In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

22 feb 2025, 09:14

Afbeelding

Goede natte morgen allemaal, :wink:
hier heeft het geregend vannacht
overal plassen, maar 't was zo voorspeld :?
Binnenwerken dus, 't is nog te vroeg om
in de tuin te werken, :) die paar "lentedagen"
hebben deugd gedaan, maar 't is nog geen lente :oops:
Allemaal een gezellig weekend, wat ook
de plannen zijn....hou het droog... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

22 feb 2025, 14:42

Afbeelding

Hallo iedereen,

Hier vallen regendruppels. Heel ander weer dan gisteren.
Manlief ging nog kalk op de gazon strooien, maar gaat wachten tot de regen over is.
Die kalk doen we elk jaar , soms 2x per jaar.

Manlief heeft dochter al uit de nood moeten helpen . Probleem met haar deur , die moeilijk open en dicht ging.

Door mijn verkoudheid had ik gesprongen lippen, wat wel een beetje vervelend was. Normaal gebruik je dan lippenbalsem, maar ik heb dat niet, ik gebruik dat ook niet. Even gegoogeld , en daar raden ze aan om gelijke delen boter en vloeibare honing te mengen. Heb dat gedaan in een kleine hoeveelheid en daarmee mijn lippen ingesmeerd enkele keren per dag. Ook voor het slapen gaan , zodat het een ganse nacht kon intrekken. En nu na 2 dagen zijn mijn lippen terug oke. Vond dat wel een prima middeltje, en ook niet slecht, want het komt toch in je mond.

Tot morgen, iedereen.

Oma-C

22 feb 2025, 18:23

Afbeelding

Goede avond iedereen, :wink:
Alle luiken gesloten, laat de regen maar buiten blijven..
Slaapwel voor later op de avond en tot morgen...

Beterschap aan alle zieken :roll:

Muddy Maddy

23 feb 2025, 07:14

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes,

Weer 'n vroege gedaan.Tsja. Straks als ventje op is en naar de bakker is geweest, kruip ik onder de douche voor mijn wasbeurt en ventje wrijft mij dan in met bodylotion. Mijn huid is al veel verbetered zegt hij. Geen speciale zalven, gewoon bodylotion.

Anjelier: ik ga dat ook een proberen die zelfgemaakte lippenbalsam.

Volgens de meteo onderaan mijn scherm zal het maar 12° worden vandaag. Hadden ze ons geen 18° beloofd? :roll:

Wel, in elk geval we zullen wel zien. Vandaag spiering, bloemkool en kaassaus.

Fijne dag seizoentjes,
Beterschap aan de zieken.
Cats Rule!

Oma-C

23 feb 2025, 09:06

Afbeelding

Iedereen een zonnige zondagsgroet van hieruit, :wink:
Een regenbui gehad in de vroege morgen,
alles ligt nat maar nu is er zon en ik hoop dat
ze blijft, dan heet het niet voor niks "zondag" :lol:

M-M, met een plaatje, :lol: dat is eeuwen geleden :wink:
leuk, die poes aan de laptop....
Douchen en insmeren doe ik elke dag, moeilijk
als je alleen bent... maar daar zijn middeltjes voor :)

Fijne dag en sterkte en moed aan wie het kan gebruiken....

Oma-C

23 feb 2025, 19:45

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink: een mooie
en zonnige dag vandaag, heerlijk was het :)
Geniet nog van de rest van deze dag en voor
straks slaapwel..... tot morgen :)

Muddy Maddy

24 feb 2025, 09:01

Oma C: Ja, dat plaatje. Daarmee was ik gekend op een consumentenforum. Nu bestaat dat niet meer. Ik denk dat de lol er voor velen af was de moment dat ze de stekker uit de prijzen trokken en je met je artikelen zoals: De wilde avontuen van Vinny alleen maar Kudossen kon verdienen, geen punten waar je een artikel kon verdienen. ( ik heb hier broodplankjes liggen) De reclame op het artikel moest je erbij nemen.
En toen hebben ze daar ook de stekker uit getrokken. Bij Libelle was de reden omdat ze geen webmaster hadden en veel mensen met minder goede bedoelingen dingen konden doen. Maar omdat Libelle nu op FB zelf actief is hebben ze via Fb & de meta group bescherming tegen malafide praktijken.

Gimly heeft weer een haarbal. Waarom flikt hij het altijd nadat er hier deftig gewifferd is? Met nat & droog? Gisteren dan uiteindelijk onder de douche geweest en deze week moet ventje voor een oogdruk meeting. We wachten ook op nieuws over de daken want buurman V vroeg ventje via messenger of zijn zolder al leeg was. Zo goed als mocht ook en dus ging buurman V onze dakwerker verwittigen. (Wij stonden al genoteerd voor eind februari/begin maart.) Omdat we het met 2 laten doen, krijgen we korting en dat kunnen we dan weer goed gebruiken voor stuckwerken hier vooraan en aan het achterste venster.Idem boven achteraan. De voorhaven doet geen afwerking na het plaatsen van ramen en deuren.(wel voor keukens en bekleding enz.)

Gisteren bloemkool in kaassaus gegeten. Daar zat wel wat bite (a dente) aan. Ge moet niet vragen: bibi hier was ze vergeten te koken! Ventje dacht dat ze al voorgekookt waren en ik veronderstelde dat ook. Enfin, op recepties bieden ze toch ook cruditè's aan met dipsaus? Wel, dat was dan een variant erop. Ventje vond het niet slecht en zo hebben we meer vitaminen binnen. (denk ik) We hadden wel een kleine hoeveelheid over en dat was dan voor mulchie.

De gedroogde ham is op, de kaas zo goed als en de salami is ook verdwenen. Misschien woensdag een bestelling doen bij de deli omdat ventje donderdag toch naar de oogarts moet. (dan heb ik het die dag) Heb dan toch huisarrest want er komt een pakje kledij aan.
Moet ook aan grote theelichten zien te geraken.

9 uur en ik ga er eens aan beginnen zie. Verder doen op Alphanovel.
Sterkte aan de vele zieken.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

24 feb 2025, 09:54

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Alle werkjes die in het weekend gedaan worden hier
zijn gedaan, zelfs de strijk in weggewerkt :)
Nu weer de gewone dagelijkse dingen van het HH
en woensdag komt de voetenverzorgster weer
dan zijn die 5à6 weken weeral voorbij... :roll:

Aan allen een aangename nieuwe werkweek
en sterkte aan wie zich niet goed voelt... :(

anjelierken

24 feb 2025, 13:33

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug maandag, de weken vliegen nogal. Volgende week is het al krokusverlof.

Hier regent het. Manlief heeft deze voormiddag nog een beetje opgeruimd in de tuin .
Ikzelf heb ondertussen een aanvraag gedaan voor een nieuw rijbewijs. Nu moet je dat elke 10 jaar vernieuwen, en die aanvraag moet je zelf doen. Vroeger kreeg je daar bericht van, nu niet meer. Normaal over 2 weken zou het in orde moeten zijn.

Hebben deze middag al warm gegeten, is gemakkelijk voor vanavond, dan is het enkel een boterhammetje.
Deze namiddag uit wandelen met vrouwengroepje, zolang het niet te hard regent. Een beetje regen deert niet.

Tot morgen ,iedereen.

Oma-C

24 feb 2025, 15:40

Afbeelding

Aan allen een gezellige avond :wink:
en voor later slaapwel....en mooie dromen.....
Hopelijk morgen een droge dag...
Dan kunnen we weer buiten.... :)

Beterschap aan hen die zich niet lekker voelen.. :roll:

Helena van Troje

24 feb 2025, 16:39

Joepie ik heb viooltjes om te planten de volgende dagen.
De vervangster viel erg mee.
We hebben wel wat kilometers gedaan.
We hebben alles gevonden behalve vloeibare D'Or.
Dan toch maar geen escar 'go meegebracht.
Wegens te gevaarlijk voor poes en hond en egel naar het schijnt...
Terug naar de eierschalen, cacaodoppen, dennennaalden.
In de hoop dat het ze tegenhoudt.
Ze mogen zoveel eten van de rabarberbladen als ze willen.
Van mijn paasbloemen moeten ze afblijven.

Nog een fijne avond aan allen

Muddy Maddy

25 feb 2025, 07:37

Gimly & Lilly zitten buiten. Gisteren ook en het was Gimly die ik moest binnenroepen. Het drinkfonteintje maakt lawaai. Toch even door ventje laten naar kijken. Vandaar dat Gimly waarschijnlijk buiten is voor 't water. Ventje heeft gisteren gedroomd dat ze de stelling aan het zetten waren. Maar op het hoekje moest er nog materiaal van werken opgeruimd worden. De link met zijn droom is dan rap gelegd.

Helena, je doet me watertanden met je rabarber. Ik lust dat graag en dan rauw. Ventje weigert voorlopig planten en bloemen te kopen. Dat dak is prio. Dat ze dan maar rap hier zijn. Gedaan is gedaan. Wat er ook moet is dat (lelijk woord) huis op de markt zetten. 't had er al dees maand op moeten staan. :roll: Dat het hopelijk in maart op de mart gaat voor ventjes zus in April weer onderzoeken heeft en dan zeker geen zin heeft om zich daar mee bezig te houden.Ook voor Frank werkt het op diens zenuwen. Hij was verleden week bij moeder voor haar voeten. 't was nog vroeg en er was nog niet genoeg licht. Er is daar 'n koepel omdat dit oorspronkelijk een orangerie was. maar die onderste plaat van gewapend glas is nooit gekuist. Toen de bovenste plaat barstte door hitte ( 'n warme hete zomer) hebben ze dus daar zo'n koepel in kunsstof gezet maar diene die dat gezet heeft, kuistte natuurlijk dien onderste plaat niet af want 't mocht nie geweten zijn dat 'em daar was. ( in 't zwart dus) Frank bood aan om dat te komen kuisen. Nu, dan of nooit zeker?

Er ligt hier weer 'n haarbal Zit geen gras bij dus 't is weer ene van Gimly. Vind dat dan zo sneu voor hem. En ventje sakkert dan over de toestand van dat linoleum dat hier ligt. Totaal afgeleeft. Ik heb geopperd dat ventje beter 'n breekmes zou pakken en delen van dat lino wegsnijden en verwijden. Mischien dat de vloer op zavel eronder wel nog te redden valt? We zullen zien na dat dak. Tweede prio zijn zijn ogen. Als het lukt hoeft hij geen bril meer te dragen, alleen 'n leesbrilletje. Op den trouw zal hij er dus heel anders uitzien. En ik moet dringend 5 kilo afvallen.

Die lactulose helpt niet goed. Dan maar de grote middelen inzetten. Een pilleke pakken. En ajuinsoep maken.Daar heb ik al lang goesting in.
Seffens het gordijn open doen en de lamp weeral opladen via usb.Ge hebt er maar twee dagen plezier van. Liever iets op batterijen dan. Ventje heeft "the one ring" als tafel lamp gevonden maar dat is dan weer warmwit. en ik heb liever koudwit.

Beterschap voor de zieken.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

25 feb 2025, 09:19

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, een fijne dinsdag gewenst :wink:
Alles ligt nat en de mist is bijna helemaal opgetrokken
Hopelijk krijgen we een mooie dag....
Ik ga naar de apotheek de medicatie afhalen...
en er een wandelingetje van maken,

Beterschap aan alle zieken.....en maak er een mooie dag van... :)

Helena van Troje

25 feb 2025, 12:27

Ik zal mijn gordijnen eens wat vroeger moeten opendoen.
Geen mist gezien vanmorgen.

Het motregende wel als ik naar de dokter reed.
Zo een fijne maar heel natte regen.
Heb dan maar mijn bache over aan getrokken.

Nog maar eens een deel medicatie vervangen door lichtere dosissen.
Andere manier van innemen.
De halve dosis 's morgens en de andere helft 's avonds.
In de hoop op minder bijwerkingen.

Geen maagpijn, kan niet op die plaats.
Wel spierpijn.
Die zit nu echt overal tot op mijn ribben.

Ach ja, krakende wagens lopen het langst zeker.

De zon is heel heel erg haar best aan het doen om erdoor te geraken.
Voorlopig winnen de wolken.

Een fijne dag aan iedereen!
Michieldvd

25 feb 2025, 12:58

Goede middag seizoentjes,

met mij alles oké, maar het ontbreekt mij aan inspiratie om op regelmatige basis langs te komen.

Muddy Maddy schreef:
25 feb 2025, 07:37

Er ligt hier weer 'n haarbal Zit geen gras bij dus 't is weer ene van Gimly. Vind dat dan zo sneu voor hem.
Muddy Maddy, ik heb eens gelezen op het forum dat de poezen in de rui periode veel haar binnen krijgen door zich te wassen. Dan is het aanbevolen om tijdens deze periode hen regelmatig (dagelijks?) een klein klontje boter voor te schotelen. Ze vinden het lekker en vooral, het "schuift" beter in maag en darmpjes en zo hebben ze minder haarballen.
Mijn dochter heeft ook een kat en bevestigd dit. Ze heeft het geprobeerd en het werkt.
Het is maar een tip. :lol:

Ik zal nu aan mijn middagpauze beginnen en mijn eten wat laten zakken. :lol: :lol: :lol: