Goede vroege morgen seizoentjes,
Ben maar opgestaan want het had weinig zin, als je ligt te luisteren naar de wind die tegen de velux aan beukt en hier beneden zit de wind in de schouw. Seffens haal ik een paar oordoppen.
werd wakker, dacht dat we al dinsdagmorgen waren en ik mijn kine-afspraak vergeten was!
heb een dikke peignoir aangedaan want de verwarming was nog niet in gang geslagen.
De dienst gisteren was sereen. de valse bloemen die we meegedaan hadden op vraag van Suus om in de auto te leggen zodat je dan voor het gemeentefiliaal kon parkeren lagen naast de heel eenvoudige kist. Hier hangen nog tierelantijntjes aan, ook al is de kist voor crematie. dat was met eenvouwdige handvatten in hout, niet in "koper" zoals hier. Er lag een enorm boekket op de kist, maar ik kan niet op de naam van die bloemen komen. Een paar mensen hebben iets voorgelezen, er zijn wat foto's getoond en dat was het. bij het Avè Maria verlieten ze de aula. onze bloemen ook. wat er nadien gebeurd is weet ik niet. Hun zeelandse vrienden waren er, zij zijn nog code groen. Suus was bijzonder triest en wij ook. na de dienst, nog geen volle 5 min. ging mijn landlijn met een O3/ nummer erop. tacktiek toegepast: indrukken en daarna afdrukken. stelleltje imbiciële verkopers. het is niet de eerst maal dat dit nummer probeert binnen te geraken. ik sta op de bel-me-niet lijst.
De volgende keer neem ik op en vraag of ze bellen om een erotische fotoshoot te bestellen.
ik ga me dan wel aan een geschreven script houden.
Nichtje heeft me gisteren een messenger gezonden: dat ik superbedankt was voor het mooie kaartje en een emoji met ogen als hartjes. vandaag is het haar verjaardag. ze zou als Covid niet opgedoken was, nu een week getrouwd zijn en op huwelijksreis. tsja.
Voeten hebben koud en doen regelmatig pijn alsof ik een lange wandeling heb gedaan. ik zal wel de "kozijntjes" hebben zeker? ( jicht)
Gimly moet geboren zijn in een kerk. hij zet de deur weer wagenwijd open. Dicht doen? kan ik niet mammie. jaja en Mies zette die dan helemaal wagenwijd open want door haar dikke pels kon ze er niet door ( dacht ze) Zij en nu Gimly mogen het huis doorlopen 's nachts. Met Vinny was dat niet te doen. om 4 uur 's morgens dacht die, wel, nu heb ik lang genoeg geslapen, ik ga spelen!
Mies was gewoon om soms eens op bed te slapen en wij hadden in engeland een trap die in de living begon en zo kon ze naar de slaapkamer. nu denk ik als ik een docu zie uit het UK en ik zie die dunne standaard tapijten ( groen) en het bijpassende "magnolia" kleur op de muren. ( lichtbeige en spotgoedkoop) och, neen, hè. want nu zou de verwarming daar op 28° moeten staan om maar iets van warmte te hebben. de vloer was van beton en onderaan zat niets dan een lege ruimte. ( wij woonden op een heuvel- natuurlijk net op een hellingspercent) dus geen isolatie. de eerste woorden van papa als hij het geïnspecteerd had was waren: het is goedkoop gezet. bij ook een storm zoals "odette" hier waaide onze antenne van het dak. gelukkig niet op de auto van de buurvrouw om maar te zwijgen over de zelfgebouwde sportwagen van de oudste zoon. Wij gingen net naar België en hebben tot middernacht moeten wachten op een ferry. Mies was toen nog niet in ons leven. Rond 4 uur 's nachts zijn we bij mijn ouders toegekomen en de vissen waren van slag! en eer je licht hebt ginder: dat zijn van die eerste generatie spaarlampen en die moeten even aan voor ze licht geven. en er hangen twee lusters met iets van 15? armen. Er zaten vroeger nog van die kaarslampen in de indruk moesten geven dat er kaarsen in zaten. dat was de mode in de jaren ' 70. ( zou aan ventje eens moeten vragen of hij een interieurmagazine meebrengt van bij Jan- dat zal wel met veel tegengoesting zijn) De boodschappen was karig, er was nog niets aangevuld, de koffie heeft een andere verpakking maar bij de beenhouwer naast de Aldie, hebben ze speciaal orloff voor ons gemaakt. er was toch geen volk en de beenhouwer had weinig om handen. natuurlijk was ventje de klantenkaart vergeten. het orloff is voor morgen. vandaag pizziolas. met 4 kazen.
de afwas van gisteren is ook niet gedaan dus dat is voor na het telefoontje van moeder en de kranten. heb gisteren het initatief moeten nemen of de scampi en de kabeljauw waren weer niet opgegeten geraakt en ik vergeet dan nog mijn pillen zeker. ik heb het geweten aan mijn maag en mijn suikergehalte. ( zal door de stress van de dag zelf zijn)
Dinsdag de uitslag van mijn bloed en ik hoop dat alle pillen nog werken en de parameters in het normaal staan. anders is er werk aan de winkel. bijna alle dagen stress als het thuiswerken is en stress al hij uitwerkt. dan krijg ik wel telefoon, tenzij V. aanwezig is of V. en N. dan hoor ik hem niet.
de strafste moet nog komen. iemand die een uitzettingsbevel kreeg omdat hij zijn kamer niet betaalde, heeft het ABL voor de rechtbank gedaagd. Straf, he en dan zijn ze verbaasd dat wij stress hebben. Zijn stress projecteert hij op mij. en/of de kat met alle gevolgen van dien.
We gaan nog een kopje koffie gaan maken. En daarna moet ik in hay-day een extra dag inhalen want ik heb gisteren niet gespeeld. ik moet voor zondag 3 boten met goederen laden en wegsturen.
later dan eens loeren op fb of er al iemand wakker is door "odette".
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe en waai niet weg!