In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

22 mei 2023, 09:48

Goede morgen seizoentjes,

Hier aan de kust is het zwaar bewolkt en is er veel wind. Een contrast met gisteren. Ik zie een aantal kinderen met slepende voeten naar de school op het kerkplein lopen. Die verlangen wel degelijk naar vakantie. Bijna alle korrels van de oude zakken eten zijn op en nu begint Lilly met haar speciale korrels voor gesterilseerde kattinnen. en je hebt daar ook een hele boel keuze in. wij zijn verplicht om het merk Hill's te nemen voor Grumpy Gimly zijn speciale korrels voor maag & darm. vroeger haalde ik dat bij de apotheek maar dat was dan duurder dan de webwinkel waar we ze nu aankopen. Nu is de prijs van een zak van 1.5 kg eten voor Gimly evenveel als zijn voor haar korrels. Maar het komt nog goedkoper uit als we die via de Nederlandse site bestellen. dus dat vullen van die voorraadpot is voor seffens. Ventje is nog niet wakker. Dus dat ging zeker niet gaan om vandaag naar bredene te rijden en daar boodschappen gaan doen. dus dat is voor morgen. in de namiddag naar de dokter. ik snap best wel dat ze een burn-out heeft gekregen. Soms hadden ze consultaties tot 10 u 's avonds. en dan moet je nog naar huis rijden, je 2 zoontjes slapen al, zodra je iets gegeten hebt mag je naar bed om de volgende morgen de eerste patiënt te ontvangen. En de Pandemie heeft daar ook niets goed aan gedaan. Gisteren was het dus zondag en van heel de dag geen 1 mens zien passeren. uitgezonderd die met hun hond langs hier komen wandelen. die kwamen op tijd en uur. je kon hier zoals Willy van de kruidenierszaak op de hoek vele jaren geleden zei: je kan hier in je bloot gat lopen en geen mens gaat het gezien hebben. Bij hem hadden ze indertijd nog zijn koperen raamwisser gepikt. 't kon hen hier al dienen. ik had een experiment gedaan met de kerstperiode een vilten kerstmannentje waar je kleine geschenkjes kon in steken aan de deur gezet. het was ocharme 15 cm groot. In januari pas was het weg. dus toch! dit jaar gaat dat rieten rendier daar gaan staan. ten minste als er weer gekozen wordt om heel onze straat te versieren maar slechts 4 huizen dat doen. ventje zei: waarom moeten wij iets aan onze voorgevel hangen? binnen zien we het toch niet. blijkbaar wilde Joyce met dat initatief in de krant. nu is ze 100% bezig met haar regenboogfestival. een inititatief van de plaatselijke LBGTQ+ gemeenschap. Er is ook een tijdje in 't stad een regenboogcafè geweest waar mensen met gelijkgestemde zielen elkaar konden ontmoeten en daar iets gaan drinken. heeft geloof ik maar 6 maanden open geweest. Nu staat ze met haar regenboog federatie afdeling oostende bijna overal waar er iets te doen is. een festival, een braderie, een opluchtoptreden, je noemt het maar. geen burendrinks meer, geen burenbbq's meer en ik ben er blij om. voelde als een verplichting. Wat heb je aan een burendrink als je zelf je eigen drank moet meebrengen? 8, 12 & 14 zaten daar in de zon en deelden kwistig de cava, het bier en de wijn en daar zaten wij. met een Hoegaarden 0.0 en een fles bruin bier om panachè te maken. De rest met een cola of een fles goedkope wijn. van samenzitten was er geen sprake. dat moet je toch beter kunnen organiseren vond ik. Die winter bbq met hamburgers en worsten is er dan ook niet van gekomen dit jaar. was voorzien op 14 januari. en kijk we zijn de 22 ste mei en er is nog niets. Ook geen burenbijeenkomst met een hapje en een drankje. heel in het begin dat wij hier kwamen wonen was het soms de gewoonte om hier buiten een te drinken en dan kwam er nog iemand bij en Freddy van de overkant kwam ook een pintje brengen maar dan is dat ook beginnen verwateren. en nu is het weer elk voor zich. niet langer: een voor allen en allen voor een. Ik ben toch hele dagen thuis en ventje is gepensioneerd dus wij zijn het postpunt van de straat geworden. de vaste bezorgers van b-post en post Nl weten dat al en niemand thuis op naar 10 daar gaan ze het wel binnenpakken. ze steken wel een briefje in hun bus maar voor alle zekerheid stuur ik ze elk nog een messengerbericht. Dan weet ik hoe laat ze er gaan om komen. en ben ik niet thuis zoals vanmiddag en morgenochtend dan hebben ze pech. in de namiddag gaat de dokter waarschijnlijk mijn goede bloedresultaten bespreken en ik heb nog wat voorschriften nodig. Ik vraag al 3 maanden naar Contramal druppels, dus geen pompflesje en nog altijd niet verkrijgbaar. nu zit ik ook bijna door mijn Norbiten.
Lilly lag vannacht volledig dwars op het bed. tegen de ochtend kwam Gimly haar ambeteren en heeft ze hem een mot verkocht. en ze is weer komen knuffelen. Nu voor de moment zit ze aan het raam te kijken. meestal gaat ze dan languit op de verwarming liggen tot ze het te warm krijgt en dan gaat ze midden in de salon helemaal plat liggen zoals Vinny in de tijd. Maar dien ging plat op zijn buik liggen. die was bijna even lang als Lilly. als er hier iemand aan de deur komt en ze is boven dan komt ze naar beneden maar blijft aan de trap zitten. gisteren heeft ze voor het eerst op het dorpeltje van de achterdeur gezeten. We maken vordering sinds ze daar in die sneeuw volledig in paniek raakte. Ze dacht dat we haar verlaten hadden. Gisteren was Gimly de hele tijd bij mij zoals vroeger. en hij haalde al zijn trukken boven zoals hij vroeger deed om nog maar wat eten te krijgen. met zijn staart beven. toen zei ik tegen hem dat hij me wel aardig vond en weeral gebeef. dan met zijn ene pootje op mijn knie en zijn andere in de lucht. af en toe een miauw. ja, zus was toch nog boven. dan heeft hij na een half uurtje het tweede deel van een zakje gekregen. Dan was hij tevreden en ging dan terug naar boven.
Ik ga er aan beginnen.
Fijne dag verder seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

22 mei 2023, 09:50

Goede maandag morgen aan allen
Hier nevelig maar ik hoop dat het goedkomt
we zijn die zonnige dagen zo rap gewoon, :)

Allen een fijne dag en veel sterkte aan wie het nodig heeft :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

22 mei 2023, 10:04

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, wij hebben honden gehad sinds 1998, dus wij zijn al heel vaak naar de dierenarts moeten gaan. Maar dat heb ik nog nooit gezien dat één van onze ( ingeslapen) jongens een spuit ( spuiten) in de hals hebben gekregen 8O . De spuiten werden altijd in de bil gegeven ( intramusculair). Vind het echt erg voor Spaanse Woef en voor jullie ook natuurlijk.
Amuseer je bij de Ukjes.

Zo, de eerste was hangt al buiten, nog 2 minder grote machines te gaan. Hoop dat het wat gaat drogen vandaag.

Mammyretro, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw kleinkindje.

Gisteren met ons 3 een BBQ gedaan. Het was lekker, rustig en plezant. Zijn tot de ontdekking gekomen dat we nog een kleine slakom van Blond Amsterdam moeten bij kopen en het hapjesbord dat ik als verjaardagsgeschenk voor buurvrouw bij Blond Amsterdam heb gekocht, zij wordt ook 60, vindt manlief zo mooi en handig dat hij er ook graag één in ons assortiment had gehad. Zullen er dan maar eens werk van maken. Het haast zich niet.

Zo, ik ga doordoen aan het HH. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

22 mei 2023, 10:58

Je gaat nog het hele assortiment rond krijgen op die manier Clive.
Toch plezant zo alles van hetzelfde.
Indertijd had je het servies van Bonapart.
Ik heb daar ook veel van.

Vandaag rustigaan.
Heel slecht geslapen.
Weer uit een angstdroom wakker geworden in paniek.
Eer die tikker dan opnieuw regelmatig loopt, dat duurt even.
Seffens mijn boodschappenlijstje maken voor de hulp.
Eens horen of de chauffageman mijn mail gelezen heeft.
Sinds vrijdag is het doorstroomapparaat voor het warm water stuk.
Ondertussen is het behelpen aan de keukengootsteen om warm water te hebben voor een kattenwasje. Nostalgie...
De hulp gaat weten wat doen.
De strijk is blijven staan door al mijn tuinwerken.
Een en ander moet van het zolder naar beneden komen tegen de komende hitte.
Ventilatoren en tuinkussens en zo.
Het tuinstel buiten zetten samen.
De tafel is nogal zwaar en staat nu hier binnen.
Een lang tafelkleed erover en niemand ziet dat het een tuintafel is.

De zon probeert maar het lukt haar niet door het zware wolkendek te komen.
We nemen het zoals het komt.

Dames en dieren maak het goed allemaal en maak er een fijne dag van.

Oma-C

22 mei 2023, 21:08

Goeienavond allemaal,
hier was het al een eind in de namiddag
eer er een zon tevoorschijn kwam...
en nu gaat ze stilletjes onder
Buiten is het nog altijd best om
een jasje aan te doen, de wind zit nog
in de verkeerde hoek, en die maakt
het koud, uit de wind en in het zonnetje was het heerlijk

Slaapwel allemaal en tot morgen :) hou het veilig!

Oma-C

23 mei 2023, 10:11

Goede dinsdagmorgen allemaal :wink:

Hier een grijze ochtend, maar gisteren
was het ook zo, en toch is het in de namiddag
toch nog goed geworden, er blijft wel veel wind
3/4 bf uit het noorden :roll: :oops:

Allen een fijne dag en tot....:)

Muddy Maddy

23 mei 2023, 11:17

Vandaag verhuist schoonmoeder. gisteren was de hond veel te wild om mee te spelen. hij kwam alsmaar duwen en ik mocht zeggen tegen hem dat hij rustig moest zijn. neen. en ik had ook geen zin om met hem te spelen. zaterdag had schoonmoeder een van haar woedeaanvallen en heeft ventjes zus bij de keel gegrepen. 5 min later weet ze daar niets meer van. en de generaal die maar blijft eisen dat iedereen 24/24, 7/7 tijd heeft om naar zijn pijpen te dansen. 't zoontje is nu jurylid in een assisenzaak. over en man die na een nachtje stappen en andere gedood heeft. zo'n zaak kan nog wel een eindje duren. hij had geprobeerd zich te laten wraken maar de tegenpartij nam hem aan. enfin, dat weten we ook al weer. er bestaat 50% kans dat schoonmoeder dan toch 4 maanden later en vaste plaats in het "hallenhuis" zou krijgen. dat was vroeger huize Fabiola waar mijn vaders tante is terecht gekomen tot ze de boel gingen renoveren. dan is ze naar een te st-michiels verhuisd. die had ook een naam maar ben die vergeten. en bovendien ben ik er nooit geweest. de tante begon te dolen en beweerde dat ik daar in de gangen rondsloop, in de deuropening van haar kamer stond smoelen te trekken en weet ik veel meer. Toen ze nog in huize fabiola zat ging vader naar de visbenodighedenwinkel gaan kijken of er nieuwe aqariumvissen waren toegekomen. in st-michiels ging hij ofwel gaan wandelen ofwel naar de cafetaria. en mijn moeder bleef daar dan zitten en luisterde naar welke onzin ze nu weer uitkraamde. Ik heb bij schoonbroer een boekje gekocht voor kinderen ten voordele van een kattenopvang. kostte me 14 euro. in 5 min was dat al uitgelezen. schoonzus was gisterenochtend vergeten dat ze moest gaan werken. tot haar werk om kwart voor 9 belde om te vragen waar ze bleef. ze is dan in 7 haasten naar haar werk gegaan. We zijn langs de achterdeur naar buiten gegaan en cerize lag in de kast in een groene mand te slapen. allez, hij was wakker toen wij binnenkwamen om langs achter naar buiten te gaan. Ventje heeft ergens een groot deel natvoer besteld en bespaard daar 14 euro mee uit. nu is hij naar de ldl in de buurtgemeente. ik ga niet mee omdat ik anders dit of dat zie dat me wel aanstaat en we ons dus niet aan het lijstje houden. hij gaat ook geld gaan afhalen. vanmiddag betaal ik met de kaart. vrijdag ga ik zelf naar de markt om zelf te kijken of die van het bloemenkraam heeft wat ik nodig heb. ik moet ook ergens een speeltje of zoiets zien te kopen voor volgende maand want de 15 de wordt Lilly 1 jaar. dan de 25 ste is het de beurt aan Gimly. Lilly ligt al in haar hangmatje aan de verwarming achteraan en daar doet ze ook aan kattenyoga. ze ligt in allerlei bochten en kronkels vaak met de 4 poten in de lucht en open en bloot. soms slaapt ze naast ventje maar ook eigenlijk bij mij zodat ik op haar buik kan wrijven en met haar poten spelen. ze heeft niet liever. en ze was stil vannacht in haar nieuwen om een knuffel. vanmorgen lag ik er nog in en kwam ze mij een neusje geven. een kattenzoen als het ware. De zon doet hier moeite om er door te geraken maar de wolken zitten er dikwijls voor. en het is koud. Gisteren hamburgers gaan eten en de volgende keer dat ik behandeld wordt is op ventjes verjaardag. er zal wel niets voorzien zijn. ventje denkt om naar de chinees te gaan eten. dan hebben we ook geen afwas. en erna trekken we naar Brugge. eerst naar mijn moeder en dan naar schoonbroer. ventje zat deze keer in de behandelkamer en ze waren de ene mop na de andere aan het vertellen. en over zijn broer die aannmemer is maar bijna nooit iets in orde maakt. Schoonbroer moet 1000 euro leegstand betalen voor het buitenverblijf in Houthulst. ze verhuren het voor een paar dagen aan vakantiegangers. hij zegt dat hij het beter zou verkopen. donderdag is er een vergadering hoe het nu verder moet met het huis van schoonmoeder. Ventje is voorstander van te verkopen. want naar huis komen betekend 24/24 zorg en dat 7/7. dat is niet te doen. en ze mag niet meer naar huis. ze zit nu in het laatste stadium van alzheimer maar zolang haar hart en longen nog goed zijn kan ze nog lang leven.( Dat zei mijn moeder gisteren) In augustus moet ze weer 3 weken voor de kat zorgen want buurvrouw is dan op vakantie. nu heeft ze examens. ze gaat voor huishoudhulp dus niet poetsen maar boodschappen gaan doen voor de mensen en eten koken. ze heeft nu de auto van haar moeder omdat deze iets aan haar rug heeft. de parkeerplaatsen voor de deur is de blauwe schijf zetten. dat heeft ze dan moeten aanvragen. en aan de verzekering een tweede of 3 de bestuurder laten optekenen. Bewoners moeten geen blauwe schijf zetten. je staat geregistreerd in de databank van 't stad. Toen vader nog leefde zette hij op de plaats waar hij stond verkeerskegels. zodat als hij thuiskwam van ergens terug plaats had. op een zondag had er iemand een ei tegen de gevel gesmeten. zonde van dat ei. of ze zetten de kegels weg. een aan biovita en 1 ergens anders. Ik ga mijn pillen innemen en een lijstje maken voor vanmiddag.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

23 mei 2023, 14:50

Goede middag allen.
Vandaag nog niet veel gedaan.
De boiler werkt terug.
Nu hoef ik niet langer op de deurbel te letten.
De mijnheer had last van zijn rug.
Het was een onnozel stofje dat de goede werking van het apparaat belemmerde.
Joepie morgen vroeg terug een warme douche, ik gelukkig.

Hier schijnt voor het ogenblik de zon.
Het is echter wel frisjes.

Eind deze week hoop ik toch de verwarming te kunnen uit laten.

Nog een fijne verder zetting van de dag voor iedereen.

PS: MM die huishoudhulp mag ook poetsen hoor, maar niet de hele tijd.

clive

24 mei 2023, 08:21

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Deze nacht wakker geworden van een bloedneus, ik werd wakker en voelde nat op mijn gezicht. Op bed staat zo'n pluchen schaap als tissuehouder, dus nam ik daar een tissue uit en groot was mijn verbazing dat het bloed was. Opgestaan en naar de badkamer gegaan, kon het niet stelpen. Tot ik bedacht dat wij absorberende neuswatjes in de kast hadden staan, ( gekocht voor manlief als hij zich snijdt bij het scheren) . Daar een watje van genomen en in mijn neus gestopt zodat de bloeding kon stelpen. Tot mijn ergernis was ook mijn hele kussensloop besmeurd met bloed. Die dan maar afgetrokken en in de wasmachine op koude temperatuur gaan stoppen. Mijn hoofdkussen was ik vandaag. Heb dan omdat ik toch op was ( en wakker), mijn bloeddruk genomen, maar die was gelukkig normaal. Manlief is niet wakker geworden van dit alles. Nu is het bloeden gedaan.
Zaal dus wel een gewoon adertje geweest zijn dat open is gegaan. Had me dan een tas warme melk gemaakt en die in bed ( foei) op gedronken en dat deed me deugd en ben daarna vlug terug in slaap gevallen.

Vandaag bad- en slaapkamer poetsen en mijn rustpauzes in acht nemen. Ik hoor Matice naar boven gaan, hoogstwaarschijnlijk ligt hij in bed. Geeft niet, moet vandaag toch nieuwe dekbedden leggen plus hij verliest geen haar.

Het zonnetje komt hier voorzichtig piepen. Hopelijk krijgen we een mooie dag.

Zo, ik ga eraan beginnen. Ik wens iedereen zonder uitzondering een zo'n fijn mogelijke dag. Voor elk van jullie een dikke knuffel en veel liefs.

Oma-C

24 mei 2023, 09:31

Goede woensdag allen :wink:
we hakken de week weer in twee
de zon probeert, maar 't lukt nog niet goed :roll:
Met wat geduld komt ze wel door de grijze wolken
Dat hoop ik tenminste :)

Veel sterkte voor onze zieken en goeie moed
ééns zal het wel beteren zeker?
Fijne dag en hou het veilig.....

Muddy Maddy

24 mei 2023, 09:54

Clive: oei, een bloedneus. ik heb dikwijls geronnen bloed in mijn neusgaten zitten. dat wil zeggen dat ook ik een bloedneus heb gehad maar een hele lichte tijdens de nacht. ik heb dat ook meer als ik ga verkouden worden.
Gisteren tot mijn grote verbazing hing aan de deur van de praktijk:" niet langer verplicht om mondmaskers te dragen!" dat deed deugd een keer de gezichten te zien. Mijn bloedwaarden waren stabiel gebleven bij de laatste afname van bloed en ik had vergeten mijn briefje voor pillen te maken. we hebben het dan maar uit het hoofd gedaan. nu hoop ik dat het juist is want ik moet maar binnen 6 weken terug.
ventjes zus had een sms gestuurd om te bellen. zij heeft geen krediet zoals wij. de verhuis was een ramp. in de ambulance ging het nog tot ze haar naar de afdeling gebracht hadden. roepen, tieren gillen en met dingen smijten. ze was nog geen uur binnen of andere patiënten gaven aan bang te zijn. ventjes zus is de kop van jut natuurlijk. het is allemaal haar schuld. zij zit achter alles. ventjes zus hoopte dat hun moeder niet zo heel boos op hem zou zijn maar vandaag kan hij niet. de verpleging zei dat als dat tot 'savonds ging aanhouden en mogelijk tot in de nacht ze haar in overleg met een spoedarts van geriaterie zouden verdoven. ventjes zus zei dat het verschrikkelijk was en ze hoogst waarschijnlijk denkt dat hun moeder weer in honger en drinkstaking gaat. mij verbaasde het niet. schoonmoeder is al altijd koppig en dwars geweest. Ze deed haar eigen ding soms ten kostte van anderen. De woensdag ging ze naar de markt en bracht een gebraden kip mee voor ventje en zijn zus en dan was ze weer weg met de vriendinnen gaan lunchen. Spaghetti klaar maken? een doos miracoli en een pot klaargemaakte saus. Tot schoonvader is begonnen met het eten klaar te maken om maar iets te doen te hebben. anders zat hij daar toch maar in dat smerig zolderkamertje. en later was de generaal begonnen aan het volgen van kooklessen. aheum. hij zei van zichzelf dat hij uitstekend kon koken. ik had zo mijn twijfels. idem met fotografie. hij stuurde een foto van ons door op de rouwmaaltijd van schoonvader tegen licht getrokken! je zag gewoon 2 schaduwen. In de kamer van schoonmoeder staan de foto's van de achterkleinkinderen en de kinderen en een paar foto's van haar en de generaal en wat bloemen. veel meer moet er daar niet staan omdat ze maar een maand mag blijven. dan gaat ze naar st-jozef waar ik nog gewerkt heb in de keuken en mijn dokter als stagair. daar mag ze 3 maanden blijven. en als ze naar ginder verhuisd zal het weer dezelfde circus zijn in verband met roepen, tieren enz. En de laatste halte is dus het hallenhuis dat ik verkeerdelijk verstaan had als het Galgenhuis. en het is per momenten dat ik dat heb iets verkeerd verstaan. Ventje moet de 1 ste juni voor een klein onderhoud en zou dan doorrijden naar waar schoonmoeder verblijft. en hem kennende : als ze begint met roepen of tieren dan zegt hij dat hij onherroeppelijk weg gaat. en dan wordt ze bang en houdt op. de laatste keer waren hij en de generaal naar de cafertaria geweest koffie gaan drinken en toen ze terug kwamen was schoonmoeder lichtelijk in paniek. ze dacht dat ze haar verlaten hadden. de katten hebben hun eten. b-post is net met al hun zakjes geweest. ventje had kuipjes meegebracht uit de ldl maar het was patè (verkeerd gelezen) en geen van de twee moest het hebben. Dus de drie overgebleven vlootjes zijn dan voor cerize. als Noel die ten minste niet naar binnen schuift. die hond eet bijna alles. dus ook overgebleven kateten. ( als hij de kans krijgt) in engeland had David die hoger woonde eens Prue mee, zijn golden retriever. zonder leiband want ze was normaal een heel gehoorzaam beest. wel, die ging als een speer naar Mies haar bakje en vrat het leeg. Ons Mies ferm beledigd en we moesten eerst haar eten en drinkbak proper afwassen voor ze er weer uit wilde eten. ze dronk het liefst water uit een potje dat op de salontafel stond en het moest Vittel zijn. iets anders? neen, moet ik niet hebben: is te gemeen. op het eind dronk ze af en toe wat van ventjes mineraalwater uit de aldie. En toen ontdekten we dat ze suikerziekte had en dagelijks spuitjes zou moeten hebben. die suikerziekte was veroorzaakt door het eten van whiskas. Maar helaas kreeg ze bij die dierenarts een hypo en hebben we besloten haar dus te laten inslapen. Mies en pillen was al een probleem, Mies en spuitjes? daar zijn we nooit achter gekomen. Daarna was het Myrza die we hadden maar die had droge FIP. opgelopen in het asiel. nu kunnen ze daar wat tegen doen tegen FIP maar in 2009 nog niet. nu ja, ze heeft toch 4 mooie maanden gehad. en daarna kwamen Vinny & Gimly. Vinny stierf na 5 jaar en nu zit Gimly "opgescheept" met Lilly. gisteren was het weer van "tikkie, jij bent hem." ik heb een afspraak voor mijn haar gemaakt. eindelijk. er mag zeker 10 tot 15 cm af. voordat ik het weet heb ik weer langer haar. er is dan ten minste weer een stuk van dat gekleurd weg. Ventje heeft ook een afspraak gaan maken als hij terug was van mij naar de dokter te brengen. binnenkort moet hij weer op afspraak voor zijn cholesterolpillen. gelukkig helpen deze. vandaag staan die hele platte pizza's op de menu. alleen donderdag weten we niet wat we gaan eten. kan zijn dat we kiezen voor frituureten.
Ik ga de rest van de spaghettisaus verdelen en invriezen en de afwas ervan doen als ventje om mijn pillenwinkel is.
Fijne dag verder seizoentjes! Hier zit de zon uit dus vanmiddag waarschijnlijk op de koer werken.
Cats Rule!

Muddy Maddy

25 mei 2023, 08:11

Toch niet getuinierd zoals ik gedacht had. ook niet om boodschappen geweest. we hadden nog wat brood en er lag nog genoeg beleg. en het avondeten kwam uit de diepvries en viel heel goed mee. heel lekker. ultrafijn dubbelgevouwen deeg met daartussen 4 kazenvulling. voor elk 1 en we hadden genoeg. dan verder tv gekeken ofte het naar beneden brengen van de digicorder. nu is er maar een klein afwasje. ventje is wel alleen buiten geweest om mijn pillen te halen. als ik het een beetje rustig aan doe met de contramal en die vervang door duotabletten kom ik toe voor 6 weken. Mijn meteo hier voorspeld morgen geen goed weer maar ik ga toch naar die markt. Ik wil mooie bloemen in de keuken. basta!
ventje zei dat er ook een kraam met schepsnoep stond, wel dat gaan we dan eens uitproberen. je kan zelfs op de markt met de kaart betalen.
Straks mijn bankrekening in orde brengen want ik heb bij Sunatha en Gerard nog wat push-out vellen gekocht en ik had toch foamponsjes nodig. ik wil wel alles opgebruiken maar dan heb ik dus ponsjes nodig. Daarna enkele dingen gekocht in het kruidende vat en ik moest mijn payconniq bijwerken. maar ik had gelukkig nog genoeg tijd om te betalen. die komt vrijdag toe. het pakje van Sunantha daar zal ik wel een mail van krijgen. Om 20 voor 4 vannacht kwam ik terug van de wc en besloot Lilly dat het tijd was om te knuffelen. daarna niet veel meer geslapen. ventje was dinsdag een blok herve vergeten maar we moeten toch nog ergens op een dag naar de aldie om koffie en dat hebben ze daar ook. dus voorlopig is er nog niets aan de koer meer gedaan. die struik gele dingens staat daar ook nog. vandaag eens de swiffer bovenhalen want ze verliezen allebei tonnen haar! dat van Lilly is fijn, net als het stekkertjeshaar van Vinny en dat rolt zoch samen in een pluis vol haar. en van Gimly vind je een pakje haartje bijeen op de vloer. die is zich weer aan 't volvreten. dat belooft.
het ziet er zonnig uit maar het is nog koud. en morgen dus zwaarbewolkt maar geen regen. Als de katten weer als zotten achter elkaar rennen betekend dat hier nu verandering van weer. Twee plantjes zijn een beetje beschadigd. want ventje heeft ze gisteren wat water gaan geven. de zomervioletten hebben heel de winter overleefd en zijn terug gaan bloeien tot ventjes grote verbazing. we hadden dat ook gedacht van de plumbago maar die is er dan toch doorgekomen nadat we hem tot helemaal beneden gesnoeid hadden. ventje heeft een heel deel varens bijeen in een pot gestoken. hij is dol op varens. wij hebben ooit nog een boomvaren gehad, brachten dat mee naar hier, zetten dat buiten en kapot. verdroeg geen zilte zeelucht. jammer want dat was een prijzige pot geweest. enfin, we gaan zien waar we vandaag zin in hebben. morgen is het vuilniszak en je mag de meeuwenton gebruiken want die dekselse vogels pikken zelfs onze zakken kapot! er mag afval van de kattenbakken in zitten. Lilly heeft dan altijd commentaar als ventje die ton terug binnenhaalt. ventje zou moeten 3 terrastegels aankopen om zijn grote parasol vast te zetten waar wij in de zomer zitten. en 4 de kan er niet liggen. achteraan wil hij de andere grote parasol zetten die kan knikken en daar ook een plaatsje maken waar we kunnen zitten. we zullen wel zien. we moeten met de oude wel naar het containerpark. mijn vraag is nu natuurlijk: wanneer gaat dat gebeuren? en de sensorlichtje hangen ook nog niet. aangezien ventje gisteren een beetje in een dip zat, vermoedelijk door het nieuws van zijn moeder, hoop ik dat hij zich vandaag herpakt. de sensorlampjes dat kan op een regenachtig dag ook. ze liggen al boven want als ze hier beneden blijven dan zijn ze de speelbal van Lilly. ze heeft nochthans genoeg om te spelen maar ze verveelt zich ook rap. Gisteren zat er weer aan het lisplantje vooraan te knabbelen. hoeveel keer ik ook zei neen of dat is verboden, ze luisterde niet. Tot ventje zich er mee moeide en haar van achter het gordijn pakte. en door hem wordt ze niet graag opgepakt. bij mij gaat dat nog omdat ik haar achterste mee ondersteun maar ze sparteldt dan na een tijdje toch tegen.
het wordt ook tijd dat ik nog eens naar stefaan bel om de ramen te komen kuisen. als ik op ventje moet wachten....
Ik ga een beetje verder doen. en ook een begin maken voor de jarigen van juni.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

25 mei 2023, 08:59

Goeie morgen allemaal,
een mooie zonnige dag vandaag
Alleen de wind die het koeltjes houdt :roll:
Ik ga naar de huisarts voor bloedafname
hopelijk lukt het deze keer dat hij een ader vindt :?
want het is telkens weer hetzelfde gevecht :(

Fijne dag allen en sterkte aan onze zieken :wink:

Helena van Troje

25 mei 2023, 10:24

OMa-C ik hoop dat de huisarts en jij geluk hebben in hun zoektocht naar een goede ader.
Frustrerend dat het zelden van de eerste keer lukt.
Ik zou zeggen je mag de mijne eens lenen.
Dat zijn boulevards.
Zelfs die in mijn elleboogplooi, die je niet ziet, vist de huisarts dadelijk op.

Zo, de file is eindelijk opgelost.
Wat zou er nu weer gaande zijn?
Er vliegt weer een helikopter rond.
Dat belooft niet veel goeds.

Er steekt een gordijn in de machine.
Die moesten dit jaar absoluut gewassen.
Het is er het moment voor.
Ik heb twee weken niets aan de hand, buiten huishouden doen.

Rij maar an ossewa rij maar an
Weet je wel waarheen ie ga
Wel naar huis toe rij die wa
Zachtjes trekke nie te snel
Anders wordt die osse moe
Langsam an en nie te snel
Berijken zal j'ons huisje wel

Bron: https://muzikum.eu/nl/vlaamse-volkslied ... -songtekst

Ik moest aan dat liedje denken in verband met huishoudelijke klussen.
Gordijnen moeten gewassen
Vloeren moeten geschuurd
Eén keer per jaar grondig schuren, nadat de vloerverwarming is uitgezet.
En dat zie je heel goed.
Dat doe ik zelf, rustig aan, niet alles ineens.
Dat kan niet met droog water.
Poets schuurt, trekt af en dweilt...
Ah neen hé!
Van de tegelmijnheer moet die vloer geschuurd, heel grondig overvloedig gespoeld en dan droog gemaakt.
En dat krijg ik haar niet wijs gemaakt.
Ofwel vindt ze dat ik me niet met haar technieken mag moeien.
In de opleiding krijgen ze dan ook te horen dat ze zuinig moeten zijn met water.
Een keer per jaar mag die regel wel overtreden worden.

Dames de zon straalt hier aan de hemel en vannacht kan je Venus en Castor en Pollux aan de hemel zien staan.

De wasmachine roept.

wilde eend 2

25 mei 2023, 11:05

OMa C : veel sterkte bij de bloedafname bij de dokter . Elke keer zo moeilijk om een ader te vinden is niet fijn .
Clive : ik hoop dat het met jou wat beter gaat . na die bloedneus . dat kan inderdaad een voorbode zijn van een verkoudheid . Veel moed !
Vandaag ga ik toch een wandeling doen : de zon schijnt en het zou droog blijven ./ Na de middag nog wat opruimen in de tuin . Langzaam aan zoals HVT zegt . we moeten wel zo werken op die manier als het niet meer vlotter gaat .
Bekske : ook veel moed en dank voor jouw mooie plaatjes , elke dag .
Groetjes aan iedereen ; zo vergeet ik niemand .