In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oma _C Er staat toch een slotje in de balk?
En er staat ook nog altijd https in de URL?
Ik denk dat je als je echt veilig wil spelen je heel je IT zwik moet buitengooien, GSM inclusief.
Komt ook niet meer goed in deze tijd vrees ik.
Geen les Latijn, geen les aquarel.
De rug is iets beter, maar dokter zie van een paar dagen rustig aan te doen.
We zullen maar braaf zijn en luisteren.
Vooral voorzichtig met de fiets was ook een aanbeveling van haar.
Gezien we niet willen vallen...
Een fijne dag nog aan allen.
En er staat ook nog altijd https in de URL?
Ik denk dat je als je echt veilig wil spelen je heel je IT zwik moet buitengooien, GSM inclusief.
Komt ook niet meer goed in deze tijd vrees ik.
Geen les Latijn, geen les aquarel.
De rug is iets beter, maar dokter zie van een paar dagen rustig aan te doen.
We zullen maar braaf zijn en luisteren.
Vooral voorzichtig met de fiets was ook een aanbeveling van haar.
Gezien we niet willen vallen...
Een fijne dag nog aan allen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Oma C : deze melding heb ik zelf ook nog niet gezien , noch hier , noch elders ..
Goed weekend aan iedereen .. en groetjes .
Goed weekend aan iedereen .. en groetjes .
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
@anjelier: Om eerlijk te zijn, wij kijken de laatste tijd weinig nieuws. Anders irriteeert dat ventje en dan ook mij.
@Oma C: Ook zo'n melding niet gezien. Hangt mss af van je besturingssysteem? En is dat probleem met je gsm opgelost?
Ik ben gisteren niet meegeweest op retailtheapie. Stond een beetje wankel op de benen. Aangezien ventje tuutje moest verzetten is hij gegaan. Niet gevonden: kaarsen en 3D swifferdoekjes. Thuis is ventje verder gaan doen met z'n retailtherapie en dan via online.
Ze zijn van hun goede voornemens afgestapt me dunkt. Agentje van 2 staat hier nog voor de deur en er staat hier ook een Opel maar die ken ik niet. Oudste dochter buurman V rijdt met een i20. Daar hebben ze wel een hybride model van. Verder is onze droogkast het aan het begeven. Ze is al meer dan 20 jaar. Ze droogt nog wel maar niet goed genoeg. Hebben al gekeken voor een nieuw model. Nu moet ik dat ook doorgeven aan moeder zodat als ze uitreksels krijgt ze niet weer in een colère schiet.
omdat ik van die andere rekening neem.
Bericht gehad van Suus. Die zit in een raar parket. Ze is/was lid van een groep voor enkel vrouwen die dus ook Bi zijn. Kort uitgelegd: er is er daar een die aan het flippen is en serieus hevig! Ik heb de voicemails gehoord en amai, niet normaal, dames! Die moet dringend opgehaald worden door de witte jasjes met een dwangbuis! Doodsbedreigingen, jeetje.
Omdat Suus bevriend is met degene die gek persoon viseert, is ze ook bedreigd. Ze is naar de politie gegaan. Ze heeft groot gelijk. Haar moeder weet het en nu maar hopen dat die het alleen aan Suus haar broer verteld want aan iemand anders zou ik het niet aanraden.
Ze zeggen op de meteo: mist. Hier niet. Hier is het aan het open trekken en hopelijk een klein zonnetje. Ben nu echt van plan om naar die bloemen en planten zaak te gaan. Lukt dat me toch niet dan als ventje naar Brugge moet en niet op 'n maandag, de knotwilg gaan bezoeken. De pot heb ik al nu nog een bloemend plantje. Onze beenhouwer Kristof is terug en hij heeft zich goed geamuseerd ginder op cruise in de caraïben. Ziet wel niet bruin.'t waren de lichten zei die tegen ventje. Pakket kaas is toegekomen. Onze vaste Post NL had een beetje haast. Maandag opnieuw huisarrest maar ik moet naar de kapster en ventje moet naar Tieneke omdat hij iets aan/in zijn voet heeft. Kan zij dat niet dan op naar Frank die medische pedicure mag doen. Je moet daar dan wel een attest voor hebben.
Denk dat ik morgen eens een kleimasker ga leggen. Heb daar toch 'n staaltje van.
En nu gaan we eerst naar de wc en daarna foodstylist doen. Gimly is gevoederd, Lilly is weer binnen.
Fijne dag seizoentjes
@anjelier: Om eerlijk te zijn, wij kijken de laatste tijd weinig nieuws. Anders irriteeert dat ventje en dan ook mij.
@Oma C: Ook zo'n melding niet gezien. Hangt mss af van je besturingssysteem? En is dat probleem met je gsm opgelost?
Ik ben gisteren niet meegeweest op retailtheapie. Stond een beetje wankel op de benen. Aangezien ventje tuutje moest verzetten is hij gegaan. Niet gevonden: kaarsen en 3D swifferdoekjes. Thuis is ventje verder gaan doen met z'n retailtherapie en dan via online.
Ze zijn van hun goede voornemens afgestapt me dunkt. Agentje van 2 staat hier nog voor de deur en er staat hier ook een Opel maar die ken ik niet. Oudste dochter buurman V rijdt met een i20. Daar hebben ze wel een hybride model van. Verder is onze droogkast het aan het begeven. Ze is al meer dan 20 jaar. Ze droogt nog wel maar niet goed genoeg. Hebben al gekeken voor een nieuw model. Nu moet ik dat ook doorgeven aan moeder zodat als ze uitreksels krijgt ze niet weer in een colère schiet.
Bericht gehad van Suus. Die zit in een raar parket. Ze is/was lid van een groep voor enkel vrouwen die dus ook Bi zijn. Kort uitgelegd: er is er daar een die aan het flippen is en serieus hevig! Ik heb de voicemails gehoord en amai, niet normaal, dames! Die moet dringend opgehaald worden door de witte jasjes met een dwangbuis! Doodsbedreigingen, jeetje.
Ze zeggen op de meteo: mist. Hier niet. Hier is het aan het open trekken en hopelijk een klein zonnetje. Ben nu echt van plan om naar die bloemen en planten zaak te gaan. Lukt dat me toch niet dan als ventje naar Brugge moet en niet op 'n maandag, de knotwilg gaan bezoeken. De pot heb ik al nu nog een bloemend plantje. Onze beenhouwer Kristof is terug en hij heeft zich goed geamuseerd ginder op cruise in de caraïben. Ziet wel niet bruin.'t waren de lichten zei die tegen ventje. Pakket kaas is toegekomen. Onze vaste Post NL had een beetje haast. Maandag opnieuw huisarrest maar ik moet naar de kapster en ventje moet naar Tieneke omdat hij iets aan/in zijn voet heeft. Kan zij dat niet dan op naar Frank die medische pedicure mag doen. Je moet daar dan wel een attest voor hebben.
Denk dat ik morgen eens een kleimasker ga leggen. Heb daar toch 'n staaltje van.
En nu gaan we eerst naar de wc en daarna foodstylist doen. Gimly is gevoederd, Lilly is weer binnen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Ja dames wat doen we nu?
Gezien de berichtgeving van oma-C heb ik ook niet veel zin meer om hier te blijven babbelen.
Hoewel er nog steeds htpps staat en een slotje bij mij.
Laat eens iets weten?
Inderdaad alles is te lezen op Google.
Dat wisten we toch al dat je gewoon altijd kan meelezen, maar niet schrijven.
Tenzij je ingelogd bent.
Dit is geen privé groep zoals het wel op FB bestaat.
Gezien de berichtgeving van oma-C heb ik ook niet veel zin meer om hier te blijven babbelen.
Hoewel er nog steeds htpps staat en een slotje bij mij.
Laat eens iets weten?
Inderdaad alles is te lezen op Google.
Dat wisten we toch al dat je gewoon altijd kan meelezen, maar niet schrijven.
Tenzij je ingelogd bent.
Dit is geen privé groep zoals het wel op FB bestaat.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48
helena als ik op slotje druk krijg ik de lezen dat het beveiligd is
druk je op het schild voor slotje kun je dat aan zetten voor beveiligd
die tekens dat naast slotje achter kun je uitschakelen dus je heb eerst het schild dan het slotje dan dat andere .Had het aan iemand gevraagd die zei dat ik goed beveiligd was hij heeft het zo mij uitgelegd hopelijk heb je er iets aan .Er komen nu al amper iemand als iedereen ga wegblijven is het triestig .afijn ja je doet wat je zelf wil .Begrijp niet als het zo onveilig is waarom seniorennet niet ingrijpt .
druk je op het schild voor slotje kun je dat aan zetten voor beveiligd
die tekens dat naast slotje achter kun je uitschakelen dus je heb eerst het schild dan het slotje dan dat andere .Had het aan iemand gevraagd die zei dat ik goed beveiligd was hij heeft het zo mij uitgelegd hopelijk heb je er iets aan .Er komen nu al amper iemand als iedereen ga wegblijven is het triestig .afijn ja je doet wat je zelf wil .Begrijp niet als het zo onveilig is waarom seniorennet niet ingrijpt .
-
Goede middag seizoentjes,
Ben van mening dat ja, de veiligheid primeert voor sommigen, maar anderen die geen FB hebben, waar die dan een uitlaatklep vinden?
Op Face book heb je als je een groep start een moderator nodig. En alleen via uitnodiging kan helpen mensen met slechte bedoelingen buiten te houden. Anders zet je deze groep openbaar en heb je een moderator nodig. Wie kan 12 u of meer zich hier mee bezig houden?
Op FB kan ook iedereen naar je profiel gaan en alles lezen zonder 'bevriend' te zijn.
Een mogelijk voorstel is messenger waar alleen een aantal mensen toegang tot hebben. Messenger KAN je apart op de PC, laptop of tablet zetten en je hebt gèèn FB account nodig. Zoals onze burenchat als voorbeeld.
Of sen-net start gewoon opnieuw. Bijvoorbeeld 50+. ipv Seniorennet.
Nadeel aan messenger is dat voortdurende 'ping'.Kan op de zeuwen werken.
Nog suggesties?
Maddy.
Ben van mening dat ja, de veiligheid primeert voor sommigen, maar anderen die geen FB hebben, waar die dan een uitlaatklep vinden?
Op Face book heb je als je een groep start een moderator nodig. En alleen via uitnodiging kan helpen mensen met slechte bedoelingen buiten te houden. Anders zet je deze groep openbaar en heb je een moderator nodig. Wie kan 12 u of meer zich hier mee bezig houden?
Op FB kan ook iedereen naar je profiel gaan en alles lezen zonder 'bevriend' te zijn.
Een mogelijk voorstel is messenger waar alleen een aantal mensen toegang tot hebben. Messenger KAN je apart op de PC, laptop of tablet zetten en je hebt gèèn FB account nodig. Zoals onze burenchat als voorbeeld.
Of sen-net start gewoon opnieuw. Bijvoorbeeld 50+. ipv Seniorennet.
Nadeel aan messenger is dat voortdurende 'ping'.Kan op de zeuwen werken.
Nog suggesties?
Maddy.
Cats Rule!
-
Michieldvd
Hallo seizoentjes,
hier geen problemen met de pc op seniorennet.
Geen reclame of andere brol.
Ook geen meldingen dat het onveilig zou zijn.
Mijn Norton antivirus geeft nog steeds veilig aan. En daar vertrouw ik wel op.
Die meldingen kunnen ook van buitenaf komen.
Het is nu ook niet zo als er ergens een melding komt dat men direct gevaar loopt om een virus of iets dergelijks binnen te krijgen. En als men gehackt wordt laten die gasten dat niet weten. Een goed wachtwoord doet ook al wonderen. En geen naam van een persoon of een hond liefst.
Ik heb ook uBlock Origin die wel goed filtert wat er binnenkomt.
Nu is het tijd voor mijn siësta

hier geen problemen met de pc op seniorennet.
Geen reclame of andere brol.
Ook geen meldingen dat het onveilig zou zijn.
Mijn Norton antivirus geeft nog steeds veilig aan. En daar vertrouw ik wel op.
Die meldingen kunnen ook van buitenaf komen.
Het is nu ook niet zo als er ergens een melding komt dat men direct gevaar loopt om een virus of iets dergelijks binnen te krijgen. En als men gehackt wordt laten die gasten dat niet weten. Een goed wachtwoord doet ook al wonderen. En geen naam van een persoon of een hond liefst.
Ik heb ook uBlock Origin die wel goed filtert wat er binnenkomt.
Nu is het tijd voor mijn siësta
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeienavond allemaal, zoon heeft mijn probleem opgelost
en van sennet had ik het antwoord gekregen dat het veilig is
als ik in plaats van met Chrome met Microsoft Edge probeerde.
Zoon heeft het nagekeken en het is oké nu....
Andere beveiliging is genoeg en werkt goed...
Ben vanmiddag naar de carnavalstoet gaan kijken
het was heerlijk in het zonnetje en heel veel volk
Allen een fijne zaterdagavond en tot morgen...
als alles goed is...
Beterschap aan de zieken!
en van sennet had ik het antwoord gekregen dat het veilig is
als ik in plaats van met Chrome met Microsoft Edge probeerde.
Zoon heeft het nagekeken en het is oké nu....
Andere beveiliging is genoeg en werkt goed...
Ben vanmiddag naar de carnavalstoet gaan kijken
het was heerlijk in het zonnetje en heel veel volk
Allen een fijne zaterdagavond en tot morgen...
als alles goed is...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede ( vroege) morgen seizoentjes,
Dat ik hier al ben, is niet verwonderlijk. Ik zat in de schommelstoel der gedachten aka piekermolentje.
Bovendien lag Lilly niet aan mijn voeten en lag ze naast ventje.
Zoals ik gisteren al eerder schreef was mijn gedacht ook al dat het aan het besturingssysteem kon liggen, Oma C. Sommige dingen ondersteundt "Microschoft" zoals Ventje zegt niet: kijk naar naar hun "skype". Op 1 April de boeken toe. Je moet maar een ander video praat programma nemen. En in de tijd van de bakbeesten van Towers: Plug and pray ipv Play.
In ieder geval ben ik blij dat dit hier blijft. Nu ik tijdelijk afwezig ben van FB wegens mijn bezigheden voor Alphanovel. Alphanovel is nu mijn Prio zoals bij ventje zijn dak op 1 en op 2 zijn oogoperaties.
Dat plantje....aheum... vandaag nog 1 kans want bloemenzaak open op zondag. Had een gesprek met Suus om haar te bedanken voor haar kadootje. 4 paarse kaarsen. Ze zijn zo mooi van kleur dat het haast zonde is om ze op te branden. En maandag stuurt ze dan ook nog eens badsponzen op. Komt ook toe mijn pyjama met knopen en een setje voor de meisjes. Maar in de folder mooi, online? Ziet het er toch anders uit.In het echt gaan we maandag weten. Heb nog zo'n voorbeeld: petrolblauw. Zag er op de foto exact uit zoals mijn trui. Toegekomen toch nèt niet en ventje die de was deed zei dat groen shirtje.... Die had ie moeten ophangen maar omdat het een T-shirt is lap onze sukkelende droogkast in. Best dat Tada nog bestaat...
En het onder mijn trui moet.
Moeder bood spontaan aan om haar een paar keer gebruikte droogkast te laten brengen door Mia.
Maar dat moet dan 1 omhoog. En de oude moet opgehaald worden door 't grof vuil.Dat ge zelf naar benden moet sleuren en aan de voordeur zetten als ze 1 keer gratis komen. Tuutje is te klein. 'K heb ze vriendelijk bedankt maar neen. We hebben al 1 op 't oog die voldoet aan onze eisen. Zou er een zijn met zo'n sensor die het kastdroog maakt. Heb je het dus direct uit te nemen en te plooien. Zonder al te veel kreuken. Maar hier dus niet. De mand(en) blijven staan tot ventje gaat plooien met hulp van Lilly.
Enfin. Vandaag kleimasker leggen en douche nemen. Moet nog eens zien dat ik een douchekapje vind want morgen naar de kapster.
1 opname vastleggen: Mystery 101. Anders is er niets op TV. ( in ons geval stof.
)
Gimly eet weer veel. Maar gisteren gezien dat Lilly zijn restjes opeet. ( haar teljoor staat in de gang) Ze wilde hem gisteren weer titsen. Ja, hij is 14, wordt een 15 en zij wordt 3. Hij is al hoogbejaard ( in de 80) en zij gaat rond de 30 zijn in mensenjaren. Mocht Gimly ons ontvallen dan geen kitten meer zei ventje. We worden er niet jonger op. Moesten ze ons alle twee ontvallen dan halen er eentje uit 't asiel. Bij Lilly en een nieuw kitten, kan het 2 kanten op: ofwel bemoedert ze het ofwel stoot ze het af. Nu is ventje haar favoriet. Maar als we een avond boterham eten, ben ik haar nummer 1. Ze moet het in de zetel hebben. Ventje kan dan ophoepelen denkt ze. Nu tijd voor mama en kaas.
Zo, ik ga verder doen. Boot Boerderij afgewerkt ( kuikens) Straks foodstylist maar nu een stukje doorschrijven.
Fijne dag seizoentjes
Dat ik hier al ben, is niet verwonderlijk. Ik zat in de schommelstoel der gedachten aka piekermolentje.
Bovendien lag Lilly niet aan mijn voeten en lag ze naast ventje.
Zoals ik gisteren al eerder schreef was mijn gedacht ook al dat het aan het besturingssysteem kon liggen, Oma C. Sommige dingen ondersteundt "Microschoft" zoals Ventje zegt niet: kijk naar naar hun "skype". Op 1 April de boeken toe. Je moet maar een ander video praat programma nemen. En in de tijd van de bakbeesten van Towers: Plug and pray ipv Play.
In ieder geval ben ik blij dat dit hier blijft. Nu ik tijdelijk afwezig ben van FB wegens mijn bezigheden voor Alphanovel. Alphanovel is nu mijn Prio zoals bij ventje zijn dak op 1 en op 2 zijn oogoperaties.
Dat plantje....aheum... vandaag nog 1 kans want bloemenzaak open op zondag. Had een gesprek met Suus om haar te bedanken voor haar kadootje. 4 paarse kaarsen. Ze zijn zo mooi van kleur dat het haast zonde is om ze op te branden. En maandag stuurt ze dan ook nog eens badsponzen op. Komt ook toe mijn pyjama met knopen en een setje voor de meisjes. Maar in de folder mooi, online? Ziet het er toch anders uit.In het echt gaan we maandag weten. Heb nog zo'n voorbeeld: petrolblauw. Zag er op de foto exact uit zoals mijn trui. Toegekomen toch nèt niet en ventje die de was deed zei dat groen shirtje.... Die had ie moeten ophangen maar omdat het een T-shirt is lap onze sukkelende droogkast in. Best dat Tada nog bestaat...
Moeder bood spontaan aan om haar een paar keer gebruikte droogkast te laten brengen door Mia.
Enfin. Vandaag kleimasker leggen en douche nemen. Moet nog eens zien dat ik een douchekapje vind want morgen naar de kapster.
1 opname vastleggen: Mystery 101. Anders is er niets op TV. ( in ons geval stof.
Gimly eet weer veel. Maar gisteren gezien dat Lilly zijn restjes opeet. ( haar teljoor staat in de gang) Ze wilde hem gisteren weer titsen. Ja, hij is 14, wordt een 15 en zij wordt 3. Hij is al hoogbejaard ( in de 80) en zij gaat rond de 30 zijn in mensenjaren. Mocht Gimly ons ontvallen dan geen kitten meer zei ventje. We worden er niet jonger op. Moesten ze ons alle twee ontvallen dan halen er eentje uit 't asiel. Bij Lilly en een nieuw kitten, kan het 2 kanten op: ofwel bemoedert ze het ofwel stoot ze het af. Nu is ventje haar favoriet. Maar als we een avond boterham eten, ben ik haar nummer 1. Ze moet het in de zetel hebben. Ventje kan dan ophoepelen denkt ze. Nu tijd voor mama en kaas.
Zo, ik ga verder doen. Boot Boerderij afgewerkt ( kuikens) Straks foodstylist maar nu een stukje doorschrijven.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zonnige zondagmorgen...
Hier heeft het gevroren, de auto's zijn wit
maar het zonnetje zal alles snel wegbranden
Straks een wandelingetje doen heerlijk in de zon
we fleuren er allemaal van op als je zo kan opstaan
Allen een fijne zondag en sterkte aan de zieken....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Michieldvd

Alles lag met een wit laagje bedekt deze morgen.
Nu een stralend zonnetje, nodigt uit om eens buiten te komen en een stapje in de wereld te zetten.
Fijne dag nog allen.
-
Dan blijven we maar komen babbelen.
Ik was er eigenlijk redelijk gerust in.
Gisteren naar toneel in Burcht.
Was plezant, was weer een komedie.
Het was wel laat eer we thuis waren.
Een klein maar fijn deeltje van de familie van grootvake ontmoet.
Neven en nichten van hem van onze leeftijd.
Dan mis ik hem toch weer wat meer.
Misschien tot maar een kleine wandeling proberen deze namiddag.
De rugpijn sluimert nog wel een beetje, maar als ik nu niet al te ver op avontuur ga...
Geniet allemaal van de zon u we ze eens te zien krijgen.
Ik was er eigenlijk redelijk gerust in.
Gisteren naar toneel in Burcht.
Was plezant, was weer een komedie.
Het was wel laat eer we thuis waren.
Een klein maar fijn deeltje van de familie van grootvake ontmoet.
Neven en nichten van hem van onze leeftijd.
Dan mis ik hem toch weer wat meer.
Misschien tot maar een kleine wandeling proberen deze namiddag.
De rugpijn sluimert nog wel een beetje, maar als ik nu niet al te ver op avontuur ga...
Geniet allemaal van de zon u we ze eens te zien krijgen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Vanmorgen goed gevroren, het zag wit.
Overdag wel veel zon, zo hebben we het graag. Elke dag een beetje meer.
Dochter en vriend op bezoek gehad. Die kwamen deze middag eten, en waren flink te laat. Bleek dat ze achter carnavalwagens reden. In een naburig dorp was het carnaval deze namiddag. Had als middagmaal een ovenschotel gemaakt, dus die bleef wel even warm.
Dochter had chocoladetaart gebakken met die speciale suiker van haar, was wel lekker, maar minder luchtig, denk dat die suiker daar voor zorgt. Nu gaat ze eens proberen met stevia.
Hondenwas hangt buiten, denk dat die wel droog zal zijn.
In de namiddag in de veranda gezeten, dat was daar zalig achter het glas, best warm ook.
Spaanse woef is altijd de 1 ste om in de veranda te liggen, van zodra de schuifdeur open gaat, springt hij al in de zetel. Dat is daar echt zijn favoriete plek.
Tot morgen , iedereen.