In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

Voor alle zekerheid zit poes al klaar in een doos om zeker de verhuis niet te missen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes ,
Ben benieuwd hoe het gaat met Muddy Maddy en ventje. Zullen wel triest zijn na het volgen van de begrafenis van hun vriend Hans. Laat staan hoe zijn echtgenote zich moet voelen.
Wilde eend, wat een mooie poes heb jij toch, zij zal denken, mij ga je niet vergeten
Vandaag dan toch eens een dag waar ik alles gedaan heb gekregen.
Kom net onder de douche vandaan en heb me klaar gemaakt voor de nacht. En manlief is net thuis gekomen, zei dat het gevaarlijk was op de baan. Nu moet hij weer 2 weken van thuis uitwerken.
Had in een dierenwinkel in Texel een speciale handdoek gekocht om viervoeters mee af te drogen als ze nat zijn. Die handdoek moet je vochtig in zijn koker steken. Nu vandaag heeft hij echt wel zijn dienst bewezen. Matice was nat toen hij zonet binnenkwam en heb de handdoek nu gebruikt. En hij werkt wel degelijk , hij is zo goed als droog. Na gebruik moet je hem dan goed uitspoelen met veel koud water en hem terug in de koker stoppen. Heb dat ding amper 10€ betaald. En het werkt.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie , hopelijk zonder al teveel gewaai, avond en voor later een heel zachte nachtrust. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede avond iedereen,
MM hopelijk is de dag een beetje goed verlopen.
WE soms mis ik ook mijn bad als ik veel last heb.
Maar ja wat heb je aan een bad als het voorvalt dat je er niet in je eentje uit gestapt geraakt.
Het was ferm frisjes in de Latijnse les.
De vensters en de deur open corona gewijs, ik vroor zowat uit mijn jasje.
Dus heb ik wol besteld bij oudste een modelletje gezocht en als de wol aangekomen is gaan we aan de slag.
Nu ben ik voor goed 50 € gesteld en in de winkel kost een dikke wollen pull algauw 100€ of meer.
Nu nog handschoenen zonder vingertoppen en we kunnen er tegen tegen de 16de oktober als de tweede reeks begint. Er waren wel wat afwezigen wegens risicopatiënten...Tja, wij zijn niet meer zo van de jongsten.
Goed gezien van Poes dat ze zeker niet vergeten wordt.
Nog een gezellige avond.
MM hopelijk is de dag een beetje goed verlopen.
WE soms mis ik ook mijn bad als ik veel last heb.
Maar ja wat heb je aan een bad als het voorvalt dat je er niet in je eentje uit gestapt geraakt.
Het was ferm frisjes in de Latijnse les.
De vensters en de deur open corona gewijs, ik vroor zowat uit mijn jasje.
Dus heb ik wol besteld bij oudste een modelletje gezocht en als de wol aangekomen is gaan we aan de slag.
Nu ben ik voor goed 50 € gesteld en in de winkel kost een dikke wollen pull algauw 100€ of meer.
Nu nog handschoenen zonder vingertoppen en we kunnen er tegen tegen de 16de oktober als de tweede reeks begint. Er waren wel wat afwezigen wegens risicopatiënten...Tja, wij zijn niet meer zo van de jongsten.
Goed gezien van Poes dat ze zeker niet vergeten wordt.
Nog een gezellige avond.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond alle seizoentjes
wat een weer, en ik zag zopas op tv dat
het aan de kust echt hondenweer is
met heel veel wind.... hopelijk niet teveel schade
want dat is meestal het gevolg
helena, een lekkere warme vest of trui, je zal
het kunnen gebruiken binnenkort...
Dan weet je weer wat te doen van handwerk:)
ik zit hier met een fleeceke aan
M-M, veel sterkte , mijn kaars brandt nog steeds
ik heb aan jullie allen gedacht.... een zware dag
wilde eend, de poes weet wel waar het goed is
en ze zal zich niet laten verschalken om mee te verhuizen
je zal me niet achterlaten denkt ze, die voelen het ook aan
dat er verandering op komst is
en ja ik heb ook een bad maar ik ben blij met mijn douche
want uit een bad geraak ik niet meer alleen uit
en als je alleen bent
clive, goed gezien van die handdoek voor Matice
een goed geriefje...
mammyretro, ja 't was me het weertje en het is nog bezig
je was ineens gedoucht als je naar de bakker ging
maar je, je moet eten hé
Voor alle seizoentjes een gezellige avond en een goede nacht
zonder broks, dat die wind maar gauw gaat liggen
Slaapwel straks...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: een trieste dag voor Suus en jullie.Sterkte.
Clive: niet te lang uitstellen om naar de huisarts te gaan.
MJ: aan zee zou ik toch binnen blijven, heb de beelden gezien op tv, de mensen waaiden zowat weg.
Wilde eend2: als poes verhuist, zou ik ze toch verschillende weken binnen houden.Ze moet de nieuwe omgeving gewoon worden.
GrannyM: aan vader kan je niet uitleggen hoe ernstig het coronavirus is.Hij denkt dat het gewoon een griepje is.Toen laatst een neef belde, die zei dat hij niet op bezoek mocht komen, zei vader " en wie zegt dat, dat jij bij mij niet op bezoek mag komen?.Hij kent de draagwijdte ervan niet.
Dames, tot morgen allemaal.
MM: een trieste dag voor Suus en jullie.Sterkte.
Clive: niet te lang uitstellen om naar de huisarts te gaan.
MJ: aan zee zou ik toch binnen blijven, heb de beelden gezien op tv, de mensen waaiden zowat weg.
Wilde eend2: als poes verhuist, zou ik ze toch verschillende weken binnen houden.Ze moet de nieuwe omgeving gewoon worden.
GrannyM: aan vader kan je niet uitleggen hoe ernstig het coronavirus is.Hij denkt dat het gewoon een griepje is.Toen laatst een neef belde, die zei dat hij niet op bezoek mocht komen, zei vader " en wie zegt dat, dat jij bij mij niet op bezoek mag komen?.Hij kent de draagwijdte ervan niet.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede vroege morgen seizoentjes,
Ben maar opgestaan want het had weinig zin, als je ligt te luisteren naar de wind die tegen de velux aan beukt en hier beneden zit de wind in de schouw. Seffens haal ik een paar oordoppen.
werd wakker, dacht dat we al dinsdagmorgen waren en ik mijn kine-afspraak vergeten was!
heb een dikke peignoir aangedaan want de verwarming was nog niet in gang geslagen.
De dienst gisteren was sereen. de valse bloemen die we meegedaan hadden op vraag van Suus om in de auto te leggen zodat je dan voor het gemeentefiliaal kon parkeren lagen naast de heel eenvoudige kist. Hier hangen nog tierelantijntjes aan, ook al is de kist voor crematie. dat was met eenvouwdige handvatten in hout, niet in "koper" zoals hier. Er lag een enorm boekket op de kist, maar ik kan niet op de naam van die bloemen komen. Een paar mensen hebben iets voorgelezen, er zijn wat foto's getoond en dat was het. bij het Avè Maria verlieten ze de aula. onze bloemen ook. wat er nadien gebeurd is weet ik niet. Hun zeelandse vrienden waren er, zij zijn nog code groen. Suus was bijzonder triest en wij ook. na de dienst, nog geen volle 5 min. ging mijn landlijn met een O3/ nummer erop. tacktiek toegepast: indrukken en daarna afdrukken. stelleltje imbiciële verkopers. het is niet de eerst maal dat dit nummer probeert binnen te geraken. ik sta op de bel-me-niet lijst.
De volgende keer neem ik op en vraag of ze bellen om een erotische fotoshoot te bestellen.
ik ga me dan wel aan een geschreven script houden.
Nichtje heeft me gisteren een messenger gezonden: dat ik superbedankt was voor het mooie kaartje en een emoji met ogen als hartjes. vandaag is het haar verjaardag. ze zou als Covid niet opgedoken was, nu een week getrouwd zijn en op huwelijksreis. tsja.
Voeten hebben koud en doen regelmatig pijn alsof ik een lange wandeling heb gedaan. ik zal wel de "kozijntjes" hebben zeker? ( jicht)
Gimly moet geboren zijn in een kerk. hij zet de deur weer wagenwijd open. Dicht doen? kan ik niet mammie. jaja en Mies zette die dan helemaal wagenwijd open want door haar dikke pels kon ze er niet door ( dacht ze) Zij en nu Gimly mogen het huis doorlopen 's nachts. Met Vinny was dat niet te doen. om 4 uur 's morgens dacht die, wel, nu heb ik lang genoeg geslapen, ik ga spelen!
Mies was gewoon om soms eens op bed te slapen en wij hadden in engeland een trap die in de living begon en zo kon ze naar de slaapkamer. nu denk ik als ik een docu zie uit het UK en ik zie die dunne standaard tapijten ( groen) en het bijpassende "magnolia" kleur op de muren. ( lichtbeige en spotgoedkoop) och, neen, hè. want nu zou de verwarming daar op 28° moeten staan om maar iets van warmte te hebben. de vloer was van beton en onderaan zat niets dan een lege ruimte. ( wij woonden op een heuvel- natuurlijk net op een hellingspercent) dus geen isolatie. de eerste woorden van papa als hij het geïnspecteerd had was waren: het is goedkoop gezet. bij ook een storm zoals "odette" hier waaide onze antenne van het dak. gelukkig niet op de auto van de buurvrouw om maar te zwijgen over de zelfgebouwde sportwagen van de oudste zoon. Wij gingen net naar België en hebben tot middernacht moeten wachten op een ferry. Mies was toen nog niet in ons leven. Rond 4 uur 's nachts zijn we bij mijn ouders toegekomen en de vissen waren van slag! en eer je licht hebt ginder: dat zijn van die eerste generatie spaarlampen en die moeten even aan voor ze licht geven. en er hangen twee lusters met iets van 15? armen. Er zaten vroeger nog van die kaarslampen in de indruk moesten geven dat er kaarsen in zaten. dat was de mode in de jaren ' 70. ( zou aan ventje eens moeten vragen of hij een interieurmagazine meebrengt van bij Jan- dat zal wel met veel tegengoesting zijn) De boodschappen was karig, er was nog niets aangevuld, de koffie heeft een andere verpakking maar bij de beenhouwer naast de Aldie, hebben ze speciaal orloff voor ons gemaakt. er was toch geen volk en de beenhouwer had weinig om handen. natuurlijk was ventje de klantenkaart vergeten. het orloff is voor morgen. vandaag pizziolas. met 4 kazen.
de afwas van gisteren is ook niet gedaan dus dat is voor na het telefoontje van moeder en de kranten. heb gisteren het initatief moeten nemen of de scampi en de kabeljauw waren weer niet opgegeten geraakt en ik vergeet dan nog mijn pillen zeker. ik heb het geweten aan mijn maag en mijn suikergehalte. ( zal door de stress van de dag zelf zijn)
Dinsdag de uitslag van mijn bloed en ik hoop dat alle pillen nog werken en de parameters in het normaal staan. anders is er werk aan de winkel. bijna alle dagen stress als het thuiswerken is en stress al hij uitwerkt. dan krijg ik wel telefoon, tenzij V. aanwezig is of V. en N. dan hoor ik hem niet.
de strafste moet nog komen. iemand die een uitzettingsbevel kreeg omdat hij zijn kamer niet betaalde, heeft het ABL voor de rechtbank gedaagd. Straf, he en dan zijn ze verbaasd dat wij stress hebben. Zijn stress projecteert hij op mij. en/of de kat met alle gevolgen van dien.
We gaan nog een kopje koffie gaan maken. En daarna moet ik in hay-day een extra dag inhalen want ik heb gisteren niet gespeeld. ik moet voor zondag 3 boten met goederen laden en wegsturen.
later dan eens loeren op fb of er al iemand wakker is door "odette".
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe en waai niet weg!
Ben maar opgestaan want het had weinig zin, als je ligt te luisteren naar de wind die tegen de velux aan beukt en hier beneden zit de wind in de schouw. Seffens haal ik een paar oordoppen.
werd wakker, dacht dat we al dinsdagmorgen waren en ik mijn kine-afspraak vergeten was!
heb een dikke peignoir aangedaan want de verwarming was nog niet in gang geslagen.
De dienst gisteren was sereen. de valse bloemen die we meegedaan hadden op vraag van Suus om in de auto te leggen zodat je dan voor het gemeentefiliaal kon parkeren lagen naast de heel eenvoudige kist. Hier hangen nog tierelantijntjes aan, ook al is de kist voor crematie. dat was met eenvouwdige handvatten in hout, niet in "koper" zoals hier. Er lag een enorm boekket op de kist, maar ik kan niet op de naam van die bloemen komen. Een paar mensen hebben iets voorgelezen, er zijn wat foto's getoond en dat was het. bij het Avè Maria verlieten ze de aula. onze bloemen ook. wat er nadien gebeurd is weet ik niet. Hun zeelandse vrienden waren er, zij zijn nog code groen. Suus was bijzonder triest en wij ook. na de dienst, nog geen volle 5 min. ging mijn landlijn met een O3/ nummer erop. tacktiek toegepast: indrukken en daarna afdrukken. stelleltje imbiciële verkopers. het is niet de eerst maal dat dit nummer probeert binnen te geraken. ik sta op de bel-me-niet lijst.
De volgende keer neem ik op en vraag of ze bellen om een erotische fotoshoot te bestellen.
ik ga me dan wel aan een geschreven script houden.
Nichtje heeft me gisteren een messenger gezonden: dat ik superbedankt was voor het mooie kaartje en een emoji met ogen als hartjes. vandaag is het haar verjaardag. ze zou als Covid niet opgedoken was, nu een week getrouwd zijn en op huwelijksreis. tsja.
Voeten hebben koud en doen regelmatig pijn alsof ik een lange wandeling heb gedaan. ik zal wel de "kozijntjes" hebben zeker? ( jicht)
Gimly moet geboren zijn in een kerk. hij zet de deur weer wagenwijd open. Dicht doen? kan ik niet mammie. jaja en Mies zette die dan helemaal wagenwijd open want door haar dikke pels kon ze er niet door ( dacht ze) Zij en nu Gimly mogen het huis doorlopen 's nachts. Met Vinny was dat niet te doen. om 4 uur 's morgens dacht die, wel, nu heb ik lang genoeg geslapen, ik ga spelen!
Mies was gewoon om soms eens op bed te slapen en wij hadden in engeland een trap die in de living begon en zo kon ze naar de slaapkamer. nu denk ik als ik een docu zie uit het UK en ik zie die dunne standaard tapijten ( groen) en het bijpassende "magnolia" kleur op de muren. ( lichtbeige en spotgoedkoop) och, neen, hè. want nu zou de verwarming daar op 28° moeten staan om maar iets van warmte te hebben. de vloer was van beton en onderaan zat niets dan een lege ruimte. ( wij woonden op een heuvel- natuurlijk net op een hellingspercent) dus geen isolatie. de eerste woorden van papa als hij het geïnspecteerd had was waren: het is goedkoop gezet. bij ook een storm zoals "odette" hier waaide onze antenne van het dak. gelukkig niet op de auto van de buurvrouw om maar te zwijgen over de zelfgebouwde sportwagen van de oudste zoon. Wij gingen net naar België en hebben tot middernacht moeten wachten op een ferry. Mies was toen nog niet in ons leven. Rond 4 uur 's nachts zijn we bij mijn ouders toegekomen en de vissen waren van slag! en eer je licht hebt ginder: dat zijn van die eerste generatie spaarlampen en die moeten even aan voor ze licht geven. en er hangen twee lusters met iets van 15? armen. Er zaten vroeger nog van die kaarslampen in de indruk moesten geven dat er kaarsen in zaten. dat was de mode in de jaren ' 70. ( zou aan ventje eens moeten vragen of hij een interieurmagazine meebrengt van bij Jan- dat zal wel met veel tegengoesting zijn) De boodschappen was karig, er was nog niets aangevuld, de koffie heeft een andere verpakking maar bij de beenhouwer naast de Aldie, hebben ze speciaal orloff voor ons gemaakt. er was toch geen volk en de beenhouwer had weinig om handen. natuurlijk was ventje de klantenkaart vergeten. het orloff is voor morgen. vandaag pizziolas. met 4 kazen.
de afwas van gisteren is ook niet gedaan dus dat is voor na het telefoontje van moeder en de kranten. heb gisteren het initatief moeten nemen of de scampi en de kabeljauw waren weer niet opgegeten geraakt en ik vergeet dan nog mijn pillen zeker. ik heb het geweten aan mijn maag en mijn suikergehalte. ( zal door de stress van de dag zelf zijn)
Dinsdag de uitslag van mijn bloed en ik hoop dat alle pillen nog werken en de parameters in het normaal staan. anders is er werk aan de winkel. bijna alle dagen stress als het thuiswerken is en stress al hij uitwerkt. dan krijg ik wel telefoon, tenzij V. aanwezig is of V. en N. dan hoor ik hem niet.
de strafste moet nog komen. iemand die een uitzettingsbevel kreeg omdat hij zijn kamer niet betaalde, heeft het ABL voor de rechtbank gedaagd. Straf, he en dan zijn ze verbaasd dat wij stress hebben. Zijn stress projecteert hij op mij. en/of de kat met alle gevolgen van dien.
We gaan nog een kopje koffie gaan maken. En daarna moet ik in hay-day een extra dag inhalen want ik heb gisteren niet gespeeld. ik moet voor zondag 3 boten met goederen laden en wegsturen.
later dan eens loeren op fb of er al iemand wakker is door "odette".
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe en waai niet weg!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, " fijn" dat de begrafenis sereen verlopen is. Denk dat met het Avé Maria, veel tranen zijn gevloeid. Als ik dat lied hoor bij een begrafenis, dan ga ik meteen huilen, vind dat zo ontroerend.
Suus zal een hele zware periode doormaken. Heb echt medelijden met haar. Heb gisteren de ledkaarsen de hele dag laten branden voor Hans.
Maar nu moeten jullie doorgaan met het gewone leven, je kan er helaas niets aan veranderen.
Oma-C, dank je wel voor het mooie overzicht. Ik ga niet alles herhalen. Hoop dat je kunnen slapen hebt. Zelf heb ik geen last gehad van de storm. Straks als het licht is, wel even mijn bloemetjes gaan controleren op het boventerras . Kan wel zijn dat die omgewaaid zijn.
Heb de strijk al achter de rug. Was niet zoveel, want heb gisterenochtend of eergisteren nog een hele grote strijk gedaan. Maar nu ben ik volledig bij.
Matice had ik deze ochtend om 06.00H wakker gemaakt, het is nu net 07.38H en mijnheer staat net op. En meteen aan het spelen met een bal na het omgooien van één van zijn speelgoedboxen. Straks met de box rond gaan om er alles weer in te gooien voordat ik stofzuig. En dan doet hij het waarschijnlijk opnieuw. Die moet altijd net dat speeltje hebben wat onderin ligt.
Eergisteren zijn tunnel in de tuin opgeruimd en in zijn hoes gestoken, die mag even een paar maanden de kast in, hij heeft genoeg ander buitenspeelgoed dat buiten mag blijven liggen om mee met te spelen.
We gaan vanavond eens gewoon hotdogs eten, snel klaar en dat kan echt wel eens lekker zijn. En het is al lang geleden dat we dat nog gegeten hebben.
Zo meteen haren wassen en douchen, moet wel nog uitvissen wat ik ga aantrekken. Wat ik van plan was aan te doen, gaat niet met die regen, want dat was een outfitje waar ik mijn regenjasje niet over kan doen. En een regenjasje is vandaag wel nodig. Luxeprobleem, vind wel iets in de dressing.
Na de douche eerst het licht HH doen en dan moet ik om 12.00H bij de manicure zijn. Manlief brengt me en komt me halen, vind dat ik in dit weer niet moet fietsen. En tijdens de manicure gaat manlief al de boodschappen doen, hebben niet zoveel nodig.
De kine gaat vanaf volgende week maar 2X doorgaan in plaats van 3X per week. Kinesiste zag dat het een beetje te vermoeiend voor me was, zeer zeker ' s avonds. Moet dan wel thuis oefeningen doen.
Ik hoop dat niemand schade geleden heeft door de storm . Want hoor hier op de radio dat vooral in West-en Oost Vlaanderen veel schade is.
Zo, ik ga eens terug in gang schieten. Heb intussen uitgekiend wat ik ga aantrekken
Ik wens iedereen een mooie dag. Maak het binnen extra gezellig en kijk niet teveel naar buiten.
Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
De zon was er even maar is nu alweer weggekropen
ik denk dat er seffens weer een plensbui uitvalt
mijn was zal niet naar buiten kunnen vandaag
dan gaat die in de linnendroger... als het toch niet anders kan
seffens zal de wasmachine wel roepen dat de draaitijd voorbij is
Zaterdag weeral... de weken vliegen vooruit
M-M hier heeft de kaars ook de hele dag gebrand
voor de zielerust van Hans... nu begint een
moeilijke tijd voor Suus, het alleen zijn...
en net nu het korte dagen worden, ik leef met haar mee...
clive, voorzichtig zijn als je met zo'n wind gaat fietsen
de wind blaast je gewoon weg, ik ben zo ook eens
bijna onder een auto gevallen, je weet dat wind niet
mijn vriend is, en niet alleen om die reden...
een fijn weekend... met je speelvogel
anjelierken, het is moeilijk om aan zo'n oude mensen
uit te leggen waarom er geen bezoek mag komen...
ik vind het daarom dubbel moeilijk...veel sterkte...
Aan alle seizoentjes ook hen zonder naam een gezellige dag
en een fijn weekend.... en zoals clive zegt:
"niet teveel naar buiten kijken"...
Groetjes allen en tot later...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo,
Het had wat voeten in de aarde eer ik eindelijk in bed belandde, maar ik heb wel goed geslapen.
Gisteravond na acht uur de jongste over de vloer met de boodschappen.
De hangende tuinen van Babylon zijn op zolder geraakt, evenals de grote ventilator.
De pomp van de radiatoren kring is een beetje sneller gezet en nu wordt het wel warmer in huis.
Gisteren niet meer aan schuren toe geraakt.
Wordt een klus voor vandaag.
Ik zal er seffens eens met lange tanden aan beginnen.
Eerst de natte krant bevrijden uit de brievenbus.
Nog een klusje voor de ene of de andere met veel "force".
Die brievenbus staat scheef zodat het erin regent.
Ik krijg die niet recht gezet alleen.
Ik zal me moeten haasten want he begint weer te regenen.
Hou jullie vast aan de takken van de bomen!
Het had wat voeten in de aarde eer ik eindelijk in bed belandde, maar ik heb wel goed geslapen.
Gisteravond na acht uur de jongste over de vloer met de boodschappen.
De hangende tuinen van Babylon zijn op zolder geraakt, evenals de grote ventilator.
De pomp van de radiatoren kring is een beetje sneller gezet en nu wordt het wel warmer in huis.
Gisteren niet meer aan schuren toe geraakt.
Wordt een klus voor vandaag.
Ik zal er seffens eens met lange tanden aan beginnen.
Eerst de natte krant bevrijden uit de brievenbus.
Nog een klusje voor de ene of de andere met veel "force".
Die brievenbus staat scheef zodat het erin regent.
Ik krijg die niet recht gezet alleen.
Ik zal me moeten haasten want he begint weer te regenen.
Hou jullie vast aan de takken van de bomen!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Het is hier donker en het blijft regenen.
Onze buren zijn aan het verhuizen, dus die hebben wel pech met dit weer.Ongeveer 1 jaar geleden zijn ze vertrokken omdat de verbouwingen te groot waren.Nu komen ze terug in hun nieuwe huis.
Straks soep koken, wij eten meestal soep op zaterdag, is gemakkelijk.Maak dan ineens voor verschillende dagen.Denk van bloemkoolsoep te maken.
Vandaag blijven we thuis gezien het weer en waarschijnlijk morgen ook.Er komt niemand op bezoek van de kinderen, dus het zal rustig worden.
Wat die covid betreft( was vergeten daar op te reageren), ik vind dat ze in en uit praten.De ene dag zeggen ze dit, de andere dat.Je merkt duidelijk dat de virologen en de ministers niet op dezelfde golflengte zitten.Ik hou me aan mijn "eigen" regels, dat is afstand houden, handgel en mondmasker en niet op drukke plaatsen komen.Moest iedereen dit doen, we stonden er veel beter voor.
Het is hier donker en het blijft regenen.
Onze buren zijn aan het verhuizen, dus die hebben wel pech met dit weer.Ongeveer 1 jaar geleden zijn ze vertrokken omdat de verbouwingen te groot waren.Nu komen ze terug in hun nieuwe huis.
Straks soep koken, wij eten meestal soep op zaterdag, is gemakkelijk.Maak dan ineens voor verschillende dagen.Denk van bloemkoolsoep te maken.
Vandaag blijven we thuis gezien het weer en waarschijnlijk morgen ook.Er komt niemand op bezoek van de kinderen, dus het zal rustig worden.
Wat die covid betreft( was vergeten daar op te reageren), ik vind dat ze in en uit praten.De ene dag zeggen ze dit, de andere dat.Je merkt duidelijk dat de virologen en de ministers niet op dezelfde golflengte zitten.Ik hou me aan mijn "eigen" regels, dat is afstand houden, handgel en mondmasker en niet op drukke plaatsen komen.Moest iedereen dit doen, we stonden er veel beter voor.
-
Ik ben het met jou eens anjelierken het ging goedanjelierken schreef: ↑26 sep 2020, 11:53Wat die covid betreft( was vergeten daar op te reageren), ik vind dat ze in en uit praten.
De ene dag zeggen ze dit, de andere dat. Je merkt duidelijk dat de virologen en de ministers niet op dezelfde golflengte zitten. Ik hou me aan mijn "eigen" regels, dat is afstand houden, handgel en mondmasker en niet op drukke plaatsen komen. Moest iedereen dit doen, we stonden er veel beter voor.
waarom het niet vastgehouden
Hier zijn ze weer wat regen aan 't voorbereiden....
ik ga naar de dameskoers kijken in Imola en nog
wat kaartjes maken
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Bloemkoolsoep..... da's lang geleden, ben direct mijn diepvriezerke ingedoken (figuurlijk hoor
), dacht dat ik er nog had maar het was witloofsoep, ook lekker !
En ik durf het bijna niet te schrijven, maar hier schijnt de hele dag al een flauw zonneke, geen storm ( afkloppen) gehad tot nu toe, mijn dak ligt er nog helemaal op. Heb mijn dagelijkse oefenwandeling gedaan zelfs met een omweggetje, de kinderen uit de buurt zijn hier op het pleintje aan het voetballen, er lopen ook meisjes tussen zelfs, die zeker niet moeten onderdoen voor de jongens. Voorlopig in pais en vree.
Ik heb daarstraks ook nog even op Youtube een paar versies van het Avé Maria bekeken, van de ene in een andere versie, het ontroert mij ook altijd. Fijn, dat jullie er ook op zo'n manier toch bij konden zijn MM...
En nu nog even de koers van de dames zien, nog een km of 20 , met een puzzeltje in de gazet erbij. Helemaal content.
Lieve groetjes voor allemaal !
En ik durf het bijna niet te schrijven, maar hier schijnt de hele dag al een flauw zonneke, geen storm ( afkloppen) gehad tot nu toe, mijn dak ligt er nog helemaal op. Heb mijn dagelijkse oefenwandeling gedaan zelfs met een omweggetje, de kinderen uit de buurt zijn hier op het pleintje aan het voetballen, er lopen ook meisjes tussen zelfs, die zeker niet moeten onderdoen voor de jongens. Voorlopig in pais en vree.
Ik heb daarstraks ook nog even op Youtube een paar versies van het Avé Maria bekeken, van de ene in een andere versie, het ontroert mij ook altijd. Fijn, dat jullie er ook op zo'n manier toch bij konden zijn MM...
En nu nog even de koers van de dames zien, nog een km of 20 , met een puzzeltje in de gazet erbij. Helemaal content.
Lieve groetjes voor allemaal !
-

Goede morgen alle seizoentjes
ondanks het donkere weer, maar 't is herfst
en we moeten ons daaraan aanpassen
de seizoenen waren raar dit jaar, zo van
een hete zomer ineens in de herfst
De was is gedaan gisteren en alles ligt weer op z'n plaats
vandaag dus weer vanalle gepruts terwijl de koers opstaat
de mannen rijden het wereldkampioenschap
wielrennen in Imola (Italië) en gisteren was er nog
de eerste veldcross in Lokeren 't was een slijkboel...
Vandaag nog mijn broodje bakken en de vaatwasser
z'n ding laten doen...maar daar moet ik niet naar omzien...
alleen als het gedaan is
Granny M hier was het ook zo'n weer, wel met
een paar goeie plensbuien ertussen en de ° is al
een pak frisser dan dat we gewoon waren...
Ik heb ook een korte wandeling gemaakt maar werd
naar huis door zoon die nog wat wou komen in
orde brengen op mijn laptop, dus ben ik binnendoor
terug gewandeld, hij heeft een sleutel en kon binnen
Wat de storm betreft, ik ben nooit gerust als het zo
hard waait want ik ben een aantal jaren geleden
mijn dak eens kwijt geweest, en dat geluid blijft
in mijn hoofd zitten bij harde wind, raar maar dat
blijft me achtervolgen zelfs nu ik niet meer in dat huis woon
Zo, iedereen doet het rustigaan het is tenslotte zondag
groot gelijk, ik ga naar de regenkamer, mezelf verzorgen
en dan mijn zondagse geplande taak aanvatten
Een groet van hieruit en een aangename zondag.... tot.....
Sterkte en goede moed aan wie het kan gebruiken...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Wij zitten hier nog met naweeën van de doortocht van Odette. Regen en nog veel wind en een beest dat een zot momentje heeft.
ben gisteren onwel geworden van de pijn en vrees dan ook met die nieuwe hoge graad aan besmettingen en ziekenhuisopnames dat mijn Denervatie gaat uitgesteld worden. Mijn moeder wist te zeggen dat het de schuld is van de jeugd van tegenwoordig. En de mensen die nooit hun publiciteitsjaren zijn ontgroeit. er was er een die zei dat 'em van de week uit de ldl gezet werd omdat hij een "bandana" droeg. waarop een van de medewerksters zei dat ze van hogerhand moeten. en daarop deed Stefanie van de beenhouwer een duit in het zakje en zei dat persoon x ook niet welkom zou zijn. Die hun publiciteitssjaren niet ontgroeid zijn, zijn degene die Bbq's gaven voor meer mensen dan mocht. moeder haar autistische buurman gaat verhuizen. hij heeft een groter huis gevonden. vanaf volgende week zijn "kijkdagen". ze zei tegen hem: je gaat het toch niet verkopen aan zo'n sluns? waarop die zei: als die het geld heeft: ja! ( en je zou nog verschieten hoeveel geld die "slunsen" hebben) Andere buurman moest komen helpen met het hoger zetten van haar verwarming. Klein was mee en zei tegen haar vader: leon ( papa) is hier niet meer om voor Jacklien te zorgen hè, wij moeten dat nu doen want hij is in de hemel. waarop haar vader antwoordde van ja, meisje. Ze is hem nog steeds niet vergeten. Ooit belde haar moeder naar mij voor een of andere reden en ze moest aan de telefoon komen en vroeg of leon soms bij mij was. ik zei neen, hij is nu een sterretje. Ze bleef aandringen zo van : is die echt niet bij jou? Neen, jammer genoeg niet Mona.
Ventje heeft geen zin om uit zijn bed te komen. heeft weer last van zijn buik. heeft gisteren een hele fles appelsap uitgedronken.
En had gisteren stoppen in zijn oren. ik zei dat hij mijn pizziolla niet in de oven mocht steken omdat ik eerst wilde gaan liggen. te laat. ze was al half afgebakken en hij heeft ze naast de oven gelegd zonder die te laten afkoelen en in de frigo te steken. kan ook daardoor zijn dat ik onwel werd ( bacteriën) maar ik had niet alleen rugpijn, maar ook hoofdpijn van het voordurend luisteren naar de wind in de schouw. kan de mensen begrijpen die gehoorsbeschadinging hebben en alle dagen zo'n piepend of fluitend geluid horen.
Wat de "veiligheidsraad" betreft? Zouden we die niet beter omdopen tot ONveiligheidsraad?
De soep van de dag wordt: ajuinsoep. kan daar wel geen balletjes indoen. Moest ik toch prei-selder-aardappelsoep maken zal er dan van gegeten worden? ventje was een brik kippensoep vergeten in de carref. hij mag maandag om mijn medicatie en net in de ldl staan er brikken soep in reclame. dat gaat op het ldl lijstje. ik heb er ook een voor producten van carref.
verder doen met kaartjes voor de dokter. zal wel de leesarm van mijn uplichter naast mij moeten aansteken. je ziet erg weinig. in de keuken aan het aanrecht is het raam aan de afwasbak zelfs "wazig" door zand. Ben nog niet buiten geweest om te controleren of boedha nog recht staat. de keien in mijn "zen" plaatsje zijn overwoekerd door purperkleurig onkruid dat kruipt. dat mag van mij gerust zijn gang gaan, want ik vind dat mooi. geel of wit onkruid gaat er onverbiddelijk uit.( als ventje goesting heeft- want die moet zijn Nijllelie terug snoeien)
Ons pastoor roept de gelovigen op. elk met mondmasker en twee stoelen tussen. Handgel is aanwezig. de vont waar je je hand in wijwater doopte om je kruisteken te maken is wel leeg wegens besmettingsgevaar. Pas als je op je stoel neerzit mag je de communie nuttigen. Wat de Bapisten kerk in de Th.v. Loo straat betreft die hebben ook dergelijk maatregelen maar het nuttigen van echt brood en wijn is afgeschaft.
Als het maandag nog felle wind is ga ik mijn wandelstok moeten gebruiken om van Tom te komen.
Anders lig ik helemaal plat. zal ook eens moeten zoeken waar mijn pijnpleisters van 8 uur op T-shirt liggen. dat zal wel iets helpen. Nek pruttelt ook tegen maar daar heb ik die spray voor. Voor de rest mogen we niet klagen.
straks orloff in de oven steken nadat de afwas is gedaan. er liggen nog krabbenpoten en die moeten ook op voor er hier weer eentje vraagt of ze nog goed gaan zijn. ( zijn vacuum verpakt) Dinsdag naar de dokter en daarna om leesvoer en wat beleg. Woensdag naar de kliniek. ventje zal niet mee binnen mogen dus moet hij van mij een briefje schrijven waarin hij de dokter verzoekt hem als begeleider aan te stellen. Hij mag indien de denervatie doorgaat toch maar tot aan het dagziekenhuis en dan moet hij terug en heeft al gezegd dat hij terug naar huis gaat om te gaan werken. Tegen mijn moeder heeft hij gezegd dat hij het kotsbeu is. wel, onze kat misschien ook vrees ik.
Ondanks het slechte weer wens ik jullie allen een aangename dag toe.
Keep Safe!
Wij zitten hier nog met naweeën van de doortocht van Odette. Regen en nog veel wind en een beest dat een zot momentje heeft.
ben gisteren onwel geworden van de pijn en vrees dan ook met die nieuwe hoge graad aan besmettingen en ziekenhuisopnames dat mijn Denervatie gaat uitgesteld worden. Mijn moeder wist te zeggen dat het de schuld is van de jeugd van tegenwoordig. En de mensen die nooit hun publiciteitsjaren zijn ontgroeit. er was er een die zei dat 'em van de week uit de ldl gezet werd omdat hij een "bandana" droeg. waarop een van de medewerksters zei dat ze van hogerhand moeten. en daarop deed Stefanie van de beenhouwer een duit in het zakje en zei dat persoon x ook niet welkom zou zijn. Die hun publiciteitssjaren niet ontgroeid zijn, zijn degene die Bbq's gaven voor meer mensen dan mocht. moeder haar autistische buurman gaat verhuizen. hij heeft een groter huis gevonden. vanaf volgende week zijn "kijkdagen". ze zei tegen hem: je gaat het toch niet verkopen aan zo'n sluns? waarop die zei: als die het geld heeft: ja! ( en je zou nog verschieten hoeveel geld die "slunsen" hebben) Andere buurman moest komen helpen met het hoger zetten van haar verwarming. Klein was mee en zei tegen haar vader: leon ( papa) is hier niet meer om voor Jacklien te zorgen hè, wij moeten dat nu doen want hij is in de hemel. waarop haar vader antwoordde van ja, meisje. Ze is hem nog steeds niet vergeten. Ooit belde haar moeder naar mij voor een of andere reden en ze moest aan de telefoon komen en vroeg of leon soms bij mij was. ik zei neen, hij is nu een sterretje. Ze bleef aandringen zo van : is die echt niet bij jou? Neen, jammer genoeg niet Mona.
Ventje heeft geen zin om uit zijn bed te komen. heeft weer last van zijn buik. heeft gisteren een hele fles appelsap uitgedronken.
Wat de "veiligheidsraad" betreft? Zouden we die niet beter omdopen tot ONveiligheidsraad?
De soep van de dag wordt: ajuinsoep. kan daar wel geen balletjes indoen. Moest ik toch prei-selder-aardappelsoep maken zal er dan van gegeten worden? ventje was een brik kippensoep vergeten in de carref. hij mag maandag om mijn medicatie en net in de ldl staan er brikken soep in reclame. dat gaat op het ldl lijstje. ik heb er ook een voor producten van carref.
verder doen met kaartjes voor de dokter. zal wel de leesarm van mijn uplichter naast mij moeten aansteken. je ziet erg weinig. in de keuken aan het aanrecht is het raam aan de afwasbak zelfs "wazig" door zand. Ben nog niet buiten geweest om te controleren of boedha nog recht staat. de keien in mijn "zen" plaatsje zijn overwoekerd door purperkleurig onkruid dat kruipt. dat mag van mij gerust zijn gang gaan, want ik vind dat mooi. geel of wit onkruid gaat er onverbiddelijk uit.( als ventje goesting heeft- want die moet zijn Nijllelie terug snoeien)
Ons pastoor roept de gelovigen op. elk met mondmasker en twee stoelen tussen. Handgel is aanwezig. de vont waar je je hand in wijwater doopte om je kruisteken te maken is wel leeg wegens besmettingsgevaar. Pas als je op je stoel neerzit mag je de communie nuttigen. Wat de Bapisten kerk in de Th.v. Loo straat betreft die hebben ook dergelijk maatregelen maar het nuttigen van echt brood en wijn is afgeschaft.
Als het maandag nog felle wind is ga ik mijn wandelstok moeten gebruiken om van Tom te komen.
Anders lig ik helemaal plat. zal ook eens moeten zoeken waar mijn pijnpleisters van 8 uur op T-shirt liggen. dat zal wel iets helpen. Nek pruttelt ook tegen maar daar heb ik die spray voor. Voor de rest mogen we niet klagen.
straks orloff in de oven steken nadat de afwas is gedaan. er liggen nog krabbenpoten en die moeten ook op voor er hier weer eentje vraagt of ze nog goed gaan zijn. ( zijn vacuum verpakt) Dinsdag naar de dokter en daarna om leesvoer en wat beleg. Woensdag naar de kliniek. ventje zal niet mee binnen mogen dus moet hij van mij een briefje schrijven waarin hij de dokter verzoekt hem als begeleider aan te stellen. Hij mag indien de denervatie doorgaat toch maar tot aan het dagziekenhuis en dan moet hij terug en heeft al gezegd dat hij terug naar huis gaat om te gaan werken. Tegen mijn moeder heeft hij gezegd dat hij het kotsbeu is. wel, onze kat misschien ook vrees ik.
Ondanks het slechte weer wens ik jullie allen een aangename dag toe.
Keep Safe!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
We hadden deze ochtend problemen met onze provider = intussen opgelost.
Anjelier , ik sta volledig achter jou wat je over Covid-19 zegt.
Staan klaar om naar de hondenschool te gaan.
Dus even kort, een hele fijne zondag voor elk van jullie en een dikke knuffel voor ieder.
Liefs.