In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

26 nov 2022, 22:05

MJ als je bijgelezen bent zal je zien dat ik ergens al schreef dat je kaartje veilig en wel is toegekomen.
Dank je wel. Ik denk dat het te voet rapper is van bij u tot bij mij :D

Bekske

27 nov 2022, 08:56

Afbeelding

clive

27 nov 2022, 09:39

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, sterkte en veel moed. En heel veel rusten.

Heb mijn Sint al gehad. Ik heb al jaren een DYS*N stofzuiger, die doet het nog altijd, dat is het probleem niet , maar hij staat beneden onder de trap en ik begin meer en meer moeite te krijgen met hem mee naar de keuken en de living te brengen :oops: . Manlief had dat al een hele tijd opgemerkt en dus zei hij gisteren tegen mij dat we een nieuwe snoerloze stofzuiger gingen halen, die weegt maar 3 KG.
Maar manlief had liggen googelen naar de beste prijs en dat was in Nederland. Niet zo ver van Antwerpen af. Je moest hem zelf wel gaan halen , want die elektrozaak levert niet over de grens.
Ben er oprecht blij mee. Want ik stofzuig alle dagen en nu moet ik nimmer met dat zware ding sleuren.
Daarna moesten we naar het verjaardagsfeestje van het jongste kleinkindje van onze buren naast ons.
En in de voormiddag had ik alle strijk gedaan. Had dus gisteren geen tijd meer om hier nog iets te komen schrijven.

Beterschap voor alle Seizoentjes die het nodig hebben. Liefs aan jullie allen en maak er een gezellige zondag van.

Oma-C

27 nov 2022, 10:01

Goede morgen allen, Ja, hier een regendag
dat was voorspeld... niks aan te doen :roll:
Binnen blijven en een amusement zoeken
Benieuwd wat de duivels gaan doen vandaag :roll:
Ze zullen zeker beter moeten spelen als
ze verder willen geraken :oops: Ze kunnen het :(

Veel sterkte aan wilde eend....een goede moed....
maak er een fijne dag van dat moet je zelf doen.... :)

Zonder namen is het gemakkelijkste, dan
vergeet ik niemand ... sorry maar goed bedoeld :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

27 nov 2022, 10:12

Afbeelding

Hallo iedereen,

We blijven thuis vandaag, manlief wil naar de voetbal kijken en het weer is ook niet uitnodigend om weg te gaan. Gisteren daarentegen was het prachtig weer.

Nichtje is jarig, heb al een sms gestuurd. Dat staat vermeld op de kalender.

Ben al aan het denken wat we gaan doen met de eindejaarsfeesten. Zal eens naar zus bellen. Want met kleine ukjes ga je zomaar niet op restaurant. Vorig jaar zijn zoonlief en nichtje ook thuis gebleven. We zien wel , maar toch zal het er weeral vlug zijn. Manlief heeft al postzegels meegebracht van bij de bakker. Allemaal van dieren, zie ik hier net.

Spaanse woef ligt uitgeteld op de zetel, die had gisteren 10 km in de poten :D . Dat duurt enkele dagen eer die eruit zijn :D :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

27 nov 2022, 10:29

Goede morgen seizoentjes,

ventje wilde gisteren niet dat Lilly kwam knuffelen. hij wou slapen zei hij. gelukkig was ze niet vroeg en ik heb haar zoveel mogelijk terug bij mij gepakt als ze richting ventje ging. ze hebben alle twee hun eigen ontbijt gehad en ze hebben allebei op hun plaats ervan gegeten.
gisteren sprong Lilly vanuit de zetel op de poef en dat is een heel eind! toch geschat een anderhalve meter als het er geen 2 zijn. ja, ze is jong en nog ferm rekbaar. ik zag het ineens Vinny ook nog doen. die was ook langgerekt en is zijn hele 5 jaar redelijk slank gebleven. waar bij broer na zijn dood de kilootjes zijn beginnen aan te komen. vandaar de vele haarballen. en nu zij hier is verkiest hij het om de kaas ( lees: zijn vleesje) niet van zijn teljoor te laten eten. ook na een haarbal. anders was die er een week of nog meer ziek van en nu begint hij weer te eten als die eruit is.
gisteren ballen in tomaten saus gegeten en daarvan moet de afwas nog gedaan worden maar dat is niet veel. vandaag eten we philly cheesesteak en voor die zich afvraagt wat dat is: dat is een halfafgebakken broodje beleggen met smeltkaas en daarop fijne sneetjes gebakken steak en er boven een saus van roquefort en room en dat stop je dan even in de oven tot je brood verder gebakkken is en je vlees warm. is gebaseerd op de op straat verkochte philly cheesesteaks maar die gebruiken gehakt en van die spuitbussen kaas. Op elke staathoek in Philadephia vind je ergens ene. en hotdogverkopers vind je overal. de ene kookt de wiener de ander laat hem op een gegolfde plaat opwarmen, 't is maar hoe je het zelf wilt. sommige hotdogkraampjes verkopen ook koffie en grote zoute pretsels. maar die zijn niet krokant zoals die kleintjes die in een borrelpakket zitten. dat is meer een kruising tussen pizzadeeg en cakedeeg. met 1 heb je al genoeg schrijven ze op zo'n recentie website over eten. straks vraagt die site of hoeveel sterren ik DWIK geef want die werkt via je locatie als je ergens in een eetgelegenheid komt. ik heb dat gedaan om dat ik eerst wilde weten van andere mensen die er geweest zijn hoeveel ze gemiddeld geven en of het er eetbaar of niet is.
moeder heeft nu gehoord van de vriendinnen die zijn gaan eten naar DGW dat kristof de jongen die de tafels deed in het kleine zaaltje in het ziekenhuis ligt en al twee keer geopereerd is aan zijn hart. hij was degene die van Kathy ( vriendelijk in je gezicht, achter de rug wat anders) altijd onder zijn voeten kreeg. zij gaven hem dan een tip onder de tafel want de tips gingen in een grote pot die na de dienst verdeelt werd. en hoe meer er opdienen, hoe minder dat je van die pot krijgt natuurlijk. ventje vroeg daar eens toen vader ons meegenomen had aan kristof rolmops met choco en hij stond toch wel een minuut verbaasd te kijken. op dat moment zag hij Kathy van koers veranderen en zei snel tegen ventje: dat gerecht serveren wij hier niet meneer. en schoot in de lach. we hebben hem meerdere malen laten lachen met dat verhaal. ik denk dat er voor hem geen horeca meer inzit en dat heeft hij al heel zijn leven gedaan. Hij was altijd vriendelijk, had altijd een blos op zijn wangen van in en uit die hete keuken te lopen.
ventje moet van Gimly nog eten geven. dat was een ritueel dat hier al voor Lilly hier kwam bestond tussen hem en ventje. ik gaf hem eerst een half zakje en dan kreeg die de rest van ventje als die opstaat.
Lilly zit nu op de beige poef en ik denk dat ze het daar gevonden heeft. als Gimly op de fleece ligt kan ze naar hem kijken. ze zat gisteren in een doos die ze met al haar geweld op zijn zij had gekregen en lag daar dan in. wie passeerde kreeg een rappe poot die eruit kwam. toevallig was de passant Gimly. en dan zijn ze begonnen. katjesspel. moet nog haar rgenbooghartje voor kerst in een papiertje draaien. Gimly krijgt een potje dèli van sheba. er zitten daar stukken kip in, in een dikke saus. is maar 50 gr maar het smaakt hem. vandaag krijgen ze tonijn. ze zijn geen van de twee fan van pikante gerechten zoals onze spaghettisaus en roquefort saus met room zal ook te pikant zijn. anders eet Lilly bijna alles. van de bollen in tomatensaus wilde ze ook een stukje en heeft ventjes bord leeggegeten. dus de tomatensaus opgelikt. een zeer proper bord achterlatend. juist een veeg met een spons en afwasmiddel zou volstaan. ze vervangt een afwasmachine zou je kunnen zeggen.
Toen ze gisteren mijn pakje brachten van post nl bleef moeder aan de telefoon. en dat duurde te lang. tegen de avond ging de "ping" van de messenger en Carolien van nummer 9 was haar pakje kwijt. dat ze dan de app van b-post installeert en als tweede optie Peter zet gelijk wij gedaan hebben. de rest laat hun pakjes toch bij mij komen.
nu, ik ga mijn bramen eten voor ze verbeurd zijn. die van gisteren waren al aan het zacht komen.
ventje is gisteren 3 keer weg en weer gegaan en had met de deur gesmeten. hij was een stuk bisto vergeten omdat er in de caref. geen fuet meer was. nog van het huismerk nog van een A- merk. kaas hebben we verleden zondag bij de apertief gegeten en Lilly was niet weg te slaan. maar ze mocht alleen de stukjes hebben zonder selderzout. te veel zout is slecht voor haar niertjes. ik ga eens kijken van de week of ze cambonzola lust. dat is een zachte kaas à la gorgonzola. In italië verkopen ze er zelfs zoete gorgonzola.
Fijne dag seizoentjes, voor elk een prettige zondag zonder veel zorgen en pijn en maak het binnen maar gezellig. Keep Safe en knuffel.
Cats Rule!

Bekske

28 nov 2022, 08:08

Afbeelding
ik wens iedereen het beste toe groetje

Oma-C

28 nov 2022, 09:42

Goede mistige maandagmorgen allen :)
we gaan echt naar de winter toe :oops:
Maar alles op z'n tijd zoals het hoort is best.

Heel veel sterkte aan wilde eend en al wie het
moeilijk heeft, dit weer doet er ook geen goed aan
maar we moeten erdoor, 't is de tijd van het jaar
zolang het niet glad wordt.... die natte bladeren
zijn al glad genoeg... oppassen voor uitschuiven
en vallen, hou het veilig..... en nu ga ik alles lezen
Tot later............ :)

Bekske, dank voor het fleurige zomerboeket :lol:

Muddy Maddy

28 nov 2022, 09:54

Goede morgen seizoentjes,

ventje gaat woensdag naar zijn moeder thuis. ze zit in een fase van denial. kan niet accepteren dat ze niet meer alles kan. ze begon te zeggen dat ze er niet meer wilde zijn toen ventje uit zijn krammen sloeg en zei dat ze zo geen depresieve gdachten moest hebben.
ze moeten het dan daar maar woensdag over hebben. ik ga niet mee. hoe laat hij zal thuis zijn weet ik niet maar ik kan me bezig houden.
in plaats van philly cheesesteaks gaan we de volgende keer reepjes biefstuk overgieten met roquefortsaus. een groot afbakbroodje ( elk de helft ) viel niet te doen. dat weten we voor de volgende keer. ginder gebruiken ze zachte broodjes.
ventje heeft beloofd de keuken te doen vandaag. dan heb ik tijd voor de kaartjes. en woensdag ook als ik thuis blijf. en als hij het niet doet dan doe ik het wel. hij moet nog douchen en daar neemt hij altijd heel veel tijd voor. ik mag wel zeggen dat die man van mij langer in een badkamer blijft dan een vrouw die nog make-up en dergelijke moet opdoen. ik kom in de badkamer en doe wat ik moet doen spring in mijn kleren en ben er uit. we hadden thuis als ik opgroeide toch geen badkamer en je wassen met een emmer warm water in een slaapkamer van enkel glas in putje winter, dan ben je ook rap klaar. :? Toen de reeks communicanten van mijn lading op retraite hun moesten wassen in een teil koud water en daar alles mee doen zijn er klachten gekomen. ook omdat ze op een rijtje zich buiten moesten wassen. het was zogenaamd om zich in te leven hoe de mensen in de tijd van Jezus zich moesten reinigen. En wat ook opviel dat de meeste jongeren na de communie nooit meer een voet in de kerk zetten behalve voor huwelijken en begrafenissen. tsja. en dan had je de die-hards: oudere vrouwen die kwamen luisteren naar wie er huwde op welke datum en wie begraven werd op die datum om zo laat. vandaar dat ik niet wilde trouwen in de kerk. En dan ben ik maar getrouwd in engeland voor de anglicaanse kerk tijdens een oefening in family matters. ( de discussie van de zondag) we hebben een gelamineerd papier gekregen dat we die dag daar zijn getrouwd. het is echter niet wettelijk en om dat wettelijk te maken zou ik ellenlange dossiers moeten indienen en over en weer sturen. tussen de Parish van high wycombe loudwater en stad brugge. ik heb meer deugd gehad aan die trouw onder mensen die we daar goed kenden dan aan het gewone huwelijk. er zijn er niet veel in de familie die weten dat wij ginder voor de kerk zijn getrouwd. het enige zinnetje dat de pastoor niet kon zeggen was: is er iemand die bezwaren heeft tegen dit huwelijk? :lol: en er was net een nieuwe versie van de tekst uit die ze nu moeten zeggen bij elk huwelijk. niet meer 'dearly beloved' blablabla. we hebben het ook een beetje moeten aanpassen want ik kreeg mijn originele trouwring niet meer van mijn vinger. ondertussen ben ik al aan de 4 de. bij de derde kreeg ventje allergie aan die vinger. nu is het titanium. van wish. voor echte hebben we geen centen. ik had er graag een gewild met steentjes in de ring verwerkt maar schoonmoeder had de knip op de protemonee van ventje. dan hebben we maar een minder karaat genomen en die laten graveren. ik heb die allemaal nog altijd in mijn juwelen kistje.
Lilly heeft haar 5 zotte minuten. maak daar maar 15 van. Gimly neemt de poot als ze eenmaal begint.
wij zouden vandaag chinees eten. en vandaag rond 11 u 30 komt de diepvries terug om een tweede kreeft te leveren. bij zijn eerste huis zei was hij er al twee kwijt. en ze mogen maar een bepaalde hoeveelheid meenemen. want die nieuwe diepvrieswagentje hebben minder capaciteit. ( en ze hebben nu eindelijk het logo)
vanmorgen heeft Lilly me ook komen wakker mieuwen en vannacht heeft ze drie keer komen knuffelen. maar sinds kort mag je niet meer aan haar buik tussen de achterpoten komen want dan duwt ze je hand weg. ze vind het daar niet prettig meer. Gimly snoof gisteren aan haar kont en was aan het fhlemen. ventje had dat nog nooit gezien. ik wel. Spoetniek deed dat heel vaak .helaas heb ik geen weet waar hij terecht is gekomen toen ex geinterneerd werd voor het in brand steken van die caravan met slapende mensen in. ja, je leest het goed. ik was dan al lang weg van hem. het was mijn vader die het artikeltje in de krant vond. en een bank die nu Cofi**s is, stuurde een deurwaarder. zonder na te gaan of hij wel degelijk op mijn adres woonde. de deurwaarder heeft mij toen gezegd dat ik er rap van weg moest want dat die niet deugde. en hij kon niets opschrijven want er was bij mij thuis niets van hem. hij woonde er niet eens! stel je voor, mijn bezittingen laten opschrijven omdat hij de huur niet betaalde en hele dagen aan het gokken was. En nu heb ik ventje en ben daar bijna ( volgende jaar )31 jaar bij. hij heeft ook zijn goede kanten en minder goede kanten.
nu eerst een kopje koffie maken en dan de online gazet hier lezen. dan is het tijd om de prentjes te gaan uitdrukken en de bijpassende kleur kaart.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel aan de zieken en herstellenden en een knuffel extra
Cats Rule!

Oma-C

28 nov 2022, 10:12

M-M schreef i v m de trouwringen;
moeten aanpassen want ik kreeg mijn originele trouwring
niet meer van mijn vinger. ondertussen ben ik al aan de 4 de.
bij de derde kreeg ventje allergie aan die vinger. nu is het titanium.

M-M Wij waren net geen 30 j getrouwd toen mijn man overleed
en ik heb zijn trouwring aan die van mij laten vastmaken
ik heb nu een dubbele trouwring en we zouden dit jaar
60jaar getrouwd zijn geweest, gewone gouden trouwringen
was toen één kost en ze dienen nog altijd :)

Helena van Troje

28 nov 2022, 10:25

Goede voormiddag,

Zou deze namiddag een onderzoek moeten ondergaan hebben op RX.
Opgestaan met keelpijn en hoesten en neusloop.
Secretaresse dacht het beter af te zeggen het onderzoek.

Mijn trouwring valt van mijn vinger, dus die ligt samen met die van grootvake in het juwelenkistje.
12 kg minder dat voel je ook aan je vingers blijkbaar.

Veel valt er hier niet te vertellen de laatste tijd.
Het is maar een sombere dag.
De was zal ook voor later zijn.
Veel drogen zit er deze week niet in.

Woensdag had ik een namiddagje met mijn vriendin gepland.
Gezien de staking hebben we dat ook maar verzet.
De trein is sowieso al altijd een beetje reizen, dus...

Dames maak er het beste van!

anjelierken

28 nov 2022, 13:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik heb ook nog steeds mijn eerste trouwring inmiddels al 38 jaar. Manlief heeft de zijne indertijd uitgedaan , bij de bouw van ons huis en sedertdien niet meer aangedaan. Ze zijn van goud zowel geel goud als wit goud.

Straks gaan wandelen met Spaanse woef, manlief is niet thuis , dus is het mijn beurt.

Gisteren naar de voetbal gekeken, manlief had de tv uitgezet na het 2de doelpunt, kon het niet meer aanzien.
Volgens berichten zou er onenigheid zijn tussen de Rode Duivels.
Hopelijk winnen ze donderdag de match, anders zouden ze eens vlug kunnen thuis zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

29 nov 2022, 08:14

Afbeelding

clive

29 nov 2022, 08:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, beterschap, hoop dat je plannen voor het uitje niet in het water vallen.

Oma-C, je hebt gelijk, die natte blaren zijn echt vervaarlijk glad of je nu te voet of met de fiets gaat. Oppassen is dus de boodschap. Moet vandaag ook weg met de fiets en ga heel voorzichtig zijn.

Anjelier, tja, jouw manlief en mijn manlief denken blijkbaar hetzelfde wat voetbal betreft :D . Eerlijk gezegd erger ik mij aan de Rode Duivels, dat verdient bakken met geld en toch hebben ze het lef om "niets" te doen op het plein. Buiten zich laten vallen, lijkt het wel of ze gewoon stil staan. Ik denk dat ze vlug terug in België gaan zijn, hoop dat ik mij vergis, maar toch.
Zijn de vlekken van Spaanse woef beter of misschien al weg ?

Wilde eend, ik denk heel veel aan jou. Wou dat ik jou kon helpen, maar ik weet niet hoe. Je krijgt een dikke sterkteknuffel.

MJ, druk bezig , hoop dat er ook vandaag leuke activiteiten zijn gepland.

Muddy Maddy, ben benieuwd welke avonturen Lily en Gimly nu weer hebben uit gespookt.
Ik hoorde op de radio een programma over verloren dieren. Er was een dame die haar katje was weggelopen en die was zo maar liefst 9 weken weg gebleven.

Bekske, alles goed met jou ?

Ik heb hier de keuken en de living al gestofzuigd, want manlief blijft hier werken en dan moet ik hem nimmer storen door lawaai maken. Heb het met mijn nieuwe stofzuiger gedaan, moet er nog aan wennen, want wil steeds het snoer verleggen , maar het is een snoerloze, dus :D .
Gisteren niet kunnen gaan wandelen met Matice, want er kwamen pakjes aan tussen 12:00H en
16:00H. Dus moest ik thuis blijven. Maar de pakjes waren er nog niet om 16:00H , maar om 18:00H ging de bel en ik was 2 pakjes rijker. Een heel grote doos grote theelichtjes, had manlief besteld want die waren per zakje maar liefst 1,50€ goedkoper dan in de supermarkt. En dan nog de pop voor baby E die 2 gaat worden, maar dat zijn hun kerstgeschenkjes. Vandaag zouden er nog pakjes moeten aankomen met LE*O blokken voor de 2 oudste jongens en nog een boek. Voor de allerkleinste baby A, die net 1 is geworden, ga ik naar shopping kijken in de nieuwe speelgoedwinkel. Daar had ik een houten trein zien staan die ik mooi vond. En er is een trekkoordje aan wat leuk voor hem is. En dan zijn alle cadeautjes voor de 4 kindjes binnen. Want de 30° december zit ik hier met 8 volwassenen en 4 kindjes en dan krijgen ze hun geschenkje.

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben en als dat zo is, dan was dat echt niet mijn bedoeling. Liefs en een warme knuffel voor elk.

wilde eend 2

29 nov 2022, 09:39

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier gaat het stilletjes aan .... Niet bepaald opbeurend dat weer , maar het is nu eenmaal bijna december ...///
Gisteren heeft de huisarts een nieuw verband gelegd en dat doet nu gelukkig wat minder pijn .
Verder maar veel rusten met pijnstillers als het nodig is ... (liefst zonder ..)
Ik denk aan de andere seizoentjes hier die ook met de gezondheid sukkelen ....
Veel sterkte aan iedereen . Dank voor jullie steun .. ////
"Niet elke dag is goed ... maar er is iets goeds in elke dag ... " zullen we maar denken ..

Afbeelding