haar ex heeft haar glazen voordeur ingestampt. Ze is geslagen door diens vrouw. Buurman heeft de klap gehoord en 3 mensen zien wegrennen. Nadat ik naar de luisterdokter was geweest kwam ik buurman tegen. Hij vertelde wat hij wist en ik wat ik wist. Als de situatie escaleert....
We hebben hier wel 2 wonen die bij de politie werken maar die mogen daar zich blijkbaar niet mee moeien. Wel hun collega's verwittigen. Tsja, en dan is de chaos meestal al lang gebeurd. Wat als die razende ex binnen was geraakt?

Vandaag komt vriend Stefaan ons halen en steken we lekker de voetjes onder tafel. Zo kan ventje ook eens van een glaasje genieten. Vanmorgen dus hier swifferen èn moppen. Ik voel me goed dus het gaat wel lukken. De nachtvuilnisophaling was laat.
Zaterdag is er hier een avondmarkt. Hoop voor een beetje goed weer want ik wil wel gaan.

Ondanks onze voorzorgsmaatregelen zaten toch kleine maden in de vuilzak. Van de fruitvliegjes blijkt. Daar moeten we ook een oplossing voor vinden. Lilly wil geen kaas meer. Ze at 2 stukjes en had genoeg. :?

Clive: kan je dan zijn eten niet vooraf maken zodat zo'n situatie zich niet meer voordoet als jij opstoot? Wil me niet moeien maar wat als je gevallen was? En dat kan rap gebeurd zijn. Al gedacht aan zijn eten te laten vacuum trekken? Dat zou een goede oplossing zijn of moet het perse vers?
FYI: Oma C heeft nog altijd last van haar gezichtspijn en is daar ziek van de medicatie. Ze komt wel als ze beter is.

Tieneke van ons schoonheidssalon heeft een diploma gehaald in een cursus de huid tijdens de menopauze. Tijd om daar eens aandacht aan te besteden vind ik positief.

Als dat alles is, ga ik mijn bonussen gaan op halen. Daarna alles klaarzetten om te moppen. Ik doe altijd een paar druppels tea tree olie in het water. Dat werkt evengoed als dettol. En het is een natuurlijke ontsmetter.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

22 aug 2025, 11:19

Afbeelding

Goede dag allemaal :wink:
Hier is het nog niet om over te roepen
dus hou ik me nog een tijdje gedeisd :oops:

Sterkte en moed aan al wie het nodig heeft
clive en bekske, Helena en? :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

22 aug 2025, 11:48

Ik moest mijn vriendin teleurstellen dat ons tripje op zondag niet kan doorgaan.
Nadat ze mijn verhaal gelezen had schreef ze:"Gezegend zij de buurvrouw, de familie en de R."
Inderdaad gezegend zij R. onze jongste.
Gezien mijn wasmachine stuk is had hij het uitgespoelde bebloede linnen mee naar huis genomen plus een wasmand fijn goed.
Gisterenavond kwam hij binnen:"Wasserij de Roos!" Dat is hier een inside joke.
Ineens vond ik hem niet meer. "Waar ben je?" "Boven in de strijkkamer"
Heeft hij toch mijn strijk gedaan zeker. Ik zei hem dat te laten voor de hulp maandag.
Zeg maar wat dringend is dan begin ik daar mee.
Ik gaf een broek die gemakkelijk aantrekt en een praktisch rokje.
Heel de strijk is gedaan...Ik denk dat hij mij verdacht van dat vandaag zelf te willen doen...Wat dus het geval was...Het zou zich wel uitwijzen dat het niet zou gaan, dacht ik...
Het zitten gaat iets minder pijnlijk. Langzaam maar zeker met tijd en boterhammen zeker?

Een fijne, iets frissere, dag aan iedereen!